Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d15z6 nie tloczy oleju do głowicy



Bila
04-05-12, 21:15
Witam

mam taki problem, nie tloczy oleju do glowicy, na dole na panewkach jest bo nie stukaja ani nic sie nie wali, kontrolka od oleju sie zapali i sie swieci, silnik odpala i chodzi normlanie, ale po czasie zaczyna zgrzytac w glkowicy kiedy zaczyna brakowac oleju, nie tloczy jej tam, nawet na chwile po sciagnieciu pokrywy odpalilem na sekunde silnik i nic nie za bazgrało
pompa oleju i smok jest z d16y7, miska takze, reszta ori d15z6
krzywki na bloku nie ma, czujnik cisnenia wpiety, raczej sprawny, czujnik nie powodowalbym tego ze nie tloczy do gory oleju ?

co moze byc problemem ? zle zalozona pompa oleju ? nie wydalajaca pompa ? brak cisnienia na pompie ? z tego co wyczytalem na necie w tych silnikach pompa byla taka sama


ktos ma jakies pomysly dlaczego tak sie moglo stać ? pompa na 1000% sprawna bo dzialala w silniku y7 ktorym jezdzilem


prosze o pomoc

Budziniak
04-05-12, 21:32
nikt z posta Ci nie będzie wróżył co jest nie tak ale na chłopski rozum to należało by wkręcić manometr i sprawdzić ciśnienie a nie zdejmować dekiel i czekać aż olej zacznie chlapać i ew. możesz sprawdzić czy zaworek w pompie się nie przyciął przypadkiem

jasiek09
04-05-12, 21:45
A miska z d15z6 jest taka sama jak w d16y7 z którego to masz smok ?

Bila
04-05-12, 22:07
zmierzyłem smok, i wszedł w miske nie dotykajac dna tak by przytykał dno czy coś miałby wadzić lub tympodobne, miska y7 jest identyczna jak z z6 czy b2/b7 czy d13b2, zalozylem testowo z d13b2 i bylo tak samo odleglosciowo od smoka do dna miski

@budzyniak - tak ale jak ma być ciśnienie skoro tego oleju tam nie ma bo nic go tam nie tloczy ? to nic by nie wyszło, sucho jest tam jak w baku bez wahy :)

no a ten zaworek w pompie gdzie jest ? wlasnie jutro zleje olej, sciagne miske, rozrzad i sciągne tą pompę, bo tylko w niej doszukuje się teraz przyczyny, gdyby olej w ogole nie tloczylo, silnik by sie zatarl na dole przy panewkach, juz bym go nie odpalił - prawda ?
silnik odpalił i chodził normlanie, nie sadziłem że moze nie być tam ciśnienia i nie tloczyć oleju, po chodził z 10min, zrobiłem 5 km i zaczelo wyć, doszedłem do tego ze tam sucho po oględzinach co jest nie tak i piszczeniu, po sciagnieciu klawiatury wałek jest czysty, nie ma przerysowań, wgnieceń czy czegoś podobnego, wiec może głowica jeszcze będzie w miare kiedy ponownie odpale silnik, ale musze zrobić najpierw tą pompę, ale posiłkujac się wiedzą via internet np tu
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1392

"
Silniki D14A3, D14A4, D15Z5, D15Z6, D15Z7, D16Y4, D16Y5, D16Y6, D16Y7, D16Y8, D16Y9, D16B1
Olej silnikowy
Pojemność:
• D14A3, D14A4, D15Z4 4,0l całkowita pojemność
• D15Z5, D16Y4, D16B1 3,3l wymiana oleju wraz z filtrem
• D16Y7, D16Y9, D16Y6 3,0l wymiana oleju bez filtra
• D15Z6, D15Z7, D16Y5 4,0l całkowita pojemność
• D16Y8 3,6l wymiana oleju wraz z filtrem
3,3l wymiana oleju bez filtra

Pompa oleju:
Luz promieniowy między wewnętrznym a zewnętrznym wirnikiem
• 0,02-0,14mm nominalna
• 0,20mm dopuszczalna
Luz promieniowy między zewnętrznym wirnikiem a obudowa
• 0,10-0,18mm nominalna
• 0,20mm dopuszczalna
Luz osiowy między wirnikiem a obudowa pompy
• 0,03-0,08mm nominalna
• 0,15mm dopuszczalna
"

wiec pompy są takie same tak ?

dziwi mnie fakt ze tego na gore nie pompuje a silnik odpala i chodzi normlanie, cicho, nie walą panewki, po pewnym czasie zaczyna z gory slychac na zaworach taki metaliczny dzwiek, dlatego ze tego oleju nie ma, nie ma ciśnienia..

skolopendra
05-05-12, 12:11
ale jak ma być ciśnienie skoro tego oleju tam nie ma bo nic go tam nie tloczy ?

wymontuj pompę i oglądnij ją

Van_Dal
05-05-12, 12:27
ciśnienie z pompy ucieka CI gdzieś, wadliwy montaż

Bila
05-05-12, 16:58
ciśnienie z pompy ucieka CI gdzieś, wadliwy montaż

mógłbyś jasniej co znaczy wadliwy montaż, sama pompa jest przykręcana do bloku 5 śrubami, do tego od dołu 2 śruby na smok i 2 śruby do podpory wału, jedna obejma z uszczelką wchodząca w kanał do tłoczenia oleju - to jak można to 'wadliwie zamontować'
mógłbyś przybliżyć ?

