PDA

Zobacz pełną wersję : Rozrząd - jak sprawdzić czy przeskoczył o jeden ząbek?



CameliQs
28-04-12, 17:57
Witam serdecznie.

Jestem świeżo po regulacji zaworów i chciałbym - korzystając z okazji - sprawdzić czy pasek rozrządu nie przeskoczył o jeden ząbek.
Jest możliwość, żeby to sprawdzić bez demontowania koła pasowego?

Dopiero się uczę, więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś pomieszałem :). Przeczytałem parę tematów zahaczających o to zagadnienie, ale niestety ani za pomocą manuala, ani tamtych topików nie załapałem jak się do tego zabrać prawidłowo.

Z góry dzięki za pomoc.
Kamil

skolopendra
28-04-12, 18:36
lampą sprawdzisz

CameliQs
28-04-12, 21:35
Dzięki za podpowiedź, ale niestety do lampy będę miał dostęp dopiero gdzieś za tydzień. Istnieje inna możliwość - niezbyt inwazyjna, aby to sprawdzić?

Pozdrawiam.

CRX1
28-04-12, 21:51
Żeby sprawdzić prawidłowe ustawienie znaków,najlepiej zdjąc pokrywy rozrządu.Nie ma z tym dużo pracy,a prawidłowe ustawienie i naciąg paska wpływa na niższe spalanie ,równa pracę silnika itd

CameliQs
28-04-12, 22:29
Żeby sprawdzić prawidłowe ustawienie znaków,najlepiej zdjąc pokrywy rozrządu.Nie ma z tym dużo pracy,a prawidłowe ustawienie i naciąg paska wpływa na niższe spalanie ,równa pracę silnika itd

Chętnie bym tak zrobił, ale niestety z tego co się orientuję to, żeby zdjąć dolną osłonę rozrządu trzeba ściągać koło pasowe, a na razie nie czuje się jeszcze na siłach, żeby za to się zabrać :)

PIMPEK_EJ2
28-04-12, 22:30
Zdejmij górną obudowę rozrządu zdejmij paski i patrz na znaki na kole pasowym i na kółku od rozrządu. U mnie jak przeskoczył to po zdjęciu górnej obudowy było widać że jest przestawiony..

CameliQs
28-04-12, 22:45
Górną mam teraz zdjętą, więc z tym nie będzie problemu na szczęście.

Chodzi o te oznaczenia?

http://www.civic5g.pdg.pl/foty/wym_pas/r2.jpg

Tam są takie 3 kreski na kole pasowym, tak?

Więc jak ustawie koło rozrządu w GMP (kręcąc kluczem na kole pasowym)
http://www.civic5g.pdg.pl/foty/wym_pas/r14.jpg



to te kreski (z pierwszego zdjęcia, które są na kole pasowym) jak powinny być ustawione? (Patrząc przez ten "celownik" na dolnej osłonie rozrządu)

PIMPEK_EJ2
28-04-12, 22:47
No dokładnie!

CameliQs
28-04-12, 22:49
Czyli patrząc przez ten celownik powinienem widzieć środkową kreskę? Niestety tak u mnie nie jest. Jeśli przesunę koło rozrządu (tak na oko) o jeden ząb to wtedy byłoby po środku (tak mi się przynajmniej wydaje). To jest oznaka przesunięcia się paska?

Tyle, że jest jeszcze drugi zestaw trzech kresek. Ten drugi jest nie na krawędzi koła pasowego najbliższego obudowie tylko po drugiej stronie koła pasowego (na drugiej krawędzi).

PIMPEK_EJ2
28-04-12, 22:56
Tam są chyba 2czy3 kreski i jedna obok. Ustaw znak na wałku rozrządu i patrz prze celownik czy ta pojedyńcza się zgadza. Najlepiej looknij w manual bo nie pamiętam dokładnie..

CameliQs
28-04-12, 23:10
https://lh4.googleusercontent.com/_XythTXOcHQ0/TW_payxZznI/AAAAAAAAAlE/nAHwo0unrL4/kolott.jpg

znalazłem zdjęcie (z naszego forum tylko z innego tematu) dla potomnych :) Dzięki za pomoc. Idę sprawdzić czy się zgadza. TDC to znak GMP w naszym przypadku.

---
EDIT:

Na szczęście wszystko jest w porządku :) Dzięki jeszcze raz za pomoc.

Pozdrawiam!

Michał102
29-04-12, 16:34
To na którą kreskę w końcu trzeba ustawić ?

Jak u siebie regulowałem zawory, to się temu przyjrzałem i u mnie "celownik" patrzy pomiędzy znakiem TDC a kreską oznaczona jako 14 z powyższego obrazka. Czyżbym miał źle ustawiony rozrząd ?

jasiek09
29-04-12, 23:27
Czyżbym miał źle ustawiony rozrząd ? na to wychodzi pod warunkiem że górę masz dobrze ustawioną :)

Michał102
29-04-12, 23:31
Góra ustawiona dobrze. Widać takie dupy z tych naszych mechaników... to już nie pierwszy przypadek źle ustawionego rozrządu w Hondzie :(

Zastanawiam się, czy samemu się za to nie zabrać i ustawić to tak jak powinno być, ale szczerze się przyznam, że obawiam sie by czegoś nie spaprać.
Po ustawieniu rozrządu trzeba tez ustawiać zapłon ? Da radę to zrobić bez specjalistycznych narzędzi ?

jasiek09
29-04-12, 23:45
Da radę to zrobić bez specjalistycznych narzędzi ? Nie licząc lampy do ustawienia zapłonu to da spokojnie,

Po ustawieniu rozrządu trzeba tez ustawiać zapłon ? Pasowałoby

Michał102
29-04-12, 23:48
Możesz jeszcze powiedzieć o jaką konkretnie lampę chodzi ?

Wybacz lamerskie pytanie, ale póki co jeszcze zielony w tych sprawach jestem :p

jasiek09
29-04-12, 23:52
http://allegro.pl/yato-yt-7312-lampa-stroboskopowa-z-regulacja-xenon-i2285842270.html Coś takiego. Możesz sam ustawić rozrząd a podjechać gdzieś do zakładu żeby sprawdzili Ci zapłon

Michał102
29-04-12, 23:55
Wielkie dzięki za info :)