PDA

Zobacz pełną wersję : Plan na 200 HP z D13 N/A



Bumiasty
26-04-12, 22:07
Witam !!

Chciałem zacząć luźny temat... ale poważny... Chce odszykować swoje jajko na KZtke i wiadomo kubły przewody hamulcowe w kabinie oraz wymiana baku paliwa do tego błotniki maska może drzwi z laminatu a szyby wymienię na plexe do tego totalnie odeże. Później jak się trochę pojeździ to może KJS się zrobi i wtedy klatka itd.

Sprawa wygląda następująco... Nie chce 1,6 czy 2,0 czy 2,2 bo te silniki b16 b18 czy k20 lub h22 są drogie i jak padną to będzie żal... A d13 jest tani... to nie jest jego najlepsza zaleta... najlepsze jest to ze sam silnik ma fabrycznie 75KM a po przelocie modyfikacjach w gaźniku ma 90... jak się założy wałek jakiś ostry od d14 czy d15 do tego założy cale zasilanie paliwem od d15b7 to już 110KM jest osiągalne. Jak się założyć głowice od d16z6 i osprzęt to 130KM albo nawet 140 może przywitać... No i teraz w klasie silników do 1,3 wolnossących można już coś zdobyć...

Ja myślałem o zasilaniu tego silnika innym paliwem, nie koniecznie chce wsadzać graty od z6 ale takie rzeczy jak splanowanie głowicy (celem zwiększenia kompresji) wsadzenie jakiego fajnego wałka i dolotu z wydechem jak najbardziej... Napisanie mapy do odpowiedniego paliwa tez... Może jakiś alkohol albo vpower racing czy nawet C16...

Słyszałem, że d d13 wyciągali 231HP (NA) w japoni ale czy to prawda nie wiem.

Trzeba pomyśleć też jak dorzucić chłodnicę oleju do d13...

Aha auto nie będzie jeżdżone na codzień tylko na wyścigi i ewentualnie aby wyskoczyć kogoś skilować na mieście...

mirasek
26-04-12, 22:19
Nie wiem co kryje się "w klasie silników do 1,3 wolnossących" ale D13 ma 1343 cm3 i przynajmniej na imprach typu rs, kjs w klasie do 1.3 się nie łapie, niestety.

lozek
26-04-12, 23:29
jak myslisz... Co więcej kosztuje

D13 zrobione na 200 koni czy B18 zrobione na 200 koni?

drugie pytanie:
Co będzie bardziej awaryjne - D13 gdzie wsadziłem pierdylion gratów za chore pieniądze i ma praktycznie 3 razy wiekszą moc niż seria czy b18 gdzie do zrobienia okolic 200 koni nie wiele trzeba...

to by było na tyle z absurdów jakie wymyśliłeś

jogal
27-04-12, 00:24
no w Japonii wyciągnęli 231km z 1.3, tyle że to była jednostka turbo 2x650ccm, jest silnikiem Wankla i siedzi w rx-8.
Realnie w d13 to 150 jest do zrobienia, ale trzeba wysoko zakręcić w okolice 9000 rpm. Powinno być to nieco bezpieczniejsze niż 9000 rpm z d15, ale głowice musiałbyś porządnie zrobić co niestety kosztuje nie mało. I wolałbym 200km z b18 niż z d13, bo to już nie będzie cywilne auto, a b18 będzie praktycznie seryjne :)

Bumiasty
27-04-12, 07:34
Mirasek - Właśnie się łapie do 1,3 :) dlatego taki wybór... rozmawiałem z ludźmi którzy jeżdżą w rożnych klasach i mówili że się załapie do 1,3.

lozek - twój post nic nie wniósł do tematu i jest bezsensu...

jogal - słyszałem o twojej wiedzy i ogarnięcia w temacie i ale 1,3 z rx8 to z tego co wiem to to jest NA na dwóch rotorach... po uturbieniu to i 800HP wyciągali... skoro mówisz ze 150 jest realne to pozostanę przy twoim założeniu... powiedz mi jakim paliwem to bym musiał zasilać ??

Chciałbym zrobić takie rzeczy na początek:

Wymienić wałek rozrządu na jakiś ostry, wstawić pełen wtrysk paliwa na jakiś konkretnych wtryskach, założyć ITB (z filtrami powietrza), do tego jakiś konkretny wydech od samego początku do końca, dołożyć dobra chłodnice oleju oraz założyć jakaś wydajna i pewno większa chłodnice płynu chłodniczego. I spróbować to zalać innym lepszym paliwem i wystroić to wszystko.

Co wy na to ??

jogal
27-04-12, 08:49
Paliwo to zależy od stopnia kompresji, ja śmigam na 95 CR to chyba niecałe 11:1. Wszystko praktycznie seryjne i wypluło 136km i 136nm. Jakbyś dobrze obrobił głowicę, założył jakiś ostrzejszy wałek w połączeniu z ITB to ma to szanse fajnie śmigać jak na 1.3.

lozek
27-04-12, 12:24
lozek - twój post nic nie wniósł do tematu i jest bezsensu...


no noooo bez sensu bo Cię sprowadziłem na ziemie z bajecznych snów o bezawaryjności i cenie 200 koni w 1.3?

