Zobacz pełną wersję : Przegrzany silnik, pompa wody czy coś innego?
witam, może ktoś mi doradzi bo ja już nie mam siły na ten samochód..a więc: jakieś 1,5 miesiąca temu wysadziło mi uszczelkę pod głowicą, oddałem głowice do zrobienia tj. planowanie, szczelność zawory. planowanie 0,1 ,szczelność ok. tylko 30 tyś. temu tez robiłem uszczelkę. i teraz szlifierz doradził że może być krzywy blok i żeby założyć uszczelkę nie metalowa. tak też zrobiłem założyłem elringa, nowy termostat nowe czujniki temp. i termowłącznik wentylatora. i teraz zaczęła skakać temperatura. dochodzi trochę za połowę wentylator schładza i jest ok. ale wydaje mi się ze za często się włącza. pozatym węże trochę twarde. i jeszcze coś i nie wiem czy to może mieć wpływ chłodnice mam od kanadyjskiej wersji..jak narazie płynu nie ubywa. ale jeździć tak to chyba też nie bardzo. wyrzuciłem też termostat i to samo. w piątek sprawdzę przyrządem czy nie ma spalin w płynie..a ogólnie to stawiam chyba na pompę bo jeszcze tylko tam nie zaglądałem albo głowica jest przegrzana. Może ktoś miał podobny przypadek więc prosiłbym o pomoc;)
Muzyk-Grzes
03-05-12, 15:42
Jeśli przed wymiana termostatu miałeś cały czas otwarty to temperatura silnika była za niska i wskazówka była poniżej połowy. Normalnie kiedy silnik nabierze temperatury wskazówka powinna się znaleźć w okolicy połowy skali. Piszesz że wywaliłeś termostat ,więc nie powinien się silnik nagrzać i wentylator włączyć (jedynie przy staniu w korkach). Jeśli jak piszesz temperatura silnika jest jednak za wysoka to obieg wody (pompa) nie ma wiekszego znaczenia, ja stawiał bym raczej na zbyt mocno dokręconą klawiaturę (wałek trze) lub jak już chcesz sprawdzić - uszczelka. Możliwe też że jest przestawiony pasek rozrządu i doszło do spalania stukowego, co powoduje wyższą temperaturę.
Wcześniej termostat się nie otwierał..a wałek raczej nie bo prze 1.5 miesiąca wszystko ok było..a bez termo. zrobię z 10km zatrzymam i włącza się wentylator, i nawet częściej niż z nim.
skolopendra
03-05-12, 20:15
i teraz szlifierz doradził że może być krzywy blok
a ile to roboty żeby sprawdzić blok?
pewnie znowu wysrało tym razem papierową uszczelkę
Muzyk-Grzes
04-05-12, 10:15
Najwyższa uszczelka jest od D13B2 i jest metalowa, problem z tym że uszczelki Elring nie za długo wytrzymują.
ogólnie przyrząd do pomiaru spalin w płynie nie pokazał nic..latałem ogólnie kilka dni bez termo teraz włożyłem odpowietrzylem i jest ok..temp. nie skacze na mieście..zobaczymy jak długo..ale ogólnie prawdopodobnie zawita chyba z6:)
proponuje zmienic korek chlodnicy,on moze byc przyczyna opisanych problemow,
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.