Zobacz pełną wersję : Coś puka z przodu
Witam,Panowie taka sprawa, po wyjsciu z zakrętu ( lewo lub prawo) i wyprostowaniu kół słychać puknięcie raczej z przodu auta , dziwna sprawa , ktoś miał taki przypadek ?
Trzeba by zajrzeć pod samochód i zerknąć: czy wszystkie gumki całe, jak wyglądaja końcówki drązków, czy amorki nie ciekną. Możliwości "dlaczego stuka" w zawiasie jest sporo.
dodam ,że po wyprostowaniu kół zawsze jest tylko jedno pukniecie i tak prawie jest po każdym wyjsicu z zakrętu, po skręcie kół , koncówki wymieniane , obie storny ( wewnętrzna i zewnętrzna )
puka to puka podjedz do diagnosty to sie dowiesz bo tak to moze pukac
Miejsc w zawieszeniu do pukania jest sporo,głuche nie metaliczne to sworzeń,ale najlepiej sprawdzić .Jak podniesiesz auto i poruszasz kołem i będą jakieś elementy miały luz to powinieneś wyczuć.A jeżeli masz wątpliwości ,to podjedż na stację przeglądów rejestracyjnych i tam Ci sprawdzą.Dowodu Ci nie zabiorą:)
Dzięki panowie,będzie teraz trochę czasu to obadam sprawę,ewentualnie diagnosta
Ja podejrzewam że to wina sworznia. Obadaj dokładnie czy niema luzow.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Dzisiaj przypadkowo zorientowałem się że do wymiany mam tylne cukierki ,może to właśnie one powodowały te stuki ,jakie tuleje polecacie ?, samochód ma jakieś 4lata a już dwa razy były wymieniane cukierki
Yotomeczek86
28-04-12, 22:22
Jak puka, to jeździć dalej, odpadnie/urwie się itp to przestanie i będzie wiadomo co :D :D :D
A tak na serio. Cukierasy tylko OEM Ci polecę, mam NOK Japan to po miesiącu dziurawe i na szmelc się nadają... Posprawdzaj sworzeń dolny i górny, ewentualnie magiel.
dokładnie jak cukierki to tylko oem, był już temat cukierków na forum walcowany nie raz ;)
no to zobacz w jakim s stanie widac od razy w nadkolu patrz na gore i dół cukierka ale ja tego nie podejrzewam u ciebie
Samochód stoi na ziemi ,łapie za tylne koło i poruszamy nim w w tył i przód,koło nie jest sztywne ,moge nim poruszać powiedzmy jakieś 1-2 cm ,z drugiej strony luz ten jest wyraźnie mniejszy , po tym wywnioskowalem zużycie tylnych cukierków
MadSkillz84
29-04-12, 12:29
dokładnie jak cukierki to tylko oem, był już temat cukierków na forum walcowany nie raz ;)
Mały OT ,a co powiecie o jakości cukierków poliuretanowych?
sprawa cukierków załatwiona, dało się je wymienić we własnym zakresie na oem -owe, przy okazji naprawił się ręczny na lewym kole chociaż sam nie wiem jak :D, dzisiaj byłem u diagnosty żeby sprawdził co to puka z przodu, znalazł luz na lewym wewnętrzyn drążku od maglownicy, dziwna sprawa bo w zeszłym roku były wymieniane kompletne drążki i końcówki firmy 555, nie wytrzymały nawet roku :( , dzisiaj dowiadując się o cene tych drążków dowiedziałem się że w ogóle nie ma w sprzedaży tych drążków do 5D ....
MadSkillz84
14-06-12, 23:22
Do 5D nie ma dostępnych drążków,nie była przewidziana wymiana przez producenta samochodu,sam to kilka dni temu przerabiałem,przewertowałem dziesiątki sklepów,nie ma poprostu,tylko rynek wtórny Ci zostaje, gwint z obydwu stron od magla i od końcówki jest taki sam 12mm - skok gwintu 1,5 .Ja kupiłem świetną używkę i bez luzów,nawet mocowanie drążka do magla jest takie ze dokręca sie a później ''zabija'' taki rancik żeby sie nie odkręciło,ja dodatkowo posmarowałem gwint klejem do gwintów,co by sie nie odkręciło.
