PDA

Zobacz pełną wersję : d15z6 -> turbo/kompresor -> jakieś mody czy po prostu swap?



bednar
27-04-12, 01:36
Witajcie,

z uwagi na to, że jajo poleciało na otomoto, zdążyłem już kupić 6gena w hb z silnikiem d15z6.
Przyznam się szczerze 1,5 turbo-eco-v-tec brzmi troche dziwnie, z uwagi na to, że podobno można z tego wyciągnąć jedynie 150kucy na turbinie.
Szykowałem się do wymiany uszczelki na grubszą + wymianę na zaś panewek na acl, jednak to chyba ciągle zbyt dużo nie da.

I tutaj pytanie - czy coś pomodzić z tym silnikiem, czy lepiej z miejsca swapować na vti?

Powiem szczerze - nie chce mi się pakować w to niewiadomo ile kasy, jednak te 180-200 kucy musi być.

Najbardziej ciekawią mnie odpowiedzi w temacie modzenia tego d15z6.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi,
bednar

mlodyxx
27-04-12, 02:24
jak chcesz 200kucy bez dumania czy sie da czy sie nie da i ile wytrzyma to sprzedaj swap d15z6 pare groszy zawsze wpadnie i pakuj h22 co do modzenia d15z6 to i tak ciagle bedzie ci malo bo 200koni z tego wydusic to po taniemu sie nie da

kazik2_h9w3
27-04-12, 06:03
że podobno można z tego wyciągnąć jedynie 150kucy na turbinie.
Kolega z forum ma 160 kucy w NA w D15Z6 ale dobrze pomodzone

bednar
27-04-12, 13:18
Kolega z forum ma 160 kucy w NA w D15Z6 ale dobrze pomodzone

No właśnie o to mi chodzi, co da się w tym modzić?
Turbo, ic, komletny wydech, etc. Ale co dalej? Słyszałem o patentach z głowicą d16y8 - ale ile to da?
Tak jak wspominałem, w lepszą uszczelkę pod głowicę i komplet panewek acl z góry zakładam, że zainwestuję.

Starstruck
27-04-12, 13:23
Głowica z Y8 to ten sam odlew co z D15Z6 (różni się wałkiem i klawiaturą) i nikt takich patentów nie robi w D15Z6 bo po co? Przekładasz wałek i klawiaturę z Y8/Z6, żeby zrobić "pełnego VTECa". Nie znam się na turbo i kompresorach, ale podobno 1.5 się nie dają do dużego dłubania z tym, bo są za słabe (cienkie) korby czy jakoś tak. A wpakować kilka tys, żeby mieć 150 KM z doładowaniem to bezsens, bo tyle wyciągniesz N/A w miarę ogarnialnym kosztem.

Saiti
27-04-12, 23:48
Głowica z Y8 to ten sam odlew co z D15Z6

Ostatnio pisałeś, że głowica econo bardziej dopręża i ludzie zmieniają na takie z wałkiem od Z6/Y8?

Starstruck
27-04-12, 23:56
Ona nie dopręża, tylko D15Z6 ma w swojej fabrycznej konfiguracji fajne CR 9,6:1. Głowica z Z6 jest inna i rozpręża D15Z6 (chyba że sporo się ją "liźnie", bo D16Z6 seryjnie ma 9,2:1). Y8 jest taka sama (zresztą na forum są zdjęcia i wymiary), tylko pewnie i ją trzeba by splanować.

zeus
28-04-12, 11:56
D15Z6 nie nadaje się do modzenia bo ma za słabe flaki w moim d15z6 zmieniliśmy klawiaturę i wałek stage1 z d16z6 wystroiliśmy moment wyszedł 151,5 Nm praktycznie dostępny od 2000obr do odcinki i po tygodniu zawór nie wytrzymał i wbił się w tłok...
Generalnie d15z6 ma cienkie korbowody i delikatniejsze zawory od d16

Jeśli chcesz dmuchać to co najmniej d16z6 - dobra dostępność gratów pod turbo

kazik2_h9w3
28-04-12, 13:00
Mam nadzieję że mój się nie wysra choć na razie nie strojony ale mam asa w rękawie

bednar
28-04-12, 14:09
W promotorze powiedzieli, że d15z6 jest wręcz *****iste pod turbo, jednak wymaga sporych inwestycji (około 10-12k na nowych gratach) i można z tego wycisnąć spokojnie ponad 220koni. Jednak 10-12k to spora przesada jak dla mnie, w związku z tym omińmy temat turbo w D15Z6 i przejdźmy do reszty opcji. Budżet będzie wynosił około 8k, cała robota wykonywana samodzielnie, tylko na strojenie będzie oddawana.

kazik2_h9w3
28-04-12, 14:31
To może poczytaj ten temat
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore

bednar
28-04-12, 14:57
coś pięknego. Dzięki za info, zastanowię się nad taką opcją :)

