Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 2,2 icdti na zapala sie VSA , sprawdź system......i przestaje jechać



Buggy50
27-04-12, 22:28
samochód ma przejechane 46tys rocznik 2008/ rejestracja marzec 2009, bez wypadkowej przeszłości, przyprowadzony rok temu z Francji.

No i dzisiaj stracił moc ( a raczej wydawało mi się że był przez coś, jakoś hamowany, bo utrzymywał stałą małą prędkość ) Wyświetliła się na centralnym wyświetlaczu obrotomierza wielka ikona VSA. Mała ikona VSA po prawej. Do tego zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika po lewej, wykrzyknik po prawej, i francuska komenda Verificue Systeme. Po wyłączeniu silnika i ponownym starcie pojechała dobrze, ale po kilomwtrze ( w korku ) znowu BACH !!!!!! to samo. Schowałem ją do garażu i dopiero po majówce ją zaprowadzę. Na komputer. Ale przed chwilą byłem i jeździ ale się pali pomarańczowa kontrola silnika i komunikat sprawdź system. A jakby tak przyhamowała na krzyżówce to klapa......


Ale co to może być????? bom cały w strachu :confused: macie jakieś sugestie? Mieliście to samo ?

Zamieszczam zdjęcie z deski rozdzielczej:

http://lowcyczasu.pl/sklep/img/p/54-605-thickbox.jpg

YAro

Wind 323
28-04-12, 00:01
yukb

freak502
28-04-12, 11:55
a może hamulce się zakleszczyły ? nazbierało się tyle brudu ? ja bym zaczął od tego ...

Buggy50
28-04-12, 12:54
cały jestem przestraszony ... znajomy znajomej ;) w serwisie będzie dopiero po majówce. Robert a Ty gdzie jeździsz ze swoim kaszlakiem ????

VanDerAshen
28-04-12, 20:42
A próbowałeś wyłączyć VSA przyciskiem na pulpicie ? Nie mam bladego pojęcia co mogło paść, ale jeżeli padło VSA to może przynajmniej nie będzie poruty robić kiedy będzie wyłączone ,,,

Ordi
28-04-12, 23:45
Jak podepniesz pod komputer to będzie wszystko jasne.
Jeśli chodzi o VSA to być może padł któryś czujnik mierzący prędkość kół...? Raczej tą opcję bym obstawiał...
Ewentualnie jakiś sterownik od vsa/abs...

artur1969
20-05-12, 07:46
ja równiez mam problem z vsa oraz abs w moim civicu 2,2 z 2008 r. w wersji intuitum ... z tym że u mnie nie zapala się kontrolka silnika i nie tracę mocy, a co najśmieszniejsze po włączeniu silnika wszystko działa mam abs, vsa działa ale po chwili wszystko znika ... do tego zniknał sygnał dźwiękowy i na dodatek coś się zablokowało nie mogę przełączać z kierownicy danych o śr. spalaniu, temperaturze, przejechanych chciaż to wszystko działa:) ... może ktoś miła podobne problemy...aha na salusie wyskakuje kod błędu 61-1...

Lucas.FK2
20-05-12, 07:58
w moim civicu 2,2 z 2008 r. w wersji intuitum ...
Że jak>? nie było takiej wersji. Były BASE(nie brać pod uwagę) Comfort, Sport, Executive. Wybieraj :)

artur1969
21-05-12, 07:26
sorrki kolego trochę się przeliterowałem jest o wersja intuiti :) ... podobno jest to wersja limitowana na francję :) ... a co do mojego problemu już go rozwiązałem sam przypadkiem. w skrzynce bezpieczników w komorze silnika było wolne miejsce od bezpiecznika od sygnału i halogenów. włożyłem w nie bezpiecznik i wszystko działa poprawnie; jest sygnał, działa przełączanie danych z kierownicy na wyswietlaczu i zniknęło ostrzeżenie o abs i vsa :) ... ale co jest najśmieszniesze to że halogeny dziłały gdy nie było bezpiecznika :) ... widocznie muszą być dodatkowe obejścia na pojedyncze elementy :)

sabotage
18-03-13, 13:35
Cześć, odgrzebuje stary temat nie chcąc zakładać nowego wątku choć mam nieco inny problem niż wynika to z tytułu (nie tracę mocy, a auto dalej jedzie ok.), ale również dotyczy VSA.

