PDA

Zobacz pełną wersję : LPG - laik pyta



dzamej
12-05-12, 19:15
Witam wszystkich.

Przymierzam sie do założenia instalacji (Planuję założyć instalacje STAG 4 Plus) LPG w civicu vi 3d HP 98' d14a4 lecz jako totalny laik przekopałem internet i nadal nic nie wiem :/ nasuwają mi się takie pytania na które znalazłem sprzeczne odpowiedzi:



1) co jak i co ile wymieniać? (pierwszy przegląd po 1000 km to wiem)
2) czy trzeba wymieniać świece? jeśli tak to co ile i jakie byłyby ze średniej półki dobre dla mojego modelu?
3) czy trzeba wymieniać kable zapłonowe? jeśli tak to co ile i jakie byłyby ze średniej półki dobre dla mojego modelu?
4) czy podczas jazdy na gazie musi zostać jakaś określona ilość gazu w butli? (tzn żeby nie opróżniać do zera)
5) czy musi być jakaś określona ilość benzyny w zbiorniku przy jeździe na LPG?
6) czy podczas użytkowania instalacji trzeba sie jakoś ostrożniej obsługiwać z samochodem? np nie przekraczać jakiejś liczby obrotów lub zbyt mocno go nie butować?
7) jakie mogą być spadki mocy po zainstalowaniu LPG?
8) czy BLOS tu będzie potrzebny? co on daje? czy poprawia czy pogarsza pracę silnika?
9) gaz jest "suchym" paliwem - w takim razie czy uszczelki tłoków zaworów itp będą jakoś w większym stopniu narażone na uszkodzenie i szybciej się zużyją?


to by było na tyle :)

jak będą wszystkie odpowiedzi na pytania to może będzie można temat przypiąć gdyż pewnie to są standardowe pytania laików :)


z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Skwaromir
12-05-12, 20:38
Proponuje zaczać czytać.


(Planuję założyć instalacje STAG 4 Plus)


) czy BLOS tu będzie potrzebny? co on daje?
Bo po tym tekście widzę, że mało szukałeś.

dzamej
12-05-12, 20:49
czytać czytałem blos już wiem co daje - ludzie piszą ze lubryfikant zazwyczaj byl montowany w I i II generacji - pytanie czy w IV też jest on potrzebny?

Skwaromir
12-05-12, 21:09
Blos to mikser.
4 gen ma wtryskiwacze.

arekwu
12-05-12, 22:39
Mam zagazowane d14z6, sekwencja na Stagu..
Moim zdaniem się strasznie martwisz (trochę jak ja na początku). Instalujesz gaz i sobie po prostu jeździsz. Jak się coś będzie działo to będziesz robił.
Jak nie to po prostu tankujesz gaz i jeździsz. Jak się gaz skończy to po prostu elektronika przełączy Ci na benzynę...



1) co jak i co ile wymieniać? (pierwszy przegląd po 1000 km to wiem)
- co 10 tys.km, filtry u instalatora najlepiej...pierwszy przegląd darmo
2) czy trzeba wymieniać świece? jeśli tak to co ile i jakie byłyby ze średniej półki dobre dla mojego modelu?
- a po co? coś się z nimi dzieje? u siebie nie zauważyłem. W VII genie trzeba wymieniać na świece zalecane przez producenta. Podobno jakieś z rezystorem.
Nigdy nie wymieniałem, więc nie wiem.
3) czy trzeba wymieniać kable zapłonowe? jeśli tak to co ile i jakie byłyby ze średniej półki dobre dla mojego modelu?
- Po co? Coś się dzieje przy jeździe na benzynie? J.w.
4) czy podczas jazdy na gazie musi zostać jakaś określona ilość gazu w butli? (tzn żeby nie opróżniać do zera)
- O to dba pewnie elektronika. Ja po prostu sobie jeżdżę. Jak się gaz skończy to mi piszczy wskaźnik gazu, po czym przełącza się na benzynę...
5) czy musi być jakaś określona ilość benzyny w zbiorniku przy jeździe na LPG?-
-Wg instrukcji zalecają conajmniej 1/4 baku. To chodzi głównie o to jak Ci się w trasie skończy gaz - co wtedy? No i podczas startu przez chwilę jedzie na benzynie.
W lecie to są sekundy. Poza tym, zaleca się także co jakiś czas przejeździć na benzynie i zatankować nowej.
6) czy podczas użytkowania instalacji trzeba sie jakoś ostrożniej obsługiwać z samochodem? np nie przekraczać jakiejś liczby obrotów lub zbyt mocno go nie butować?
-Eeee....jestem też użytkownikiem d13b2 (więc 8tys.rpm to nic nowego). D14z6 kręciłem do 7tys i na gazie i benzynie (bo to ciężkie auto) i nie było problemów.
Jedyne co 'słyszałem' , ale nie sprawdziłęm jeszcze - to przy dużym obciążeniu silnika (np. ciągła długa jazda 170km/h na autostradzie to się może check engine zapalić na gazie, albo nie wyrabiać chłodzenie silnika - ale to chwilowe problemy), ale jak mówiłem to są plotki forumowe. Na razie nie mam kiedy sprawdzić.
7) jakie mogą być spadki mocy po zainstalowaniu LPG?
-Na IV gen NIE MA żadnych. Smiem twierdzić że się lepiej wkręca na obroty na LPG.
8) czy BLOS tu będzie potrzebny? co on daje? czy poprawia czy pogarsza pracę silnika?
-BLOS to dla instalacji na gaźnik. W sekwencji masz wtryski...
9) gaz jest "suchym" paliwem - w takim razie czy uszczelki tłoków zaworów itp będą jakoś w większym stopniu narażone na uszkodzenie i szybciej się zużyją?
-Niektóre silniki niby są gorzej przystosowane do LPG. Np. moj. Na wszelki wypadek zainstalowałem lubryfikator. Chodzi o wypalanie gniazd zaworowych.Tak naprawdę dopiero po 100-200tys.km na gazie będe mógł coś więcej powiedzieć.

