Zobacz pełną wersję : Po włączeniu klimy nie da sie jeździć :(
A wiec przyszedł okres kiedy trzeba było włączyć klime, wszystko było ok w zeszłym roku , zresztą zimą na odmrażanie też była włączana. Ale teraz jest poprostu tragicznie , gdy włącze klime samochód ze 120 KM chyba ma 30 KM :(( NIe chce jechać ruszenie ze swiateł i wyprzedzenie czego kolwiek np malucha graniczy wręcz z cudem, i do tego spalanie wzrosło w mieście chyba do 14l/100 Km. Co jest niepokojące że gdy ruszam i dodaje gazu samochód raz ma kopyto a raz własnie muła ala Maluch nawet potrafi szarpac w trakcie jazdy ze stałą predkością poza miastem :( Szarpie bardzo dziwnie a gdy sie juz rozpędze i zdejme nogę z gazu to tak jak by ktos mnie zaczepił linką o hak , poprostu samochód momentalnie zwalnia a powiedział bym ze nawet próboje stanąć dęba . I co jest ciekawe ze wydaje mi sie ze klima juz nie jest tak wydajna jak była w zeszłym roku w sumie cos tam chłodzi, wychłodzenie samochodu trwa około 15 Km a to jest o wiele wiele wiecej niz było do tej pory. Dzisiaj wracałem z pracy włączyłem klime i przez 12 km jechałem 60 Km/h bo szybciej to sie nie dało bo silnik ryczał od obciązenia 4 tys/obr na 2 biegu i 30 km/h :/. Macie jakies pomysły?? pomóżcie proszę bo nie wiem co może z tym być, może sie da jakoś to zrobić pod domem no w ostatecznośći pojade do serwisu klimatyzacji.
Bo jak narazie to nie da sie w te upały z nią jeździć a bez niej tym bardziej. Myslałem że może sie ślizgac pasek od klimatyzacji ale wszystko jest jak sie należy.
może sie da jakoś to zrobić pod domem
nie wydaje mi się bo wygląda to na koncóweczkę sprężarki....
Zamulenie Hondy przy włączonej klimie to rzecz normalna ale to co Ty opisaleś to już porażka.Rozwiązaniem będzie chyba serwis.....
Wooyyek, nie zajamuj go - wcale nie musi to oznacza konca sprezarki.
MaciejS, mam dokladnie to samo, baaaaardzo slaba wydajnosc, i baaaardzo mocne zamulanie. Zrob prosty test, dzis po pracy przy mocnym zamuleniu auta klima, jak dojedziesz do domu postaraj sie obficie schlodzic skraplacz, najlepiej przy wlaczanym ukladzie klimy - u mnie sprezarka odetchnela z ulga i przestala tak bardzo zamulac...
Zapraszam to lektury: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=412440, tutaj przedstawilem swoje boje z klima
Ja mam ta sama sytuacje. Właczenie klimy oznacza iść lepiej na pieszo
u mnie to samo, wlaczam jak mul idzie
dodatkowo sa skoki, momentami wylacza sie i zryw do przodu zeby zaraz zamulic
jezdze wolno i ciesze sie ze mam chlodniej niz w tym upale co jak co ale dzis do pracy mokry nie dotarlem w koncu :aloha:
w upale klima rady nie daje ale auto schlodzone po nocy nawet na 2jce dawala rade przed ponad 40min trasy do pracy
Tiolemsizetjukej
17-07-07, 15:47
w upale klima rady nie daje ale auto schlodzone po nocy nawet na 2jce dawala rade przed ponad 40min trasy do pracy
o co chodzi?
ps. u mnie klima jest ale nie podlączam ze względu na spadek mocy i większe spalanie... ze mnie troche dziwny człowiek jest że jeżdżąc Hondą nie potrzebuje ani wypaśnego radia, ani głośników, klimy... najważniejsze są osiągi i przyjemność prowadzenia i sluchania silnika :d
a co to za wzmocnione 1.5 co ma 120KM w serii? co do klimy, odwiedź serwis, wyglada na zamulona sprezarka lub cały układ...
a co to za wzmocnione 1.5 co ma 120KM w serii? co do klimy, odwiedź serwis, wyglada na zamulona sprezarka lub cały układ...
moje 1.5 ma w serii dokladnie 120,7 KM (wykres w profilu), ale wracajac do tematu... mam dokladnie to samo po wlaczeniu klimy autku cos sie dzieje... i gwarantuje ze nie jest to "normalny" ubytek mocy spowodowany uzywaniem klimy, ale jakas ogromna dziura :( np pomiedzy 3-4 rpm auto wogole nie przyspiesza, mam ten opisany wyzej objaw, ze jak sie popusci gaz to normalnie jakby ciagnelo auto do tylu, co lepsze zaczelo wystepowac to dopiero jakies 2 dni temu... dzisiaj zrobilem 1700km i co smieszniejsze to zjawisko czasami zanika/pojawia sie ?? ?? :bicie:
to zjawisko czasami zanika/pojawia sie ?? ??
bo sprężarka czasem pracuje a czasem nie.....
