Zobacz pełną wersję : mini me B7->Z6 Brak smarowania
temat zakladam na prosbe ziomka ktory dzisiaj nie ma neta a sprawa jest pilna
moze ma ktos pomysl. bylo mini me z b7 na z6 z wymiana pierscieni, usczzelniaczy, panewek i uszczelek. jeden zawor z kupionej glowicy byl wykrzywiony i zostal wymieniony ale bez prowadnicy.
cale mini me zrobione zgodnie z instrukcja.
pozniej docieranie do 2500rpm do 800km pozniej powoli coraz wyzej i wyszedl problem.
silnik nie chodzil chyba dobrze od poczatku wymiany.
objawy:
- przy wyzszych obrotach dzwiek jakby w glowicy byl brak smarowania (dzwiek jakby
lozysko kulowe jakies krecilo sie na sucho - tylko okreslam w ten sposob dzwiek zeby bylo jasne :))
- przy probie zapiecia vtec-a 'na krotko' na wolnych obrotach zawor slychac ale vtec nie zalacza. dla porownania spielismy b16 i silnik padl na wolnych czyli walek przeskoczyl.
podejrzewamy brak smarowania ale czy ma ktos pomysl co moze byc przyczyna?
z gory dzieki za wszelkie sugestie
a wyciagneliscie kryze olejową z bloku?
1. mało oleju?
2. uszkodzony zawór vteca?
3. aby krzywki sie zmieniły silnik musi być rozgrzany (moze jakis czujnik temp. walnal) oraz predkosc musi byc wyzsza niz 20km/h (dziala predkosciomierz?)
jakos na krotko to posinali. ta b-eria to emg on raczej ogarnia temat. zawor bylo slychac wiec pewnie zywy.
poziomn oleju jest w porzadku. moze pompa oleju? ale nie bardzo mam pomysl czemu mialaby nie pompowac. mozliwe ze jest za malo wydajna dla glowicy Z6? w sumie po zdjeciu kryzy jest wiekszy przeplyw i vtec do napompowania
Wszystkim w b7 pompa ogarnia vteca to dlaczego jemu miala by nie dawac rady?
no tez tak nam sie wydaje bo nikt nie pisal o zmianie pompy. jednak jakąś przyczyne trzeba ustalic.
Rozebrac glowice, sprawdzic czy nie ma jakis uszkodzen, czy walek jest OK, krzywki.. moze ktos zle zlozyl i cos sie przyblokowalo?
chyba dzisiaj wlasnie zacznie sie rozbierac
no to mój problem fuck czyli wychodzi na to ze ciśnienie oleju nie ma nic wspólnego z krzywą prowadnicą(o ile jest krzywa??) słyszałem też teorie że przy wymianie panewek trzeba wymienic pompe oleju bo podobno wszystko jest dobrze spasowane i pompa nie daje rady co jak dla mnie wydaje sie bajką ale teraz już wszystko biorę pod uwagę co wy na to
kolega zmienial uszczelke jakis czas temu i teraz musi wymienic caly blok,pierscienie itd bo mu magicy z jakiegos warsztatu odwrotnie uszczelke zalozyli tak ze zakryli otwor odpowiedizalny za smarowanie.co prawda nie byla to honda ale tak mi sie na mysl nasunelo czytajac posta.moze warto sprawdzic....?moze akurat zaoszczedzicie pare tysiecy zlotych:)
nie no spoko ale akurat tej uszczelki nie da się żle założyć
zawor byl na krotko podlączony elektrycznie dziala, cisnienie nie zmienilo sie o czym swiadczy niezmieniona praca silnika oraz brak przerwy na czujniku cisnienia. gdzies cos masz przytkane, bo dzwiek jest za bardzo metaliczny z tego.
venom jeszcze zawór rozbierz, może tam są jakieś czary mary
Chyba wiem o jakim dźwięku mowisz!Jest taki lekko metaliczny gdzies z okolic glowicy?Mam D15B2 i jak mechan wymienil pompe oleju to jak reką odjąl! Ale wszystko chodzilo ok tzn wkrecal sie na obroty (chociaz teraz lepiej sie wkreca) a VTEC sie nie zapinal bo nie mam VTECa :)
W kazdym razie ja obstawiam pompe oleju.
I od razu pytanie: jak mozna i czy wogole mozna zmierzyc cisnienie oleju w H ? i jakie powinno byc??
no więc tak głowica sciagnięta jedyne do czego można się przyczepić to jadna"panewka" wałka roz. jest bardziej wytarta widać ze ewidentnie cos tam się działo pozatym wylałem tez olej i okazało się że są w nim małe opiłki prawdopodobnie aluminium odkręciłem miske umyłem odkręciłem też zawory od pompy oleju przedmuchałem i od góry przez kanały i od dołu tak żeby w razie czego wydmuchać jakieś ew syfy ktoś ma jakieś pomysły odnośnie tego przetarcia ??
sajmon1100
28-07-07, 09:50
no więc tak głowica sciagnięta jedyne do czego można się przyczepić to jadna"panewka" wałka roz. jest bardziej wytarta widać ze ewidentnie cos tam się działo pozatym wylałem tez olej i okazało się że są w nim małe opiłki prawdopodobnie aluminium odkręciłem miske umyłem odkręciłem też zawory od pompy oleju przedmuchałem i od góry przez kanały i od dołu tak żeby w razie czego wydmuchać jakieś ew syfy ktoś ma jakieś pomysły odnośnie tego przetarcia ??
ja mialem podobnie tzn zatarł mi sie wałek na jednym mostku i jedynie co to mialem 2 pomysly-tzn cos wpaldo i zatkalo kanal na tym mostku- przedmuchalem ale nie widzialem zeby cokolwiek wypadło , a druga sprawa moze zbyt mocno dokrecilem klawiature i złapało w tym miejscu wałek, dodam ze wałek mi chyciło po 2500 km ,auto zgaslo ,cale szczecie stalo sie to na postoju ,przeszlifowalem te miejsce ladnie papierkiem i od tamtego momentu zrobilem ze 15 ty i spoko jest ( a raczej bylo ) bo vteca sprzedalem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.