Zobacz pełną wersję : Brak mocy na Vtecu
hejka, jak w temacie zrobione mini me na z6 z obsluga Vteca z poziomu OBD0, i jest lipa po zalaczeniu sie Vteca auto zamula strasznie, lepiiej idzi ez odpietym solenoidem :( start mam ustawiony na 4800rpm i slychac ze sie zalacza bo jest ryk Vteca i w tym momencie gdzie powinno byc pier*** nic sie nei dzieje auto przyspiesza ale duzo bardziej opornie niz z odlaczonym solenoidem:(
sprawdzilem juz wszystko rozrzad jest igla znaki sie schodza prawie na 0 prawie bo jest przesuniecie o moze 1/4 zeba, zaplon ustwiony lampa strobo i wyszedl prawie ze idealnie na srodku regulacji aparatu i na srodkowa kreske z 3 kolo siebie
teraz troche o silniku, jest to jednostka doprezona
- kompresja 1 i 4 cylinder 16 barow, 2 i 3 cylinder 15,5 bara
- kable oem
- swieczki DENSO seria TT
- glowica obrobiona wieksze kanaly dolot i wydech, zawory i gniazda szlif na 3 i 2 katy dotarcie itd
mapy i odpalenie Vteca modyfikowane za pomoca tego schematu
http://www.xenocron.com/te.php?page=TEvtec
ma ktos jakies pomysly co moze byc nie tak ??
Zalecam strojenie, a na początek dla testu ustaw sobie zapłon nie na 16 st tylko na ok 10st (tak pomiędzy 3 a 1 kreską). I zdaj relacje czy vtec już dobrze jedzie, jak możesz to wstaw screeny z mapami paliwa i zapłonu, lub daj linka do mapki.
rozrzad jest igla znaki sie schodz
Ja też miałem igła i do póki nie przestawiłem to było źle.
tak patrze w te mapki co tam są na forum powstawiane i mam wrażenie, że wszystkie są jakieś zwalone, albo mój turboedit jakos źle je interpretuje bo kolumny od mapsensora dublują się i tak jakby brakowało tych kolumn dla pozycji WOT albo jakis inny bład jeszcze. Nie mogłeś tego zrobić jak Pan Bóg przykazuje na OBD1, nie byłoby żadnych problemów.
Saiti o ile przestawiles rozrzad i w ktora strone ??
probowalem juz kilka map i na kazdej jest to samo ( nawet te ktore dzialaja i sa na necie jako d15 vtec ) mozlie ze wina nie lezy po ich stronie daltego zalozylem ten temat
screen z TE aktualnej mapy
http://img96.imageshack.us/img96/6647/41174733.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/41174733.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
wieczorem wrzuce filmiki jak auto jedzie bez i z vitkiem
dzisiaj jeszcze wrzuce stare swiece i posprawdzam kable bo juz nie mam sily do tego auta:(
dla testu ustaw sobie zapłon nie na 16 st tylko na ok 10st (tak pomiędzy 3 a 1 kreską)
tak mam ustawiony bo chyba tak zaleca serwisowka na srodkowa kreske, czy mam opoznic zaplon na ostatnia kreske czyli przekrecic aparat w stone chlodnicy ??
no wlasnie cos mi logi nie dzialaja, ale wydaje mi sie ze wina nie lezy po stronie map, bo juz kilka probwalem ktore ludzia dzialaly, jutro musze sprawdzic czy wszystkie krzywki na vitku sie zamykaja bo tu moze lezec problem
Nie pamiętam w którą stronę, chyba kółko w prawo o jeden (albo lewo, ale raczej prawo), jogal mi pomógł w tej kwestii. U mnie takie coś było: http://www.youtube.com/watch?v=FCxHhPZdmsE&feature=plcp
z filmiku nie zabardzo widac co sie dzieje, a raczej nic sie nie dzieje:-) auto po zalaczeniu vitka jedzie jak bez niego, a u mnie jedzie gorzej na vitku jak bez niego, jakby brakowalo paliwa ale to nie to bo jest dobrze podlany
Na filmiku widać, że to po prostu nie jedzie i jest halas jedynie.
Mi stroiciel kiedyś zapomniał włączyć czegoś, co "zezwala" na zapięcie się VTEC, przez co auto w ogóle nie jechało. Nie wiem i nie pamiętam co to było, może Jogal się wypowie? ;>
powiedzcie w ktora strone kolko przestawic :) najlepiej zebym dwa razy nie musial kombinowac;) wrzuce filmik jak z tym vitkiem jest tylko musze nagrac, ale objaw jak u ciebie auto nie jedzie wogole a bez witaka zap*** jak szatan
kółko szło w prawo o ząbek na 99%.
ok tak zrobie i sprawdze czy dziala, a jak z zaplonem wtedy ustawiales lampa stroboskopowa ?? miescil sie w zakresie regolacji czy musiales frezowac uszka ??
