PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 1.8 turbo



manieklbn
21-07-07, 14:09
Witam. Planuję zakup Hondy z przeznaczeniem do zalozenia zestawu turbo. I tu mam pytanie: czy lepiej wybrac 1.6 vti czy 1.8 vtec (osobiscie bardziej mi sie podoba 1.8 5d) Wszystkie z ok 99 roku. W którym modelu trzeba więcej wymienic sprzętu? Ceny obu samochodów są zbliżone ale co lepiej sie do tego nada? Na zestaw turbo mam przeznaczone 8 tys zl z tym ze sporo pracy mogę wykonac u siebie w warsztacie.

maciek
21-07-07, 14:37
Pomijając błędną terminologię w twoim poscie, jest to totalnie bez znaczenia, uturbiał będziesz prawie identyczne jednostki napędowe. Reszta to kwestia gustu.

sadam
21-07-07, 17:55
więcej wymienic sprzętu
wymieniac to bedziesz tylko kolektor wydechowy(chodz nie zawsze) i wydech.reszte bedzsiesz dokladal

1.6 vti czy 1.8 vtec (osobiscie bardziej mi sie podoba 1.8 5d)
wiec wybierz 1.8.z wieksza pojemnoscia masz wiecej mocy

Ekard
21-07-07, 18:23
No i anglika vti turbo to w PL chyba jeszcze nie było.

Kras
22-07-07, 07:51
W Angliku masz w serii szperę i biegi troszkę dłuższe. Obie te rzeczy mocno się przydadzą jak przybędzie turbo-momentu. Dlatego lepsze pod taką akcję będzie 5D.

serek86
22-07-07, 08:36
przepraszam ze sie wtrace w temat.

Ale jesli dobrze rozumiem ze jesli ma byc turbo w b18c4 to lepiej zostawic skrzynie od tego silnika anizeli wkadac skrzynie od b16?

Kras
22-07-07, 10:07
Tak. Będą mniejsze kłopoty z trakcją. Chociaż, jeśli się napompuje dużo niutonów to te kłopoty czy tak będą spore :)

popo
22-07-07, 11:53
Ja też się dołącze: ile można doładować b18c4 tak żeby nie zakładać kutych gratów? (by nie stracić zbyt dużo na żywotności silnika) i ile w taki sposób można osiągnąć Km i nm? bo myślę o zaturbieniu swojej niuni.

Romi
22-07-07, 14:33
1. b18c4 lepsze pod softa bo wiecej Nm wytrzyma, to samo sie tyczy skrzyni, jest duzo solidniejsza niz z b16
2. przy b18c4 max wartosci momentu przy ok 3000obr nie beda tak destrukcyjne jak w b16a2, auto bedzie b.elastyczne i dynamiczne

stempel
23-07-07, 15:16
b18c4 na seryjnych gratach i doladowaniu 0,5 bara ok250km i pod 300Nm. Istotne jest zeby turbo nie bylo za male ,zeby nie ladowalo za bardzo od dolu bo cienkie korbowody w tych silnikach lubia sie wygiac.

nozder
31-07-07, 23:55
W Angliku masz w serii szperę i biegi troszkę dłuższe. Obie te rzeczy mocno się przydadzą jak przybędzie turbo-momentu. Dlatego lepsze pod taką akcję będzie 5D.

warto dodac ze nie w kazdym bylo LSD, ale od czego to zalezy to zdania sa podzielone. zachecam kogos kto wie wiecej na ten temat do wypowiedzenia sie, moze to pomoc ;)

mighty
01-08-07, 10:39
warto dodac ze nie w kazdym bylo LSD
podobno w każdym.

tomi
01-08-07, 11:01
kazda szkrzynia s9b ma lsd a innych skrzyn nie montowano do b18c4, co prawda ten mechanizm jest dosyc slaby ale juz lepiej miec niz nie miec

[ Dodano: Sro 01 Sie, 2007 ]

Istotne jest zeby turbo nie bylo za male ,zeby nie zeby nie ladowalo za bardzo od dolu bo cienkie korbowody w tych silnikach lubia sie wygiac
a to jest akurat bardzo iostotne bo korby sa rzeczywiscie cieniutkie i nie przygotowane na przyjecie wiekszej ilosci momentu obrotowego

Prezesiak
02-08-07, 22:26
Tzn. sa cienkie i w b16 i w b18?

kornel_no_1
12-03-09, 19:01
dołącze się a prz b18c4 jaki trzeba mieć miejwięcej budrzet aby założyć soft turbo?

Pati
12-03-09, 19:06
taki sam jak w b16

reggi3
15-03-09, 14:53
to znaczy?

havok
15-03-09, 17:35
Zależy, jak długo ma pojeździć. Od 3 tysięcy (podobno - wszystko używki i własna robota, bez strojenia) do x0000.