Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wspomaganie



Mario54
28-04-12, 07:26
Czy olej Mobil Atf 320 Dexron III bedzie dobrym olejem do wspomagania ??? Mozna nim Honde zalac ??? Bo spotykam sie tylko ze dexronem II na forum a dexronem iii to juz nie mozna ???

MikeFoto
28-04-12, 08:25
Zerknąłem do manuala, jest tam napisane tak:


Używaç wyłącznie oryginalnego płynu Honda Power
Steering Fluid (V, II lub S). Użycie innego płynu np. do
przekładni automatycznych (ATF) lub płynów innych
producentów może uszkodzić układ wspomagania.

Litr oryginalnego Hondowskiego PSF'a kosztuje ok 75-89zł. Z tego co wiem to niema on zamiennika.
Jeśli chcesz tylko dolać płynu to lepiej nie mieszać - jak podjedziesz do ASO powinni ci dolać odpowiednią ilość i skasować odpowiednio. Kolega za dolanie 200ml zapłacił 27zł w ASO :)

Trudno przewidzieć jakie następstwa może mieć stosowanie innego płynu.

Paulo21
28-04-12, 11:31
Jezdze z ATF-em w przekladni i nie ma zadnych zlych objawow. Ot kierownica chodzi lekko i gladko a pompa nie wyje i nie sprawia wrazenia jakby sie miala zaraz skonczyc :) Jak dla mnie to bezsensu placic po 90zl za litr plynu jak nie ma roznicy. Zawsze sie na ATF-ie jezdzilo i dobrze bylo

CRX1
28-04-12, 11:36
Trudno przewidzieć jakie następstwa może mieć stosowanie innego płynu.

Z następstwami już się spotkałem,głośna praca pompy,wycieki ,przy niższych temp.cięższa praca wspomagania.Przerobiłem temat zamiennika i takowy nie istnieje.Nie jest to potworny wydatek,i jak honda wymyśliła PSF to lepiej to zalać i mieć spokuj.

Paulo21
28-04-12, 11:37
Widac ile osob tyle opinii :)

MikeFoto
28-04-12, 15:51
Widac ile osob tyle opinii

Może i tak, ale zalanie płynu jaki zaleca producent, pozwala uniknąć wątpliwości że użyty został niewłaściwy płyn.....zwłaszcza że nie jest to jakiś horrendalnie wysoki wydatek i nie robi się tego za często,

CRX1
28-04-12, 21:38
Tu nawet nie chodzi o wątpliwości.I dyskusja też jest zbędna.PSF jest olejem tylko do układu wspomagania,Dextron,ATF są olejami do automatycznych skrzyń biegów z zastosowaniem w niektórych autach, też do wspomagania.Mario54 zapytał i dostał odpowiedż,a co zaleje ,to jego zmartwienie.Jak ktoś chce być oszczędny do bólu, to może zalać do wspomagania olej silnikowy-i taki przypadek trafiłem(full syntetyk)A najciekawsze, że zalał to mechanik w warsztacie.

Paulo21
29-04-12, 00:36
No olej silnikowy to juz przegiecie troche :P Ja tu nikogo nie namawiam do ATFa, poprostu stwierdzam ze u mnie nie ma zadnych dziwnych dzwiekow ani problemow i jak ktos uwierzy to tez wleje i sam sie przekona ;)

Poll
29-04-12, 19:33
Ja zalewałem wspomaganie kleen flo z uszczelniaczem, bo mi się poci przekładnia i cacy. Płyn czasami tylko sobie śmignie, a zmian w jeździe nie odczułem.

szastal
02-05-12, 00:05
Mi trochę ucieka przy łączenie rurek w samej przekładni (ponoć te auta tak mają i dużo tego na gwarancje trafiało) dostałem atf litr zaa free więc sobie dolewam ale ost zauważyłem że wyłazi z układu wspomagania w każdym łączeniu, czy to rurek czy do pompy, więc proponuje jednak zalać to co honda zaleca.

CRX1
02-05-12, 00:17
szastal,podratuj dorażnie sytuację uszczelniaczem.W żadnym autku nie ma Ci lecieć olej z układu wspomagania.A tekst -te typy tak mają ,to zwykła ściema.

DaRoN
02-05-12, 11:02
szastal - mi też ciekło zaraz przy wejściu węży ciśnieniowych do przekładni. pomogło odpowiednie dokręcenie i ułożenie węża i króćca.

co do płynu - ja na ATF się przejechałem. płyn zaczął mi uciekać, a że nie było funduszy to kupiłem ATF Orlenu i zalałem. Owszem, płyn działa, pompa przestala zgrzytać jak zarzynana świnia, ale teraz wyje ciągle. jest do wymiany. po wymianie od razu wrzucam PSF-S, tylko nie wiem czym przepłukać układ porządnie, bo nie chce mi się wydawać na dwie butelki.

