PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana tuleji wahacza



Falek56
25-07-07, 00:05
Jutro będe wymieniał tulejie wahacza dolnego ,te dwie mniejsze może cie napisać co trzeba dokłdnie zrobić aby je wymienić czy stare tuleje wycisne na imadle i w ten sposób zamontuje nowe?

Revoltec
25-07-07, 00:53
Jak chesz je wymienic to nie radze samemu lepiej wymontowac i zaniesc gdzies do warsztatu gdzie maja prase wystarczy reczna zeby Ci to wbili bo samemu wejdzie ci milimetr krzywo i bedzie scinało opony ustawie zbieznosci nic wtedy nie da.

piotrstrojek
25-07-07, 09:43
Ja to robiłem samemu i powiem Ci że to niezła orka... możesz mieć kłopot z odkręceniem śrub (nie waż się ruszać ich płaskim kluczem, bo zniszczysz łby, tylko oczkowy - 17 bodajże) moim skromnym zdaniem największy problem jest z usunięciem starych tulei, ja zrobiłem to na piechotę tzn. nie mogąc niczym wybić/wypchnąć starego pierścienia (zapomnij że uda Ci się to zrobić imadłem) przecinałem ostrożnie brzeszczotem pierścień od wewnątrz i obcęgami wyciągałem go.
Nowe tuleje wpychałem imadłem po uprzednim solidnym posmarowaniu smarem, jeśli masz dobrze przymocowane imadło do podłoża to raczej problemu być nie powinno bez rury na pokrętle raczej się nie obejdzie... i jedziesz...


bo samemu wejdzie ci milimetr krzywo

nie zgadzam się, jeśli tuleja zacznie wchodzić krzywo to po prostu jej nie wepchniesz, po za tym jest ona na tyle długa że sama się prawidłowo ustawi w otworze wachacza. Kolejną kwestią jest założenie samego wachacza z nowymi tulejami na samochód, otóż nie spodziewaj się że wejdzie łatwo, będziesz musiał nieco poszarpać żeby wszystkie otwory się zgrały i trafiły na siebie...
Pamiętaj że śruby dokręcaj TYLKO na pracującym zawieszeniu, to bardzo ważne !!!

Po zmontowaniu wszystkiego, nie przeraź się jak Ci kiera się po jakimś czasie krzywo ustawi, jest to normalne i wynika z tego że nowe tuleje muszą się ułożyć. Jedź na zbiezność i wszystko będzie ok.

Reasumując, jeśli znajdziesz warsztat, który Ci to zrobi za 50zł od strony (robocizna) to jedź do nich i niech Ci to zrobią, bo to naprawdę męka...
Ja najtańszy warsztat jaki znalazłem to 75zł za stronę... pożałowałem i tak w połowie roboty trochę sobie plułem w brodę, ale 150 zeta zostało w kieszeni (zwrócił się koszt tulei) a jaka satysfakcja... od tego momentu zrobiłem jakieś 2kkm i wszystko trybi :)

Pozdro

kedzier
25-07-07, 18:31
Z doświadczenia wiem, ze warto zaopatrzyć sie w śruby. Stare szczególnie w wahaczu dolnym potrafią sie zapiec w tulejkach --> finał - zerwana śruba zostaje w tulejce. Zabawa z prasą staje sie przyjemniejsza niż walka z imadłem. Powodzenia.

Revoltec
27-07-07, 02:01
Ja własnie miałem u siebie je sam wymienic ale zwątpiłem i oddałem to do znajomego, który mi to zrobił, ale mówił ze wiecej nie chce tego samochodu sróby były tak pozapiekane ze niektóre trzeba było ucinac, ale ostatnio jak sam wymieniałem przegub i sworznie i rozpinałem wahacz to juz ładnie wszytsko sie odkręciło(oczywisci prócz swoznia:)) A co do tego wbijania tulei to z doswiadczenia wiem ze jak wymieniałem tuleje wahacza w mondeo to recznia wbite scinały opony i trzeba było cały wahach z tulejami kupic albo wbijac na prasie. To fakt jak znadziesz tanio to lepiej niech Ci to ktos zrobi czyba ze masz duze checi i jest wytrwały :) Pzdr

Falek56
27-07-07, 18:52
wymieniłem już tuleje nie było aż tak strasznie ,naważniejsze to mieć prase bo imadłem można sie zamęczyć na śmierć,w czasie wymiany powstał mały problem jedna tuleja dała się mi wcisnąć reką i teraz niewiem czy tuleja jest felerna czy wahacz jest wyrobiony dodam że stara wyszła b. ciężko co mam teraz zrobić kupić wahacz czy sprawdzić inną tuleje?

Chipsy2
29-07-07, 11:45
Ja tam wymieniałem wszystko sam bez warsztatu ale wiem jedno że już nie kupię tulejek z "IC" "JC" czy innego badziewia no chyba że coś wzmacnianego. Zakup w "JC" skończył sie ponowną wymianą po przejechaniu 800 kilometrów a oryginał Honda ma w tej chwili przejechane 26000 i nawet nie bardzo widać ślady zużycia. Różnica kosztów między serwisem a "JC" to około 10-15 złotych na sztuce.


w czasie wymiany powstał mały problem jedna tuleja dała się mi wcisnąć reką i teraz niewiem czy tuleja jest felerna czy wahacz jest wyrobiony dodam że stara wyszła b. ciężko co mam teraz zrobić kupić wahacz czy sprawdzić inną tuleje?

