Zobacz pełną wersję : Chce zmienic wałek na ostrzejszy.Z jakiego silnika?
Witam wszustkich i tak jak w temacie chce zmienc wałek w silniku 1.6vtec D16Y8 z jakiego silnika mogłby dac lepsze osiagi i zeby nie kolidował z vtec´em? Prosze o jakies rady.
a nie podejdzie z jakiegoś innego motoru Hondy???
d15b jest najostrzeszym seryjnym walkiem
Wałek z d15b nie pasuje o ile się nie mylę
bo Y8 to 2 step vtec a d15b to 3 step vtec ?
nie sadzisz ?
Jest też d15b "2 step vtec" - bez "eco".
dokladnie jak napisal smad
d15 jdm 3 step vtec wystepowal w VI generacji- przy silniku wystepuja 2 grzybki v teca, ma econo, oznaczenie silnika to d15b albo d15z7 , natomiast d15 jdm 2 step vtec wystepowal w V generacji nie ma on ekono ma jeden zawór vtec'a i podobno najostrzejszy wałek do d serii z vtec
jezeli to z D15b to tylko z wersji bez Eco , czyli te co mialy 130Km czyli 4-5 koni wiecej jak Y8 , ale trzeba sprawdzic czy pokrywaja sie znaki na kółku rozrządu dla obu wałkow,
czyli d15b nie podejdzie do y8?
nie za bardzo sie na tym znam wiec pytam:) a ten CompCams Stage 2 pasuje bez niczego???
no chyba masz napisane ze podejdzie, ale musi byc zwykly dwustopniowy vtec, a nie 3 stopniowy eco
Czyli tak realnie nie ma sensu sie nastawiac na szukanie rzadkiego walka tylko od razu isc w aftermarket.
taki sam sens jak wkladanie walkow z itra do 'zwyklych' b-serii
A jest wogole sens pakowac ostry walek bez doprezenia silnika ?
Doprężanie silnika? to znaczy?
Zwiekszenie stopnia sprezania
czyli co trzeba zrobić żeby zwiekszyć stopień sprężania ?
Najlepiej zmienić tłoki na takie co doprażają :P? Jest tego troszkę ale skoro tak pytasz o wszystko po kolei to raczej się do tego nie zabieraj :)) chyba ze lubisz strzelać z korby
możecie mi podać kilka pomysłów jak doprężyć silnik?
MarianoItaliano
26-05-12, 14:03
Np wymienić tłoki na doprężające i splanować głowice. To podnosi stopień sprężania. Niemniej jednak nie należy z tym przesadzać.
U mnie np. splanowałem głowicę 0.2mm i wrzuciłem uszczelkę od d16y8 (podobno najcieńsza w D-serii) troszkę lepiej jedzie ale w porównaniu z kosztami (cena planowania, uszczelek, oleju no i własnej pracy) to chyba bardziej opłaca się odetkać silnik czy podłubać ECU... Ja musiałem rozebrac bo wysypała się stara uszczelka. Generalnie jak chcesz podnieś stopień sprężania to warto poczytac inne tematy, na forum jest dużo informacji o tym jakie tłoki, ile planowac, jaka uszczelka pod głowicę itd... No i lepiej nie podnisic stopnia sprężania powyżej 12, generalnie 11 to już dużo:).
No i lepiej nie podnisic stopnia sprężania powyżej 12, generalnie 11 to już dużo
Eeee tam Młody JEDI jesteś ,
Czyli analizujac - jdm25 - chcesz ostry waleczek , niewiedziales o doprezeniu , zastanawiasz sie jak doprezyc ( czym ) ," polecam opcje szukaj " . Kazdy silnik ma inna specyfikacja , co chesz doprężac , jaki wałek chcesz zastasowac, w jakie moce celujesz ??????
Pamietaj tez ze trzeba stroic ( strojenie - dobranie odpowiednich dawek powietrzno - paliwowych "AFR" do modyfikowanego silinka , gdzie seryjny komputer zaczyna juz wariowac )
A najlepiej zrobisz oddając auto specom w tej dziedzinie, ot chociażby 81sarenowi, który posiada sporą wiedzę w tym temacie i posiada odpowiednio przygotowane zaplecze warsztatowe. Sam korzystałem z jego rad i pomagał w zakupach zza wielkiej kałuży.
P.S. Ale reklamę Ci Piotruś sieknąłem.:p
tak chce zmienić wałeczek. Jeszcze nie wiem na jaki. W jaką moc caluję? nie mam jakiejś określonej granicy, poprostu chce jakimiś prostymi sposobami dodać mocy mojej Hance. Założyłem już big intlet tube simota, wywaliłem katalizator i teraz szukam jeszcze jakiś sposobów na zwiększenie mocy.
blechu2403
01-06-12, 17:08
poprostu chce jakimiś prostymi sposobami dodać mocy mojej Hance. Prostymi sposobami to sie nie da.
Starstruck
01-06-12, 17:19
Takim moim skromnym zdaniem, to zrób porządny wydech (np. przelot 2,16-2,25") i dolot (np. CAI + przepustnica B18/H22 + rozwiercenie pod to ssaka) i do tego strojenie i będziesz zadowolony, a fortuny też nie wywalisz. To są wg mnie proste sposoby.
Dzięki Starstruck. Czekam na kolejne pomysły ale ten twój bardzo ciekawy;)
Na tym pomysle koncza sie proste i tanie sposoby bo masz juz wowczas ogarniety dolot/wydech i strojenie.
Zawsze mozesz jeszcze wjechac z krotsza skrzynia.
Nie bardzo ogarniam o co chodzi z tym rozwierceniem pod ssaka:confused: co mam rozwiercić przepustnice pod ssący czy ssący pod przepustnice i gdzie takie coś zrobić? Chyba że jest na tyle proste że dam radę sam to wykonać
Ps. Jaka przepustnica lepsza b18 czy h22?
przepustnice w b16 b18 i h22 sa takie same maja 60mm, zreszta przeustnica koni nie daje w tak smiesznych modach procz lepszego sampoczucia wlasciciela i ciut lepszej reakcji na gaz
ale z dobrym dolotem i wydechem owszem;)
Starstruck
05-06-12, 12:38
Coś takiego daje większe możliwości na przyszłość i po strojeniu na pewno da lepszą reakcję na gaz. Rozwiercasz ssaka pod przepustnice. Jak nie boisz się "ręcznych robótek" (jakkolwiek to zabrzmi ;)) to ogarniesz to sam :). I z krótszą skrzynią też fajny pomysł a najlepiej skleić hybrydę, tyle że to już ciut większe koszta :).
A jaka przepustnica podejdzie P&P i co z map sensorem bo czytałem że w przepustnicy z h22 nie ma map sensora???
kazik2_h9w3
05-06-12, 17:49
czytałem że w przepustnicy z h22 nie ma map sensora???
Dokładnie ale można wykorzystać stary mocując go jakoś nieopodal lub na ścianie grodziowej
A jaka przepustnica podejdzie P&P
Przykręcisz każdą ale chodzi o to by ssący rozwiercić by pozbyć się progu ,skoro TB ma 60mm a ssak 57 czy jakoś tak
więc podejdzie każda napewno??? z b16 i b18 też?
Starstruck
05-06-12, 20:04
Tak. Ale sama w sobie przepustnica nic nie da, to jesr wlasnie dodatek do rozwierconego ssaka i fajnego doolotu.
Oczywiście ssaka rozwierce a dolot już siedzi w aucie;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.