Zobacz pełną wersję : Wymiana wachaczy tył
Witam, mam kompletne wachacze tylne razem z bebnami i linkami i teraz pytanie.
Sa kupione tylko dla bebnów, ale moze mniej roboty jest z wymiana całych wachaczy bo sa w lepszej kondycjii.
Szukałem w google ale tam jest tylko opis wymiany cukierków.
lukasz-lukasz
16-05-12, 07:20
Jezeli chcesz wymieniac wszystko razem z linkami itp, to bedzie jakos tak:
1. zdejmujesz tunel pod ręcznym
2. odkrecasz nakretke regulacji recznego tak by mozna bylo zdjac linki
3. odkrecasz mocowania linki recznego, za bakiem, do podluznic tylnych, chyba ze 2-3 mocowania
4. odkrecasz srube od zbierznosci z przodu
5. odkrecasz dwie sruby przy cukierku
6. odkrecasz srube przy wahaczu poprzecznym dolnym
7. odkrecasz srube przy wahaczu poprzecznym gornym
8. odkrecasz przewod hamulcowy i go wkladasz do jakiejs butli lub zaciskasz bo bedzie lecial plyn
9. zdejmujesz wahacz z osprzetem
Potem składasz w takiej samej kolejności, pamiętając o ustawieniu zbieżności tyłu i uzupełnieniu plynu hamulcowego wraz z odpowietrzaniem i jeszcze regulujesz naciąg linki hamulca ręcznego.
Sa kupione tylko dla bebnów,
ale moze mniej roboty jest z wymiana całych wachaczy
:D nice
jak wymienisz juz sobie bębny sorki Wachacze to pamietaj zeby pojechac na geometrie.
Moze to i śmieszne, ale jak wymienie same bebny to bede musiał cały układ hamulcowy składać i może być tyle samo roboty co z całym wachaczem:)
Nie wiem zresztą.
Lukasz-lukasz dzieki za pomoc postaram sie to robic zgodnie z Twoimi wskazówkami:)
lukasz-lukasz
16-05-12, 19:59
Jeszcze tylko taka mała podpowiedź, żeby wymienić SAME BĘBNY to musisz odkręcić koło i dwie śruby przy bębnie na wkrętak krzyżakowy. Poluzować rozpierak, wsadzić nowy bęben, skręcić wcisnąć*parę*hebli nogą i po robocie. Wymiana samych bębnów to jakieś 10% z wymiany całych wahaczy wzdłużnych, pomijając zbieżność i odpowietrzanie.
Hmm, moze i tak, ale chyba w jednym konczy sie łożysko a sam koszt jego wymiany to ... oj boli;)
Poza tym moje bebny to masakra i trza wymienić całe...
Bebny nowe bede malowac - czy jak dam 2xpodkład 2xlakier i 2x bezbarwny to bedzie grało?
Akurat wymiana łożyska z tyłu jest banalna, bo wystarczy wyjąć je razem z piastą i wrzucić nowe, przy okazji wymiany bębnów to już w ogóle żadnym problemem dla Ciebie być nie powinno. Tylko te koszta to kwestia sporna.
A sprawdzałeś w jakim stanie są tuleje? Bo to też ważne, żebyś większego ścierwa nie wrzucił aniżeli możesz mieć w chwili obecnej. Ale tego pewnie jesteś świadomy nawet bez podpowiedzi.
Powodzenia, trochę pewnie się nadenerwujesz w czasie wymiany wahaczy :) Tu śrubka, która będzie trzymać tu coś tam coś i tak to będzie szło. Bądź dzielny :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.