Proponowałbym jednak z inną tuleją no i za luźnej też na autko nie zakładaj szkoda roboty i tej reszty co dobrze siedzi.

UkiNH
30-07-07, 13:04
Mam pytanie bo czeka mnie wymiana cukierków, tylko mam dylemat na jakie oryginalne to mi tak średnio pasują 147zł za sztukę:/ niemam kasy żeby łądować tak w auto, ale wymieniał może ktoś z was na któreś z tych poniżej wymienionych i co o nich sądzicie:
1. FEBI BILSTEIN
2. NOK
3. TEDGUM
Bo ceny są 3-krotnie niższe niż oryginałów,
więc jeśli ktoś jeździ lub jeździł na czymś takim to prosze o opinie:]

[ Dodano: Pon 30 Lip, 2007 ]
aha jeszcze jakby ktoś mógł podać producenta tych oryginalnych tuleji bo może uda mi sie załatwić poza ASO poniżej 100zł sztuka

raMMzes
30-07-07, 22:25
Febi są OK, możesz brać.
NOK - a to nie sa przypadkiem tzw. 'oryginały'?

kozik555
31-07-07, 12:23
Febi własnie to szit Ted guma są dobre NOK to jest oryginał chyba nawet wszystkie elementy gumowe nawet uszczelniacze na wale to NOK osobisce mam ted guma z przodu ale jak bede wymieniał cukierki to wezme te NOk bo z ted guma nie ma tych najwiekszych kolega jezdzi na ted gumach juz ponad 2 lata i nie wyglądają zeby padły a zrobił 40 tys polska firma ale dobrej jakosci są gumki.

UkiNH
31-07-07, 12:51
chyba NOK to jest zamiennik właśnie, bo dzwoniłem do JC i mają NOK'a za 60zł a oryginalne mają za 120
to teraz już nic niewiem:]

kozik555
31-07-07, 13:37
NOK to są oryginały przy wymianie tuleji na starych był napis tej firmy tak samo na uszczelniaczch na wale tzw (oringi) tez wszystko z NOKa było

kedzier
01-08-07, 07:40
W moim przypadku żadnych napisów NOK nie znalazłem. Nowe tuleje kupione w ASO ani oryginalne (honda złożona w kanadzie) nie zdradzały konkretnego producenta.

UkiNH
01-08-07, 09:13
no właśnie nawet goćie w ASO niewiedzą:/ ? jaka jest firma oryginałów. To juz porażka bo dzwoniłęm do 3 w Krakowie i nikt niewie:]

jacek 1,5'91
01-08-07, 10:28
Ja wymieniałem tuleje sam za poradą znajomego zrobiłem tak:

Po wyciągnięciu wahaczy, polałem śruby najpierw Pepsi potem solidnie WD40.
Śruby odkręciły się bez problemu.

Następnie nie waliłem jak ślepy w imadło tylko włożyłem wahacz do miski z benzyną i podpaliłem, wystarczy jakieś 100ml będzie się palić jakieś 60-90 sekund.
W tym czasie guma zmięknie i da się bez problemu wydłubać śrubokrętem.

Pozostaje sama metalowa tuleja, rozkręcamy brzeszczot z uchwytu wkładamy brzeszczot w tuleje zakręcamy uchwyt na zewnątrz rozcinamy potem lekkie podważenie śrubokrętem i tuleja sama wypada.

Bez walenia młotkiem, bez wysiłku i szybko.

Montowanie :

Tak jak wcześniej inni pisali , czyścimy otwór płynem K2 do silników/sprayem do czyszczenia gaźników potem obficie smarem np. do łożysk.

Ja do wbijania używałem gumowego młotka, weszło bez większych problemów.

Potem składamy i gotowe.

Na co warto zwrócić uwagę podczas składania:

Warto zmierzyć suwmiarką szerokość między dwoma połówkami wahacza w dwóch identycznych miejscach i porównać z danymi katalogowymi, ewentualny brak
należy uzupełnić twardymi podkładkami ( nie ma mowy o aluminiowych ) odpowiednio doszlifowanymi na wymiar w miejscach skręcania wahaczy po przejechaniu 100-200 tys
powierzchnia łącząca potrafi sie wytrzeć o 1-2mm.

Dodatkowo zewnętrzną część gumową posmarowałem dość grubo sztyftem do uszczelek
RUBBER CARE STICK ( jakieś 10 pln ) i na to cieńka warstwa smaru.

To tyle.

Pozdrawiam
Jacek

kozik555
01-08-07, 14:31
Niestety nie mam tych tuleji bo wyrzuciłem tak to bym zrobił fotke ale ogólnie Ted-gum i NOK mozna smiało zakładac bo są dobrej jakosc ale z ted guma nie mają cukierków tak ze cukierki z NOKa i tyle.

kolu
01-08-07, 17:27
Jak nie maja jak maja ;D
Sam zamawialem ze strony i mam je w domu :D
Leza juz z rok bo okazalo sie ze te co mam sa jeszcze dobre...
Pozdr

Tian
02-04-08, 13:43
Jesli chodzi o tuleje dolne, przedniego wachacza to nie warto stosować zamiennikow, orginalne w czewie kosztuja 95zł za 2 sztuki.
w listopadzie mialem założone nowe z "jc", dziś juz muszę zmieniac mo w tulejkach po gumie zostało wspomnienie...