Raz na jakiś czas podczas jazdy wyskakuje mi błąd ABS/VSA i do momentu ponownego uruchomienia auta cały czas jest widoczny na panelu deski rozdzielczej.

Już dwa razy podłączałem samochód pod komputer i nie widać by zapisał się jakiś błąd (niby wszystko ok.). Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane, przyznam się, że trochę mnie ta kontrolka irytuje.

Może w waszej diagnozie przyda się kilka uzupełniających informacji: opony jak i ciśnienie w nich są takie same, hamulce można powiedzieć że nowe, płyn hamulcowy w normie bliżej max niż min. ... czujników ABS etc. nie ruszałem.

Paluch_tcw
18-03-13, 13:40
Czujniki abs sprawdź. Pod jaki komputer podłączałeś, że nie pokazało błędu ? Byłeś w serwisie, masz interfejs ?

sabotage
18-03-13, 13:45
Czujniki abs sprawdź. Pod jaki komputer podłączałeś, że nie pokazało błędu ? Byłeś w serwisie, masz interfejs ?

Byłem raz w ASO i raz w Japan Service w Gdyni więc domyślam się, że sprzęt którym próbowali zdiagnozować problem był odpowiedni. Niestety sam nie posiadam odpowiedniego interfejsu.

Sam też nie sprawdzę czujnika ABS bo się na tym nie znam zresztą pewnie by komputer wykazał, że czujnik jest zepsuty (a tu nic).

Paluch_tcw
18-03-13, 13:55
Akumulator masz w miarę świeży ? Przy starym akumulatorze również występują takie jaja. Nawet potrafi auto zgasnąć.

butler.gdansk
18-03-13, 13:58
Ja miałem dobry akumulator, ale klemy luźne (mimo że mocno zakręcone). I też właśnie ABS/VSA wyskoczył.

sabotage
18-03-13, 14:20
Tym tropem jeszcze nie szedłem, a więc sprawdzę akumulator ... być może gdzieś przy jakiejś nierówności lub ostrzejszym zakręcie klemy nie stykają i wywala błąd (oby to było to).

Ordi
18-03-13, 22:58
Czytałem na innym forum, że czasem lubi zaśniedzieć czujnik światła STOP przy pedale hamulca i wtedy też wywala kontrolkę VSA. Objawia się to czasem tym, że podczas hamowania nie święcią światła stop z tyłu. Naprawa polega na rokręceniu czujnika, przeczyszczeniu styk i złożeniu od nowa.
Btw.
VSA zapala ci się podczas jazdy czy podczas naciśnięcia na pedał hamulca i później już ciągle się świeci?

sabotage
19-03-13, 14:44
Kontrolki VSA zapalają się podczas jazdy nawet kiedy nie dotykam hamulca ... a więc zacznę od sprawdzenia akumulatora oraz jego styków ... jeśli to nie pomoże sprawdzę czujniki ABS.

sabotage
21-06-13, 16:04
A więc tak ... po podłączeniu pod komputer pojawił się chwilowy błąd czujnika ABS prawego przedniego koła ... tym tropem wymieniłem czujnik ABS na OEM'owy. Niestety to nic nie pomogło, przed tym oczywiści sprawdziłem akumulator (jest ok). Błąd dalej się pojawia, dalej szukając przyczyny wymieniłem łożysko (podczas wymiany czujnika pojawił się jakiś smar ... osłony przegubów całe wiec myślę sobie łożysko) ... No i nic to nie pomogło czy TTTM (nie chce mi się w to wierzyć).

Po ponownym uruchomieniu silnika lub po dłuższej jeździe błąd znika.
Macie jakieś pomysły gdzie szukać rozwiązania ?

