PDA

Zobacz pełną wersję : civic VII 1.4 czy 1.6



Liuxus
16-05-12, 19:59
Witam,

Od jakiegoś czasu wspólnie narzeczoną szukamy dla siebie autka. Po dłuższym przeglądaniu allegro doszliśmy do wniosku, że honda civic VII generacji w 3ech drzwiach 2004-2005 rok to jest to czego szukamy. Ponieważ codziennie będziemy nim dojeżdżać do pracy ok. 30km w jedną stronę jestem już praktycznie zdecydowany na kupno samochodu w benzynie i dołożeniu instalacji lpg. Tutaj pojawia się dylemat. Który silnik lepiej nadaje się do gazu? 1.4 90km czy 1.6 110km? Jaka jest różnica w spalaniu gazu obydwu silników? może różnica jest na tyle niewielka, że mocniejszy silnik będzie lepszym wyborem. Nie chcę, żeby samochód był zawalidrogą ale rakiety też nie potrzebuję. Do tej pory jeździłem golfem 3 1.8 75km nie byłem do końca zadowolony z dynamiki. Doradźcie proszę:)

kowal162
17-05-12, 09:26
Wybierz 1.6 bo 1.4 pali tyle samo a nie jedzie :)

szymon16v
17-05-12, 10:59
1.6 spalanie będziesz miał na podobnym poziomie, nie ma co się zastanawiać :)

vnv_nation
17-05-12, 20:43
tyle ze ten 1.6 w tej budzie tez srednio jedzie, jak z golfa 1.8 nie byles zadowolony to nie wiem czy nie lepiej kupic cos jeszcze mocniejszego albo diesla

Liuxus
17-05-12, 22:10
Dzięki wszystkim za opinie. Nie wiem co chcesz powiedzieć przez "średnio jedzie" W golfie jest 1.8 ale tylko 75km, przy czterech osobach w aucie było strasznie czuć różnicę w dynamice:) wydaje mi się, że 110km w zupełności mi wystarczy. Tak jak mówiłem nie potrzebuję rakiety. Nie muszę się ścigać. Auto ma służyć do dojazdu do pracy ewentualnie na jakiś dalszy wyjazd co kilka tygodni. Diesla trochę się boję ze względu na niepewne ceny ropy a na pewno będę jeździł dużo.

szymon16v
18-05-12, 09:54
Golfa 1.8 75km połykałem swoją hondą 1.3 , także nie ma nawet o czym mówić :)

vnv_nation
18-05-12, 14:07
Diesla trochę się boję ze względu na niepewne ceny ropy a na pewno będę jeździł dużo.


Akurat ceny diesla sa ze wszystkich paliw najbardziej przewidywalne. Gaz moze zdrozec, benzyna tez, na ropie opiera sie caly transport wiec zawsze cena tego paliwa bedzie na konkurencyjnym poziomie w stosunku do innych paliw. Bardziej bym sie gazu bal bo co chwila strasza o podwyzkach akcyzy.. a jak w budzecie beda na sile szukac srodkow do latania dziur to kto wie czy nie przyspiesza podwyzki

arekwu
20-05-12, 21:49
1.6 5D ma do setki koło 10s więc nie jedzie. 1.4 5D ma do setki 12s więc tym bardziej nie jedzie. Diesla 1.7 sobie odpuśćcie (11s do setki, ale silnik Isuzu nie teges)
Co do LPG to ja mam w 1.4 i sobie na razie chwalę. Dobre auto do dziadowania eco-drivingiem.

Jako posiadacz VII gena proponuje VIII gen 1.8 - i jedzie i mało pali i jest sto razy lepiej spasowany niż VII gen. Ewentualnie Mazda3/Toyota Auris

Liuxus
23-05-12, 08:59
Myślałem o maździe 3 ale chyba tutaj gaz już nie będzie tak opłacalny jak w hondzie. Honda jest trochę lżejsza, powinna być zwinniejsza. Nie jest tak?

arekwu
27-05-12, 12:12
Jak miałem kupić coś po EG3 to rozpatrywałem takie auta (przede wszystkim miały być szybsze od EG3, mniej palić i cena do 30tys.):
Mazda 3 1.6 - muł, 11.5 do setki mimo 105 KM
Focus II 1.6 - j.w
Astra 1.6 -j.w (110KM)
Suzuki SX-4 1.6 - spalanie porażające...

Civic VIII gen 1.8 przekraczał budżet (a miał 8.5 do setki, chyba najsensowniejsze auto bez turbo jak dla mnie). Od tych aut co wymieniłem wyżej Civic VII gen 1.6 będzie szybszy (nie chce mi się sprawdzać teraz jakie to były wersje). Generalnie problem jest taki że nowe auta są coraz cięższe i to że któreś ma 120-130KM nie oznacza że będzie szybsze od Golifny czy Hondziny z 75KM. Ja się nie mogłem zdecydować i kupiłem co bądź...teraz w sumie żałuję że to nie 1.6. Z drugiej strony, gdybym miał teraz wybierać to dalej nie wiedziałbym co.