Redrekin
18-05-08, 11:38
Czy wymontowywał ktoś tuleję z wahacza przedniego w EK3 , za pomocą podobnego ściągacza? http://moto.allegro.pl/item366130373_sciagacz_tulei_wahacza_cc_seicento_b rutto_.html
Da radę? muszę wymienić tulei od amortyzatora, a nie uśmiecha mi się wyciągacz całego wahacza. Po mechanikach też wolę nie latać jeśli sam mogę coś zrobić .

mazik15
24-06-10, 18:41
odgrzebie trochę temat a wiec muszę wymienić tuleje wahacza dolnego przód ale tylko na lewym i mam zamiar wymienić na coś takiego http://www.allegro.pl/item1071024333_honda_civic_91_95_tuleja_wahacza_pr zod_poliuretan.html i moje pytanie czy jak wymienię tuleje tylko na lewym wahaczu a prawy zostanie na starych będzie się coś działo ? dodam ze stare jak na razie się trzymają. czy lepiej kopic już komplet i wymienić na prawym i lewym?

czy lepiej już dozbierać i kupić taki zestaw?
http://www.strong-flex.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=496&category_id=15&keyword=081095&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl

pablo12
24-06-10, 22:43
ja wsadzałem 2 tyg temu oyodo cukierki, męka niemiłosierna trza ciąć od środka plastik dopiero wyjdą, także przestrzegam przed zerwaniem śruby mi strzeliła pod amortyzatorem w tuleji i nie jest to proste znaleźć takie bo nie dość że maja gwint podłużny to jeszcze krótki na końcu ciężko takie dostać radze pozaznaczać na nowych tulejkach odległości jak siedziały aby potem nowe równo włożyć zbieżność oczywiście potem

sublove
25-06-10, 14:27
sam rzeźbiłeś z młotka czy warsztat Ci wymieniał?

pablo12
25-06-10, 14:36
warsztat, mało młotka wiecej piły do cięcia to potem sam cukierek poszedł od jednego walnięcie najlepiej jest od środka rozwalac ta gumę potem można przeciać samą tuleje i po robocie a tak można sobie walić

sublove
25-06-10, 14:38
najbardziej mnie ciewkawi jak potem z włożeniem nowej tuleji jest...
chodzi mi o realny poziom trudności ;)

mazik15
25-06-10, 19:40
prosił bym o wypowiedz jakiegoś posiadacza tulejek poliuretanowych na wahaczu przednim dolnym czy duża różnica w twardości jest porównując z oryginałem?

Witoszcz
28-07-10, 20:50
witam odgrzebuje troche temet ale mam pytanie odnośnie wymiany cukierków tzn wymieniam je wekend i chciałbym sie dowiedzieć jakie tuleje mozna przy okazji wymienic ? niestety nie moge skorzystać z manuala wiec tu prosze o pomoc :)

piroman
28-07-10, 21:04
jakie tuleje mozna przy okazji wymienic ? najlepiej te zużyte a jak masz taki gest to możesz sobie wszystkie wymienić ;)

Witoszcz
28-07-10, 21:13
Przy okazji tzn te ktore moge wymienic razem z cukierkami bez zbędnego demontażuinnych części nie wiem czy umiesz czytać .

piroman
28-07-10, 21:19
i tak muszisz praktycznie wszystko odkręcić żeby wyciagnąć wahacz wzdłużny...

WaSSIL
28-07-10, 21:22
no jak przy okazji to jak ci się chce weź wymień cukierki + 4 tulejki skrajne wahacza poprzecznego + ewentualnie tuleje pod amory. Raczej mega roboty z tym nie ma a o remoncie tylnego zawieszenia możesz na jakiś czas zapomnieć --> Po co wracać ponownie do tego samego tematu jak można nie dużym kosztem zrobić całość.

pablo12
29-07-10, 13:23
wymień te pod amorem bo jeżeli cukierek juz padł to te też napewno dogorywają uwaga śruby sie urywają w poprzecznym łatwo!więc moga dojść dodatkowe tuleje do wymiany w których sruba zostanie u mnie cukierki wbijaliśmy na aucie więc tylko poprzeczny był ściągany

Witoszcz
29-07-10, 21:58
waSSIL i pablo12 dzieki za pomoc .

mathew
03-03-11, 16:12
Chłopaki piszecie tu o cenach OEMowych tulejek do wahacza przedniego, dolnego z ASO w przedziale 144-170zł chyba. Dziś dzwoniłem do Car partner na Bora Komorowskiego w Krk i gość mi rzucił ceną około 1000 zł z haczykiem :eek:za 6 tulejek czyli 3 tulejki na koło ( 1 do widełek amora, 1 główna i 1 ta tylnia). Zestaw 4 tulejek ( amortyzatora + główna) kosztuje ponad 400 zł . Ocb ??

sivy
03-03-11, 16:54
zdradze Wam ceny na PW bo tutaj nie mogo bo według moderatorów "to nie giełda" :)

kamix666
28-03-11, 13:32
zakupilem dzis tuleje firmy TRW na przód i Febi bilstein ta tył pojeżdzi to troche?

skolopendra
28-03-11, 13:35
tył pojeżdzi to troche?

tia, trochę na pewno

kamix666
28-03-11, 15:10
skolpendra wszystko co OEM nie znaczy ze jest lepsze czasami czytam Twoje wypowiedzi i nie zgadzam sie z nimi
zaloze i zobaczymy ile wytrzymaja moze dłuzej niż te Twoje OEMy

Jacek1983
31-10-12, 08:09
Żeby nie zakładać nowego tematu, zapytam tutaj.