Ja kupowałem te drążki w IC , czyli musieli mi dać złe , sam już teraz nie wiem , ale skoro mam je w aucie zamontowane to chyba jednak jakieś są na rynku , pamiętam tylko że te katalogowe nie pasowały i jeździłem chyba z trzy razy je wymieniac az w końcu trafiłem na odpowiedni ...
z tego co pamiętam to mam chyba te http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wsk=O drążek kierowniczy osiowy 555
I34006
MadSkillz84
15-06-12, 09:02
z tego co pamiętam to mam chyba te http://sklep.intercars.com.pl/#/dyna...otitle=1&wsk=O drążek kierowniczy osiowy 555
I34006
patrzyłem to dzisiaj, widocznie masz jakiś inny magiel bo tam wszędzie pisze rozmiar gwintu 12z jednej a z drugiej 14 a ja mam z obydwu stron 12 i już do mnie nie pasuje.
z tego co pamiętam to mam chyba te http://sklep.intercars.com.pl/#/dyna...otitle=1&wsk=O drążek kierowniczy osiowy 555
tylko, że ten co podałeś nie jest do 5D.
tylko, że ten co podałeś nie jest do 5D.
pasuje do 5D bo mam go w aucie
patrzyłem to dzisiaj, widocznie masz jakiś inny magiel bo tam wszędzie pisze rozmiar gwintu 12z jednej a z drugiej 14 a ja mam z obydwu stron 12 i już do mnie nie pasuje.
czyli od magla 12 a od gałki 14 ?
MadSkillz84
17-06-12, 00:35
Ja w 5D mam gwint 12 od magla i 12 od końcówki,inny nie pasuje u mnie, a zamienników brak,nawet w aso nie ma bo to jest według producenta niewymieniale,tylko z nowym maglem mi zaproponowali za 5500 zł netto :D
Ja w 5D mam gwint 12 od magla i 12 od końcówki,inny nie pasuje u mnie, a zamienników brak,nawet w aso nie ma bo to jest według producenta niewymieniale,tylko z nowym maglem mi zaproponowali za 5500 zł netto :D
no to pewnie do Ciebie pasują te co ja mam , od magla 12 i od końcówki 14 ,końcówki drążka są pewnie na 14 ja mam takie zamontowane , muszą pasować , chyba nie robili do każdego auta innych wymiarów, problem jest chyba w opisie katalogów u sprzedawców bo u mnie wiekszośc części nie pasuje z katalogu i najlepiej mieć czesc w ręce i dopiero kupować....
po odwiedzeniu trzech diagnostów,dwóch stwierdziło,że stuki pochodzą z maglownicy , jeden że to lewy drążek,po wymianie cukierków ustawiłem tylko zbieżność bo dalej nie wiem co robić ... może to byc z maglownicy ale chyba wtedy jak krece kołami w miejscu to tez powinno pukać a nic sie nie dzieje :(
MadSkillz84
22-06-12, 17:46
no to pewnie do Ciebie pasują te co ja mam , od magla 12 i od końcówki 14 ,końcówki drążka są pewnie na 14 ja mam takie zamontowane , muszą pasować , chyba nie robili do każdego auta innych wymiarów, problem jest chyba w opisie katalogów u sprzedawców bo u mnie wiekszośc części nie pasuje z katalogu i najlepiej mieć czesc w ręce i dopiero kupować....
Nie będą pasowały,bo ja mam od magla 12 i od końcówki 12,są one niewymienialne według producenta,kupiłem używkę ze szrotu i jest git.
Nie będą pasowały,bo ja mam od magla 12 i od końcówki 12,są one niewymienialne według producenta,kupiłem używkę ze szrotu i jest git.
no to musiało byc sporo rodzajów magli chyba ;)
no jak Panowie, nikt nic nie wie w tym temacie ? tylu specjalistów ....
