Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 1.5 16V '88 Dymi na bialo



marewel
17-07-07, 21:46
Od nie dawna posiadam Civica 1.5 z silnikiem prawdopodobnie D15B2.Zaczęła mi troszkę poddymiać.Zmierzyłem ciśnienie na cylindrach pokazało 12-12-6-4.Zdemontowałem wiec głowicę
zawory przeszlifowalem.Wymontowałem tłoki na których było najmniejsze ciśnienie,okazało sie ze pierścienie ktoś wymieniał bo wyglądały mi na nowe (gładzie cylindrów bez rys i progów).Po zamontowaniu głowicy kolejny pomiar ciśnienia:12-12-12-12 czyli w normie.
Lecz teraz kopci jeszcze bardziej niż przed uszczelnieniem zaworów i wymiana uszczelniaczy.Gdy przytrzymam na 4tys/obr z rury wydostają sie dosłownie kłęby białego dymu.
Czy może to byc wina pękniętej głowicy(zakładam puszcza wodę na cylindry),lub tego ze sprzedawca sprzedał mi nie właściwa uszczelkę od innego modelu?Dodam ze silnik pracuje w miarę równo,nie szarpie podczas jazdy i nie gaśnie.

olozr
18-07-07, 00:56
Jeżeli od razu po zmontowaniu silnika dymi,to pewnie będzie to pęknięta głowica. A jak po przejechaniu kilkuset km(tak jak w moim przypadku) to może być nawet spaczony blok(ja tak miałem), więc zwróć na niego uwagę przy następnej rozbiórce.

Pojemność silników w tych haniach jest uzależniona od skoku tłoka,a nie średnicy tłoka, więc głowice z silników o innej pojemności powinny się nadawać, jeżeli się okaże, że to głowica,to ta podpowiedz może się przydac w poszukiwaniu następnej.

marewel
18-07-07, 09:08
Kopiac na forum czytalem ze sa aluminiowe uszczelki pod glowice.Ja mam zamontowana zwykla.Czy do tego modelu da sie dokupić aluminiowa?Dodam ze dymil zaraz po pierwszym odpaleniu.

mariusz123
19-07-07, 16:41
sa do d-seri sohc matalowe,ale niby lepsza jest ta ala papierowa na graficie np,reinz ...

Lcfr
20-07-07, 17:57
albo głowica do wymiany
albo krzywa krawedz bloku (rzadko sie zdarza ale sie zdarza) co moze sugerowac wczesniejsza naprawa(ktos juz mial kłopoty/naprawił=nic sie nie zmieniło/sprzedał)

głowice mozeszzałozyc od d15b2/d16a6

olozr
22-07-07, 00:09
krzywa krawedz bloku (rzadko sie zdarza ale sie zdarza) co moze sugerowac wczesniejsza naprawa

nie koniecznie naprawa, tylko przegrzanie silnika

jeśli krzywy blok, to należy dla pewności sprawdzić panewki, chociażby korbowodowe

marewel
24-07-07, 21:32
Problem chyba rozwiazany.Pomogla wymiana pierscieni.Dwa pierwsze wygladaly mi na nowe bo mialy na zamku bardzo mala szczeline .Za to olejowe jakby delikatnie przegrzane.Widac bylo troche nagaru.Wiec narazie wszystko wyglada na w normie,dymi troche ale wiadomo ma swoje lata i nie wiadomo ile przebiegu.

Daniel_mg
27-07-07, 13:44
Witam też mam problem z dymieniem i do tego łyka olej przy 3 tysiacach, dałem auto mechanikowi stwierdził ze uszczelka do wymiany, ale po zrobieniu tego nic sie nie zmieniło znajomy twierdzi ze jakieś uszczelki na zaworach czy to cos da jesli je wymienie? ?? ?? :(

marewel
27-07-07, 23:57
Uszcelniacze zaworowe i pierscienie wymien,ja tak zrobilem i narazie jest o niebo lepiej.

rasend23
01-09-07, 15:04
a ile kilometrów jezdziłes na dotarciu?