Miał może ktoś z Was do czynienia z cukierkami wzmacnianymi Tedguma? Ile one wytrzymują? Mam do kupienia owe za ok. 130 zł/szt.

Ja w zeszłym roku, zaraz po kupnie auta, w ramach "pakietu startowego" wymieniałem owe cukierki, i teraz po przejechaniu prawie 35 kkm, prawy praktycznie nie istnieje. Oczywiście pojęcia bladego nie mam, jakiej firmy były montowane, ale na 100% mechanik kupował po taniości.

airman
31-10-12, 11:00
W takiej cenie to by OEM wolał :)

Jacek1983
31-10-12, 22:17
W takiej cenie to by OEM wolał :)

Może ogarnąłbym nieco taniej, na zniżkach warsztatu znajomego.

Lucas.FK2
31-10-12, 23:37
Dla mnie zasada jest prosta. Dużych cukierków nie kupuje się tanich. Żadnych YAMATO czy innych tańszych wynalazków.
Jak Duże cukierki to albo FEBI,albo OEM lub też pouliretan(mogą skrzypieć)
Natomiast 3 tulejki w wahacz poprzeczny to już bez większego znaczenia.

Duże cukierki to jest koszt wymiany,a po drugie koszt tylnej geometrii kół także warto się zastanowić.

gilak
01-11-12, 10:54
FEBI polecam, sam ostatnio zmieniałem i jest elegancko

Jacek1983
01-11-12, 18:06
Jutro zadzwonię do Hondy zapytać o OEMy, niedługo mam też badanie techniczne, to niech wyszarpią i może jeszcze coś wyjdzie, żeby zrobić za jedną robotą z cukierkami.

piotrstrojek
02-11-12, 13:47
Wydaje mi się że około 150zł za sztukę, ale wieki temu wymieniałem i nie pamiętam dokładnie ;)

chudypiter
02-11-12, 14:04
Jutro zadzwonię do Hondy zapytać o OEMy, niedługo mam też badanie techniczne, to niech wyszarpią i może jeszcze coś wyjdzie, żeby zrobić za jedną robotą z cukierkami.
To wal odrazu do dzidy z haparts :)

Kwapcio23
02-04-13, 01:59
Odgrzewam, bo mam pytanie pewnie banalne. Potrzebne mi duże cukierki do EG4.
Kupiłem te (52385-S21-003):
http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&product_id=361
Ale są też takie (52385-SR3-000):
http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&product_id=672

I teraz to zgłupiałem jak to zobaczyłem. Mam właściwe czy nie? Czym one się różnią?

motomaniak1988
02-04-13, 02:36
jak dla mnie cukierki tylko poliuretan za 150 zl jest juz kpl 2 szt z olkusza i po klopocie :) napewno wytrzymalsze niz inne wynalazki :P sam mam takie zalozone smigam i nic sie z nimi nie dzieje...

Kwapcio23
02-04-13, 12:15
jak dla mnie cukierki tylko poliuretan za 150 zl jest juz kpl 2 szt z olkusza i po klopocie :) napewno wytrzymalsze niz inne wynalazki :P sam mam takie zalozone smigam i nic sie z nimi nie dzieje...

Nie o to pytałem.

karas
02-04-13, 12:33
nie no w jdmshopie by Ci niepasujacego do twojego auta towaru nie sprzedali. Z drugiej strony slyszalem, że sa 2 wersje cukierasów oem do angoli i wersji japonskich i te od angoli sa podobno sztywniejsze. Prawda to??

Gr4b3Q
02-04-13, 12:34
Są takie same.

Kwapcio23
02-04-13, 14:22
Ok, dzięki, jestem spokojny. :P

Dzida
02-04-13, 15:47
Odgrzewam, bo mam pytanie pewnie banalne. Potrzebne mi duże cukierki do EG4.
Kupiłem te (52385-S21-003):
http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&product_id=361
Ale są też takie (52385-SR3-000):
http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&product_id=672

I teraz to zgłupiałem jak to zobaczyłem. Mam właściwe czy nie? Czym one się różnią?

Różnią się wszystkim, albo niczym.

Cukierek z numerem S21 zastępuje - jednak tylko nieoficjalnie - cukierek z numerem SR3. Według zapewnień i zaleceń Hondy S21 jest wytrzymalszy, trwalszy i bardziej odpowiedni, pasuje i powinien być stosowany do tych samych samochodów do których sotosowany jest cukierek SR3. Kupno SR3 gdy S21 jest w tej samej cenie nie będzie dobrym ruchem.


jak dla mnie cukierki tylko poliuretan za 150 zl jest juz kpl 2 szt z olkusza i po klopocie napewno wytrzymalsze niz inne wynalazki :P sam mam takie zalozone smigam i nic sie z nimi nie dzieje...

