Zobacz pełną wersję : katalizator do wymiany po 60k km sonda lamba
Witam,
civic 1.8 benzyna z 2006 r mam nietypowy problem. po 60 tys. kilometrów(!) wyskoczyła kontrolka check engine, w ASO zdiagnozowali zapchany katalizator- do wymiany, 2,3k zł... Podobno nie ma możliwości wycięcia go bo są dwie sondy. Natomiast słyszałem, że drugą sondę można „oszukać” emulatorem. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak to zrobić albo podać namiar na człowieka który robi takie rzeczy?
W 6gen.jest patent że przy zapchanym katalizatorze 2 sonde(za katalizatorem) przykręca sie przez tulejkę (podkładkę) , chodzi o to że sonda jest płycej wkręcona w rurę i dostaje mniej spalin.Przypuszczam że w 8gen. też to powinno zadziałać plus kasowanie błędów komputera.
Dodatkowo w dziale technicznym 6 geny był opisany emulator 2 sondy dzięki ktoremu komp "widzał" sprawnego kata
Sam emulator nie załatwi sprawy. Skoro katalizator jest zapchany to pewnie też zapycha trochę wydech. Weź go odrazu wytnik i wstaw zwykłą rurkę. Katalizator możesz odrazu odsprzedać - są firmy co skupują katalizatory za 400-1000pln. No i wstaw emulator pod drugą sondę i masz z głowy. W Polsce i tak nikt na stacji diagnostycznej nie sprawdza składu spalin... A wydać 2tys pln na katalizator to głupota jak dla mnie... Ewentualnie sprzedaj swój na skup i kup uzywke...
W prawdzie może kosztowo wydać się bez sensu, ale a nuż się skusisz: Firma Megan Racing robi taki "kolektor wydechowy" (na tyle, ile można to tak nazwać w R18A) który zastępuje właśnie katalizator. http://www.wesellcarparts.com/store/scripts/prodView.asp?idproduct=8582
Pytanie co będzie czytała druga lambda i czy nie pojawią się błędy.
Drugą lambdę trzeba niestety jakoś oszukać. Nie ma szans, żeby wywalenie kata przeszło niezauważone i nie pojawiły się błędy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.