Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem po mpfi D15b7!!!



Enrique23
05-05-12, 22:37
Problem polega na tym ze po zrobieniu mpfi na D15b7 wszystko elegancko chodzi , tylko nie działa prędkościomierz....i po krótkiej jeździe wywala Check engine (błąd 17 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód ) czujnik powinien być dobry bo na D15b2 chodził normalnie....
i dlatego mam pytanie czy ktoś wie jaki PIN w kompie z B7 (P06) odpowiada za ten prędkościomierz ? ;/ Czy ewentualnie gdzie od tego czujnika idą kable?

touthena93
05-05-12, 23:14
o ile sie nie myle to z kompa nie wychodzą piny do prędkościomierza tylko do licznika odrazu ale pewnien nie jestem tu masz pinouty przetłumaczone w razie co :KLUCZ:
(Wartości napięcia mierzonego w woltach DC chyba że zaznaczono inaczej)
V = V
Wht = Biały
Blk = Czarny
Grn = Zielony
Yel = żółty
BRN = Brown
Blu = Niebieski
Org = Pomarańczowy

KOEO = Klucz Na wyłączonym silniku
KOER = Klucz Na silniku

A, B, D Slot =. Liczby są odczytywane w górę iw dół od lewej do prawej, a nie prosto (patrz wykres na końcu).

A1-INJ1 WTRYSKIWACZ # 1 Brown, napięcie akumulatora z KOEO
A2-INJ4 WTRYSKIWACZ # 4 Żółty, napięcie akumulatora z KOEO
A3-INJ2 WTRYSKIWACZ # 2 Red, napięcie akumulatora z KOEO
A4-VTS VTEC solenoid GRN / YEL, n /
A5-INJ3 WTRYSKIWACZ # 3 Niebieski, napięcie akumulatora z KOEO
A6-PO2SHTC Czujnik O2 element grzejny Org / WHT, napięcie akumulatora z KOEO
A7-FLR1 pompa paliwa GRN / BLK, Napięcie baterii z KOEO
A8-pusty A7 i A8 mają taką samą circurt, więc mogą być takie same
A9-IACV IAC zawór BLK / Blu, O 10v KOEO na ciepłym silniku
A10-pusty
A11-EGR zawór elektromagnetyczny sterowania (ECU ma go) Czerwony, n /
A12-FANC cieczy chłodzącej silnik temp przełącznik Blu / czerwony, n /
A13-MIL MIL (check światło silnika) Blu / wht, n /
A14-pusty
A15-ACC (A / C kompresor sprzęgło) Czerwony / Blu, n /
A16-ALT C alternator WHT / Grn, n /
A17-IAB IAB elektromagnetyczny Pink, n /
A18-Org/Red, Moduł kontroli transmisji (A / T), n /
A19-Biała, elektromagnetyczny sterowania ssania Napięcie akumulatora z KOEO
A20-PCS purge EVAP elektromagnetyczny sterowania CZERWONY / ZIELONY, n /
A21-ICM Yel / Grn, sterowania zapłonu Moduł sygnał wyjściowy, o 10V KOEO
A22-zapalnikiem, takie same jak A21
A23-PG1 zmielony czarny, mielony mocy mniej niż 1V
A24-PG2 ziemia sama jak A23
A25-IGP2 do głównej przekaźnika i ziemia Yel / blk, bateria pozytywne z głównego przekaźnika, napięcie akumulatora z KOEO
A26-LG1 pokóje BLK / czerwony, mniej niż 1V

