Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Stuki po wymianie elementów tylnego zawieszenia



natalia
16-05-12, 12:50
Witam,
mój problem polega na tym, iż po wymianie jest gorzej niż było przed...
W mojej Hondzie Civic 1.4 Sedan (2001-2005) wymieniono łączniki stabilizatora (kwalifikowały się do wymiany), amortyzatory (50% zużycia wyszło na stacji diagnostycznej więc wymieniłam), gumki na łącznikach, całe górne mocowanie.
Efekt:
przy drobnych nierównościach luk na kostce brukowej, kiedy koło wpada w drganie słychać ..puk...puk...puk... (denerwujące strasznie to pukanie jest)

Trzech mechaników, dwie stacje diagnostyczne i nikt nie potrafi powiedzieć co się stało. Żadnych luzów itp. rzeczy.
Nie będę ukrywać że amory to zamienniki:o

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Stuk bardziej było słychać z prawej strony. Tłumi dobrze się trzyma. Przed wymianą troszkę bujał, ale nie stukotało. Dodam jeszcze, że na progach zwalniających nie puka, jedynie na drobnych nierównościach.

Proszę o jakiś sugestie, ponieważ kończą mi się pomysły i pieniądze ;/
Czy serwis hondy posiada na tyle dobry sprzęt, aby to sprawdzić?

davidbea
16-05-12, 15:30
Ja mam to samo od wymiany tylnych amortyzatorów. Założone mam KAYABA Excel-G i od razu po wyminanie słychac identyczne stuki na drobnych nierównościach.

Obstawiam na wadliwe amortyzatory i tłoczysko obija sie o osłonę , albo sprawdzenie zbieżńości po wymianie.

owsikk
16-05-12, 17:12
Co się działo zanim wzięli auto w swoje ręce mechanicy? Jakie amortyzatory są założone?

piter7766
16-05-12, 22:35
Takie stuki zdarzają się po wymianie amortyzatorów na nowe ,jak się ich przed montażem nie przepompuje (kilka ruchów tłoczyska góra-dół) DOTYCZY AMORTYZATORÓW GAZOWYCH. Ale mogą być też inne przyczyny.

natalia
18-05-12, 07:25
Przed wymianą auto było strasznie niestabilne, ponieważ amory były już bardzo zużyte, więc wymieniono.
Obecnie chyba jakieś chińskie zamienniki, więc zastanawiam się czy nie są wadliwe. Po zamianie ich stronami bardziej teraz puka z lewej strony. Chociaż już sama nie wiem, czy ten dźwięk się nie przenosi.
Może warto byłoby założyć stare i zobaczyć czy to efekt amortyzatora?

owsikk
18-05-12, 08:29
Obecnie chyba jakieś chińskie zamienniki dla siebie kupiłaś chińskie amortyzatory?

Jeżeli przy zamianie stronami amortyzatorów zmieniła się charakterystyka stuków to na 100% trzeba się doszukiwać przyczyny w tym elemencie zawieszenia. Można założyć z powrotem stare i zobaczyć łopatologicznie co się stanie. Ciekawe czy zakład który podjął się wymiany za darmo zdiagnozuje Ci problem...

davidbea
19-05-12, 00:05
W moim przypadku po zamianie stron stuki ustały na około 100 km ( absolutna cisza ) i znów to samo;/

oczywiscie we wczesniejszym poście chodzilo mi o sprawdzenie geometrii

natalia
20-05-12, 20:55
No niestety kupiłam, nie wiem co mnie podkusiło ;\
Mechanik, który wymieniał nie potrafił wskazać przyczyny i trzech innych również, stacja diagnostyczna też nic...
Po zamianie stronami stuka z lewej, z prawej już nie, co ciekawe rano puka bardzo jak auto jest zimne. Dziś po kilkugodzinnym postoju na słońcu stuki były minimalne, tylko na większych wybojach coś było słychać, ale to też minimalnie.
Chyba kupię nowe amortyzatory, tym razem KYB.

Exedy24_pl
22-05-12, 16:21
Spróbuj,może to akurat wina amorków,chociaż aż nie chce się wierzyć,że na diagnostyce nic nie stwierdzili. Wcześniej warto podjechać również do ASO i niech obejrzą samochód.

marioZ
23-05-12, 14:58
łączniki stabilizatora ? chociaż mam stukanie z przodu auta i z tego co wiem to amory do wymiany. U ciebie stawiał bym na amory jednak...jakieś trefne ?