Każdy inaczej odczuwa zamulenie silnika przez klimę,więc temat można ciągnąc w nieskończonośc jednakże jeżeli nie da sie jechać szybciej niż 60 km/h bo aż tak muli to IMO czas odwiedzić serwis.Spadek mocy i u mnie jest duuuuuży ale aż taki żeby nie dało się normalnie jeździć.
moje 1.5 ma w serii dokladnie 120,7 KM (wykres w profilu)
ale kolega ma d15b7 a nie d15z6 jak ty,
co do klimy to jak sprężarka załącza sie to odczuwa sie lekki spadek mocy - to normlane prz y tej pojemności....
np. w mojej fabii 1.9 tdi 130 KM, przy duzym momencie obr > 300Nm, klima jest nie odczuwalna, jedzie tak samo jak z wyłączoną.
natomiast jak auto u kolegi nie chce wogóle jechać, to znak, że czas na serwis...
pzdr.
wlaczenie klimy oznacza spadek mocy rzedu 20%(zalezy od pojemnosci). mialem dwa samochody 3 litry v6 i przy wlaczeniu klimy wyraznie tracily moc9szczegolnie przy wyzszej predkosci) a co dopiero w 1.5 4 cylindry!!nie plakac tylko kupowac duze silniki albo otwierac szyby.
... bo silnik ryczał od obciązenia 4 tys/obr na 2 biegu i 30 km/h :/
Chyba coś Ci się sprzęgło ślizga
to wszystko to *******enie za przeproszeniem, spadek mocy az taki nastepuje ze wgledu na bardzo duze zluzycie silnika. Klimatyzacja obciaz bardzo silnik a gdy silnik jest bardzo wyzylowany to obciaza go do takiego stopnia ze silnik przekazuje swoja moc na klime, jezeli komu kolwiek sie tak dzieje to niech nie szuka pomocy w serwisie klimatyazacji, tylko u mechnika, bo tutaj jest potrzebny remont silnika...wiec co mowie bo mam w tym duze doswiadczenie i nie jeden taki przyzpadek juz mialem gdzie tak sie dzialo i problem znikal albo po wymianie silnika lub jego remoncie.
to wszystko to *******enie za przeproszeniem,
to dopiero jest pierd....e
Jak holuję drugie auto to mój civic jedzie lepiej niż na załączonej klimie w te cholerne upały.
Co rozumiesz przez remont? Od czego mam zacząć remont silnika, który nie kopci, nie bierze grama oleju na 10 tys. km, spręzanie ma wzorcowe, podobnie jak skład mieszanki na badaniu spalin, trzyma fabryczną moc (pomiar z hamowni) i jedyne co mnie w nim wkurza to że wysiada przy klimie w upały powyżej 30-paru stopni, ale tylko wtedy gdy auto nagrzeje się stojąc w słońcu? Podpowiedz bo naprawdę mnie temat remontu zaciekawił.
Tiolemsizetjukej
25-07-07, 12:34
ja tez jestem bardzo zaciekawiony po Waszych wypowiedziach, bo teraz to zbaranialem :speszony:
bydle,
wiec co mowie bo mam w tym duze doswiadczenie i nie jeden taki przyzpadek juz mialem gdzie tak sie dzialo i problem znikal albo po wymianie silnika lub jego remoncie
no to niezle masz doswiadczenie skoro na mulenie auta przez klime wymieniasz komus silnik...
Identycznie jak majkel, mam D14A4, idealne sprezanie, ani grama oleju nie lyka, w pelni udokumentowane 83kkm na budziku, jak jezdze na klimie pali o 2L wiecej niz normalnie, mulic zaczyna dopiero przy +28/30 st C i wlaczeniu klimy...
panie doswaidczony wspolczuje jesli za kazdym razem wkladales setki zlotych na remonty silnika(skoro tyle tych przypadkow bylo). przy wlaczonej klimie samochod traci 20% swej nominalnej mocy(przy pojemnosci powyzej 3 litrow ten spadek mocy jest troche mniejszy). ludzie, nie wymagajmy cudow!!!to jest 4cylindrowy motorek o pojemnosci 1,5 litra!!przy silniku 3 litry v6 ten spadek mocy jest dosyc mocno wyczuwalny(mialem takowe dwa i panie doswiadczony uwierz, nie byly zepsute) a co dopiero przy silniku ktory napedza w USA shakery:PP
a tak na powaznie, mysle ze nie ma co szukac dziury w calym, jest to zjawisko jak najbardziej normlane, jedynym wyjsciem jest kupic samochod powyzej 3 litrow wtedy ten spadek nie bedzie az tak odczuwalny.