MadSkillz84
26-06-12, 17:37
Sprubój wjechać na kanał, złapać od spodu za drążki kierownicze lub końcówki drążków i mocno nimi ruszać góra dół,może być luz na maglu tak jak ja się tego dzisiaj dowiedziałem i też nie wiedziałem co jest a miałem kompletną generalke zawieszenia i dalej wali.Ja mam luż na listwie w maglu,nie cieknie ale luz jest, i stuka mi na kocich łbach lub tym podobnych uskokach.
A dodam że byłem na szrpakach w dwóch stacjach, nic szarpaki nie wykryły bo za słabo i nie w tę strone co trzeba szrpało.Wystarczy silna ręka i będziesz wiedział.
Sprubój wjechać na kanał, złapać od spodu za drążki kierownicze lub końcówki drążków i mocno nimi ruszać góra dół,może być luz na maglu tak jak ja się tego dzisiaj dowiedziałem i też nie wiedziałem co jest a miałem kompletną generalke zawieszenia i dalej wali.Ja mam luż na listwie w maglu,nie cieknie ale luz jest, i stuka mi na kocich łbach lub tym podobnych uskokach.
A dodam że byłem na szrpakach w dwóch stacjach, nic szarpaki nie wykryły bo za słabo i nie w tę strone co trzeba szrpało.Wystarczy silna ręka i będziesz wiedział.
wiem,wiem, ja byłem na 3 stacjach ,luz na maglownicy jakim mały mam, miałem go juz wcześniej , drązki i końcówki wymieniane były rok temu w lipcu, pukanie objawia sie tak: jade sobie i skręcam np w lewo, jade po woli , po skręcie zaczynam prostować koła i wtedy jest jedno puknięcie, jedno jedyne, i dzieje się tak na równej drodze , asfalcie, i na 99% to nie maglownica , obstawiam zapieczone swożen albo coś co stawia opór przy obracaniu kołem ,jak kręce w miejscu nie ma tego objawu, ja nie ''mówie '' tutaj o jakimś pukaniu na dziurach.
Kolego, nie pisałeś czy sprawdzałeś łączniki stabilizatora - nie masz tam luzu?
Ja zmieniłem u siebie i wydaje się, że jest lepiej - ale wiadomo - za wielowahaczowe trzeba swoje nerwów zjeść ;)
nie będę zakładał nowego wątku wiec się podpinam bo jest podobny: podczas dojeżdżania do "leżącego policjanta" bieg na 2 hamuje(duszę silnik) z przodu coś puka jakby pociąg po torach :p może ktoś miał podobną sytuacje i wie co to jest? poduszki silnika nowe amorki nowe wahacze górne nowe łączniki i gumy stab nowe reszta niby ok ale coś wali za każdym razem jak wracam z pracy
no i tak jeżdzę dalej z tym pukaniem, jest jakiś luz na maglu , hanke mam w automacie ,w czasie zmiany biegu z 3 na 4 albo w chcwili odpuszczenia gazu czasem jes uderzenie z przodu ,z kół ,dzisiaj podniosłem lewe koło i ruszając nim w tył i w przód jest jakby luz na przegubie wewnętrznym , do tego wszystkiego w czasie jazdy przy lekkim skręcie kół coś sie tarabani w lewym przednim kole , takie rytmiczne stuki ....
Hondziarz84
20-11-12, 22:17
Jeśli takie pukanie to najpewniej przegub zewnętrzny się odzywa. Znajdź jakiś parking i pojeździj w kółko jeśli będzie pukać to na pewno przegub.
Jeśli takie pukanie to najpewniej przegub zewnętrzny się odzywa. Znajdź jakiś parking i pojeździj w kółko jeśli będzie pukać to na pewno przegub.
dokładnie, poskręcaj kołami, jeśłi podczas skrętu puka coraz bardziej, to możesz być pewny że to przegub zewnętrzny.
panowie przegub zewnętrzny jest ok , wyminiany powiedzmy nie dawno , przy pełnym skręcie i gwałtownym ruszeniu nic nie puka
Cześć kolego mi to też pukało i to był dolny sworzeń wahacza on tak puka sprawdz to pozdro :)
Panowie z tego co słyszałem, a też i przerabiałem to dolny sworzeń raczej będzie skrzypiał natomiast górny będzie "pukał", ja zmieniałem w tamtym tyg obydwa sworznie w górnych wahaczach, wiem że firma 555 jest bardzo dobra ale ja wziąłem OYODO też made in japan po 53zł za szt.
