Zobacz pełną wersję : Zapalił mi sie "check engine" podczas dużej prędkości
Panowie jest problem.
Trzymajmy sie, ze akcja toczyła sie na autostradzie niemieckiej :p
Piąty bieg na liczniku 193 km/h (podczas gdy w danych technicznych podają 185 km/h) i nagle błysneła kontrolka "check engine".
Przyjechałem teraz do domu. Kontrolka nie chce zgasnąć.
Silnik chodzi czysto, VTEC załącza sie jak zawsze. Nie odczułem spadku mocy.
Macie jakis pomysły co dalej? Można ją jakoś skasować?
Silnik to oczywiście D16V1 benzyna.
Można skasować w każdym ASO za 100. Można kupić skaner diagnostyczny za 120 i samemu sobie odczytać i skasować.
Często spotykana sytuacja przy jeździe z prędkością powyżej maksymalnej fabrycznej ;) Po prostu przez moment była to ekstremalna sytuacja dla silnika i nie dawał rady.
Jak odczytasz i skasujesz a później się przy normalnej jeździe nie pojawi to można olać.
Po założeniu tego tematu zajrzałem do FAQ.
Tak jak wspomniałeś @kamilen błąd wyskakuje często po przekroczeniu dużej predkości. Użytkownicy napisali, ze "check engine" powinien sam zgasnąć.
Można podobno samemu skasować wyciągając odpowiedni bezpiecznik. Tylko który? A mozę odłączyć Honde na chwile od napięcia?
Myślałem ze silnik to najmocniejsza strona Hondy... takie rzeczy nie powinny sie dziać
Szkoda ze Mazdy 3 są takie drogie :cool:
No moim trochę pomodzonym civiciem (też d16v1) już nieraz jechałem dłuższy odcinek na autostradzie w przedziale 200-218 km/h (przy 218 na piątce jest odcięcie zapłonu i na razie dopóki nie zmodyfikuje komputera szybciej nie pojedzie) i nic nigdy się nie zaświecało mimo, że na lpg jeżdżę a więc jednak chyba warto odczytać ten błąd i dowiedzieć się z jakiego to powodu.
P.S. Oczywiście z taką prędkością to Jeżdżę tylko po niemieckich autostradach...
Odpiąłem klemy, podłączyłem i problem zniknął. Widocznie silniczek Hondy dostał zadyszki :cool:
Chciałem zobaczyć z czystej ciekawości ile jest w stanie wyciągnąć mój Civic na prostej.
Czuję, ze przy tej prędkości to wir w baku mi sie zrobił :)
Myślę, że silnikowi to nic nie było. Szkoda że skasowałeś ten błąd i nie odczytałeś go. Ja strzelam, że błąd wyskoczył ponieważ katalizator nie dawał rady i spaliny były nieodpowiednie. Kolega z podłubanym d16v1 pewnie ma wyrzucony katalizator i wstawiony emulator sondy. Jemu takie przypadłości nie grożą.
Moc mierzona w tym silniku? Tak z ciekawości pytam, bo podobno nie jest to dobry silnik żeby coś osiągnąć.
Ja strzelam, że błąd wyskoczył ponieważ katalizator nie dawał rady i spaliny były nieodpowiednie.
Tak, to może się zdarzyć. Też tak miałem w K20, katalizator próbował, ale nie dawał rady... wywaliło za wysokie wartości drugiej sondy. Samochód szedł długo na wysokich obrotach.
Tak z ciekawości pytam, bo podobno nie jest to dobry silnik żeby coś osiągnąć.
http://www.youtube.com/watch?v=pWh1OT6_3JQ
da się trochę wycisnąć, aż jestem pod wrażeniem :)
W miejscu katalizatora mam sportowy katalizator. A sonda lambda jest na takiej tulejce dystansowej z małą dziurką która ogranicza ilość spalin opływającą sondę. Niedługo jak będę miał czas i okazje to nakręcę filmik jak moja honda przyspiesza od 0 do 218 km/h na obecnym setupie. Na hamowni jeszcze nie byłem, pojadę jak dokończę projekt. A na wakacjach jeszcze się trochę będzie się działo i potem też zrobię filmik :)
Można skasować wiele szybciej niż zdejmowanie klem :) bezpiecznik od ECU w komorze silnika 15A tak po środku.
Dzieki kolego. Wiedziałem, ze można skasować błąd wyjmując bezpiecznik, ale nigdzie nie mogłem znaleźć informacji, który to bezpiecznik.
Teraz bede wiedział na przyszłość:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.