Ordi
23-06-13, 17:37
jedyne rozwiązanie - szukaj dalej.
Nie pamiętam jak jest w civicu bo dawno tam zaglądałem ale kumpel kiedyś miał podobną akcję w busie. Okazało się, że blacha mocująca czujnik jakoś się odgięła i czujnik koła trochę się oddalił od bieżni, przez co na większym dołku nie łapał odczytu i wywalało błąd. Kumpel po prostu dogiął mocowanie czujnika i problem zniknął

luki2691
27-06-13, 15:35
Witaj sabotage! Ja również mam podobny problem. W ciągu ostanich kilku tygodni podobny komunikat o błędzie VSA/ABS wyskoczył mi jakieś 2-3 razy i nie wiem czym jest to spowodowane. Czy znalazłeś powód występowania tej usterki?

Paluch_tcw
27-06-13, 18:45
A więc tak ... po podłączeniu pod komputer pojawił się chwilowy błąd czujnika ABS prawego przedniego koła ... tym tropem wymieniłem czujnik ABS na OEM'owy. Niestety to nic nie pomogło, przed tym oczywiści sprawdziłem akumulator (jest ok). Błąd dalej się pojawia, dalej szukając przyczyny wymieniłem łożysko (podczas wymiany czujnika pojawił się jakiś smar ... osłony przegubów całe wiec myślę sobie łożysko) ... No i nic to nie pomogło czy TTTM (nie chce mi się w to wierzyć).

Po ponownym uruchomieniu silnika lub po dłuższej jeździe błąd znika.
Macie jakieś pomysły gdzie szukać rozwiązania ?

Sprawdź pierścień magnetyczny na łożysku przy którym jest czujnik. Może być uszczerbiony gdzieś i czujnik łapie błąd.


Witaj sabotage! Ja również mam podobny problem. W ciągu ostanich kilku tygodni podobny komunikat o błędzie VSA/ABS wyskoczył mi jakieś 2-3 razy i nie wiem czym jest to spowodowane. Czy znalazłeś powód występowania tej usterki?

Pierwsza rzecz to podjedź na komputer zobaczyć jaki błąd. Jeśli jest błąd stały któregoś z czujników to zacząć od pomierzenia czujnika ewentualnie wymiany. Jeśli nie to zrób to co napisałem wyżej

sabotage
29-06-13, 19:35
Paluch_tcw jeśli się nie mylę pierścień magnetyczny jest w komplecie z łożyskiem, które wymieniłem ... więc to chyba nie to.

luki2691 w dalszym ciągu nie znam przyczyny tego błędu ... jak znajdę trochę więcej czasu podjadę do jakiegoś dobrego elektryka, może gdzieś coś nie styka.

Paluch_tcw
29-06-13, 21:30
Paluch_tcw jeśli się nie mylę pierścień magnetyczny jest w komplecie z łożyskiem, które wymieniłem ... więc to chyba nie to.

luki2691 w dalszym ciągu nie znam przyczyny tego błędu ... jak znajdę trochę więcej czasu podjadę do jakiegoś dobrego elektryka, może gdzieś coś nie styka.

Fakt, nie doczytałem, że wymieniałeś łożysko.

Ordi
30-06-13, 22:51
sprawdz czujnik uderzeniowy czy wszystko przy nim laczy i czy cos sie w nim nie zjebalo. Ewentualnie sprobuj go wcisnac bo moze cos w sordku sie zwalilo i raz laczy a raz nie.
Czujnik jest z lewej strony. Jak otworzysz drzwi kierowcy to na desce z boku masz takka trojkatna klapke. Ona jest na zatrzaski - podwaz ja i wyjmij. zaraz za nia zobaczysz czujnik (guzik) w gumowej oprawce. Wcisnij go i obadaj okablowanie

filipfm
11-08-13, 21:17
Podbije temat bo porada Ordiego dot. czujnika uderzeniowego uratowała mi dzisiaj życie.

