PDA

Zobacz pełną wersję : Koniec sprzęgła?



takibartek
06-05-12, 20:58
Czy to koniec sprzęgła? Objaw: asfalt, bieg trójka, prędkość ok. 50 km/h, ok. 2500 RPM. Mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje nagły wzrost obrotów do powiedzmy 5000-6000 RPM i niemal brak reakcji na prędkości, "odbicie" się (ale to na bank nie jest odcięcie) i powrót do ok. 3000 RPM i powolny wzrost prędkości. Efekt trochę podobny do tego jakbym rozłączał sprzęgło i łagodnie je załączał. Na innych biegach takiej ciekawostki nie zauważyłem. Macie propozycje co to może być?

michal660
06-05-12, 22:00
Jak dla mnie to co opisałeś to nic innego jak ślizgające Ci się sprzęgło.

bep
06-05-12, 22:04
No wygląda na ślizgawice ;) Dla pewności. Na postoju zaciągnij ręczny, wrzuć 3 bieg i puszczaj sprzęgło. Jeśli zgaśnie jest ok. jeśli zacznie wydawać z siebie rożne dzwięki bądź nie zgaśnie - do wymiany. Warunek - dobry ręczny ;)

koubuz
06-05-12, 22:13
Prawdopodbnie sprzeglo do wymiany ale sprawdz czy nie masz wycieku oleju na tarcze lub gdzies w okolicach bo czasami tak bywa ze uszczelniacz na wale jest uszkodzony i olej dostaje sie na tarcze.

michal660
06-05-12, 22:13
No albo też inna opcja jak ślizga to najlepiej to sprawdzić jadąc na 4 biegu dajmy to 50-60km/h i wtedy gaz w podłoge jak obroty wzrosną a samochód nie zacznie przyśpieszać to znaczy że ślizga :P Sprawdzić możesz na różne sposoby :D

DaRoN
07-05-12, 07:47
a na jedynce możesz strzelić ze sprzęgła i robi robote?

takibartek
08-05-12, 23:14
Dzięki za odpowiedzi. Objawy powtarzają się też na innych biegach, więc to pewnie ślizganie. Czy macie pojęcie ile może jeszcze pociągnąć? Przebieg 170.000 km, sprzęgło nigdy nie wymieniane.

DaRoN
09-05-12, 00:16
możesz spróbować jeszcze zmienić płyn sprzęgła. to może, ale nie musi pomóc.

CRX1
09-05-12, 01:25
Nie pociągnie za wiele ,szkoda paliwa i koła zamachowego.Jak Ci się ślizga to trzeba wymienić komplet i przestać męczyć silnik i siebie:)

MikeFoto
09-05-12, 08:46
Jak Ci się ślizga to trzeba wymienić komplet i przestać męczyć silnik i siebie

A kolejna sprawa to, pewnego nieoczekiwanego dnia (Prawo Murphy'ego) sprzęgło się skończy i będziesz miał problem. Nie dość że i tak będziesz musiał wymienić to jeszcze będziesz miał problem z holowaniem/laweta. Nie warto odkładać tematu moim zdaniem. Zrobić i mieć spokój.

takibartek
09-05-12, 09:46
Dzięki za odpowiedzi. Na piątek umówiony jestem na wymianę.

CRX1
09-05-12, 11:51
Jak będziesz montował,to nie zakładaj najtańszego szajsu,bo też długo nie polatasz.I powinien wjechać komplet -tarcza,docisk,łożysko.

sucharek
09-05-12, 13:36
kup exedy , asin , lub luc

kazik1993
09-05-12, 18:40
jak jesteś blisko katowic to za flaszkę ci sprzęgło exedy włożymy , ze starej Hanki ^ ^

MikeFoto
09-05-12, 21:38
jak jesteś blisko katowic


takibartek
Użytkownik
Skąd:
Gdynia

Eeee, no rzut beretem :)

Mario54
11-05-12, 17:36
Jak nie ma zadnego wycieku na laczeniu skrzyni z silnikiem to tarcza zuzyta juz jest , ale najpierw sprawdz jeszcze czy nie ma mokro na laczeniu bo moze byc i tak ze simering od kola zamachowego albo uszczelniacz od walka sprzeglowego gdzies ma wyciek i zalal olejem sprzeglo i sie slizga po prostu , a jak sucho to tarcza do wymiany

takibartek
11-05-12, 19:43
Jest nowe sprzęgło Valeo. To były ostatnie chwile starego. Raz jeszcze dzięki za pomoc w upewnieniu mnie co do przyczyny. Civka jeździ lepiej, szybciej, fajniej... no sami wiecie jak to jest po upgradzie części :)

sucharek
11-05-12, 23:22
chyba gorszego nie mogles kupic :)

karas
12-05-12, 16:32
chyba gorszego nie mogles kupic :)
jezeli jakos nie upala hanki, nie pali laczków, czesto nie redukuje to sprzeglo valeo bedzie gralo .