Własnie wniósł całkiem sporo co i Jogal potwierdził identycznymi zdaniami typu "nie jest mozliwe" "jest drogo" i "lepiej b18"

Bumiasty
27-04-12, 17:08
Myślałem jeszcze nad MEGASQUIRT'em kompem potrafiłbyś napisać mapę do tego ??

jarosz
27-04-12, 17:33
Wszyscy kupmy b18, kolo nie wiem czy 200hp jest realne, lecz domyślam się ze 150km w 1.3 robiło by mega robotę na mieście. Do odważnych świat należy, gdyby wszyscy obawiali się modzenia i kasy wydanej na swój film, wszyscy jeździli by seryjnymi autami.

skolopendra
27-04-12, 18:10
no w Japonii wyciągnęli 231km z 1.3, tyle że to była jednostka turbo 2x650ccm, jest silnikiem Wankla i siedzi w rx-8.

ta moc jest w n\a nie turbo

tylko pali 16l w mieście :)

petro505
27-04-12, 18:26
ja widziałem raz 190KM z d13 ale było uturbione więc nijak ma się do tematu. Zakładając ostrzejszy wałek i wtrysk paliwa już powinno dać ok 115KM przy dobrym wystrojeniu z wydechem i dolotem. Ja u siebie mam wystrojone d13 na wtrysku i większość niedowierza że to jest ten silnik. To co napisałeś o ITB i całej reszcie powinno wypluć przy strojeniu na obd1 te 150KM. D13 jst mocne bo ma fajną kompresje i bez problemu można go wkręcać, dla przykładu swojego gaźnikowca wkręciłem nawet na 9000rpm na torze i nic mu nie było po całodziennym pałowaniu.

Bumiasty
27-04-12, 19:28
Ok wiem jak już zrealizuje chłodzenie oleju... Są takie podkładki http://img08.allegroimg.pl/photos/400x300/22/54/47/12/2254471278 chłodnice oleju już się da podpiąć tylko jakieś wskaźniki temp i ciśnienia oleju jeszcze i już będzie to pod kontrola... Jaki wałek rozrządu dać ??

Gorliś
27-04-12, 21:39
Przede wszystkim najpierw zacznij jezdzic (bo rozumiem, ze jeszcze nigdzie nie startowales?). Potem zainwestuj w dobre opony. Potem w zawieszenie. Potem w hamulce. Potem w silnik. Taka kolejnosc, jesli Ci zalezy na wynikach.
Chlodnica oleju nie koniecznie bedzie potrzebna przy krotkich probach (KJS).

gostom175
27-04-12, 23:02
Nie przesadz tylko z chłodnicą oleju, olej musi miec swoją temp zeby zachował swoje mozliwosci smarowania. Nie wiem czy chłodzenie oleju ma jakis sens w NA, rozumiem przy doładowaniu. Wsadz większą chlodnice i tez 'bedzie Pan zadowolony' :)

Mozliwe jest ukrecenie z 1.3 do ponad 150 hp. ITB, dobry kolektor wydechowy owienienty bandazem. Koniecznie z6 z Bisimoto level X. Do tego dobre strojenie, i bedzie ponad 150 hp.
Jezeli chcial bys startowac takim silnikiem w rajdach nie wytrzymało by seryjne serducho. Zmiana panewek, tłoków obrobienie głowicy bylo by niezbędne. To i tak nie gwarantowąło by tego ze silnik wytrzyma takie przeciązenia.

I uciekł sen o zrobieniu czegos fajnego za niską cene. Tak sie nie da.
Ale nie mowie ze nie warto próbowac :)

Bumiasty
28-04-12, 12:40
słupek d13 kosztuje w granicach 300zl wiec jak zdechnie to wymiana to nie jakaś tragedia... chłodnice oleju chce zastosować bo wiem ze ktoś z forum obrócił panewki na wale bo przegrzał ten silnik...

startować nie startowałem tylko tyle co KZtke robiłem... aby wystartować muszę mieć odszykowane auto... Zawieszenie eibach'a mam sprężyny i amortyzatory (-40mm) sprężyny zostawię a zastanawiam się na Bilsteinem B8. Wiadomo to eg3 wiec stabilizatorów nie ma ale będę chciał włożyć od eg6 wahacze i drążki reakcyjne z przodu a z tylu chciałbym od ITR'a bo civicowe patyki jakoś mnie nie przekonują. Hamulce mam z tylu bębny i chciałbym je zostawić bo naprawdę przy porównaniu do EG9 to ręczny w EG3 to niebo a ziemia... Przód mam 242mm tarcze i zaciski ale nie wiem od którego EG... chciałbym później wstawiając 282 ale puki co naprawdę dobrze to hamuje. ( w omedze mam przód 323mm i 4tloczke zaciski brembo na przodzie i auto podobnie hamuje a wazy prawie 2razy więcej)

