Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelki miski olejowej VI gen
Hi.
W moimi Civicu (buda EK4 z silniczkiem B16A2) zaczyna przepuszczać uszczelka miski olejowej (poci się). W związku z tym mam następujące pytania:
- czy wymiana jest skomplikowana (dużo gratów oprócz tego trzeba demontować)
- gdzie w rozsądnej cenie dostanę nową sensowną uszczelkę (może jakiś sklep internetowy), w ASO w Kielcach krzyknęli za nią 190 pln.
skolopendra
04-05-12, 10:28
nową sensowną uszczelkę
w dziale giełda kupisz
czy wymiana jest skomplikowana
nie
Jeśli rozwiązanie demontażu miski olejowej w VI genie jest takie jak w V genie to musisz demontować część kolektora wydechowego. Inaczej miski nie zrzucisz. I tu jest mały szkopuł. Ja odkręcając rurę łączącą katalizator z "baranem" pourywałem szpilki. Teraz muszę myśleć co z tym fantem zrobić, by nie kupować nowego kolektora wydechowego. Wiadomo, nie nowe auta to i niespodzianek masa.
jak byś poszukał na forum to byś znalazł informacje że najlepiej zdemontować cały kolektor wydechowy a nie rozkręcać coś co jest nie do odkręcenia a z tymi urwanymi szpilkami to problemu nie widzę. OEM używany kolektor z d13 kupisz w cenie złomu bo każdy kto chociaż trochę grzebie przy aucie pozbywa się starego żeliwnego i wkłada nowego chinola z kwasówki
Teraz też już wiem, że to nie do odkręcenia. "Trochę" grzebię przy aucie, a to że mam żeliwny kolektor to niestety, ale jest spowodowanie trochę innymi wydatkami niestety. Ale pomyślę o tym chinolu.
Zielony11499
06-05-12, 16:19
ściągaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?79221-MANUAL-nowy) str 82. nie składaj uszczelki na sylikon wysokotemperaturowy, bo rozepchnie uszczelkę i po miesiącu znowu zacznie się pocić
Właśnie tak mam wymieniłem uszczelkę dałem sylikon i wypchało z przodu , lepiej nie dawać?
Zielony11499
08-06-12, 01:33
na płaskie części uszczelki nie dawać, ale jak uszczelka się wygina np. w miejscach od mocowania wału korbowego, (z płaskiego przechodzi w literkę U) tam dobrze jest dać na wewnętrzne strony zagięcia (czyli w miejscu gdzie uszczelka zmienia kąt o ok 90 stopni -chodzi o miejsce gdzie przychodzi wał korbowy, a nie o narożnik miski olejowej) trochę tego silikonu. ABSOLUTNIE nie po całości uszczelki !
Wytrzymała może 2 tygodnie. Super mechanicy powiedzieli mi że jest krzywa miska i to mogło to spowodować :) . A mi się wydaje że chcą zarobić:)
podbijam temat
to jak w końcu jest z tą miską olejową? Trzeba ściągać kolektor do wymiany uszczelki czy nie? Buda to EK4 VTI.
Jeśli zamierzasz zdejmować wydech, to od razu sobie palnik przygotuj, bo szkoda pourywać śrub. Dodatkowo warto sprawdzić, czy to na pewno z pod miski, bo często zapocenie się miski jest spowodowane nieszczelną odmą bloku silnika...
Poza, tym jeśli nie kapie, to jeszcze nie koniecznie czas na wymianę :D...
to jak w końcu jest z tą miską olejową? Trzeba ściągać kolektor do wymiany uszczelki czy nie? Buda to EK4 VTI. Musisz kolektor sciagnac niestety.
tydzień temu wymieniałem uszczelkę, bez zdejmowania kolektora się nie obejdzie..
Ściągasz na bank kolektor wydechowy! jak sobie wyobrażasz by on został a śrubki trzymajace miske??przez kolekor nie wykrecisz!,poza tym brak kolekora robi duże pole manewru.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.