PDA

Zobacz pełną wersję : samodiagnostyka



markamp0000
13-05-12, 15:07
Witam,

Mam problem z moim civikiem mianowicie cały czas świeci się żółta kontrolka check engine.
Zrobiłem samodiagnostyke mostkując dwa piny we wtyczce, kontrolka check engine zaczęła mrugać najpierw wolno 7 razy a potem szybko też 7 razy. I teraz mam problem ze zdiagnozowaniem tej usterki co to może być?

markamp0000
13-05-12, 17:28
ok nie wiem czemu mi mrugała tyle razy, teraz gdy zresetowałem ecu odłączając klemę, zrobiłem ponownie test i lampka zaświeciła się i nie gasła wcale, czy tak ma być?

CameliQs
15-05-12, 01:24
Cześć.

Dla Hondy Civic V gen. Nie wiem czy pasuje do innych generacji, a niestety nie podałeś jaki model posiadasz.

http://www.fotoporadnik.cba.pl/samodiagnostyka.htm

Pozdrawiam!

markamp0000
16-05-12, 17:30
Rzeczywiście nie podałem:o sorka, moja hondzia jest gen VI 1.4 90 KM
Ale jeżeli z V kody pasują do VI to teraz wynikłoby z tego że nie ma żadnych błędów bo kontrolka świeci po złączeniu styków.
dzięki za odp

markamp0000
17-05-12, 19:40
no i znowu to samo, po przejechaniu 60 km kontrolka check engine znowu się zapaliła, no więc ja zworka w łapy stykam ten przewód do samodiagnostyki, włączam zapłon i kontrolka mruga 7 razy długi i 6 razy krótko (wcześniej się pomyliłem). Z tego co wyczytałem to wyskakuje błąd o nr 76, lecz problem w tym że nie ma odpowiednika dla takiej liczby w kodach usterek. Jest jakiś odpowiednik do tego kodu czy to ja coś źle robię?

rooter666
17-05-12, 19:43
nagraj to mruganie kontrolki i wklej do wątka link :)

markamp0000
18-05-12, 19:03
proszę bardzo oto link: http://www.youtube.com/watch?v=Ssrbx7uMngA

kaktusr
18-05-12, 21:22
67 Catalyst system Efficiency Below Threshold, malfunctioning or defective catalyst system
Ile masz sond w tym 1.4 ? Nie jest to przypadkiem wersja z drugą sondą w katalizatorze ?

markamp0000
19-05-12, 18:08
Tak dokładnie jest to wersja z 2 sondami. Tzn że któraś z sond jest walnięta tak? Czy obie? Ew. jak to sprawdzić?

rooter666
19-05-12, 18:43
sonda za katem może być walnięta albo kat już nie dopala spalin i sonda Ci to zgłasza

markamp0000
19-05-12, 19:07
więc jak to teraz odróżnić czy to sonda czy katalizator?
bo jeżeli jest to katalizator to jak zamienię go na np taką strumienicę:
http://moto.allegro.pl/strumienica-katalizator-honda-civic-1-3-1-4-1-5-i2291591214.html
to co wtedy z sondą zrobić? Jak ją wyjmę to świecący check będzie mnie wkurzał.

Gr4b3Q
19-05-12, 19:36
Będziesz musiał kupić też emulator sondy lambda i go dospawać do strumienicy.

markamp0000
19-05-12, 20:29
jeszcze tylko potrzebuje odp na to pytanie:

więc jak to teraz odróżnić czy to sonda czy katalizator?

rooter666
19-05-12, 22:29
więc jak to teraz odróżnić czy to sonda czy katalizator?

pojedz na stacje diagnostyczna niech podłączą pod analizator spalin.

cezarylee
09-06-12, 20:39
Dokladnie kolego, ja to wlasnie przerobilem :D check engine juz nie drażni :)

markamp0000
10-06-12, 15:51
u mnie padł katalizator i dość długo jeżdżę z zapalonym checkiem, jeżdżąc tak chyba nic złego się nie dzieje hondzi no nie? nowy kat nie wchodzi w grę (za drogi interes), myślicie że takie coś zda egzamin: http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-tuning-katalizator-i2380623005.html, bo ten check aż razi w oczy