Sebek_WWL
28-04-12, 15:55
chyba widzę ze d15 nie będzie mordowane bo swap na sprzedaż

bednar
28-04-12, 16:49
zależy.

jak ktoś mi za niego zaoferuje dobrą cene to sprzedam. Jeżeli będę miał go puścić za pół darmo to zostawie i będę go robił.

kazik2_h9w3
28-04-12, 21:41
Swoją drogą jestem ciekaw co mój by teraz wypluł

zeus
29-04-12, 05:15
d15z6 jest wręcz *****iste pod turbo, jednak wymaga sporych inwestycji (około 10-12k na nowych gratach) i można z tego wycisnąć spokojnie ponad 220koni.
no naprawdę *****iste 10 kolo i masz 220 KM wolał bym już zrobić SWAP na b serie taniej bezpieczniej pomodzic za resztę pieniędzy i mieć 220 KM wolnossących z możliwością dmuchnięcia i przekroczenia 300+
Też myślałem że d15 da się fajnie ogarnąć ale teraz uważam że szkoda było na to czasu

skilo_one
29-04-12, 14:16
no naprawdę *****iste 10 kolo i masz 220 KM wolał bym już zrobić SWAP na b serie taniej bezpieczniej pomodzic za resztę pieniędzy i mieć 220 KM wolnossących z możliwością dmuchnięcia i przekroczenia 300+


Jak dłubniesz b-serię na 220km n/a, to dmuchanie wiązałoby się ze zmianą kierunku o 180st. i wymiany połowy gratów w silniku. Albo w jedną albo w drugą.



Też myślałem że d15 da się fajnie ogarnąć ale teraz uważam że szkoda było na to czasu

Da się. Linka do przykładowego tematu już podano wyżej.

Starstruck
29-04-12, 14:26
D15Z6 jak na 1.5 ma potencjał i naprawdę podstawowe mody + strojenie robią z niego fajnego *******alacza. A wszystko w przyzwoitej kasie.

Vincent
28-05-12, 19:43
D15Z6 jak na 1.5 ma potencjał i naprawdę podstawowe mody + strojenie robią z niego fajnego *******alacza. A wszystko w przyzwoitej kasie.

Podstawowe mody czyli co? Wydech i dolot?:)

lozek
28-05-12, 19:49
Podstawowe mody czyli co? Wydech i dolot?:)

przede wszystkim skrzynia bo ta co jest zabija osiągi

Vincent
28-05-12, 19:54
przede wszystkim skrzynia bo ta co jest zabija osiągi

Już się o tym przekonałem jako użytkownik D15Z8. Tylko myślałem że kolega rozwinie myśl i bardziej opisze podstawowe i możliwie niedrogie mody :)

lozek
28-05-12, 20:24
1) Skrzynia, lekki zamach, dolot, wydech,
2) doprężenie przez planowanie, klawiatura i wałek z d16z6, strojenie.

1) to podstawa 2) to ciutkę wyższy stopieni wtajemniczenia ;)

Zagi
28-05-12, 21:47
Lozek wie co mówi, robisz skrzynie 4,4 + 3,4 z rexa dobry wydech 2,25cala , dolot ( ale usuń tą bańkę z d15z6 jest lepsza od z6 ale gorsza od y8) ma EGR zbiera ten szajs , do tego kompletną głowę od z6 tłoki dopręż z d13 i spoko 150 będziesz miał jak masz siano ostry wałek , rozwierć przepustnice .. aaa zapomniałem wtryski 240 CC przydają się
zapomniałem o czymś... ? :)

karas
28-05-12, 21:50
1) Skrzynia, lekki zamach, dolot, wydech,
2) doprężenie przez planowanie, klawiatura i wałek z d16z6, strojenie.

1) to podstawa 2) to ciutkę wyższy stopieni wtajemniczenia

3) dolot, wydech,skrzynia, wtryski z b18 (sa p&p) przejscowka na odb1, komp p28 strojenie
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?50989-Ek3-d15z6

Starstruck
28-05-12, 21:56
Tyle że wydech nie więcej niż 2,16" :). Nie zapominajmy, że to jest wciąż 1.5.

Zagi
28-05-12, 21:59
Duff na 2,25 pojedzie nie bedzie źle ja u siebie mam 2 cale a nic nie modziłem znacznego. 2,5 to już zaa dużo , ale 2,25 jest ok na prawde ok:)

Starstruck
28-05-12, 22:09
No nie wiem, ja jestem zdania, że 2,16 to maximum do N/A w D15. U siebie w D16Y7 mam 2,16" i patrząc pod pewnymi względami to jest już maksimum, a nawet ciut za dużo, ale mówię, jak kto woli :).

