PDA

Zobacz pełną wersję : Centralny - dziwne "działanie"



Promil
05-05-12, 01:01
Witam Szanownych civic'owców :)

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że mój problem podobny jest do wielu na tym forum, ale niestety jednak żaden temat który przejrzałem o centralnym
nie był w stanie mi pomóc.

Sprawa wygląda tak :

Mam chyba dokładane sterowanie centralnym z pilota (nie wiem jak wygląda to w wersji standardowej ? ). Pilot na pewno jest dokładany, ale działa poprawnie. Problem tkwi w mechanizmie samego centralnego (chyba).

Otóż cały centralny raz działa, raz nie działa. Gdy zadziała (czy to poprzez przekręcenie kluczyka w zamku, czy zamknięcie pilotem), to lewa strona zamyka się poprawnie. Natomiast prawa dziwnie brzęczy (zarówno przy przednich jak i tylnych drzwiach).

Taki pojedynczy dźwięk występuje podczas zamykania/otwierania:

http://w549.wrzuta.pl/audio/5WSAUnli5JP/dzwiek_centralnego



Tak jakby coś było nie tak z siłownikami. Niestety nie znam się dobrze na tym i nie wiem co mogło się zrypać..

Druga strona medalu wygląda tak, że po przekręceniu kluczyka (lub zamknięciu z pilota) zamykają się tylko drzwi od kierowcy. Na pozostałych drzwiach nie widać jakiejkolwiek reakcji. Dodam, że problem występuje zarówno w lecie jak i zimie. Niezależnie od czynników atmosferycznych.
Po prostu raz sobie nie działa, potem działa jakiś czas, nagle znowu przestaje działać itp.. Próbowałem obejrzeć wiązkę kabli między drzwiami przednimi, ale wydawała się nie przerwana (może tylko tak na pierwszy rzut oka).
Czasem jest też taka sytuacja, że np. podczas odpalania samochodu zabrzęczy coś w zamku tak jakby chciał sie zamknąć (ten sam dźwięk, co w.w), ale nic się nie dzieje..


Wszystkim z góry dzięki za odpowiedzi :)

pi07rus2
05-05-12, 12:07
Witam
Posiadam takie pytanie typu: Jeżeli zamykam i otwieram kluczykiem drzwi kierowcy i pasażera jednocześnie to znaczy ze mam w boczkach silniczki do centralnego ?? (dodam ze zapomniałem sprawdzić jak wyciszałem drzwi matą wygłuszająca )
Jeżeli tak to gdzie podłączyć centralkę by z pilota móc otwierać furkę ??
z góry Dziękuje za pomoc

kruszyna9227
05-05-12, 12:59
Witam
Posiadam takie pytanie typu: Jeżeli zamykam i otwieram kluczykiem drzwi kierowcy i pasażera jednocześnie to znaczy ze mam w boczkach silniczki do centralnego ?? (dodam ze zapomniałem sprawdzić jak wyciszałem drzwi matą wygłuszająca )
Jeżeli tak to gdzie podłączyć centralkę by z pilota móc otwierać furkę ??
z góry Dziękuje za pomoc

Tak kolego, na tym właśnie polega centralny zamek:p, a centralkę to musisz podłączyć zgodnie ze schematem, który dostaniesz razem z centralką. To są proste sprawy na pewno sobie poradzisz, jak kupisz centralkę to w razie wątpliwości daj znać, powodzenia;)

pi07rus2
06-05-12, 13:26
Podziękował :D

bep
06-05-12, 22:13
wrypał sie do tematu i szkody nie widzi.. ehh..

Promil najlepiej pociągaj boczki z drzwi, i patrz co się dzieje z silnikami. Pierwszy objaw to wygląda jakby na strone lewą nie trafiało (tak jakby gdzieś był skok napięcia). Ja u siebie silniki centralnego sprawdzałem w ten sposób, iż dorobiłem sobie wtyk do gniazda zapalniczki, 2 m kabla z odizolowanymi koncówkami - i odłączając każdy z osobna silnik - podawałem naprzemniennie napięcie na jego styki (otwórz - zamknij). Jeśli silniki bedą ok - wiesz że musisz problemu szukać w sterowniku. Ja bym wywalił obecny sterownik zamków i kupił na allo za pare(naście)złotych nowy z pilotem :)

Promil
06-05-12, 23:23
A jak to jest z immobiliserem w civic'ach ? Są montowane fabrycznie ? Bo jak uzbroje (tylko!) pilotem alarm, to załącza się właśnie immobiliser (to znaczy właściwie jest to odcięcie zapłonu), bo nie odpali się auta jeśli nie rozbroje alarmu pilotem (po przekręceniu kluczyka pyka jakby jakiś przekaźnik w okolicach schowka..). No i oczywiscie po uzbrojeniu miga lampeczka na czerwono obok "wajchy" od regulacji świateł (też nie wiem, czy jest fabrycznie?).


No tak jakby nie trafiało napięcie na lewą stronę, ale jeśli zadziała centralny to właśnie chyba trafia (bo słychać brzęczenie w drzwiach). A jak nie zadziała, to zamykają się TYLKO drzwi kierowcy, czyli 1/4 :P

bep
06-05-12, 23:47
U mnie też pyka przekaźnik w okolicach schowka, a nie mam imo :) musisz poczekać na info od kogos bardziej obeznanego. W nissanach (moj poprzedni samochód) jest imo zaczytywane z kluczyka, czyli wsadzasz do stacyjki kluczyk z kodem i sie odblokowuje. Jak jest w cifach, nie wiem :x Ale przypominam sobie, ze kolega też mial MB, nawaił mu alarm (wył całą noc) wywalił cały komp od alarmu, centralny został, i po zamknięciu drzwi, też mrugała jakaś diodka - czyli jedno od drugiego nie jest (raczej) zależne :) (w sensie że zamykasz drzwi manualnie - kluczykiem).

Promil
07-05-12, 00:09
No ja właściwie nie wiem jak jest z tym imo.. Ale chyba musze mieć, bo dorobiłem kluczyk zwykły i jest blokada zapłonu po przekręceniu (pyka wlasnie kolo schowka) i świeci się ten zielony kluczyk na desce rozdzielczej :P Ze starym kluczykiem jest OK. I pod ten system podpięty mam alarm.. (ale syrenki albo nie mam, albo nie działa bo nic nie słychać :D, ale mrugają mi pozycje + odcinany jest zapłon )