Kurna, albo w lewo szło, nie ruszaj lepiej : ) Dopytaj Jogala, on mi doradził :) Nie ruszałem zapłonu bo był wcześniej ustawiony, a te jaja działy się po wymianie rozrządu.
ok, napisalem mu :) zobaczymy czy pamieta
siema podepne sie pod temat njesli mozna tzn. zrobilem swapa w ej6 na b16a1 mechanicznie wszystko ok elektryka ogarnieta auto ogolnie do ok 6,5 tys ciagnie dobrze ale po przekroczeniu tych ibrotow zaczyna przerywac i zamulac. vtec zapina sie przy 5,5 ale wydaje mi sie ze tylko dzwiek z vteca slychac a moc ktora ma dac to jej nie czuc rozrzad jest ok podcisnienia ok pompa paliwa z b seri kable swiece wszystko zmieniane i dalej nic. jedynie chwilowo co moze jeszcze trzymac ze tak zle idzie to mapa bo mam lekko podlana pod softa w tej chwili( taka mialem na stanie) i nie wiem czy to bd wina tej mapy czy czegos innego. zostala mi tylko ta mapa do wyeliminowania tzn wgranie seryjnej pod ten silnik. jesli ktos moze to niech sie wypowie w temacie, mozna na pw zeby nie smiecic tu w temacie bo juz mi rece opadaja z bezradnosci;(
Michalll_1991
17-03-13, 22:56
jogal pisał ze zapłon z 16* na 10 a to w str chłodnicy aparatem.
siema podepne sie pod temat njesli mozna tzn. zrobilem swapa w ej6 na b16a1 mechanicznie wszystko ok elektryka ogarnieta auto ogolnie do ok 6,5 tys ciagnie dobrze ale po przekroczeniu tych ibrotow zaczyna przerywac i zamulac. vtec zapina sie przy 5,5 ale wydaje mi sie ze tylko dzwiek z vteca slychac a moc ktora ma dac to jej nie czuc rozrzad jest ok podcisnienia ok pompa paliwa z b seri kable swiece wszystko zmieniane i dalej nic. jedynie chwilowo co moze jeszcze trzymac ze tak zle idzie to mapa bo mam lekko podlana pod softa w tej chwili( taka mialem na stanie) i nie wiem czy to bd wina tej mapy czy czegos innego. zostala mi tylko ta mapa do wyeliminowania tzn wgranie seryjnej pod ten silnik. jesli ktos moze to niech sie wypowie w temacie, mozna na pw zeby nie smiecic tu w temacie bo juz mi rece opadaja z bezradnosci;(
moze pompa niedomaga jak podlana i na koncu obrotów
Pozwolę się podpiąć pod temat bo być może ktoś będzie w stanie wyjaśnić, może nie mam problemu z mocą na VTECu,ale jest problem chyba z kompem p28 na 5 biegu, na 4 leci do odciinki a jak tylko wrzuce 5 to obroty spadają do ok 4.8 tysięcy pod granice załączenia VTEC i samochód zwalnia pomimo iż "pedal to the metal". Czego to może byc przyczyna? silnik Y8 na kompie p28 z czipem ,skrzynia z Hondy Logo.
może po prostu mocy braknie... a jakie ta skrzynia ma przełożenia? to coś długiego, krótkiego?
Skrzynia ma przełożenia dość krótkie oprócz 2 biegu gdzie dochodzi do 110/12 kmh, spadek obr z 4 na 5 bieg nie jest duży,ale skoro na 4 samochód więcej jedzie niż na 5 to cos innego może być przyczyną...Tak samo jadąc 130 na 5 biegu, rozpędza się do tej granicy a potem nic się nie dzieje,4.8k rpm i tak sobie sie kula choć potencjał Y8 na więcej jest, zredukuję na 4 to ryk, i widac że jedzie więcej.
miałem identyko w eg3 i teraz w ek3 na skrzyni z y8. V max osiągam na 4 biegu a na 5 nie wkręce go wyżej niż te 4800 - chyba to norma w Hondach że 5 bieg służy do turlania
@Maxiu
Ty chcesz dobić do odcinki na 5 biegu? Matko Boska ;)
Uwzględniając nawet najkrótszą skrzynię z D-serii (ta z D13 FD 4.4) i odcinkę na 7600 rpm, to miałbyś jakieś 248km/h na blacie:D
miałem identyko w eg3 i teraz w ek3 na skrzyni z y8. V max osiągam na 4 biegu a na 5 nie wkręce go wyżej niż te 4800 - chyba to norma w Hondach że 5 bieg służy do turlania
nie może być ja na 5 biegu do 6.5k rpm dobijalem (silnik i skrzynia d14a7/a8)
http://img406.imageshack.us/img406/1473/dseriesbt3.png
http://www.zealautowerks.com/transcalc.php
Ja rowniez mam podobny problem do kolegow tyle ,ze w b18c4 na org ecu p9k przed swapem z angola to jechalo , a teraZ nak vtik sie zalacza to tylko slychac dzwiek , tak jakby paliwa braklo i jedzie dopiero od ponad 6.5k , spr jeszcze na p28 ,ale mysle.,ze cos zle mam po podlaczane w ecu...
a jaki masz wydech?
Chyba nie z 1.3...;p srednica z vti ,wyciety kat wstawiony srodkowy powerflow i tak samo koncowy ,jak mialem mozliwosc jezdzic wczesniej na p28 to nie bylo tego , ,zreszta to sie stalo bardziej odczuwalne po zrobieniu dolotu , a w angolu byl z dupy ,a jakos jechal
Słuchajcie ja miałem taki przypadek ze spadkiem mocy na vtec-u, że miałem cały czas podparty 1 zawór na ssącym. Po regulacji jak ręko odjął :D
vtec[VIG] zwykła regulacja zaworów czy coś innego?
W moim przypadku zwykła regulacja, i jak nie ten samochód. Objaw był taki że samochód ciężko wkręcał sie na obroty, dzwięk jakby nie chodził na wszystkich garach i 0 szarpnięcia V-teca. Ale nic dziwnego jak dmuchało spowrotem w sący:D.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.