Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : niebieski dymek



kuba350z
03-05-12, 12:40
W mojej del sol na postoju kiedy zwiększę obroty lekko dymi na niebiesko. W ciągu paru najbliższych dni sprawdzę ile oleju ubywa... Konieczna będzie wymiana pierścieni czy jeśli nie ubywa go dużo to normalne i mogę dalej tak jeździć?

lozek
03-05-12, 14:13
Zawsze możesz jeździć dalej - nawet jak rzyga olejem i ubywa go 3L na 100km :) Pytanie tylko czy warto ;)

Do jakich obrotów zwiększasz by byl dymek? :) i na jakim oleju jeździsz.

gostom175
03-05-12, 14:18
Jak chcesz zrobic prowizorke i tak aby tylko jezdzilo to wymien pierscienie i Ci posmiga jeszcze troche. Gorzej jak masz juz próg na tulejach cylindrów to Ci to nic nie da. Moze byc wina równiez rozrządu. Sprawdz cisnienie na cylidrach, sprawdz cisnienie oleju.

Zalezy jak baardzo silnik sie zużyty ale mysle ze bedzesz mogl jeszcze nim posmigac. ogolnie nie polecam :)

Budziniak
03-05-12, 21:21
a co ma rozrząd do spalanie oleju ?

gostom175
04-05-12, 14:07
Zuzyte uszczelniacze zaworów, gromadzi sie olej na prowadzeniach zaworów i jest wywalany wydechem.

skolopendra
04-05-12, 14:28
W ciągu paru najbliższych dni sprawdzę ile oleju ubywa..

od tego bym w pierw zaczął

Budziniak
04-05-12, 18:57
Zuzyte uszczelniacze zaworów, gromadzi sie olej na prowadzeniach zaworów i jest wywalany wydechem. no misiu kolorowy napisałeś że może to być wina rozrządu więc musisz precyzować wypowiedzi bo potem powstają pytania takie jak moje

kuba350z
10-05-12, 11:27
Dymi pow 5tys. Olej to prawdopodobnie 10W40 poprzedni właściciel sam do końca nie wiedział na czym jeździ... z 1/2 na bagnecie po ok 200km zrobiła się jakaś 1/3. W najbliższym czasie wymienię olej (na 10W60? - czytałem że polecają) i wybiorę się do mechanika, niech powie co jest do roboty...

quality06
10-05-12, 12:09
ja bardziej bym polecil 10w40 motula 6100,

lub mineralny :)

Michał102
10-05-12, 12:28
lub mineralny :)

Nie siej bredni... minerał się absolutnie do tego silnika nie nadaje.

@Kuba - jeśli zależy Ci jeszcze na tym silniku, a chcesz zmniejszyć zużycie oleju, to ja polecam syntetyk Valvoline 5W50. W moim D14 zużycie tego oleju jest mniejsze niz poprzednio zalanego Motula 6100.

Tylko ustal dokładne zużycie... bo jak silnik chleje już duże ilości oliwy, to lepiej od razu zrobić remont lub zmienić słupek.

krzyzak88
10-05-12, 13:14
Jesli chcesz zmniejszyc zużycie oleju zmeniając go na inny to musisz zalać taki który ma większą lepkość po "W" od tego co masz teraz, zakladajac ze masz 10w40 to ten ktory napisales czyli 10w60 powinien pomoc, ale gwarancji nikt Ci nie da hehe

Zielony11499
10-05-12, 15:20
mi palił 0.5l / 1000km. wymieniłem uszczelniacze zaworów, dotarłem zawory, splanowałem głowicę, oczywiście nowe uszczelki i palił 0.4l / 80km (czyli 10 razy więcej :D). okazało się że pierścienie też są do wymiany. zastanów się nad zrobieniem obu tych rzeczy jeśli oczywiście będzie to opłacalne

spychu
10-05-12, 17:30
Ta w D14 to najbardziej oplacalna jest wymiana slupka a nie robienie remontu :)

Michał102
10-05-12, 17:52
Założyciel tematu ma Del Sola, więc tam chyba jest minimum D16 :p

A co do zmiany słupka D14, to też nie jest tak super tanio, bo za przekładkę trza dać jakieś 600-700 zł. Do tego koszt samego słupka, nowy rozrząd, olej, filtr itp.

kacza1982
10-05-12, 23:38
U mnie jest podobnie w D14A3 (odmulony), przy wyprzedzaniu, na wysokich obrotach sobie dymi, oleju ubywa ok. 1-1,5l na 10000km, więc nie jest źle, ale... co dziwne, poprzedni właściciel mówił, że ta Hanka żre każdy olej oprócz Mobila hmmmm, ja jakoś w to nie wierzę, bo zmieniłem olej po kupnie na Castrol GTX Magnatec 10w40, ale zastanawiam się czym ją zalać za 2kkm, bo wymiana się zbliża. Co myślicie, czy olej ma tu coś do gadania?

krzyzak88
11-05-12, 09:35
Z doświadczenia moge powiedziec ze jak jezdzilem stara hanka d15b2 to mobila 10w40 piła zauwazalne ilosci, a jak ją zalalem Valvolinem maxlife 10w40 to spadlo spalanie (niby oleje o tej samej lepkości a różnica jest ;) )

kuba350z
15-05-12, 12:53
silnik jak pisał Michał D16Z6. bierze 0,5litra na jakieś 300-350km, chyba sporo?

Michał102
15-05-12, 13:04
To masakrycznie dużo :(

kotc
15-05-12, 13:21
tru, chociaz w manualach oryginalnych potrafia pisac ze 'normalne' zuzycie to okolo 0.5l/1000km. u mnie mimo 350kkm na liczniku oleju prawie nie bierze, a obecnie zalany valvoline maxlife :)

piotrstrojek
15-05-12, 13:40
Wg. mnie nie pomoże tutaj już wymiana uszczelniaczy - raczej pierścienie do roboty i przy okazji warto by sprawdzić stan tulej ;)

Uszczelniacze zaworowe to jakby przy okazji trzeba zrobić :)

81saren
15-05-12, 16:19
Remont i fruuuu. niema co sie bujac ze zmianami oleju itp, jak juz dymi na postoju ( bez obciazania ) to bedzie dymic ,
Wymiana słupka spk, ale czy trafi na zdrowy, no chyba ze D14 kupujesz za 400zl i bangla dalej .