W takim razie nie wiesz jak zachowuje się samochód ze sprawnymi tulejami, nie wiesz jak działa tuleja. A jeżeli wiesz, to robisz sobie pod prąd.

Tuleje poliuretanowe w porównaniu z klasycznymi metalowo-gumowymi tulejami mają wspólną tylko jedną rzecz.

Mocują wahacze do nadwozia nie pozwalając kołu odpaść.

Generalnie montaż poliuretaniu w zastępstwie tulei metalowo-gumowych to jest tragiczny pomysł, ale zachowuję te myśli dla siebie dopóki ktoś nie pisze o dużych cukierkach, bo temat jest drażliwy na złudną wytrzymałośc plastiku i gumy, która z racji debilnie słabych zamienników utraciła - całkowicie niesłusznie - swoją renomę.

Jak cukierek to tylko Honda OEM lub FEBEST.

Zasadniczo jak tuleja do zawieszenia to tylko Honda OEM lub FEBEST.

I nie ma tutaj racji nikt kto zabiera zdanie, a nie widział samochodu który ma 25 lat, wszystkie tuleje Honda OEM i jeździ sie tym ciszej niż 6 generacją, do której wczoraj ktoś wsadził Yamato.

Naprawdę.

Aha, jeszce jedno. MITyczna wytrzymałość poliuretanu. Ja zakładam dzisiaj cukierek Honda OEM, a Ty zakładasz poliuretan i jeździmy dookoła świata. Wchodzisz w to? Gwarantuje Ci, że ty wymienisz tuleję trzy razy a ja tylko raz, nie wpsominając o tym, że Pseudoplastikowe Pseudotuleje zwane Poliuretanem będą hałasowały od pierwszego przejechanego centymetra po montażu.

W moim samochodzie mimo konstrukcji z połowy lat 80. zawieszenie pracuje tak cicho, że nikt mi nie wierzy. Wy pewnie też nie. Ale jeżeli wsadzanie poliuretanu w miejsce gumy uważacie za bezpośedni substytut tulei metal-guma, to znaczy że nigdy dobrej metal-gumy nie mieliście w ręku.


slyszalem, że sa 2 wersje cukierasów oem do angoli i wersji japonskich i te od angoli sa podobno sztywniejsze. Prawda to??

Są dwie wersje tulei do angoli i do nieangoli.

Są dwie wersje uszczelek silnikowych do angoli i nieangoli.

Są dwie wersje innych różnych uszczelnień do angoli i nieangoli.

Są różne termostaty do angoli i nieangoli.

Są różne-różne elementy do angoli i nieangoli.

Także są dwa rodzaje cukierków - te do angoli i te nie do angoli.


NIC NIGDY co zostało przez Hondę wyprodukowane do agola nie jest lepsze niż to co zostało wyprodukowane do Japońca a jest między sobą zamienne.

Sztuka jest wyłapać te różnice.

Angielskie części do angielskich samochodów są inne, bo są prawie zawsze produkowane w Europie, a bardzo często właśnie w Anglii, to gorsze odpowiedniki części Japońskich stworzone tylko po to, żeby Hondy MA, MB, MC w fabrykach składało się taniej.

Rzekoma wieksza wytrzymałość tych części względem innych to mit, jest zupełnie totalnie odwrotnie.

Goldeq
02-04-13, 19:48
Panowie Jakiej firmy Kupić duże cukierki do Civic 5D ? Febi ? Febest ? Mot-gum ? Bo już durnieje.

Dzida
02-04-13, 20:01
Panowie Jakiej firmy Kupić duże cukierki do Civic 5D ? Febi ? Febest ? Mot-gum ? Bo już durnieje.

Yamato.





Goldeq sorry, nie znam Cię osobiście, i mogę palnąć coś głupiego i zostać potraktowany jak gbur, prosty chłopek bo niecierpliwy, ale myślisz że swojego posta nad Twoim postem pisałem białą czcionką na białym tle? Da się go przeczytać, zinterpretować i wyciągnąć wnioski czy nie?

Goldeq
02-04-13, 20:26
ak Duże cukierki to albo FEBI,albo OEM



Jak cukierek to tylko Honda OEM lub FEBEST.

Więc?

Dzida
02-04-13, 20:39
Ufasz człowiekowi (bez urazy Lucas.FK2) który miał w ręku kilka cukierków, czy człowiekowi, który codziennie przerzuca ich kartony?

Znam cały rynek, wszystkie brandy cukierków jakie istnieją, nie ma dnia bez cukierka w moim życiu, jak jeszcze mogę wzbudzić Twoje zaufanie?

Nikt nie wymyślił lepszej tulei metalowo-gumowej niż Honda. OEM to OEM. Numer dwa to Febest. Numer trzy jest dużo dużo dużo dużo niżej i nie należy brać go pod uwagę.

Stać Cię na OEM, kup OEM. Stać się na FEBEST, kup FEBEST. Nie stać się na nie, przesiądź się na rower, bo kasa wydana na tuleje innej firmy to jak kasa wpłacona do skarbówki. Niby gdzieś jest, ty jej nie masz, a efektów nie widać.

