Zobacz pełną wersję : Wysokie obroty na "luzie"
majlo_civic
21-07-07, 02:36
Witam,
Niecały miesiąc temu kupiłem Hondę Civic 1.3. Wczoraj zauważyłem, że po odpaleniu "na luzie" samochód ma za duże obroty. Nie wiem dokładnie ile jest, bo mam wersję bez obrotomierza, ale słychać wyraźnie, że jest za dużo. W "normalnym stanie" samochód jest bardzo cichutki, ledwo go słychać. Te obroty zawsze są po 1. odpaleniu. Np dzisiaj pierwszy raz odpaliłem i były te wysokie obroty, pojeździłem trochę po mieście, zgasiłem, zapaliłem i już było dobrze. Po jakimś czasie znów ten sam problem. Nie znam się na tym. Bardzo proszę o jakąś sugestię co to może być.
Dziękuję z góry.
Pytasz, co jest z tymi obrotami, hmm..... TAK MA BYĆ, odpowiem Ci, zebyś sie nie martwił. A dlaczego tak jest, to poszukać musisz sam.
majlo_civic
21-07-07, 10:31
Dzięki kwiatus19. Dobre podejście. :) Będę starał się jak najwięcej samemu dowiedzieć o mojej Hani (to dopiero mój pierwszy samochód). Jednak, może coś byś mi podpowiedział? Czy to ma jakiś związek z gaźnikiem może?
Na "dzień dobry" załącza się automatyczne ssanie. Trochę chodzi na wysokich obrotach (1200-1500), a po jakimś czasie spada do "normalnej" wartości (750-900)
Niczym się nie przejmuj. Tak ma być.
U mnie jest podobnie ale mi obroty caly czas stoja pomiedzy 1500-2000 i pomimo tego ze silnik sie nagrzeje to obroty nie chca zejsc do normalnych 900 dopiero jak zgasze silnik o idpale ponownie to obroty sa juz normalne, nie jestem expertem ale to chyba cos z ssaniem wiecie moze jak mi pomoc gdzie szukac usterki.
Witam,
Niecały miesiąc temu kupiłem Hondę Civic 1.3. Wczoraj zauważyłem, że po odpaleniu "na luzie" samochód ma za duże obroty.
Skoro autko masz od miesiaca to dlaczego dopiero niedawno zauwazyles, ze po odpaleniu auto ma wysokie obroty? Wczesniej nie mialo?