Zobacz pełną wersję : Rozrząd - jak sprawdzić czy przeskoczył o jeden ząbek?
Witam serdecznie.
Jestem świeżo po regulacji zaworów i chciałbym - korzystając z okazji - sprawdzić czy pasek rozrządu nie przeskoczył o jeden ząbek.
Jest możliwość, żeby to sprawdzić bez demontowania koła pasowego?
Dopiero się uczę, więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś pomieszałem :). Przeczytałem parę tematów zahaczających o to zagadnienie, ale niestety ani za pomocą manuala, ani tamtych topików nie załapałem jak się do tego zabrać prawidłowo.
Z góry dzięki za pomoc.
Kamil
skolopendra
28-04-12, 18:36
lampą sprawdzisz
Dzięki za podpowiedź, ale niestety do lampy będę miał dostęp dopiero gdzieś za tydzień. Istnieje inna możliwość - niezbyt inwazyjna, aby to sprawdzić?
Pozdrawiam.
Żeby sprawdzić prawidłowe ustawienie znaków,najlepiej zdjąc pokrywy rozrządu.Nie ma z tym dużo pracy,a prawidłowe ustawienie i naciąg paska wpływa na niższe spalanie ,równa pracę silnika itd
Żeby sprawdzić prawidłowe ustawienie znaków,najlepiej zdjąc pokrywy rozrządu.Nie ma z tym dużo pracy,a prawidłowe ustawienie i naciąg paska wpływa na niższe spalanie ,równa pracę silnika itd
Chętnie bym tak zrobił, ale niestety z tego co się orientuję to, żeby zdjąć dolną osłonę rozrządu trzeba ściągać koło pasowe, a na razie nie czuje się jeszcze na siłach, żeby za to się zabrać :)
PIMPEK_EJ2
28-04-12, 22:30
Zdejmij górną obudowę rozrządu zdejmij paski i patrz na znaki na kole pasowym i na kółku od rozrządu. U mnie jak przeskoczył to po zdjęciu górnej obudowy było widać że jest przestawiony..
Górną mam teraz zdjętą, więc z tym nie będzie problemu na szczęście.
Chodzi o te oznaczenia?
http://www.civic5g.pdg.pl/foty/wym_pas/r2.jpg
Tam są takie 3 kreski na kole pasowym, tak?
Więc jak ustawie koło rozrządu w GMP (kręcąc kluczem na kole pasowym)
http://www.civic5g.pdg.pl/foty/wym_pas/r14.jpg
to te kreski (z pierwszego zdjęcia, które są na kole pasowym) jak powinny być ustawione? (Patrząc przez ten "celownik" na dolnej osłonie rozrządu)
PIMPEK_EJ2
28-04-12, 22:47
No dokładnie!
Czyli patrząc przez ten celownik powinienem widzieć środkową kreskę? Niestety tak u mnie nie jest. Jeśli przesunę koło rozrządu (tak na oko) o jeden ząb to wtedy byłoby po środku (tak mi się przynajmniej wydaje). To jest oznaka przesunięcia się paska?
Tyle, że jest jeszcze drugi zestaw trzech kresek. Ten drugi jest nie na krawędzi koła pasowego najbliższego obudowie tylko po drugiej stronie koła pasowego (na drugiej krawędzi).
PIMPEK_EJ2
28-04-12, 22:56
Tam są chyba 2czy3 kreski i jedna obok. Ustaw znak na wałku rozrządu i patrz prze celownik czy ta pojedyńcza się zgadza. Najlepiej looknij w manual bo nie pamiętam dokładnie..
https://lh4.googleusercontent.com/_XythTXOcHQ0/TW_payxZznI/AAAAAAAAAlE/nAHwo0unrL4/kolott.jpg
znalazłem zdjęcie (z naszego forum tylko z innego tematu) dla potomnych :) Dzięki za pomoc. Idę sprawdzić czy się zgadza. TDC to znak GMP w naszym przypadku.
---
EDIT:
Na szczęście wszystko jest w porządku :) Dzięki jeszcze raz za pomoc.
Pozdrawiam!
To na którą kreskę w końcu trzeba ustawić ?
Jak u siebie regulowałem zawory, to się temu przyjrzałem i u mnie "celownik" patrzy pomiędzy znakiem TDC a kreską oznaczona jako 14 z powyższego obrazka. Czyżbym miał źle ustawiony rozrząd ?
Czyżbym miał źle ustawiony rozrząd ? na to wychodzi pod warunkiem że górę masz dobrze ustawioną :)
Góra ustawiona dobrze. Widać takie dupy z tych naszych mechaników... to już nie pierwszy przypadek źle ustawionego rozrządu w Hondzie :(
Zastanawiam się, czy samemu się za to nie zabrać i ustawić to tak jak powinno być, ale szczerze się przyznam, że obawiam sie by czegoś nie spaprać.
Po ustawieniu rozrządu trzeba tez ustawiać zapłon ? Da radę to zrobić bez specjalistycznych narzędzi ?
Da radę to zrobić bez specjalistycznych narzędzi ? Nie licząc lampy do ustawienia zapłonu to da spokojnie,
Po ustawieniu rozrządu trzeba tez ustawiać zapłon ? Pasowałoby
Możesz jeszcze powiedzieć o jaką konkretnie lampę chodzi ?
Wybacz lamerskie pytanie, ale póki co jeszcze zielony w tych sprawach jestem :p
http://allegro.pl/yato-yt-7312-lampa-stroboskopowa-z-regulacja-xenon-i2285842270.html Coś takiego. Możesz sam ustawić rozrząd a podjechać gdzieś do zakładu żeby sprawdzili Ci zapłon
Wielkie dzięki za info :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.