Mowie tutaj o konkretnym samochodzie. MaciejS wie o co chodzi bo widzialem jego samochod i pokazywal i przyznal sie ze jego silnik zostal wyeksloatowany. Wiec z jakiej ****a racji mozecie wiecej wiedziec na temat tego samochodu skoro ja mialem okazje go obejrzec i sam to namacalnie stwierdzic ?
A wiec juz wiem co jest nie tak :)) pojechałem do serwisu klimy i sie okazało ............ że sie kur... zapchała :] . I przy okazji przejchałem sie Honda Civic 6 gen 1.4, i uwierzcie mi ze spadek mocy w mojej hondzie jest wręcz masakryczny, tamta Hania przynajmniej mogła przyspieszac, wiec problemów z klimą jak na razie zero , teraz jade na urlop wiec sie okaze czy wszystko jest ok. A co do zużycia silnika to tak jak pisal Bydle jest wyeksploatowany, pobór oleju jest dosc duzy. Ale co najciekawsze ciśnienie ma wzorcowe czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Poprostu uszczelnacze szlag trafił i pierscienie olejowe tak samo, ale ja nie mam ochoty tego robic i wkładac kase, poprostu .... D16Z6 inside lub jak dobrze bedzie to B16 :) ale to dopiero po wakacjach.
MaciejS, napisz cos wiecej, co tam sie zapchalo?? Rurki, zawor rozprezny, parownik, skraplacz, osuszacz ?? Jak teraz jezdzi i ile dales za naprawe
Mechanik tylko zadał mi pytanie gdzie i kiedy była nabijana klima :)) Powiedzial ze chyba ja nabijali smarem bo wszystko sie zapchało i całe szczescie ze kompresor sie nie uszkodził. Zrobiłem pełny przeglad tzn szysczenie przewodów, filtrow , filterków , odgrzybianie i całosc mnie kosztowała 150 zł. Tylko musze dokupic filtr kabinowy ale to juz wydatek dodatkowych 80 zł :)) Bo juz zaczyna troszke smierdziec kurz po wyłączeniu klimy. No jeżdzi sie teraz hmmmmmm ..... no ze 120 KM zostało jakies 100 wiec da sie jeżdzić ale nie pali mi juz 14 l / 100 Km tylko 8 :)) No wszystko jest juz tak jak powinno.
panowie, panowie
precyzyjniej !!! mulenie co to za zwrot??? muł to osioł albo muł to osad na dnie zbiornika wodnego.
więc nie używajcie takich ogólnych określeń.
a jak wygląda sprężarka czy może być zatarta?? czy sie w hondach nie zacierają.
a głównie zacieraja z tego co słyszałem w braku czynnika chłodzacego. ale niektóre auta nie pozwalają załączyć sprężarki w momencie braku czynnika a jak to wygląda w hondzie???
Mechanik tylko zadał mi pytanie gdzie i kiedy była nabijana klima :)) Powiedzial ze chyba ja nabijali smarem bo wszystko sie zapchało i całe szczescie ze kompresor sie nie uszkodził. Zrobiłem pełny przeglad tzn szysczenie przewodów, filtrow , filterków , odgrzybianie i całosc mnie kosztowała 150 zł. Tylko musze dokupic filtr kabinowy ale to juz wydatek dodatkowych 80 zł :)) Bo juz zaczyna troszke smierdziec kurz po wyłączeniu klimy. No jeżdzi sie teraz hmmmmmm ..... no ze 120 KM zostało jakies 100 wiec da sie jeżdzić ale nie pali mi juz 14 l / 100 Km tylko 8 :)) No wszystko jest juz tak jak powinno.
Ale "skarpetkowy" smrodek to właśnie grzybki i inne badziewie więc jak piszesz że było odgrzybianie to nie powinno być już czuć.
Jak się nie mylę to z filtrem możesz poczekać bo chyba jego jedyne zadanie to zatrzymywanie pyłków, paprochów i innych zanieczyszczeń żeby nie wpadały do kabiny (ale mogę się mylić i może filtr ma jeszcze jakieś inne zadanie).
W sklepach można kupić taki środek do odkażania układu - koszt ok 30 zł, kupie dzisiaj i zobacze jakie się sprawdza.
MaciejS, Daj no znac jak przyjedziesz do zrobi sie jakis spocik i mam pare pomyslow:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.