Zobacz pełną wersję : Dziwne brzęczenie w czasie ruszania.
Ostatnio w mojej Hani od 1000 obrotów do ok 2000 słychać dziwne metaliczne brzęczenie. Na forum wyczytałem, że to może być obudowa od kata. Pojechałem do mechanika i ten poradził mi żeby całą tą obudowę wyciąć (Jest już nieźle pordzewiała i bez wycinania chyba się nie obejdzie). Czy można ją tak poprostu wywalić? W sumie nie zauważyłem żeby to właśnie ona była przyczyną.
Rzeczywiscie ta oslona potrafi wkurzyc niejednego kierowce Hondy. Spokojnie mozesz wyciac.
A dziwne metalowe brzęczenie powyżej 3 tys?:> Ustaje powyżej 150 km/h:)
no patrzcie a ja myslalem ze to mi gdzies klucz nasadowy spadl na wozek silnika i klekocze a to po kacie moze grac :D
U mnie zaczęło się z rok temu. Pojechałem do ASO, powiedzieli, że górna osłona kat. , przy okazji pokazali też, że dolna lada chwila da ciała.
Nie chciało mi się kombinować i kazałem wymienić.
Zapłaciłem 150, ale już nie pamiętam czy za jedną osłonę, czy obie.
Pamiętam tylko, że szybko chciałem o tym zapomnieć.
...i się udało ;)
Pewnie teraz bym nie wymieniał tylko jako rzecze Gruszka - wyciął w cholerę! :)
Czy jesteś pewien że ci wymienili za 150? Parę lat temu miałem ten problem, jak chciałem wymienić to krzyknął jakąś kosmiczną sumę (chyba 400zł) więc ją wyjąłem. Są jednak 2 efekty uboczne wyjęcia tej osłony.
1. Nagrzewanie tunelu - żeczy położone w tej kieszonce pod ręcznym robią się ciepłe.
2. Gorszy - śruby mocujące konsolę środkową (te pod ręcznym) rdzewieją i nie da się ich odkręcić. (mam już na to patent podejrzany w ASO :D)
No kolego mógłbyś się podzielić tym patentem. Chętnie go azstosuję po wywaleniu obudowy :)
1. Nagrzewanie tunelu - żeczy położone w tej kieszonce pod ręcznym robią się ciepłe.
2. Gorszy - śruby mocujące konsolę środkową (te pod ręcznym) rdzewieją i nie da się ich odkręcić. (mam już na to patent podejrzany w ASO :D )
Wszystko ok, ale objawy o ktorych piszesz, nagrzewanie tunelu powoduje bliskosc wydechu srodkowego (a nie katalizatora bez oslony) a sruby pod recznym rdzewieja, bo przechodza przez podloge na wylot i dzialaja na nie warunki atmosferyczne (woda, brud itp.) a dodatkowo nie sa nierdzewne, tylko kiepsko ocynkowane ;)
co do nagrzewania to faktycznie masz rację. Ale co do tych śrub to chciałbym polemizować, wydaje mi się (z tego co zaobserwowałem będąc pod samochodem) że ta osłona katalizatora zasłaniał te śruby (bo ona jest taka długa z tego co pamiętam). Nie mogę tego sprawdzić na 100% bo nie mam tej osłony.
Co do tego patentu nie jest on gitowski. Tzn. Ja myślałem żeby rozwiercać te śruby, albo uciąć od dołu szlifierką kątową. Ale nie, w ASO przecinają od środka dwa plastiki które trzymaję te felerne śruby. Przy składaniu wkręcają jedną nową po środku. Nowa śruba łączy plastik przedniej części obudowy z plastikiem tylnej części obudowy. Trochę to zagmatfane, ale jak będe to robił to dam fotki. Koszt takiej usługi w ASO - 180 zł.
nie wiem panowie chyba dramatyzujecie, ja dzisiaj zmienialem tlumik koncowy i przy okazji wykrecilem ta oslone plaskim kluczem 10 specjalnie sie nie zapierajac, bez problemu
wydaje mi się (z tego co zaobserwowałem będąc pod samochodem) że ta osłona katalizatora zasłaniał te śruby
Zerknij kiedys raz jeszcze gdzie jest katalizator a gdzie te sruby ;) :piwo2:
:/ nie lubie się mylić. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
KiTT to nie o te śróbki chodzi. Chodzi o te co trzymają konsolę środkową.
Konrad84 znalazłem fakturę.
Osłony górna i dolna kosztowały PO 100,70 pln brutto
wymiana osłon 20 pln
Zastosowano rabat 5% - ;)
Ceny z ASO Hondy - Timpolu 27.10.2006r
Chyba pobanglam z kilka lat zanim się znowu rozsypią te osłony? ;)
pobanglam z kilka lat zanim się znowu rozsypią te osłony? ;)
Albo urwiesz wczesniej ;)
no dobra, a co z rzeczonym patentem na te zasrane śruby od konsoli?
co do nagrzewania się tunelu, to u mnie mimo obecnosci oslony tunel (oraz wspomniane śruby) grzeją się nader radośnie... a sama osłona już raz mi przerdzewiała. Kiedy puściły przednie zaczepy, to na jakiś rok "naprawiłem" skręcając ją naokoło dużymi cybantami. Jak puściły jej tylne zaczepy wywaliłem w penis w ogóle. Poźniej wymieniałem cały tłumik środkowy i razem z nim pojawiła się nowa osłona. Aktualnie jest pogięta i pordzewiała jak diabli, dzięki racjonalizatorskim pomysłom debili budujących spowalniacze o wysokości 1238metrów i szerokości 2cm..
co do tego brzęczenia ja też takie mam szczególnie gdy chcę ruszyć na niskich obrotach wtedy silnik dostaje drgań i przenoszą się one na cały układ wydechowy i coś dzwoni. tak sobie myślę że może by pomogło gdybym miał tą rurę z siatki - tłumiącą drgania na wydechu, wie ktoś może jaką ona ma mieć średnicę i długość????? mam d14a2 ma87 z 96r
po wizycie w kanale słyszę że dzwoni mi z wewnątrz katalizatora - może to być coś grubszego - jestem ciekaw czy brak siatki mógł doprowadzić do uszkodzenia katalizatora???
czy takie dzwięczenie w katalizatorze jest szkodliwe???
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.