B1-IGP2 pin A25 Yel / BLK, baterii pozytywne z głównego przekaźnika, napięcie akumulatora z KOEO
B2-LG2 grunt do tarcz dla CYP i TDC Brown / BLK, <1V
B3-Orange, upshift / zmiana biegu porównawcza wejście, n /
B4-różowy, upshift / zmiana biegu porównawcza wejście, n /
B5-ACS / c przełącznik Blu / BLK, wejście A / C, ~ 5V z KOEO & A / C off; KOER 1V <z A / C & dmuchawy na
B6-pusty
B7-Jasno zielony, Park / Neutral przełącznik (A / T), <1V w parku lub neutralne KOEO; 5V w parku lub neutralne KOER; Napięcie akumulatora we wszystkich innych pozycjach
B8-PSPSW PSP przełącznik czerwony / zielony, mocne olej Włącznik ciśnienia, 0V KOEO; Bateria KOER Napięcie powoli obracając kierownicę
B9-STARTER SIGNAL sygnał startowy niebieski / czerwony, napięcie akumulatora w pozycji START (sprzęgło depresji na m / t)
B10-VSS prędkość pojazdu czujnik Orange, Impulsy 0-12V podczas włączania lewe koło przednie
B11-CYP P CYP (# 1 pozycji tłoka)-P Orange, wejście czujnika CYP, n /
B12-CYP M CYP-M Biała, sygnał z czujnika CYP, n /
B13-TDC P TDC (górny martwy ceter)-P org / Blue, TDC wejście czujnika, n /
B14-TDC M TDC-M WHT / Blue, TDC sygnał z czujnika, n /
B15-CKP P CKP (korba pozycja)-P Blu / zielony, Wejście czujnika CKP, n /
B16-CKP M CKP-M Blu / ŻÓŁTY, sygnał czujnika CKP, n /

D1-VBU Back Up Mocy WHT / YEL, bateria pozytywne z akumulatora poprzez skrzynkę bezpieczników, napięcia akumulatora w każdej chwili
D2-BKSW hamulec przełącznik GRN / WHT, napięcie akumulatora w każdej chwili
D3-KS Knock Sensor czerwony / niebieski, n /
D4-SCS serwis wyboru złącze Brown / BIAŁY, ~ 5V (M / T); ~ 11V (A / T)
D5-pusty
D6-VTM VTEC Presostat Light Blue, n /
D7-TXD/RXD (złącze łącza danych) Light Green / Red, n /
D8-pusty
D9-ALT F alternator WHT / Red, Alternator ładowania sygnału, ~ 4.5V KOEO; Zmniejszenie mocy elektrycznej obciążenia (reflektory i tylne defogger na) W ciepły bezczynny
D10-ELD ładunek elektryczny wejście detektora GRN / BLK, n /
D11-TPS (czujnik położenia przepustnicy) Sygnał czerwony / BLK, ~ 0.5V KOEO z przepustnicy całkowicie zamknięte; ~ 4.5V KOEO z całkowicie otwartej przepustnicy
D12-Wht/Blk, zawór EGR czujnik Lift, ~ 1.2V KOEO
D13-ECT (Temperatura chłodziwa silnika) czujnika wejściowego Yel / Blu ~ 5V KOEO (w zależności od temperatury)
D14-PHO2S O2 czujnik White, ogrzewany 02 Sygnał czujnika, 0.4-0.5V, gdy zapłon jest włączony, spadnie poniżej 0.1V w ciągu 2 minut
D15-IAT wlot powietrza Czujnik temperatury sygnał czerwony / Yel, .05-4.5 V KOEO (zależy od temperatury)
D16-VREF (brak informacji)
D17-MAP Mapa sygnału WHT / Blu ~ 3V KOEO (zależy od temperatury)
D18-Light Green / BLK, Moduł kontroli transmisji (A / T tylko), n /
D19-Red/Wht, napięcie odniesienia, ~ 5V KOEO
D20-Yel/Wht, napięcie odniesienia, ~ 5V KOEO
D21-Blue/Wht, mielone Sensor, 1V <
D22-Green/Wht, mielone Sensor, 1V <

81saren
05-05-12, 23:22
sprawdz kostke idaca do skrzyni , oraz pin B10

Enrique23
07-05-12, 19:13
A więc tak , PIN B10 ( u mnie kabel żółto/niebieski ) jest podpięty prawidłowo , idzie do samej wtyczki która idzie do czujnika. Wymieniłem wtyczkę na nową i nadal nie działa.
Ma ktoś jakiś pomysł... Przypomnę ze czujnik działał na wiązce D15B2. Jest jeszcze jedna opcja ze do tej wtyczki podpięte są jeszcze dwa kabelki ( żółto/biały i czarny ) wie ktoś gdzie te kable idą ? i czy da się jakoś sprawdzić czy ten czujnik działa? bez wymieniania na nowy :/