Zobacz pełną wersję : Nierówna praca szyb przednich...
Witam,
mam problem i mam nadzieję, że ktoś już się z czymś takim spotkał. Mianowicie nierówno schodzą i podnoszą się szyby przednie elektryczne i zdarza się, że nie trafiają w uszczelki. Najgorzej jest z lewą szybą, która była wymieniana po wypadku poprzedniego właściciela. Postaram się narysować jak to się objawia. Prosiłbym o wytłumaczenie jak naprostować lub wyregulować prowadnice.
Panowie proszę o pomoc
http://i48.tinypic.com/29ehtnn.jpg
Zdjąć boczek i wyregulować. Zobaczysz tam chyba 4 śrubki - na klucz 10. Poluzuj wszystkie (ale nie odkręcaj) ustaw szybkę i pozakręcaj.
wszystko dobrze ale jak ustawić prowadnice skoro tam jest zero możliwości regulacji?
Mam to samo z prawą przednią :/ wydaje mi się że potrzebna jest właśnie regulacja i wymiana uszczelki. U mnie po ustawieniu nie wiele się zmieniło bo uszczelka się odkształciła ;/
no wlasnie mi tez juz wycina uszczelke i wypycha szybe na zewnatrz
skoro tam jest zero możliwości regulacji?
A skąd takie mniemanie? Oglądałeś, śrubki odkręcałeś? Jeśli nie to.....
...to zrób, a zobaczysz gdzie i jak się reguluje. A reguluje się przesunięciem mocowania szyby. W ten sposób możesz pochylić całą szybę na prawą lub lewą stronę.
odkrecalem ale nie wiem jak regulowac. bylem zmuszony sie dobrac do tego bo pewnego pieknego dnia calkowicie szybka mi wyskoczyla z prowadnicy. jak stoisz przed drzwiami i masz lewa i prawa prowadnice w nich nie ma mozliwosci regulacji. chyba ze chodzi Ci o szyne na ktorej jest zamontowana szyba ale jak to regulowac?
odkrecalem ale nie wiem jak regulowac. bylem zmuszony sie dobrac do tego bo pewnego pieknego dnia calkowicie szybka mi wyskoczyla z prowadnicy. jak stoisz przed drzwiami i masz lewa i prawa prowadnice w nich nie ma mozliwosci regulacji. chyba ze chodzi Ci o szyne na ktorej jest zamontowana szyba ale jak to regulowac?Szyby regulujesz na prowadnicach,tą przy zamku nie ruszasz a drugą regulujesz szybe, śruby masz dwie jedną za zaslepką z lusterka pod uszczelką a drugą za głosnikiem
na dolnej srubie nie ma mozliwosci regulacji a przesuwanie górnej nic nie dalo.
I tyle w temacie:
http://i.imgur.com/niP6b.png
Sry za offtop ale skąd masz tego screena Mike? To jest jakiś uniwersalny czy hondziarski poradnik?
Service manual dostępny w podwieszonym temacie (jako że po polsku, to chyba ten do aero).
Sry za offtop ale skąd masz tego screena Mike? To jest jakiś uniwersalny czy hondziarski poradnik?
Dokładnie jak pisze Endrju. Po polsku dostępny jest jedynie ten od Aero poza oczywistymi różnicami (buda) cała reszta i tak pasuje do nieAero.
Service manual dostępny w podwieszonym temacie (jako że po polsku, to chyba ten do aero).
Możesz mieć też luzy na rolkach od prowadnicy szyb. Ja sobie dzisiaj wyregulowałem u siebie szybę z tym opisem z Aerodecka. Jest trochę lepiej po regulacjach ale czasami jeszcze szyba wyskakuje z uszczelki przez te luzy na rolkach mimo, że nakrętka i śruby są pozakręcane na beton szyba dalej sie rusza w srodkowej i koncowej fazie podnoszenia.
Spróbuj opuścić szybę mniej więcej do połowy, i prowadnicą (tą krótką, którą reguluje się na początku) przestaw szybę aby była przesuwana bliżej uszczelce pionowej.
Sprawdź też czy pionowe prowadnice są poprawnie wyregulowane (czy nie odpychają szyby lub nie są rozbieżne na dole i szyba nie ma wtedy zbyt dużego luzu).
Mi dopiero za 3 razem udało się poprawnie wyregulować, wcześniej średnio co drugie otwarcie wiązało się z upychaniem uszczelki, bo szyba wyszła na zewnątrz.
Możliwe również że prowadnice masz na tyle wytarte, że mają zbyt duże luzy (i szyba jest nierówno ciągnięta z powodu tych luzów). Warto wtedy wymontować mechanizm (nie jest to zbyt trudne) i zbadać w jakim jest stanie.
W prawych drzwiach dziś smarowałem cały "tenteges" od podnoszenia szyby i wszystko elegancko chodzi nawet bez regulacji, bo sobie pozaznaczałem gdzie śruby były przed demontażem, i wydaje mi się, że te rolki są już w lewych drzwiach tak rozklekotane, że się dupnęły i tak tam wszystko lata, bo i szybą ruszyć nie mogłem w prawych drzwiach ani trochę na lewo czy prawo. Ale też spróbuje twój pomysł z do połowy opuszczoną szybą Endrju, bo jak narazie mam już dosyć zabawy z tymi szybami. Może znajde jakiś zamiennik na złomie kiedyś jak bede wracał wcześniej.
Ewentualnie (tylko teoretyzuję, bo nie próbowałem) jeśli rolki w prowadnicy luźno latają, może by spróbował jakoś sprasować samą prowadnicę, żeby sztywniej chodziło wszystko.
djhubertusss
01-04-14, 23:27
Ja miałem podobnie i pomogło dokręcenie tego całego mechanizmu do drzwi bo chodził cały i teraz jak ręką odjął
djhubertusss a regulowałeś sobie po tym prowadnice, u mnie wszystko podokręcane. Dzisiaj było ciepło i pokusiłem się żeby do oporu sobie szyby pootwierać i tu DUPA wielka, potem w domu wypychałem uszczelkę ze słupka scyzorykiem, a na złomie znalazłem V gen z mechanizmem na korbkę myślicie, że są podobne a pod korbkę da sie podłączyć zebate koło z silnikiem??
djhubertusss
09-04-14, 08:22
nic nie regulowałem, po zdjęciu boczka opuszczałem i podnosiłem szybę i obserwowałem jak się zachowuje i zauważyłem ze te śruby co trzymają mechanizm ruszały się z nim więc opuściłem szybę i dokręciłem i od razu jak ręką odjął
A ja mam inny problem z szybami. Po zimie strasznie powoli się opuszczają. Trzeba coś przesmarować? Ma ktoś z Was jaki pomysł czy da się coś z tym zrobić?
Matixs. Idz do apteki i kup wazeline. Nasmaruj uszczelki w ktorych porusza sie szyba. U mnie pomaga.
Dodatkowao wazelina nie reaguje z guma, tak jak oleje, smary itp.
A może być olej silikonowo- wazelinowy bo akurat taki mam?
A może być olej silikonowo- wazelinowy bo akurat taki mam?
Nie wiem, ale jak ja eksperymentowałem r różnymi olejami, smarami itp. to na początku było ok, a po kilku dniach robiła się z tego kleista maź i było jeszcze gorzej niż wcześniej.
Wazelina kosztuje ze 5 zł. I starczy na wysmarowanie wszystkich szyb w 5 autach ;)
Dzięki za pomoc. Zrobię tak jak mówisz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.