Paju86
02-04-13, 20:49
panowie a tak w temacie dużych cukierkow kupilem do swojej H takie http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&path=5_37_53_66&product_id=9
dobry wybór czy nie za bardzo?

Dzida
02-04-13, 20:56
panowie a tak w temacie dużych cukierkow kupilem do swojej H takie http://jdmshop.eu/index.php?route=product/product&path=5_37_53_66&product_id=9
dobry wybór czy nie za bardzo?

to zależy do czego używasz samochodu. Jeżeli po prostu nim jeździsz, to zrobiłeś najgorszej, bo zapłaciłeś 160PLN za kawałek plastiku i metalu, który nie spełnia funkcji założonej przed producenta samochodu. Poza tym, stawiam flaszkę, że nikt nie badał jego zachowania, właściwości i wytrzymałości, pomierzył tylko oryginał wzdłuż i wszerz, doszedł do wniosku, że plastik jest na fali i się sprzeda i zrobił go i sprzedaje go... Nic złego, ale naprawdę gumowe elementy w zawieszeniu to bardziej odpowiednia sprawa do samochodu, którym się po prostu jeździ...

Jest to rozwiązanie głośniejsze, droższe i po po prostu gorsze niż oryginalny cukierek Honda.

Paju86
02-04-13, 21:03
to zależy do czego używasz samochodu. Jeżeli po prostu nim jeździsz, to zrobiłeś najgorszej, bo zapłaciłeś 160PLN za kawałek plastiku i metalu, który nie spełnia funkcji założonej przed producenta samochodu.

Jest to rozwiązanie głośniejsze, droższe i po po prostu gorsze niż oryginalny cukierek Honda.

no a da sie cos innego zrobic niz tylko jezdzic ?

Dzida
02-04-13, 21:05
Można jeździć - czyli tak jak ja i tysiące użytkowników tego forum, wsiadać do samochodu rano, jechać do pracy i wracać.

Wsiadać do samochodu, jechać na urlop, zwiedzić europę i wracać.

Można też jeździć sobie dla przyjemności.

i tak robi 90% tego forum.


Można też ścigać się, upalać, latać bardzo dobrze zmodyfikowanym samochodem po zakrętach oraz na zawodach, startować w time attackach a samochodem na codzień nie jeździć dużo ani daleko, bo nie taka jego funkcja.

I tak robi 10% tego forum.



Szkoda, że 90% wsadza poliuretan, mimo, że 10% powinno.

Paju86
02-04-13, 21:08
no ale wiesz nikt nie mowil ze poliuretan jest przeznaczony tylko i wylacznie dla wyscigow itp. jest chyba tez wytrzymalszy niz inne gumy tak wiec zywotnosc tez wzrasta. popraw mnie jesli sie myle

Brylant1
02-04-13, 21:51
Nie wydaje mi sie zeby byl bardziej wytrzymaly od poprawnie zamontowanego OEMu.

kiler113
02-04-13, 22:16
kto jak kto ale Dzida wie co mowi, mimo ze to moze zabrzmiec na wyrost ale jak Dzida by mi powiedzial ze te poliuretany sa duzo gorsze od OEMa to dalbym sobie za to uciac reke i mysle ze caly czas bym mial 2 rece :)

Dzida
02-04-13, 22:29
no ale wiesz nikt nie mowil ze poliuretan jest przeznaczony tylko i wylacznie dla wyscigow itp. jest chyba tez wytrzymalszy niz inne gumy tak wiec zywotnosc tez wzrasta. popraw mnie jesli sie myle

Ja też NIE mówię, że poliuretan jest przeznaczony tylko i wyłącznie do wyścigów. Ale tu chodzi o target produktu. Nie ma potrzeby wymiany seryjnych sprężyn - gdy się zużyją - na obniżajace, nie ma potrzeby wymiany seryjnych amortyzatorów - gdy się wyleją - na twardsze, nie ma także sensu wymiany zwykłych klocków hamulcowych na sportowe bez homologacji gdy samochodem jeździ mój ojciec.

Tak samo nie ma sensu wymiany tulei metalowo-gumowych na poliuretanowe. Nie ma. Ma inne właściwości i inne przeznaczenie. Podczas szybkiej jazdy po zakrętach pokazuje, że ma więcej zalet niż wad, podczas jazdy do z żoną na sobotnie zakupy na kacu, że ma więcej wad niż zalet. Pytanie jak częściej używasz auta. Po prostu to inny produkt z innym przeznaczeniem, a ludziom ktoś jakoś sprytnie wbił do głowy, że poliuretan jest lekarstwem na gumowe zło i idelnym zamiennikiem kiepskiej gumy.

Nie. Wiem, że początek tego problemu tkwi w tulejach NOK, YAMATO, RBI, FEBI, TRW, yyy i inne typu nawet jakaś hipolowa aszika dokuji japanline serviceparts bóg wie co jeszcze robi tuleje. Wszystkie te tulejki nadają się tylko do jednego. Do pokazania jak nie powinno się robić elementów gumowo-metalowych do zawieszenia, jakich nie powinno się kupować, oraz jakich nie powinno się sprzedawać.

