PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelki miski olejowej VI gen



Lukka
04-05-12, 10:21
Hi.
W moimi Civicu (buda EK4 z silniczkiem B16A2) zaczyna przepuszczać uszczelka miski olejowej (poci się). W związku z tym mam następujące pytania:
- czy wymiana jest skomplikowana (dużo gratów oprócz tego trzeba demontować)
- gdzie w rozsądnej cenie dostanę nową sensowną uszczelkę (może jakiś sklep internetowy), w ASO w Kielcach krzyknęli za nią 190 pln.

skolopendra
04-05-12, 10:28
nową sensowną uszczelkę

w dziale giełda kupisz



czy wymiana jest skomplikowana

nie

Kubuniek
04-05-12, 20:03
Jeśli rozwiązanie demontażu miski olejowej w VI genie jest takie jak w V genie to musisz demontować część kolektora wydechowego. Inaczej miski nie zrzucisz. I tu jest mały szkopuł. Ja odkręcając rurę łączącą katalizator z "baranem" pourywałem szpilki. Teraz muszę myśleć co z tym fantem zrobić, by nie kupować nowego kolektora wydechowego. Wiadomo, nie nowe auta to i niespodzianek masa.

Budziniak
04-05-12, 21:35
jak byś poszukał na forum to byś znalazł informacje że najlepiej zdemontować cały kolektor wydechowy a nie rozkręcać coś co jest nie do odkręcenia a z tymi urwanymi szpilkami to problemu nie widzę. OEM używany kolektor z d13 kupisz w cenie złomu bo każdy kto chociaż trochę grzebie przy aucie pozbywa się starego żeliwnego i wkłada nowego chinola z kwasówki

Kubuniek
05-05-12, 15:27
Teraz też już wiem, że to nie do odkręcenia. "Trochę" grzebię przy aucie, a to że mam żeliwny kolektor to niestety, ale jest spowodowanie trochę innymi wydatkami niestety. Ale pomyślę o tym chinolu.

Zielony11499
06-05-12, 16:19
ściągaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?79221-MANUAL-nowy) str 82. nie składaj uszczelki na sylikon wysokotemperaturowy, bo rozepchnie uszczelkę i po miesiącu znowu zacznie się pocić

Mietek997
07-06-12, 14:30
Właśnie tak mam wymieniłem uszczelkę dałem sylikon i wypchało z przodu , lepiej nie dawać?

Zielony11499
08-06-12, 01:33
na płaskie części uszczelki nie dawać, ale jak uszczelka się wygina np. w miejscach od mocowania wału korbowego, (z płaskiego przechodzi w literkę U) tam dobrze jest dać na wewnętrzne strony zagięcia (czyli w miejscu gdzie uszczelka zmienia kąt o ok 90 stopni -chodzi o miejsce gdzie przychodzi wał korbowy, a nie o narożnik miski olejowej) trochę tego silikonu. ABSOLUTNIE nie po całości uszczelki !

Mietek997
08-06-12, 07:38
Wytrzymała może 2 tygodnie. Super mechanicy powiedzieli mi że jest krzywa miska i to mogło to spowodować :) . A mi się wydaje że chcą zarobić:)

SIMBA
07-11-14, 13:57
podbijam temat

to jak w końcu jest z tą miską olejową? Trzeba ściągać kolektor do wymiany uszczelki czy nie? Buda to EK4 VTI.

ma1ster
07-11-14, 15:02
Jeśli zamierzasz zdejmować wydech, to od razu sobie palnik przygotuj, bo szkoda pourywać śrub. Dodatkowo warto sprawdzić, czy to na pewno z pod miski, bo często zapocenie się miski jest spowodowane nieszczelną odmą bloku silnika...

Poza, tym jeśli nie kapie, to jeszcze nie koniecznie czas na wymianę :D...

kamil39
07-11-14, 15:16
to jak w końcu jest z tą miską olejową? Trzeba ściągać kolektor do wymiany uszczelki czy nie? Buda to EK4 VTI. Musisz kolektor sciagnac niestety.

drykan
10-11-14, 08:07
tydzień temu wymieniałem uszczelkę, bez zdejmowania kolektora się nie obejdzie..

LongeR
12-11-14, 16:47
Ściągasz na bank kolektor wydechowy! jak sobie wyobrażasz by on został a śrubki trzymajace miske??przez kolekor nie wykrecisz!,poza tym brak kolekora robi duże pole manewru.