Zobacz pełną wersję : czarny dymek, 'osmolony zderzak'
dlugi-zabrze
15-05-12, 19:28
Witam,
szukałem, szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi, która typowo pasowałaby do mojego problemu.
Otóż, mam problem. Mam silnik D15B8 (taaak, wiem, lipnie, że taki, ale nic nie zrobię) noo i wydmuchało mi jakiś czas temu uszczelkę pod głowicą. Kupiłem nową, rozrząd, uszczelki itd..wszystko pod B7, bo myślałem, że taki właśnie silnik tam siedzi.
po złożeniu tego do kupy i umyciu silnika ukazał mi się kod silnika B8...ale nie o to chodzi...zaczął dymić na czarno, mam cały zderzak w czarnym nalocie...wcześniej, przed remontem tego nie było.
I tu rodzi się pytanie, co może być tego powodem? Uszczelka pod kolektorem i dostaje powietrza? nie mam zielonego pojęcia...
jeśli możecie mi pomóc, byłbym zobowiązany :)
Zapłon ustawiony prawidłowo ?
dlugi-zabrze
15-05-12, 19:36
w zapłonie nie było nic zmieniane.
ogólnie sam nic tam nie grzebię, bo się najzwyczajniej w świecie nie znam. Jednak przed robieniem uszczelki głowicy, takiego problemu nie było. Chyba nie mogło się nic przestawić od rozebrania, chyba nie.
pojedź niech ktoś na lampie zbada CI zapłon, jak ustawi ok i aparat będzie daleko od swojej środkowej pozycji to masz źle ustawiony rozrząd
dlugi-zabrze
15-05-12, 23:31
dobrze, sprawdzę to.
Powiedz mi jeszcze proszę, jak jest w takim stanie jak teraz, to jakie są konsekwencje tego ? pali więcej ?
z tego co zakładaliśmy rozrząd, to pompa wody miała o jeden ząb za mało względem tamtej, ale po naciągnięciu i po zrobieniu obrotu ręcznie ustawienie rozrządu było w porządku.
Generalnie czarny dymek świadczy o za bogatej mieszance ergo pali więcej. Aczkolwiek czy rzeczywiście pali więcej i o ile to możesz sprawdzić sam. Wydaje mi się (acz nie jestem pewien), że sonda lambda też nie lubi za długo przebywać w takich spalinach bo zwyczajnie w świecie ją okopci sromotnie. Moja przed wymianą była jak w futrze i komp wywalał błąd sondy ale ile przejechała na za bogatej to nie wiem (kupiłem z czekiem na kontrolce). Auto paliło wtedy kilkanaście na 100km ale miało też problem z mapem a dokładniej przepustnicą .
Dołączę się pod temat bo mam identyczny problem w d15b7 tez po wymianie uszczelki pod głowicą się zaczęło :/ oleju też trochę znika tak około 200ml na 1000km a więc to może dlatego :/ i jeszcze zauważyłem że najbardziej kopci jak np. przeciągnę ją trochę na 4 biegu puszczę gaz i za chwilę dodam znowu to z tyłu zostaję chmurka :(
@Kamil - u Ciebie dymek będzie raczej szaro-niebieski (bo taki się pojawia podczas spalania oleju). Coś poza uszczelką miałeś wymieniane ?
Pompę wody przed zimą i rozrząd, mam założony stożek ale bez dolotu, tylko że dym jest typowo czarny jak w starym dieslu ;)
Jak dymi na czarno ,to spala olej.Możesz sprawdzić, czy masz okopcone świece(elektrody)Możesz(bo jak widzę jesteś z wrocka) wpaść na tor kartingowyMała Monza w siechnicy,w środę 23 05 o godz 19 na spot i zobaczymy jak to wygląda
Super :) Jeśli mi się nie uda rozwiązać tego problemu do tej pory to na pewno się pojawię a nawet jeśli uda mi się to zrobić to i tak postaram się wpaść ;)
KAMIL21,na parkingu przed torem będą niebieskie sloniczki,V-g coupe,crx ,znajdziesz.:)
CRX1 jak spala olej to dymi na czarno ? chyba coś Ci sie pomieszało.
Dokładnie.
Czarny dym - spalanie zbyt bogatej w paliwo mieszanki.
Niebiesko-szary - spalanie oleju.
Biały - płyn chłodzący.
Dokładnie.
Czarny dym - spalanie zbyt bogatej w paliwo mieszanki.
Niebiesko-szary - spalanie oleju.
Biały - płyn chłodzący.
Nie inaczej. Czasem jednak w oczach się pierdzieli. Zwłaszcza jak spalasz za bogato a do tego bierzesz olej ;) Mi jak za bogatą spalał to nie miałem wątpliwości.
Wystarczy dokladnie czytać ,olej też powoli znika,podjedzie to sprawdzę o co chodzi:)
Mierzyłem dzisiaj ciśnienie cylindrów i w każdym wyszło mi między 10 a 11 barów ;) , to dobry wynik czy zły? i czy można po tym poznać czy siedzą pierścienie?
szkoda że nie zrobiłeś próby olejowej, po niej możesz sprawdzić pierścienie
tzn na rozgrzanym silniku mierzysz najpierw ciśnienie sprężania (przypomnę że przepustnica musi być OTWARTA CAŁKOWICIE)
po pomiarze jednego cylindra bierzesz i na tym samym cylindrze wstrzykujesz do cylindra 20-30 ml oleju, i mierzysz ciśnienie dokładnie jak powyżej)
jeżeli ciśnienie znacząco się poprawi to pierścionki nie trzymają
ps, 10 to wcale nie jest dobry wynik
dlugi-zabrze
23-05-12, 15:02
Dobra, ja dziękuję za odpowiedzi ;D rozmawiałem z jednym gościem i też mówił, że raczej przez źle ustawiony rozrząd i że mi to niedługo zrobi ;P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.