Żaden szanujący się sklep nie powinien tego nikomu oferować, bo robi ludzi w bambuko, zostawią kasę a potem narzekają. Klient jest bezradny, bo ufa sprzedawcy. No a komu do cholery ma ufać księdzu? Niestety, nie ma komu.

Tak, poliuretan w szerokim znaczeniu tego słowa jest wytrzymalszy niż "inne" gumy (producentów wymieniłem wyżej). Nie, poliuretan nie jest nawet w połowie tak wytrzymały jak dobra tuleja metalowo gumowa.


kto jak kto ale Dzida wie co mowi, mimo ze to moze zabrzmiec na wyrost ale jak Dzida by mi powiedzial ze te poliuretany sa duzo gorsze od OEMa to dalbym sobie za to uciac reke i mysle ze caly czas bym mial 2 rece

Też się myle, ale rzuciłem studia żeby siedzieć w tej branży...

mes
02-04-13, 22:37
Czytam i czytam te posty.
Dzięki Dzida, rozwiałeś moje wszystkie wątpliwości dotyczące wymiany cukierków w przyszłości :)

karas
02-04-13, 22:54
wiadomo oem tuleje sa najlepsze ale co zrobic jak np chcesz wymienic tulejki w przednim dolnym wahaczu?? Oem nie ma i jezeli chcialbys zrobic to na oemowych gratach musisz kupic oem wahacz i wywalic 600 pln to samo z wahaczami gornymi - oem sworzni tez nie dostane. Co wiecej ostatnio zmienialem sworznie gorme w wahaczu gornym i jakie bylo moje zdziwienie jak na gumce sworznia ktory w moim aucie siedzial od nowosci ujrzalem 3 malutkie literki NOK . reasumujac tam gdzie mozna najlepiej stosowac oemy, tam gdzie nie mozna trzeba sobie radzic zamiennikami typu 555, rbi, nok itp

Dzida
02-04-13, 23:00
wiadomo oem tuleje sa najlepsze ale co zrobic jak np chcesz wymienic tulejki w przednim dolnym wahaczu??

W jakim samochodzie?

Najlepiej kupić FEBESTa aczkolwiek faktycznie - to jest w niektórych autach jakiś problem.


Oem nie ma i jezeli chcialbys zrobic to na oemowych gratach musisz kupic oem wahacz i wywalic 600 pln to samo z wahaczami gornymi - oem sworzni tez nie dostane.

Masz rację, ale nie posądzaj mnie o skrajności.


Co wiecej ostatnio zmienialem sworznie gorme w wahaczu gornym i jakie bylo moje zdziwienie jak na gumce sworznia ktory w moim aucie siedzial od nowosci ujrzalem 3 malutkie literki NOK.

Ten NOK nie ma nic wspólnego ze sprzedawanym i oferownym w Polsce NOKiem. NOK ma więcej fabryk w większej ilośc państw niż Sony. Dojśc do tego, który nok jest który, i co za NOk to co, graniczy z cudem.


reasumujac tam gdzie mozna najlepiej stosowac oemy, tam gdzie nie mozna trzeba sobie radzic zamiennikami typu 555, rbi, nok itp



555 tak, rbi nie, nok nie.

Błagam ludzie, nie wsadzajcie wszystkich producentów tulei metalowo-gumowych do jegnedo worka, bo to największy błąd. Trzeba mieć jakąś świadomość marki. Jedno jest dobre, inne nie jest dobre mimo, że to i to jest zamiennikiem.

sivy
03-04-13, 19:14
Zamieszczone przez karas Zobacz posta
wiadomo oem tuleje sa najlepsze ale co zrobic jak np chcesz wymienic tulejki w przednim dolnym wahaczu??
W jakim samochodzie?

haha no jak tego nie wiesz to lepiej wróć na te studia Panie Michale ;) no offense - nie mogłem sie powstrzymać :D

w hondzie civic 6-tej generacji sedan hb i coupe pomijając tzw angielki gdzie zawieszenie jest bliźniacze z 5 genem civic'a nie ma możliwości zakupu tulei oem na dolny przedni wahacz. Występuje tylko i wyłącznie jako całośc (wahacz z tulejkami) :cool:

Dzida
03-04-13, 19:33
haha no jak tego nie wiesz to lepiej wróć na te studia Panie Michale ;) no offense - nie mogłem sie powstrzymać :D

w hondzie civic 6-tej generacji sedan hb i coupe pomijając tzw angielki gdzie zawieszenie jest bliźniacze z 5 genem civic'a nie ma możliwości zakupu tulei oem na dolny przedni wahacz. Występuje tylko i wyłącznie jako całośc (wahacz z tulejkami) :cool:

hahaha, dlaczego od razu wyszydzasz? Przecież nie napisałem nigdzie, że każdą jedną jedyną tulejkę da sie kupić w Hondowskim oryginale, zapytałem, bo może mogę pomóc, hahaha?

sivy
03-04-13, 19:59
przecież napisałem "no offense" - nie napinaj sie :D

Dzida
04-04-13, 08:58
przecież napisałem "no offense" - nie napinaj sie :D

Nie napinam się. Po prostu napisałeś oczywistość, która oczywista być nie musi.

Idąc Twoim tokiem myślenia nie da się kupić dużego cukierka.

Da się?

No właśnie.

