Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : doprężenie d15z6 jakie sposoby i co z silnikiem po tym



Van_Dal
12-05-12, 11:23
Witam :)
chciałbym się dowiedzieć jakim sposobem mógłbym dopężyć silnik D15Z6
wiem że tłoki z d13b2 odpadają,
szukałem na forum że można wstawić korby z d15b2, czy to prawda ?

mam też kilka pytań
-co ze spalaniem takiej jednostki jeżeli chciał bym dalej zostać przy VTEC ECONO,
-ile spalanie zwiększa się w przypadku zmiany wałka na tego z D16Y8/Z6
-czy korby dało by się wymienić bez ściągania głowicy (ściągamy pewnie cały wał, przy okazji skontroluje sobie panewki)


oraz pytanie z innej beczki,
jeśli założył bym lekkie koło zamachowe (ok 4,7kg) to jak się to będzie miało co do jazdy pod górę, bo mieszkam w górzystym terenie

Redrekin
19-06-12, 14:55
szukałem na forum że można wstawić korby z d15b2, czy to prawda ? W d15z6 korby mają długość 137mm , w d15b2 134mm , więc nie bardzo ;)
Spalanie Ci wzrośnie na poziomie podobnym do d16y8. Bo jak zmienisz wałek (klawiaturę też musisz) to ECU też z d16y8 .
Doprężyć możesz poprzez ścięcie głowicy , bo tłoków które Ci doprężą d15z6 nie znajdziesz , bo będą wystawały ponad blok silnika.
Mam lekki zamach Fidanzy 3,7 kg i po górkach jeżdżę normalnie .

blechu2403
19-06-12, 20:47
Doprężyć możesz poprzez ścięcie głowicy , bo tłoków które Ci doprężą d15z6 nie znajdziesz , bo będą wystawały ponad blok silnika.Zadnymi tłokami nie da sie doprezyc d15z6?

Redrekin
20-06-12, 06:31
Zadnymi tłokami nie da sie doprezyc d15z6?
Nie spotkałem się , z żadnymi które by pasowały , zawsze wychodzi ,że bęą wystawały ponad blok , http://www.zealautowerks.com/dseries.html w rubryce :Piston-to-Deck Height

Redrekin
12-08-12, 12:29
PMS-A00 (US 01-03 GX) podbijają do 11.29:1 , ale czy można je dostać tego nie wiem.

Rajan
12-08-12, 15:56
Przyłączając się do tematu chciałbym wiedzieć ile splanować głowice żeby wyciągnacz tego silnika jak najwiecej

Saiti
12-08-12, 16:00
Przyłączając się do tematu chciałbym wiedzieć ile splanować głowice żeby wyciągnacz tego silnika jak najwiecej


Splanuj 3 mm.

pioootr
07-12-12, 17:58
Odkopię temat:

jakie wymiary mają tłoki D15Z6

Dome (cc) - ???
Comp Height (mm) - ???

Redrekin
07-12-12, 20:10
-6.45 cc
27.75 mm
oznaczenie P2J

81saren
08-12-12, 09:27
Da rade doprezyc tlokami , wystarczy tloki z d17a2 NP.... badz te z wersji GX ale trzeba zmieniac glowice ,bo wtedy bedzie ponad 14:1

I jedne i drugie sa normalnie dostepne,

pioootr
08-12-12, 12:02
-6.45 cc
27.75 mm
oznaczenie P2J

Dzięki, teraz znalazłem:

http://i57.photobucket.com/albums/g204/hondavti/piston%20pics/DSC01706.jpg



81aren ile splanowałeś głowicę składając silnik dla Salvadore (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore) ?

81saren
09-12-12, 13:03
81aren ile splanowałeś głowicę składając silnik dla Salvadore (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore) ?

Tyle żeby zawory niespotkały sie z tłokami, musisz zmiezyc odległośc , cieżko mi powiedziec ile razy wczesniej miales planowaną głowice, napisze ci planuj 0,6 a poznej bedzie KUKU i pretensje.

Pamietaj ze Salvadore ma inny wałek rozrzadu i wczesniej ten silnik był u kogos składany ,dlatego niewiedzialem co i jak , bo nikt niewiedzial nawet sam własciciel co tam było namodzone.

pioootr
09-12-12, 13:13
To prawda CompCams stg2 ma duże wzniosy zaworów.

Napisz przynajmniej jaka powinna być minimalna odległość tłoka od zaworu, żeby było bezpiecznie?

karel17
10-06-13, 10:17
U salvadore jest Cr na poziomie 10.7:1 (wystarczy poczytać jego temat) więc policz sobie w kalkulatorze ile trzeba splanować.
Zanim oddasz do planowania musisz się dowiedzieć czy była kiedyś głowa ruszana , bo jesli tak to i była już planowana. Wyrównują najczęściej planując 0.25 więc trzeba uważać, bo jeśli tego nie uwzględnisz to na cienkiej uszczelce mogą się spotkać zawory z tłokami.

DSOS
08-11-14, 18:03
Da rade doprezyc tlokami , wystarczy tloki z d17a2 NP.... badz te z wersji GX ale trzeba zmieniac glowice ,bo wtedy bedzie ponad 14:1

I jedne i drugie sa normalnie dostepne,

Czy orientujesz się jakie tłoki dać aby doprężyć d15z6 ALE z głowicą od d16z6. Na spocie rozmawiałem z kolegami i oni twierdzą ,że od d13 powinny podejść ....

(tłok PM IG z D13B2 jest wypukły +4ccm. pasuje idalnie na dół D15 takie info z jdm forum)

Chodzi o to ,że zbieram graty do mini me i sam nie wiem co lepiej dać całą głowicę czy tylko klawiaturę (mam kupioną całą głowicę) ale chciał bym go doprężyć za jednym rozbieraniem.
W necie znalazłem info : D17A2
• Kompresja: 9.9:1
• Średnica Tłoka: 75mm
• Skok Tłoka: 94.4mm

pioootr
09-11-14, 00:24
Temat: doprężenie d15z6

Ten silnik ma dłuższe korby niż inne D15. Jeśli wsadzisz do niego tłoki z D13 to wyjdą Ci one ponad blok silnika.

DSOS
10-11-14, 02:18
Czyli tylko od d17 tak ?