PDA

Zobacz pełną wersję : Honda del sol, pytania przed zakupem



surowy
26-04-12, 11:15
Witam

Ostatnio zacząłem poszukiwania cabrio i wpadł mi w oczy crx del sol, jednak nie mam żadnej wiedzy na temat tego modelu, także z hondą nigdy nie miałem do czynienia, więc także o silnikach wiem niewiele.

Mam kilka pytań do bardziej obeznanych w temacie:
1. Jaki silnik wybrać?
2. Jakie są typowe usterki tego modelu? Jak drogi jest serwis, np rozrząd, hamulce?
3. Jak wygląda spalanie w rzeczywistości, także na lpg?
4. Jak silnik znosi gaz (nigdy nie miałem lpg i raczej nie planuję, ale z ciekawości pytam)
5. Czy mechanizm składania dachu bywa usterkowy?
6. Jak z modyfikacjami silnika, co można osiągnąć w miarę sensownym kosztem?
7. Co z rdzą?
8. Na co zwrócić uwagę przy oględzinach?

Może jakieś dodatkowe uwagi, opinie?

surowy
28-04-12, 11:33
dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Chyba jednak trzeba się wybrać na forum mx5 i o mazdę podpytać..
pozdrawiam Was

slop
28-04-12, 13:04
foch z przytupem :D

surowy
05-05-12, 13:42
slop, oczywiście.. żeby nikt na podstawowe pytania nie potrafił tutaj odpowiedzieć? :D
Spodobał mi się ten samochód, ale w przypadku 15 letniego, czy starszego nawet samochodu - pasowałoby mieć doradców, co kupić, żeby nie wpakować się na minę.
Niestety pomocy na tym forum nie uzyskałem już na początku, stąd i foch.

Cały czas mam nadzieję, że jednak ktoś odpowie na tych kilka pytań.

Tomeszek
05-05-12, 13:53
poczytać nie łaska? myślisz że ktokolwiek ma ochotę odpowiedać na pytanie, na które odpowiedź znajdziesz w szukajce? sam jesteś leniwy a na innych zwalasz że olewają takie pytania... internet jest na prawdę potężnym narzędziem i zbiorem wiedzy, wystarczy chcieć szukać

Michał102
05-05-12, 14:04
Najważniejsze, to stan blachy i silnika. Najlepiej przy zakupie auta pojedź gdzieś na kanał/podnośnik i dokładnie pooglądaj podłogę, podłużnice, progi, nadkola wewnętrzne i zewnętrzne. Del Solka jak każda Honda lubi tam rdzewieć... jak ktoś o to wcześniej odpowiednio nie zadbał (dobra konserwacja), to może być krucho. Co do silnika, to posłuchaj czy nic się w nim nie klepie, stuka itp. Podczas jazdy próbnej spokojnie rozgrzej silnik do optymalnej temperatury i potem daj mu w ogień :p. Zobacz czy silnik nadmiernie nie dymi w okolicach odcinki (bardzo delikatna mało widoczna chmurka pewnie może być). następnie jadąc na 5'ce poredukuj biegi w dół (hamowanie silnikiem), a następnie daj po gazie - jak puści obłoki dymu to silnik do remontu.

Ogólnie patrz na to co przy zakupie każdego samochodu, ot co.

skolopendra
05-05-12, 14:15
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?36501-Poradnik-na-co-zwr%F3cic-uwag%EA-przed-kupnem-hondy

poczytać nie łaska?

Starstruck
05-05-12, 14:15
Ja bym bardziej się skupił na blacharce i zawieszeniu. Silnik olać, bo słupek to kwestia do 2000 zł z wsadzeniem w razie czego (mowa o D-serii, jak ma być B, to jednak silnik priorytetowo potraktować). I ważne, żeby dach był w dobrym stanie, bo lubi przeciekać :)

Yotomeczek86
05-05-12, 14:21
Ja bym bardziej się skupił na blacharce i zawieszeniu. Silnik olać, bo słupek to kwestia do 2000 zł z wsadzeniem w razie czego (mowa o D-serii, jak ma być B, to jednak silnik priorytetowo potraktować). I ważne, żeby dach był w dobrym stanie, bo lubi przeciekać :)

Nie no proszę Cie... nie po to się kupuje samochód aby silnik w nim od razu wymieniać/remontować. Jeśli pije olej ale w rozsądnych ilościach to jeszcze można taki samochód kupić, ale jak chla 1L na 1000tyś to dziękuje takiemu sprzedawcy. Myślę że akceptowalny podbór oleju na 1 tyś to koło 150-200ml (z przyciśnięciami do VTEC itp)

Starstruck
05-05-12, 14:29
Jeśli miałbym do wyboru solkę D16, która ma idealnie zdrową blachę i zawias, ale pije 1l/1000 km i drugą solkę, która trochę już gnije, zawias potłuczony, a silniczek igła, to raczej wybór jest oczywisty :rolleyes:. Równie dobrze można powiedzieć: nie po to kupuje się samochód, aby blacharkę/zawias wymieniać/remontować.

surowy
05-05-12, 16:38
Najwyraźniej zostałem uznany od razu za trolla, ale najwyraźniej podziałało :)

Wolałbym uniknąć kupowania samochodu z silnikiem nadającym się na śmietnik, wolę od razu poszukać egzemplarza z w miarę dobrym silnikiem, chociaż z 2giej strony.. dużo silników można łatwo dopasować do tego samochodu? Może warto coś mocniejszego wsadzić?

Lukasyaho
05-05-12, 21:40
Widać że nygus jesteś bo nawet nie chce Ci się poszukać trochę na forum, a tematów jest naprawdę sporo więc zapraszam do lektury