Zagi
28-05-12, 22:14
ok, ale u Ciebie moc jaka jest ? musisz przeliczyć wydech do mocy nie moze byc za duzy bo dół nie pociągnie ani za mały bo będzie dławił się. Przy 150kucach musisz mieć 2,25

Vincent
28-05-12, 22:28
Tematy OBD1, OBD2, komputery,przejściówki, strojenie itp to na dzień dzisiejszy dla mnie czarna magia :p
Ale dzięki za sugestię bo zrobię tak jak mówicie czyli zaczynam od punktu a :) Teraz tylko $$ i będę coś próbował.

lozek
28-05-12, 22:32
ok, ale u Ciebie moc jaka jest ? musisz przeliczyć wydech do mocy nie moze byc za duzy bo dół nie pociągnie ani za mały bo będzie dławił się. Przy 150kucach musisz mieć 2,25

właśnie nie.

2,16 w zupełności wystarczy. Niektorzy mają to i w C4 i mają okolice 190-195 koni.

Co za duzo to nie zdrowo. moim zdaniem nie ma co ładować za dużego wydechu - lepiej mieć +5km/nm w od środkowego zakresu do konca niż +3km w samym peak'u ;)

Zagi
28-05-12, 22:38
Każdy ma swoje zd. ja zostaję przy swoim :) a to nie tylko moje zdanie jest :)

pioootr
07-12-12, 18:04
jakie wymiary mają tłoki D15Z6

Dome (cc) - ???
Comp Height (mm) - ???

bo

rod lenght - 137mm

HondaParts
08-12-12, 12:34
D15Z6 nie nadaje się do modzenia bo ma za słabe flaki w moim d15z6 zmieniliśmy klawiaturę i wałek stage1 z d16z6 wystroiliśmy moment wyszedł 151,5 Nm praktycznie dostępny od 2000obr do odcinki i po tygodniu zawór nie wytrzymał i wbił się w tłok...
Generalnie d15z6 ma cienkie korbowody i delikatniejsze zawory od d16

Jeśli chcesz dmuchać to co najmniej d16z6 - dobra dostępność gratów pod turbo


Tylko Ziom Korby z D15z6 i D16z6 są takie same :)


W promotorze powiedzieli, że d15z6 jest wręcz *****iste pod turbo, jednak wymaga sporych inwestycji (około 10-12k na nowych gratach) i można z tego wycisnąć spokojnie ponad 220koni. Jednak 10-12k to spora przesada jak dla mnie, w związku z tym omińmy temat turbo w D15Z6 i przejdźmy do reszty opcji. Budżet będzie wynosił około 8k, cała robota wykonywana samodzielnie, tylko na strojenie będzie oddawana.

Jak będziesz jeździł do Promotora po porady to nigdy nie wystarczy Ci hajsu na jakie kol wiek mody.
Jakiś fajnie złożony używany turbo kit można wyrwać za 2000-3500zł + 1000zł na złożenie + 1000zł strojenie.Zakładając że masz już jakiś wydech z min.2.25 i sprzęgło w dobrym stanie.

Lub chociaż by kompresor:

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?158344-Sprzedam-Zamienie-Zestaw-kompresor-Dseria&highlight=turbo

Zamykasz się w 5000zł mając 200km i objeżdżając każdą B-serię z podobną mocą.

mayday-82
11-12-12, 20:35
moje d15z6 z eatonem m62 lekko dłubnięte wałek i klawiatura z6, wtryski 240cc i p28 pokonało granice 200hp niestety panewka nie wytrzymała i korba wyszła bokiem i myśle gdyby była wymieniona na nową auto śmigało by do tej pory bez żadnych problemów

pioootr
12-12-12, 01:58
Korby seryjne, czy kute?

mayday-82
12-12-12, 09:02
Korby seryjne, czy kute?

seria

kuba3440
10-01-13, 14:46
Czyli można bez problemów grzebać w D15Z6? Czy lepiej szukać jakiegoś 1.6 SOHC? Chodzi mi głównie o kompresor i moce ~200km

DSOS
15-03-16, 22:55
Odkopuje kotleta :) Przez tyle czasu to może ktoś się skusił i zrobił d15z6 + m62 ? Czy da się dobić do 200 km na seryjnych gratach i jak to jest z tymi korbami bo ktoś napisał ,że są takie same jak w d16z6 a to chyba nie prawda.

gibonek
22-03-16, 19:33
korby są inne d16z6 ma lepsze z tego co pamiętam

Zdano
29-01-17, 02:51
Te korby roznia sie tylko wytrzymaloscia czy tez jakies wymiary sie roznia? Wie cos ktos?:-)

wiesko1261
29-01-17, 07:52
Te korby roznia sie tylko wytrzymaloscia czy tez jakies wymiary sie roznia? Wie cos ktos?:-)

z tego co pamiętam , różnią się wymiarami /, średnicą :p
. wał średnicą panewek i wykorbieniem ,korby niby długość taka sama 137mm (średnica osadzenia na wale inna ) ;)
d15z6/8 ma skok 84.5 pojemność 1493 cc ,śred panewek korbow. 42/18.45
d16 ma skok 90. pojemność 1590 cc ,śred panewek korbow. 45/18.5 (wyższy blok )