Gr4b3Q
10-06-12, 17:00
u mnie padł katalizator i dość długo jeżdżę z zapalonym checkiem, jeżdżąc tak chyba nic złego się nie dzieje hondzi no nie? nowy kat nie wchodzi w grę (za drogi interes), myślicie że takie coś zda egzamin: http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-tuning-katalizator-i2380623005.html, bo ten check aż razi w oczy

Po to się właśnie takie emulatory kupuje ;)

mniol
10-06-12, 17:34
Ja tak miałem w avensisie check engine ,okazało się że walnięty jest komputer,zalecam jak najszybszą wizyte w ASO.Zanim nie stanie się coś gorszego

Maskunt
10-06-12, 20:22
Kolega wyżej ledwo się zarejestrował i od wypisywania bzdur zaczyna...
Błąd 67 (bo ten się pojawia, a nie 76), to jak ktoś wyżej napisał niska efektywność katalizatora. Masz do wyboru dwie opcje: wywalić katalizator i wstawić tłumik (to polecam, chociaż może być problem z czystością spalin na przeglądzie), lub jeździć jak jest (tu też pewnie normę spalin przekraczasz). Wywalając katalizator i mocując tłumik (tłumik przelotowy, nie żadne strumienice) odmulisz trochę wydech. Świecący się check możesz ignorować albo wstawić emulator sondy, ewentualnie sondę wkręcić w wydech na tulejce, nie będzie ona bezpośrednio omiatana przez spaliny, więc powinno udać się sfałszować odczyt.
Na pewno nie jest to kwestia sondy, uszkodzona sonda wywołuje inny błąd.

Przy okazji, masz jeszcze 61. błąd sygnalizowany lampką ABS'u, warto by było sprawdzić, czy to stara, już usunięta usterka, czy nie. Wykasuj błędy ABS'u i sprawdź ponownie za jakiś czas. Aby usunąć kody ABS'u musisz zapoznać się ze stroną 19-63 manuala.

markamp0000
10-06-12, 21:09
w końcu ktoś konkretnie i na temat dziękuję ci za odp

marc!n
23-10-12, 22:18
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu, więć piszę tutaj, a więc do rzeczy:)

Mam podobny problem j/w ze zuzytym katalizatorm (wywala błąd 67) i znalazłem na necie taki układ do oszukania sondy (4-żyłowej) przy katalizatorze o nazwie "MIL Eliminator" - wystarczy przylutować odpowiedni rezystor i kondensator pod przewody sondy i kontrolka nie powinna już pokazywać błędu:)
podaje linka do tematu z innego forum
http://forum.jdmstyle.pl/showthread.php?1183-quot-MIL-Eliminator-quot-czyli-Jak-oszuka%E6-drug%B1-sond%EA-lambdy-(na-przyk%B3adzie-Corolla-E12-TS)

Mam do Was pytanie czy taki zabieg będzie działał również w hondach, a może ktoś już podpinał się pod przewody sondy i montował taki układ?
Z góry dzięki za info

Pozdr Marcin

/edit/
Układ zamontowany, szczegóły w temacie http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?168585-Druga-sonda-emulator&p=1895119&viewfull=1#post1895119

Bistol
16-04-13, 22:58
https://www.youtube.com/watch?v=ppG4Wg5rELY

6g 1,4 90km, mógłby ktoś pomóc? z góry dzięki:)



Doszedłem chyba, wydaje mi się, że jest to 1 i 65 czyli sonda lambda. Poprzedni właściciel pewnie wywalił katalizator i dlatego wywala błąd.

Raus
25-04-14, 20:23
Podepnę się pod temat.