Gorliś
28-04-12, 13:49
Jak teraz bedziesz szukal czesci i zastanawial sie nad modyfikacjami to Ci przez palce przeleci caly sezon.
Zloz to co masz i zacznij jezdzic, bo najwiecej daje doswiadczenie.
Wrzucanie staba z ITR na tyl a na przod cienszego z Vti (chyba 21mm) to sredni pomysl, lepiej dac oba z itr.
O kosztach mam nadzieje, ze masz pojecie piszac o chlodnicach oleju, stabach z itr (dochodzi do tego ASR, wymiana wahaczy i tulei), bilach b8, hamulcach 282...
Tak czy inaczej powodzenia

Dario022
28-04-12, 16:20
wszystko rozumiem. wszystko ladnie pieknie. ale co ty czlowieku chcesz? mowisz ze b16/18/k20 to duze pieniadze, a sam chcesz ladowac worek pieniedzy zeby w d13 zrobic 150km? ktore pewnie i tak bedzie sie sralo totalnie, bo bedzie zbyt wysilone. jezeli patrzysz na koszta to bym na twoim miejscu jakies z6 zaladowal ktore spelni swoja role a i za dobry pieniadz mozna w tym bez problemu zrobic 160km.

skolopendra
28-04-12, 17:31
silniki b16 b18 czy k20 lub h22 są drogie i jak padną to będzie żal... A d13 jest tani...



wszystko ladnie pieknie. ale co ty czlowieku chcesz? mowisz ze b16/18/k20 to duze pieniadze, a sam chcesz ladowac worek pieniedzy zeby w d13 zrobic 150km?

i wszystko w temacie proponuję zamknąć



Słyszałem, że d d13 wyciągali 231HP (NA) w japoni ale czy to prawda nie wiem.


proponuję poszukać samemu i poczytać
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?134979-Nowe-technologie-SILNIK-WO%AFNIAKA-R%D3%AFYCKIEGO-%28Wankla%29&highlight=nowe+technologie

Bumiasty
28-04-12, 19:25
hamulce 282 mogę mieć za 500zl swap... zawieszenie z vti do 800zl chłodnica oleju zestaw ok 800zl a b8 używki za 1000zl się dostanie. Modyfikacje silnika to 1500zl. klatkę uspawa mi znajomy bo do KJS nie potrzeba homologacji. wypruć auto to free. do tego blacharka z plastiku to ok 1000zl. Wiec myślę ze w 5-6kzl się wyrobie a tyle kosztuje sam b16 a o k20 już nie wspomnę :) A będę miał auto ważące ok 800Kg i 150Hp w klasie 1,3 :)

RazoR91
28-04-12, 19:57
Modyfikacje silika czyli chyba same czesci od z6 i pare innych gratów, bo o strojeniu chyba zapomniałes.
Drugie ze mówisz że d13 jest tanie, i to jest prawda. Ale że Ci się to opłaci lepiej niż b16/18 lub chociażby d16z6 to juz gruubo wstępujesz w świat bajki.
Bo d13 tam pisałes kolo 300 zł tak ? Tylko w niego musisz wsadzić inne panewki itp, a jak Ci się Twoje d13 wysra (co na pewno zrobi przy wysileniu przy takich osiagach) zaczynasz zabawe od poczatku.

Bumiasty
28-04-12, 20:09
przy 136HP sie nie wysrywa ludziom z forum to już od razu przy 150Hp się wysra... trochę więcej optymizmu...

RazoR91
28-04-12, 21:18
Zgodzę się ale jakbyś spokojnie jeździł nia dzień w dzień do pracy i co jakiś czas przycisnął to nic sie nie stanie, tylko że Ty nie będziesz używał tak samochodu co nie ?

lozek
28-04-12, 21:27
przy 136HP sie nie wysrywa ludziom z forum to już od razu przy 150Hp się wysra... trochę więcej optymizmu...

bądź optymistą zmieniaj silnik co 2 miesiące


te 150HP to nie będzie już delikatny setup. CR niskie nie będzie a wałek bedzie ostry.

Dario022
28-04-12, 21:57
"Modyfikacje silnika to 1500zl."
ahahahahha spadlem z krzesla :) niby jak za 1500zl zrobic 150km w 1.3 ?

PIMPEK_EJ2
28-04-12, 22:44
Chyba za dużo bajek się naoglądałeś...Tak jak inni pisali co z tego że słupek kosztuje 300plnów?? Wysra się Twój silnik i co? Kupisz za 300zł 1.3 i bedziesz miał seryjny silnik..Przy tylnym stabie z itr musisz założyć asr-a co daje kolejne koszty! Poza tym chcesz wsadzić 282 i bęben z tyłu? Oczywiście że ręczny na bębnie jest lepszy i nie ma nawet czego porównywać, ale jest coś takiego jak rozkład sił hamowania. Zamierzasz wje.bać to po seryjny korektor? Efekt będzie taki że przednie kółka będą się blokowały a auto będzie dalej jechać i smażyć przednie lacze...

Gajos90
28-04-12, 22:46
a może by tak odpuścić sobie civica i bawić się z innym autem??hmmmmmmmm

PIMPEK_EJ2
28-04-12, 22:53
a może by tak odpuścić sobie civica i bawić się z innym autem??hmmmmmmmm

A niby czemu? eg3 to dobry materiał do budowy czegoś na kzk