Zobacz pełną wersję : VTEC problem.
witam dobrzy ludzie ;) mam problem z VTEC'iem mianowicie nie załącza się w ogóle... robiłem samodiagnostyke, check sie stale pali co oznacza brak błędów, teraz już zgłupiałem i nie wiem co może być przyczyną... oczywiście stan oleju jest dobry(po środku dwóch kropek). co do ciśnienia oleju to w jaki sposób mogę to sprawdzić w 'domowych' warunkach jest to możliwe ? czy reset ecu mógłby pomóc ? proszę o pomoc :)
Michalll_1991
02-05-12, 01:04
- nie napisales przy ilu sie załącza
- liczniki w hondzie nie sa najdokladniejsze jesli na nim sie opierasz
- VTEC nie załącza sie zawsze przy stałych obrotach, zależy od kilku składowych.
reset nic nie da....
ja obstawiam, ze jak nie sa to okolice 4800 to po prostu ktoś grzebał w kompie i tyle.
Jak kolega poda więcej info to jeszcze pofilozofujemy.
mój błąd, źle napisałem, vtec nie załącza sie w ogóle.
Rozumiem, że na 2 biegu auto do odcinki się nie dokręca praktycznie i nagle robi się wielki muł? Silnik głośno pracuje a nie jedzie?
Może zawór się wysrał... a może poszli do lasu.
Powodów może być milion. Na początek proponuję podłączyć diodę do kabelka vtec'owego i sprawdzić czy jest impuls. Jak jest to raczej będzie trzeba wymienić zawór a jak nie ma to problem może leżeć w kompie
hmm tzn tak na 2gim biegu idzie w miare dobrze ale powyzej tych 5k rpm nie czuc po prostu vtec'a mam porownanie bo jechalem kiedys podobnym autem z vtec'iem tez z d16z6 i czułem ze przy 5k rpm jest delikatny "kop", fakt - silnik głośniej zaczyna chodzić jak go kręcę wyżej no i przy wyzszych obrotach w ogóle czuje że już słabiej idzie niż na początku... a co do tej diody to nie mam pojęcia gdzię jest ten kabel od vtec'a a co dopiero żeby podłączyć diode do niego.
mam ten sam problem, u mnie przy zalaczeniu Vteca auto wogole nie jedzie, silnik pracuje glosniej ale jakby wszystkie konie uciekly, jak odlacze solenoid top dokreca sie ladnie do konca i ma moc w calym zakresie, czy to moze byc wina uszkodzonego zaworu ?? bo myslalem ze jak zawor walniety to wogole vteca nie zalaczy i nie bedzie silnik glosniej pracowal
Saiti jest własnie tak jak napisales, masz jakiś pomysł czemu tak się dzieje ?
Ja miałem w jajku d16z6 uszkodzony zawór vtec ktoś tam w nim grzebał ale zapalał mi sie chek (przekroczony czas cos tam) wymieniłem i było o.k.
Co do róznicy była odczuwalna moc była 105 koni nawet gdzies mam wykresik jakby komus był pomocny to poryje za nim
barto9
U mnie był to przestawiony rozrząd :) Pracował jak Boxer :) albo conajmniej V12
u mnie właśnie samodiagnostyka nie wykazuje żadnych błędów dlatego już kompletnie zgłupiałem.. na dniach zamontuje vtec lighta ale zastanawiam sie czy jest sens skoro na pewno vtec nie działa.. oby to nie był rozrząd bo to już są większe koszta..
u mnie właśnie samodiagnostyka nie wykazuje żadnych błędów dlatego już kompletnie zgłupiałem.. na dniach zamontuje vtec lighta ale zastanawiam sie czy jest sens skoro na pewno vtec nie działa.. oby to nie był rozrząd bo to już są większe koszta..
jest sens. zobaczysz czy wychodzi sygnał z kompa. Jak wychodzi to warto podmienić zawór i sprawdzić czy już działa a jak nie wychodzi to warto podmienić kompa ;)
ok dzieki jak zrobie vtec lighta to napisze co i jak :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.