Adyś
02-05-12, 11:19
Witam. Mam nie mały problem właśnie ze wspomaganiem. Zastanawiam się co zrobić. Objawy są takie że mam wyciek z pompy( tyle wiem od mechanika) , płynu jest ciut poniżej minimum,przy skręcaniu czasem piszczy, kierownica kręci się niezbyt łatwo... a i dodam jeszcze że płyn jest juz koloru czarnego i chyba nie powinien byc taki. Co zalecacie? Mozna jakos uszczelnic pompe? Wystarczy wmienic plyn na PSPF-S i problem zniknie czy juz za pozno?

DaRoN
02-05-12, 11:33
jak Ci pompa cieknie to do wymiany jest. wymieniaj pompę, niech miechanior dobrze wszystkie przewody umyje (żeby było widać wycieki), zalewasz psf-s i zapominasz.

Adyś
02-05-12, 11:40
a czy warto kupować używaną pompę czy najlepiej jakiś nowy zamiennik? Można dostać gdzieś psf-s oprócz aso? Ile może kosztować wymiana wraz z pompą?

DaRoN
02-05-12, 13:17
pompa może być uzywana, wazne jest zeby była z "serii" czyli od B do B, od D do D i tak dalej. jak masz mozliwość to wzięcia z gwarancją cichej pracy. mnie też to czeka w najbliższym czasie.

niestety nie orientuję się w cenach pomp wspomagania, ale nie sadzę, zeby to były jakieś kosmiczne pieniądze z wymianą. natomiast PSF-S to trzeba poszukać po forum, jarusnet.pl, jdmshopy i inne.

Adyś
03-05-12, 08:36
a może mi ktoś powiedzieć ile wchodzi płynu do układu wspomagania?

Paulo21
03-05-12, 10:56
Róznie, zalezy czy wymieniasz przekladnie czy oprozniasz uklad tylko, ale 1l wystarczy spokojnie i jeszcze zostanie.

Camellia Racing
03-05-12, 11:32
Na cały totalnie pusty układ tylko 1 L ?

Paulo21
03-05-12, 15:59
Jak wymienialem przekladnie to weszlo mi 0.8l

Camellia Racing
03-05-12, 16:38
Kupiłem dwa Rotfl heh

Adyś
04-05-12, 13:12
jak Ci pompa cieknie to do wymiany jest. wymieniaj pompę, niech miechanior dobrze wszystkie przewody umyje (żeby było widać wycieki), zalewasz psf-s i zapominasz.

wiesz co dzisiaj sam tam zajzalem z kumplem i okazalo sie ze sama pompa jest suchutka a cieknie gdzies przy maglownicy... kurde teraz to dopiero jest klopot...:( nie wiem czy kupowac ten plyn i go zmienic i potem obserwowac czy nadal ubywa czy poprostu brac sie za remont... ps. a tak prostujac to co wczesniej napisalem to nie mechanik powiedzial ze to pompa tylko ktos kto sie uwaza za mechanika i ludzi w blad wprowadza...

MikeFoto
04-05-12, 13:45
a tak prostujac to co wczesniej napisalem to nie mechanik powiedzial ze to pompa tylko ktos kto sie uwaza za mechanika i ludzi w blad wprowadza...


hehhehe ;)

DaRoN
04-05-12, 14:13
mi też przy maglu ciekło. od przewodu ciśnieniowego. tam jest gwint stożkowy i ma on dwa minusy. musi być dokręcony odpowiednim momentem oraz nie można przesadzić z tym momentem, bo się za szybko ukręca.
mimo wszystko polecam zejść pod auto, dopasować klucz do dokręcenia tego i spróbować dociągnąć. u mnie był własnie ten problem, po czym mechanik z Kokotowa dokręcił porządnie i nagle płynu już nie ubywa...

Adyś
08-05-12, 17:08
mi też przy maglu ciekło. od przewodu ciśnieniowego. tam jest gwint stożkowy i ma on dwa minusy. musi być dokręcony odpowiednim momentem oraz nie można przesadzić z tym momentem, bo się za szybko ukręca.
mimo wszystko polecam zejść pod auto, dopasować klucz do dokręcenia tego i spróbować dociągnąć. u mnie był własnie ten problem, po czym mechanik z Kokotowa dokręcił porządnie i nagle płynu już nie ubywa...

Jutro wszystko sie okaze bo wlasnie jutro odstawiam samochod do mechaniora. Zobaczy czy to to samo co u Ciebie( oby dak bylo) i wymieni mi ten olej:)zamowilem w niedziele psf-s i 2x mtf na jarusnet.pl i juz dzisiaj mam je w domu. A no i przy okazji mechanior wymieni mi olej w skrzyni na ten mtf bo wczesniej smigalem na zwyklym 10w40 i w zime ciezko biegi chodzily wiec spróbuje posmigac na tym:)