Zobacz pełną wersję : doprężenie d15z6 jakie sposoby i co z silnikiem po tym
Witam :)
chciałbym się dowiedzieć jakim sposobem mógłbym dopężyć silnik D15Z6
wiem że tłoki z d13b2 odpadają,
szukałem na forum że można wstawić korby z d15b2, czy to prawda ?
mam też kilka pytań
-co ze spalaniem takiej jednostki jeżeli chciał bym dalej zostać przy VTEC ECONO,
-ile spalanie zwiększa się w przypadku zmiany wałka na tego z D16Y8/Z6
-czy korby dało by się wymienić bez ściągania głowicy (ściągamy pewnie cały wał, przy okazji skontroluje sobie panewki)
oraz pytanie z innej beczki,
jeśli założył bym lekkie koło zamachowe (ok 4,7kg) to jak się to będzie miało co do jazdy pod górę, bo mieszkam w górzystym terenie
szukałem na forum że można wstawić korby z d15b2, czy to prawda ? W d15z6 korby mają długość 137mm , w d15b2 134mm , więc nie bardzo ;)
Spalanie Ci wzrośnie na poziomie podobnym do d16y8. Bo jak zmienisz wałek (klawiaturę też musisz) to ECU też z d16y8 .
Doprężyć możesz poprzez ścięcie głowicy , bo tłoków które Ci doprężą d15z6 nie znajdziesz , bo będą wystawały ponad blok silnika.
Mam lekki zamach Fidanzy 3,7 kg i po górkach jeżdżę normalnie .
blechu2403
19-06-12, 20:47
Doprężyć możesz poprzez ścięcie głowicy , bo tłoków które Ci doprężą d15z6 nie znajdziesz , bo będą wystawały ponad blok silnika.Zadnymi tłokami nie da sie doprezyc d15z6?
Zadnymi tłokami nie da sie doprezyc d15z6?
Nie spotkałem się , z żadnymi które by pasowały , zawsze wychodzi ,że bęą wystawały ponad blok , http://www.zealautowerks.com/dseries.html w rubryce :Piston-to-Deck Height
PMS-A00 (US 01-03 GX) podbijają do 11.29:1 , ale czy można je dostać tego nie wiem.
Przyłączając się do tematu chciałbym wiedzieć ile splanować głowice żeby wyciągnacz tego silnika jak najwiecej
Przyłączając się do tematu chciałbym wiedzieć ile splanować głowice żeby wyciągnacz tego silnika jak najwiecej
Splanuj 3 mm.
Odkopię temat:
jakie wymiary mają tłoki D15Z6
Dome (cc) - ???
Comp Height (mm) - ???
-6.45 cc
27.75 mm
oznaczenie P2J
Da rade doprezyc tlokami , wystarczy tloki z d17a2 NP.... badz te z wersji GX ale trzeba zmieniac glowice ,bo wtedy bedzie ponad 14:1
I jedne i drugie sa normalnie dostepne,
-6.45 cc
27.75 mm
oznaczenie P2J
Dzięki, teraz znalazłem:
http://i57.photobucket.com/albums/g204/hondavti/piston%20pics/DSC01706.jpg
81aren ile splanowałeś głowicę składając silnik dla Salvadore (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore) ?
81aren ile splanowałeś głowicę składając silnik dla Salvadore (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore) ?
Tyle żeby zawory niespotkały sie z tłokami, musisz zmiezyc odległośc , cieżko mi powiedziec ile razy wczesniej miales planowaną głowice, napisze ci planuj 0,6 a poznej bedzie KUKU i pretensje.
Pamietaj ze Salvadore ma inny wałek rozrzadu i wczesniej ten silnik był u kogos składany ,dlatego niewiedzialem co i jak , bo nikt niewiedzial nawet sam własciciel co tam było namodzone.
To prawda CompCams stg2 ma duże wzniosy zaworów.
Napisz przynajmniej jaka powinna być minimalna odległość tłoka od zaworu, żeby było bezpiecznie?
U salvadore jest Cr na poziomie 10.7:1 (wystarczy poczytać jego temat) więc policz sobie w kalkulatorze ile trzeba splanować.
Zanim oddasz do planowania musisz się dowiedzieć czy była kiedyś głowa ruszana , bo jesli tak to i była już planowana. Wyrównują najczęściej planując 0.25 więc trzeba uważać, bo jeśli tego nie uwzględnisz to na cienkiej uszczelce mogą się spotkać zawory z tłokami.
Da rade doprezyc tlokami , wystarczy tloki z d17a2 NP.... badz te z wersji GX ale trzeba zmieniac glowice ,bo wtedy bedzie ponad 14:1
I jedne i drugie sa normalnie dostepne,
Czy orientujesz się jakie tłoki dać aby doprężyć d15z6 ALE z głowicą od d16z6. Na spocie rozmawiałem z kolegami i oni twierdzą ,że od d13 powinny podejść ....
(tłok PM IG z D13B2 jest wypukły +4ccm. pasuje idalnie na dół D15 takie info z jdm forum)
Chodzi o to ,że zbieram graty do mini me i sam nie wiem co lepiej dać całą głowicę czy tylko klawiaturę (mam kupioną całą głowicę) ale chciał bym go doprężyć za jednym rozbieraniem.
W necie znalazłem info : D17A2
• Kompresja: 9.9:1
• Średnica Tłoka: 75mm
• Skok Tłoka: 94.4mm
Temat: doprężenie d15z6
Ten silnik ma dłuższe korby niż inne D15. Jeśli wsadzisz do niego tłoki z D13 to wyjdą Ci one ponad blok silnika.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.