PDA

Zobacz pełną wersję : Ustawienie Koła pasowego przy ustawianiu rozrządu



Kubuniek
29-04-12, 22:02
Witam. Jestem na etapie wymiany rozrządu. wszystko ustawiłem tak jak było ustawione. silnik pracował idealnie. Jednak coś mnie zastanawia. O ile koło wałka rozrządu było ustawione na znaki tak koło na wale korbowym już nie. Zgodnie z tą stroną:
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=reg_rozrzad
na kole pasowym są dwie kreski. Oczywiście u mnie są dwie i trzy, ale wygląda to tak, że te dwie kreski nie pokrywają się ze znacznikiem na obudowie dolnej paska rozrządu. są przesunięte w lewą stronę, czyli w stronę zderzaka (patrząc od lewego koła) mniej więcej o 1 ząb. Zastanawia mnie teraz, czy ustawić na znaki (te dwie kreski) czy ustawić tak jak było do tej pory.

kubaszow
29-04-12, 22:07
Manual do reki i ustaw wszystko tak jak madre głowy napisaly:)

jogal
29-04-12, 22:42
w d13b2 ustawia się na boczne znaki głowicy czyli według tego co podesłałeś to ostatni obrazek Cię interesuje, znaki na kole pasowy 6 mają pokrywać się z płaszczyzną głowicy 8, a na dole masz widzieć ta prawą kreskę z tych 2 obok siebie. Te trzy kreski obok siebie są do ustawienia zapłonu, i po wymianie rozrządu trzeba go ustawić, a przy okazji sobie sprawdź i wyreguluj ewentualnie zawory.

Kubuniek
30-04-12, 08:32
A czy jest możliwość, że samochód mimo przestawionego rozrządu chodzi dobrze? Jakie mogą być konsekwencje złego ustawienia rozrządu? I czy jedynie nierówna praca na biegu jałowym (800rpm) mogła być objawem?

Czy po prawidłowym ustawieniu rozrządu konieczna jest regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu?


Wszystko jest ok. Popełniałem błąd ustawiając kółko rozrządu. Patrzyłem na ten dolny znacznik a nie na boczne zgrywające się z osią głowicy. Gdy kółko rozrządu jest ustawione na boczne znaczniki to koło pasowe jest na prawym znaczniku z dwóch względem szczerbinki na obudowie.
Trochę zamieszałem, ale wiadomo o co kaman.