dzamej
13-05-12, 09:32
super, dzięki za informację! pozdrwawiam!

LemonR
14-05-12, 20:27
Z benzyną w zbiorniku chodzi też o to aby pompa paliwa była zanurzona gdyż jest smarowana i chłodzona benzyną a pracuje również na LPG. Dlatego 1/4 zbiornika to minimum.

arekwu
14-05-12, 21:26
O, to bardzo ciekawe. Czyli może coś się stać (np. spalić się czy coś) pompie paliwa, jeśli jedziemy długą trasę na LPG i mając rezerwę Pb?

vnv_nation
14-05-12, 21:33
Czyli może coś się stać (np. spalić się czy coś) pompie paliwa, jeśli jedziemy długą trasę na LPG i mając rezerwę Pb?


Tak.

Swoja droga nie rozumiem tego typu problemow - nie prosciej zalac za chocby glupie 5dych i miec spokoj i sie nie zastanawiac czy moze sie cos stac czy nie?

arekwu
15-05-12, 19:56
Pytam się tylko teoretycznie bo nawet nie byłem świadomy że takie coś się może stać. Taka informacja nie powinna być ukryta gdzieś w książce serwisowej ale powinna być wytłuszczona czerwonymi literami na pierwszej stronie - jako ostrzeżenie.

szymon16v
15-05-12, 20:31
Troche, a nawet bardzo panikujesz. Wszystko to jest zawarte w instrukcji np. STAG.

lukaszwwl
15-05-12, 21:39
i to nawet na pierwszych stronach książki serwisowej/gwarancyjnej (stag)

johnny86
25-06-12, 10:41
Witam,
podepne się pod temat. Będę miał robioną instalację gazową i mam pytanie.
Czy muszę ponownie robić przegląd (niedawno robiłem jakieś 2m temu) czy wystarczy sama pieczątka w dowodzie?
Wiem, że pytanie głupie ale pytałem się dwóch gazowników i każdy mówi innaczej -_-.
Jeden mi powiedział że po instalacji muszę nowy przegląd zrobić (mam na to 14 dni) a drugi że tylko pieczątka wystarczy a przy następnym przeglądzie muszę mieć niezbędne papiery do instalacji.

dzamej
25-06-12, 12:38
pieczatka w dowodzie wystarczy - ja ja mam i nkgt sie niczego nie czepial - nawet policja jak mnie do kontroli zatrzymala. przegladu robic nie musisz. tylko kolejny przeglad za rok wyniesie cie nie 99 a 160zl :/

johnny86
25-06-12, 13:16
pieczatka w dowodzie wystarczy - ja ja mam i nkgt sie niczego nie czepial - nawet policja jak mnie do kontroli zatrzymala. przegladu robic nie musisz. tylko kolejny przeglad za rok wyniesie cie nie 99 a 160zl :/
o cenie to wiem. Dzięki:)
Myślałem że jak jest taka integracja to trzeba przegląd nowy robić. Jeden mówił tak drugi innaczej.