Jak chcesz możesz sprawdzić to łatwo: złap za koło dwoma rękami u góry na wysokości amortyzatora i pociągaj energicznie do siebie, jak będziesz czuł luz to to na pewno górny. Pozdro i powodzenia
Hondziarz84
26-11-12, 21:58
A u mnie było dokładnie odwrotnie: dolny pukał a górny skrzypiał:D
Panowie z tego co słyszałem, a też i przerabiałem to dolny sworzeń raczej będzie skrzypiał natomiast górny będzie "pukał", ja zmieniałem w tamtym tyg obydwa sworznie w górnych wahaczach, wiem że firma 555 jest bardzo dobra ale ja wziąłem OYODO też made in japan po 53zł za szt.
Jak chcesz możesz sprawdzić to łatwo: złap za koło dwoma rękami u góry na wysokości amortyzatora i pociągaj energicznie do siebie, jak będziesz czuł luz to to na pewno górny. Pozdro i powodzenia
łapie koło rękami w poziomie , jakbym chciał je skręcić , ruszam na boki i wtedy puka , czyli jednak chyba magiel ...
łapie koło rękami w poziomie , jakbym chciał je skręcić , ruszam na boki i wtedy puka , czyli jednak chyba magiel ...
No kolego jeżeli to nie końcówka drążka kierowniczego (a sprawdź obie stony bo drgania sie przenoszą tak że niektórzy nie mają pojęcia jak bardzo, sam u siebie słyszałem i myślałem cały czas że końcówka od str pasażera do wymiany bo tam waliło i waliło a tu zonk!! luz był na lewej stronie!! oczywiście wymieniłem komplet) i wszystkie tuleje na whaczach bez luzu to możesz niestety spodziewać się chyba tego gorszego:(
Podepnę się do tematu. Też mam taki problem że coś mi tłucze z przodu na dużych nierównościach. I wydaje mi się że to tylko z prawej strony. Zrobiłem taki test że jechałem jednym kołem po drodze a drugim po poboczu i łupie właśnie z prawej strony.Dodam że magiel wymieniałem i na moim starym cieknącym maglu też tak łupało, czyli wina musi być gdzie indziej.
Dzisiaj wziąłem samochód na lewarek i po złapaniu koła i ruchach prawo/lewo, jest luz i słuchać takie lekkie stukanie. Gumy wszystkie całe są. I teraz moje pytanie który element stuka?, i czy łożysko być tak wyrobione ?
Tego na odległość nikt nie jest w stanie zgadnąć.
Może to być końcówka drążka, lub coś innego. Mnie też stukało na małych nierównościach i pomogła wymiana amorków, jednak u Ciebie nie musi być to samo.
U mnie gdy tak było jak piszesz i koło miało delikatny luz na boki była winna końcówka drążka(zmieniaj odrazu 2 bo i tak bedziesz musiał zbieżność potem ustawić).
Metodą mało precyzyjną ale dającą jakiś pogląd na sytuacje może być to że jak skręcisz koło i chwycisz za końcówkę i będziesz ją w stanie ruszać ręką na boki to można by to obstawić(auto na kołach nie na podnośniku). U mnie przed wymianą dałem rady ruszać ręką natomiast po wymianie albo wogóle nie ruszyłem albo przy włożeniu w to maksymalnej siły. Jednak polecałbym podjechać gdzieś na szarpaki i jak będzie kumaty gość obada wszystko i na pewno znajdzie luz jeżeli tak owy będzie a uwież że w naszym przednim zawiasie może być w wielu miejscach. Powodzenia.
mam takie pytanie , mam do wymiany magiel a czy z rovera 400 nie podejdzie ??? mamy sporo wspólnych części a do rovera to koszt używki 99zl a do civica to około 300 zl wiec jest różnica , wizualnie wyglądają tak samo
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.