sciągnąłem dzisiaj pompe, i nie zauważyłem jakiegokolwiek znaku który by powodował jej uszkodzenie, dlatego dziwi mnie fakt że nie działa, bo przecież działała, pozostaje mi wniosek że może poprostu nie pasuje do tego modelu silnika ?
mam ją na boku więc może jakieś wskazówki co odręcić z niej (widze tylko w sumie jeda śrubę na gwiazdke do odkręcenia, rozumiem że to ten zawór ?) i nic więcej, prosiłbym o wskazówki

czy jakbym kupił pompe z silnikow vtec'owski (z6 w2 y8 itp) to by pasowała ta pompa ? ta do d15z6 ciężko dostać a pewnie i bym musiał miske razem ze smokiem kupować

Van_Dal
05-05-12, 17:12
nie było tam żadnej uszczelki ??

pomiędzy ssak a pompę ?

mniejsza z tym, moja wina tam aż tak źle sie zamontować tego nie da
pompa z d16y7 ma mniejszą wydajność jak ta z vtec-owskich o jakieś 20% ale zawsze to
pokręć http://www.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17S0201&nplblk=E__1300&s=0.45

pokręć śrubą NR 9 - wrkęć ją bardziej, zwiększysz ograniczenie ciśnienia wytwarzanego przez pompę. może ono szwankuje

Bila
05-05-12, 17:34
ale uszczelka miedzy smokiem a pompą ? tak była, miałem nawet 2'ie z 2-ch pomp ale jedna została zamontowana jak w oryginale, a uszczelki na pompie są takie gumowe, ok pokręce śrubą nr 9 - nie ma tam odwrotnego gwintu czasem ? zobaczymy czy coś to pomoze i zacznie tloczyć ten olej do glowicy, ale tak jak mowie, zero jakiegokolwiek ruchu ze moglem odpalić auto ze sciagnieta pokrywa i popatrzec sobie jak zawory chodza .. :/

ok zobaczymy co z tego będzie, zamontuje i przekęcę o dużo ? 2/3 obroty wiecej/mniej ? na wyczucie ?

Van_Dal
05-05-12, 17:37
na wyczucie ;/ sam nic nie grzebałem nic z ustawianiem ciśnienia ;/

btw a kontrolka od oleju Ci się świeci ?? znaczy wtedy gdy nie masz oleju na zaworach

filtr oleju jaki ?? masz gdzieś może stary ??

Bila
05-05-12, 17:54
nie filtr oleju nowy, kontrolka swieci caly czas od momentu odpalenia silnika filtr oleju chyba kn albo filtronic, nie pamietam juz musialbym sprawdzić

mam 2 stare :P z tego silnika i z y7

Van_Dal
05-05-12, 18:06
załóż stary filtr ;]
zobaczymy czy cos to zmieni

Bila
05-05-12, 18:17
ok dzięki za rady, jutro z rana wszystko ogarne stary filtr, razem z tym podkręceniem leekim tej śruby, ew najpierw podkręcę, jeśli to nic nie da to zmienie filtr

dzięki, jutro się odezwę..

Bila
06-05-12, 20:47
niestety ta pompa była jakas walnięta, anie to przekręcenie tej sruby nie pomogło, ani przelozenie filtra, założyłem z powrotem ten nowy, dorwałem na szybko pompe z d15b2, założyłem i dopalił, kontrolka zgasła chwile po odpaleniu, odkręcając kurek od pokrywy zaworow przystawilem reke i brudziło wiec i komresja jest i w koncu zaczal tam ten olej zygać, oczywiscie to tymczasowo puki nie znajde pompy z tego vtec,a badz wyżej z d16z6/w2/w8/y8 ? beda pasowac ? nie bedzie z nimi problemow

po odpaleniu kilka razy zapalila mi sie kontrolka od oleju ale gasła, jak sie zapaliła na stałe to zgasiłem auto poczelaem 10 sec odpaliłem i juz nie sweciła, obecnie w ogole juz sie nie zapala, tylko ze przez ta pompe nie mam jak sprawdzic stanu oleju :( musze szybko znaleźć tą pompę ..

problem występuje co do spalania, załałem 10litrow i przejechalem 50km i juz jest zoll, totalny zoll, nie wiem od czego to moze zależeć, za kolektorem ssacym z tylu wychodza takie 2 dzyncle na dosyc ciekie przewody, mam jej zostawione, przystawiajac palce cos tam zasysa moze to być od tego ? jeszcze wywala mi blad od tego czujnika polozenia wału, bo go nie mam, ale nie wiem czy moze to być powodem takiego spalania
no i auto dziwnie chodzi, tak jakby czasem mial moc, czasem nie mial, czasem szarpie, i 2x zdazylo sie ze mi zgasl, albo strzelił w rure, bede musial lampe zalatwic zeby ustawic ten zaplon, ale nie wydaje mi sie zeby az tak slaby był, moze to być naprzyklad od rozrzaddu wina czy coś ?

z góry wielkie dzięki za pomoc z tą pompą, ale pojawiaja sie kolejne problemy :(

Van_Dal
07-05-12, 08:14
zaślep przewody i zrób zdjęcie skąd idą ;]