Zobacz pełną wersję : Szalone obroty D13b2
witam od dluzszego czasu mam problem z obrotami w mojej hani. wszystko zaczelo sie od gasnieca auta na wolnych obrotach. wiec za kazdym razem gdy ppuszczalem gaz auto gaslo. pierwsze moje podejrzenia padly na silniczek krokowy ktory powinien trzymac auto na owlnych obrotach wiec przeczyscilem go a od tamtego czasu to juz nawet kilka razy.. nastepnie podkrecielm obroty na gazniku ta srobka pod ktora jest sprezynka. w tedy auto trzymalo obroty ale za to na ssaniu ma od 3,5tys do 4tys obrotow. gdy zejdzie z ssania trzyma obroty i nie gasnie. kable,swiece oleje i filtry wszystko bylo wymieniane....
RadekTymecki
05-05-12, 08:45
sprawdź czy masz szczelny dolot
juz sprawdzalem wydaje mi sie ze jest wszystko ok. jedynie przy karoseri tam gdzie idzie dolot powietrzata guma lekko odstaje ale z tym raczej nic nie zrobie chyba ze uszcelnie silikonem ale wydaje mi sie ze tak wszysktei hondy maja. malo tego zauwazylem ze teraz w gorace dni obroty mam wysokie nawet na goracym silniku ale roznie raz 1,5tys obrotow a raz 2,5 tys obrotow cos takiego jak by obroty zostawaly ja daje gazu i te obroty zostaja mniej wiecej no moze spadnie z 500 obrotow mniej. druga opcja to taka ze moze powinien sprubowac wrocic do ustawien obrotow tych ktore byly przed awaria calkiem byc moze to wszystko sie naprawilo samo i musze porpsotu zmienjszyc obroty na gazniku tam gdzie je dokrecalem. ale to malo prawdopodobne bo czasami obroty spadna nawet do 0,5tys... wiec naprawde nie wiem
Obroty w poszczególnych stadiach ssania się sumują. Jeśli podkręciłeś śrubką z tyłu gaźnika obroty na 800 od 0 (gdzie poprzednio powinno być 800), to teraz masz na ssaniu np. 2500 + 800 a potem 1500 + 800. Obstawiam zapchaną dyszę wolnych obrotów w gaźniku. Kup jakiś czyścik do gaźników (np. Motul Carbuclean), popryskaj w gardziele na włączonym silniku zgodnie z instrukcją a potem na wyłączonym wlej trochę na komory pływakowej przez dysze odpowietrzające (te rurki zakończone ukośnie nad gardzielami). Po kilku razach powinno pomóc.
a sprawdzałeś linke gazu? Czy nie jest przypadkiem za bardzo naciągnięta?
Miałem tak samo jak Ty. Podmień aparat zapłonowy na próbę to on jest winowajcą spadających obrotów poprzez jego starszego typu konstrukcję. A potem ustaw pokrętłem z tyłu obroty. Jak to nie pomoże to raczej wymiana gaźnika bo nikt tego nie potrafi naprawiać ani diagnozować, niestety smutna prawda.
ok. zaczne od wyczyesczenia gaznika tym preparatem, potem naleje lepszej benzyny 98, jak nie pomoze kupie nowy gaznik na allegro widzielm po 90zl blisko mnie z gwarancja. powinno pomoc mowicie? linka gazu chyba raczej nie ma na to wzgeldu bo bylo wsyzskto dobrze poszedelm na zakupy wracam odpalam a tu nagle buch nie trzyma obrotow. wiec linka gazu jest dobrze ustawiona bo ond poczatku bylo by cos nie tak
piotrstrojek
08-05-12, 08:25
W wawie jest jeden gościu, który potrafi się zająć tym gaźnikiem - nie wiem czy nie ostatni już taki fachowiec :/ niestety nie jest również tani...
Moja rada - i tak po pewnym czasie dojdziesz do tego samego wniosku - przerób na MPFI i skończą się Twoje kłopoty z obrotami, ciśnieniami etc... :D
zastanawiams ie nad kupnem 6 generacji lub wstawieniem silnika 1.5 90km na wtryskach
piotrstrojek
09-05-12, 08:02
D15B2 sobie odpuść - rozglądaj się za D15B7 czyli 102KM - nieporównywalnie lepsza kultura pracy od D13B2 i D15B2, nizsze spalanie, ogólnie same plusy. Minusem przeprowadzki na D15B7 w Twoim przypadku jest duzy nakład pracy i kosztów ;)
moglbym nagrac filimk rozruchu auta po nocy. a nastepnie jeszce jeden na cieplym silniku. moze ktos z was bedzie wiedzial co jest grane. mam do kupienia nowy gaznik niedrogo za 90zl i gosciu daje gwarancej na niego tylko nie wiem czy to cos pomoze. bez sensu wyrzucac 90zl jak to nie bedzie gaznik. jedno dobre ze gdybym go kupil to pewnie tamten jest dobrze ustawiony a moj jest juz rozregulowany bo krecilem ta srubka jak szalony :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.