Montowałem kamerkę cofania i wczoraj na koniec roboty (robiłem tylko podłączenie pod navi) nie mogłem odpalić auta. Wyskakiwały wszystkie możliwe błedy. :mad:
Pomyślałem, że mam poodłączanych sporo wtyczek (chociaż w sumie w podłokietniku tylko grzanie zydli, zapalniczk i USB :confused:). Druga myśl, w piątek było grzebane przy hamulcach, no ale przecież dojechałem do domu bez problemów i auto nie protestowało. Poza tym przy hamulcach/czujniku pewnie krzyczałby ABS/VSA a nie wszystko co może krzyczeć.
Dzisiaj poskładałem wszystko do kupy i auto dalej martwe.
Po przekręceniu kluczyka - nie gasną pomarańczowe kontrolki a na głownym displayu po kolei jedzie -
- czujniki kół
- silnik
- poduszki
- ABS
- VSA

Auto kręci ale nie odpala.
Trochę miałem ciepło, ale od czego forum :o
Widać czujnik oszalał przy trzaskaniu drzwiami ze zdemontowaną deską i plastikami osłaniającymi go.

Najważniejsze, że nie muszę jutro jechać do klienta pociągiem :cool:

apx
30-08-13, 09:59
Hej
czy rozwiazales ten problem bo u mnie jest to samo. Dalem zaciski tylne do regeneracji ( japan service ) po odbiorze wszystko ok . Przyjechalem pod sklep reczny zaciagnalem i jak zaczelam jechac na nowo wlaczyla sie kontrolka VSA i silnik zero mocy, wymianiali mi te swiece wiec myslalem to to cos z tym ale chyba nie .

Ordi
01-09-13, 15:09
Świece nie maja nic do rzeczy w dieslu. One pomagają tylko przy odpaleniu. Chyba, że masz benzyniaka. Ale wtedy świeca do VSA ma się jak piernik do wiatraka.
Sprawdź czujnik świateł stop (czyt świecie się STOP po naciśnięciu hamulca).
Ewentualnie przy regeneracji zacisków został naruszony któryś czujnik z koła...?

FILIPFM:
może rozkręcałeś auto przy włączonym zapłonie i niechcący kopnąłeś w czujnik który jest pod podłokietnikiem (mierzący przeciążenia)? Wtedy mógł komp zgłupieć i mógł wyskoczyć czujnik uderzeniowy

filipfm
01-09-13, 16:34
FILIPFM:
może rozkręcałeś auto przy włączonym zapłonie i niechcący kopnąłeś w czujnik który jest pod podłokietnikiem (mierzący przeciążenia)? Wtedy mógł komp zgłupieć i mógł wyskoczyć czujnik uderzeniowy

Możliwe :) Przez czesc roboty mialem przekrecony zaplon, zeby sluchac radia i nie slyszec upierdliwego pikania przypominajacego, ze mam kluczyk w stacyjce

Ordi
01-09-13, 18:21
zdejmij oslone kolumny kierownicy i wypnij zielona kostke -wtedy pikanie (przypomnienie o kluczyku) zniknie na zawsze. Tyle ze przy wyjeciu kostki znika tez podswietlenie stacyjki (malo istotny szczegol)

apx
02-09-13, 10:10
hej
u mnie problem rozwiazany a wlasciwie 2 bo byly 2 usterki rownoczesnie ...

buri
02-09-13, 10:46
a jakie?
moze przyda sie innym

apx
02-09-13, 13:10
za mocno naciagneli reczny i sie zaciski zblokowaly nawet po opuszczeniu oraz przy wymianie swiec cos zle podlaczyli w sumie duperele ale dziwne ze rownoczesnie sie to stalo

sabotage
29-06-14, 15:45
Wracam ponownie z problemem ABS/VSA ... mianowicie zauważyłem, że błąd chwilowy pojawia się w momencie kiedy jadę stałą prędkością ok 70km/h lekko trzymając gaz (hamulca nie ruszam), a droga idealnie równa i prosta.
Komputer pokazuje błąd prawego przedniego czujnika ABS ... ale po wymianie samego czujnika, łożyska, sprawdzeniu wiązki oraz wyminie sterownika ABS problem dalej się pojawia i to jak wspomniałem powyżej ... nie podczas hamowania ale kiedy jadę stałą prędkością ok 70km/h nawet przez chwile. Macie jakieś pomysły co to może być ?

Dodam, że mam wersję ze skrzynią iShift ... motor 1.8 .