Kupiłem parę dni temu swoją Hondę i świeci się Engine Check. Poprzednia właścicielka twierdzi, że 6 lat temu sprowadzała auto z Niemiec to kontrolka sie paliła i te 6 lat się pali i nic nie dzieje. Dowiedziałem się o samodiagnostyce i ją wykonałem. Niestety jeszcze nie do końca potrafię odczytać wyświetlone błędy. Generalnie poradnik z jakiego robiłem chyba był do starszych Hond i tabela błędów byłą do 48 błędu, a nie wiem czy dobrze odczytuję, ale chyba mam wyższe numerki.

ps. dodam, że po diagnozie wyjąłem bezpiecznik 7,5A Backup. Po tej operacji kontrolka Engine Check zgasła, ale po odpaleniu auto zapaliła się ponownie po 3 sekundach.

Oto filmik z wykonaną samodiagnostyką - prosiłbym o pomoc w identyfikacji błędów.

https://www.youtube.com/watch?v=pfnkLKw4UPY&feature=youtu.be

Pozdrawiam

Endrju1
25-04-14, 23:33
A ja tam widzę błędy 41 i 65 :)
gdzie:
błąd 41 . Primary Oxygen Sensor Heater
błąd 65 . Secondary Heated Oxygen Sensor

Czyli Problem z sonda LAMBDA (a właściwie oboma, więc warto sprawdzić przewody).

Raus
26-04-14, 09:28
A ja tam widzę błędy 41 i 65 :)
gdzie:
błąd 41 . Primary Oxygen Sensor Heater
błąd 65 . Secondary Heated Oxygen Sensor

Czyli Problem z sonda LAMBDA (a właściwie oboma, więc warto sprawdzić przewody).

Przewody powiadasz? Czyli sondy mogą być sprawne, a winne mogą być przewody? Tak się składa, że poprzednia właścicielka twierdziła, że w ostatnim czasie wymieniła sonde lambdę.

tatko85
27-08-15, 07:44
WITAJCIE HONDOWICZE :)
Mam Honda Civic 1,4i EJ9 2001r. tez mam problem z ta sama kontrolka zapaliła mi się lampka silnika jak stałem na światłach i nie wiem czemu silnik ma dopiero 85tys+ przejechane, może głupio to zabrzmi ale piszecie tutaj o samo diagnostyce może mi ktoś podać wskazówki nigdy tego nie robiłem i nie wiem za bardzo jak to mam zrobić? Dodam jeszcze ze auto chwilami przerywa podczas jazdy i mam wrażenie jak by więcej palił. Z góry dzięki za info.

sebawo
27-08-15, 10:24
WITAJCIE HONDOWICZE :)
Mam Honda Civic 1,4i EJ9 2001r. tez mam problem z ta sama kontrolka zapaliła mi się lampka silnika jak stałem na światłach i nie wiem czemu silnik ma dopiero 85tys+ przejechane, może głupio to zabrzmi ale piszecie tutaj o samo diagnostyce może mi ktoś podać wskazówki nigdy tego nie robiłem i nie wiem za bardzo jak to mam zrobić? Dodam jeszcze ze auto chwilami przerywa podczas jazdy i mam wrażenie jak by więcej palił. Z góry dzięki za info.

Weź się wysil człowieku i przejrzyj przynajmniej 3 strony tego tematu. Może jeszcze ktoś ma podjechać Ci pod dom i zrobić samodiagnostykę za Ciebie?

tatko85
27-08-15, 12:16
Weź się wysil człowieku i przejrzyj przynajmniej 3 strony tego tematu. Może jeszcze ktoś ma podjechać Ci pod dom i zrobić samodiagnostykę za Ciebie?

Kolego no zbyt przyjazny to ty nie jestes ale nie wazne, jesli bylo by cos na ten temat to bym nie pisal chodzi mi ze nie wiem dokladnie ktore kable mam spiac ze soba itp. a ty sie czepiasz nie chcesz pomoc to po co sie wogole udzielasz.


WITAJCIE HONDOWICZE :)
Mam Honda Civic 1,4i EJ9 2001r. tez mam problem z ta sama kontrolka zapaliła mi się lampka silnika jak stałem na światłach i nie wiem czemu silnik ma dopiero 85tys+ przejechane, może głupio to zabrzmi ale piszecie tutaj o samo diagnostyce może mi ktoś podać wskazówki nigdy tego nie robiłem i nie wiem za bardzo jak to mam zrobić? Dodam jeszcze ze auto chwilami przerywa podczas jazdy i mam wrażenie jak by więcej palił. Z góry dzięki za info.