Colin
07-04-13, 19:32
Dzida, z tego co wyczytałem to oprócz OEM, jedynie polecasz FEBEST jako w miarę przyzwoitą alternatywę do właśnie OEM, przeglądałem ofertę jdmshop.eu bo ceny mają względne a akurat będę robił remont zawieszenia w Civic 5d (UK), na tylne wahacze są tuleje FEBEST (wszystkie tuleje oprócz jednej pod amortyzator gdzie mają NOK). Jeżeli chodzi o przedni zawias (dolny wahacz) wszystkie tuleje mają tylko RBI.

Możesz doradzić czy oprócz tych tulei FEBEST zdecydować się też na te RBI (przód) i NOK (ta jedna pod tylny amortyzator), czy kupić tylko tuleje FEBEST na tył dostępne u nich a resztę kupić OEM??

Nieukrywam, że nie orientowałem się jeszcze w cenach OEM, muszę podjechać do hondy popytać, ale patrzę także na cenę ze względu iż kupiłem nowe amory i sprężyny i to już mi zjadło trochę funduszy.

Możesz doradzić (uprzedzając pytanie jak będzie duża różnica w jakości wole mimo wszystko wydać więcej na dobrej jakości część)??

Brylant1
07-04-13, 20:07
Nieukrywam, że nie orientowałem się jeszcze w cenach OEM, muszę podjechać do hondy popytać

Napisz do Dzidy on handluje OEM-ami w dobrych cenach napewno taniej niż ASO

Dzida
07-04-13, 21:19
Możesz doradzić czy oprócz tych tulei FEBEST zdecydować się też na te RBI (przód) i NOK (ta jedna pod tylny amortyzator), czy kupić tylko tuleje FEBEST na tył dostępne u nich a resztę kupić OEM??

To czego nie ma z FEBESTu kup OEM, bo wszystko inne się rozpadnie.


Nieukrywam, że nie orientowałem się jeszcze w cenach OEM

Mój ulubiony setup na tył to 12 tulejek Honda OEM i 4 tulejki FEBESTA (te od wahaczy od zbieżności). Taki komplet od ręki mam w firmie za 758PLN od ręki.

Wytrzymałość: Przy poprawnym montażu jestem skłonny podpisać się pod gwarancją na sto tysięcy kilometrów.

Colin
08-04-13, 09:59
Pytam w wątku dlatego że masz pełną skrzynkę wiadomości PW i nie dam rady wysłać, prosiłbym o odpowiedź na PW jak dasz radę.

1. W jakiej cenie mógłbym u Ciebie dostać komplet tulei do tylnego zawieszenia (oprócz dużych cukierków), czyli dolny wahacz (3szt tulei), górny wahacz (tuleja i mały cukierek), zbieżność (2szt tulei), oczywiście obie strony??
2. W jakiej cenie mógłbym u Ciebie dostać wszystkie tuleje na przedni dolny wahacz (są tam w sumie 3 sztuki na stronę), oczywiście obie strony??

Jak wcześniej pisałem interesuje mnie OEM ewentualnie bardzo dobry zamiennik (polecasz FEBEST), chce zrobić i mieć na parę lat spokój. Części potrzebuje do HONDY CIVIC 5D (buda MA9), tzw angielka ale nie wiem czy to robi różnicę.

Dzida
08-04-13, 10:17
Pytam w wątku dlatego że masz pełną skrzynkę wiadomości PW i nie dam rady wysłać, prosiłbym o odpowiedź na PW jak dasz radę.

1. W jakiej cenie mógłbym u Ciebie dostać komplet tulei do tylnego zawieszenia (oprócz dużych cukierków), czyli dolny wahacz (3szt tulei), górny wahacz (tuleja i mały cukierek), zbieżność (2szt tulei), oczywiście obie strony??
2. W jakiej cenie mógłbym u Ciebie dostać wszystkie tuleje na przedni dolny wahacz (są tam w sumie 3 sztuki na stronę), oczywiście obie strony??

Jak wcześniej pisałem interesuje mnie OEM ewentualnie bardzo dobry zamiennik (polecasz FEBEST), chce zrobić i mieć na parę lat spokój. Części potrzebuje do HONDY CIVIC 5D (buda MA9), tzw angielka ale nie wiem czy to robi różnicę.

Ze skrzynką PW nic nie zrobię, bo opróżniając ją dzisiaj o 8 rano jutro o tej godzinie będzie już pełna.

Kontaktuj się ze mną na firmowowego maila: info@haparts.pl

t6p
02-03-14, 03:28
Skoro już trafiłem na ten temat, czy mógłbym mi ktoś udzielić informacji, czy duże cukierki oem honda "52385-s21-003" będą pasować do ej9? Z góry dzięki za info.

Sheiva
02-03-14, 15:31
Podobno tak, ale dla pewności byłoby dobrze gdyby ktoś potwierdził.

sivy
03-03-14, 00:13
potwierdzam

oklahoma
21-03-15, 23:13
A zna ktoś może numer OEM cukierków do D15Z8, MB3 ? Czy takie podejdą: http://jdmshop.eu/czesci-Honda/czaesc-honda-civic/Honda-Civic-6g/Honda-Civic-6g-zawieszenie/cukierek-honda-oem-52385-SR3-003