Udało mi się zlokalizować kabel i zrobić jak trzeba i tu bardzo dziwna sytuacja lampka mrugnęła 17 razy ale długich mrugnięć po czym zapłonęła na stale, wyłączyłem wiec silnik i chciałem ponowić probe żeby moc to nagrać i co dziwne lampka nie zamrugała ani razu tylko paliła się ciągle wiec teraz to już nie wiem o co chodzi?!

sebawo
27-08-15, 15:51
Ja jestem niemiły, ale po moim komentarzu już Ci się zachciało zerknąć i zlokalizowac kable i zrobić tą samodiagnostykę.
Miły nie jestem bo ileż można się pytać o to samo. Ty wchodzisz na forum, piszesz jednego z pierwszych postów, w ogóle pewnie tylko po to się rejestrujesz, żeby pierwsze co to zapytać zamiast poszukać.
Temat był wałkowany tyle samo razy, co swap hampli na tył i kilka innych tematów.

Ja równie dobrze mogę napisać o Tobie, że cec**** (od 'cechować' - nie wiem skąd ta cenzura :P) Cię kompletny brak szacunku do ludzi na tym forum. Ludzi, którzy od lat odpowiadają na te same pytania w ten samo sposób, bo dla 'nowego' trudno jest wcisnąć ten pieprzony przycisk 'szukaj' i wklepać tam 'samodiagnostyka'. Forum jest od tego, żeby sobie pomagać, ale tu już ktoś kiedyś pomógł, wystarcz zajrzeć.

Założę się też, że jak tylko uzyskasz odpowiedź, to już więcej się tu nie pojawisz. Takie mam przeczucie :P

kiko13
27-08-15, 16:46
Ojojoj, ale się narobiło. A nie lepiej, jak się wie odpowiedzieć krótko niż odsyłać do wyszukiwarki, która różnie działa? Więcej każdy pisze narzekając a można krócej pomóc :)

tatko85
27-08-15, 20:57
Zgadzam się z wami łatwiej było by napisać niż poszukać fakt, lecz w moim przypadku szukałem i nie moglem znaleźć w końcu dosyć odpowiedzi przemądrzałych ludzi, którzy są zbyt długo na forum i nie pamiętają jak sami kiedyś zaczynali zbierać informacje na temat aut "zapomniał wól jak cielęciem był" i fakt dyszlem do tego jak to zrobić ale niestety nie wiem co to znaczy i w czym jest problem ps. "SEBAWO" fakt nowy na forum co nie znaczy ze kolejny, który chce informacji, a jego Hania to tylko auto.

Tiga
27-08-15, 22:40
Sprawdz jeszcze raz bledy. Zresetuj kompa. Pojezdzij i sprawdz ponownie. Wtedy moze cos poradzimy.
PS. Do resetu interesuje cie bezpiecznik 'backup'
PS.2. Sciagnij sobie lub kup ksiazke Sam Naprawiam, nie będzie wiecej takich pytan.

tatko85
28-08-15, 08:14
Sprawdz jeszcze raz bledy. Zresetuj kompa. Pojezdzij i sprawdz ponownie. Wtedy moze cos poradzimy.
PS. Do resetu interesuje cie bezpiecznik 'backup'
PS.2. Sciagnij sobie lub kup ksiazke Sam Naprawiam, nie będzie wiecej takich pytan.

Udało mi się zlokalizować kabel i zrobić jak trzeba i tu bardzo dziwna sytuacja lampka mrugnęła 17 razy ale długich mrugnięć po czym zapłonęła na stale, wyłączyłem wiec silnik i chciałem ponowić probe żeby moc to nagrać i co dziwne lampka nie zamrugała ani razu tylko paliła się ciągle wiec teraz to już nie wiem o co chodzi?! Zastanawia mnie tylko czemu tak dziwnie mrugała czy mogę to interpretować jako błąd kod-17? Dzisiaj tak zrobię, swoja droga muszę zainwestować w taka książkę.