PDA

Zobacz pełną wersję : H22 stuka



EDDY
24-04-12, 21:28
Ostatnio Pojawilo sie dziwne stukanie objawialo sie ono juz po odpaleniu silnika a intensywnie gdzies kolo 2500 2800 obrotow taki metalowy stukot na moje oko nie jak panewka a bardziej sworzen na tloku ..... Sciągnolem miske ok jakies tam opilki miedzi sa ale wszystkie panewki korbowodowe sa ok i tu moje pytanie czy moze glowne sie przekrecily czy moze rzeczywiescie ten sworzen na tloku bije ew jakies inne pomysly bo jest to moja pierwsza H seria i niewiem co tam jest wadliwe i co moglo sie wysypac z gory dzieki

jogal
24-04-12, 21:59
Jeśli stuka mocno w okolicy 3000 i jak do tego widzisz opiłki w misce to bankowo panewki niestety.

EDDY
24-04-12, 23:06
tak tylko ze to jakies sladowe ilosci w Crx jak poszla panewa to byly wiura jak z trocin a tu to takie minimalne

kamilgt
25-04-12, 12:14
zatarł się na którymś garze ?

Yotomeczek86
25-04-12, 12:42
Moje Z6 też stuka pomiędzy 2500-3000 tyś obr/min i nie są to panewki, bo zrobiłem już 35 tyś na tym stukaniu a poprzedni właściciel pewnie też. U mnie stukanie raczej jest z klawiatury ale odgłos samego stukania dosłownie przypomina panewki. Może koledze LMA stukają ? Zawory regulowane ?

Wszystkim wróżkom-badane stetoskopem było i mnie :)

EDDY
25-04-12, 12:45
i wlasnie czuc jak auto stracilo na mocy .... inaczej nawet to stukanie czulem pod noga jak operowalem sprzeglem... troche glupie nie ? :/

Saiti
25-04-12, 13:04
a tu to takie minimalne

Nie ma prawa być żadnych wiórów! Te wióry zostaną z pompy wprowadzone do wału i w ogóle silnik śmierć! Czas go otworzyć i szukać przyczyny. Czasem sworzeń stuka jak panewka, czasem panewka jak sworzeń. Zazwyczaj panewka nie stuka jak panewka i sworzeń nie stuka jak sworzeń. Wróżenie z fusów.

amkaj1234
25-04-12, 20:31
Niestety paneweczka ..

Saiti
26-04-12, 01:05
Pierwsza rzecz wątpliwa która rzuciła mi się w oczy to to, czy aby na pewno trafiłeś z pytaniem do odpowiedniego działu? TEMAT NR 4

Yotomeczek86
26-04-12, 01:12
Pierwsza rzecz wątpliwa która rzuciła mi się w oczy to to, czy aby na pewno trafiłeś z pytaniem do odpowiedniego działu? TEMAT NR 4

A ty się o moderatora starasz czy co ? :D

Pewne jest to że silnik wymaga rozebrania i oblookania co i jak - nie jeździć bo go zakatujesz i nie będzie co remontować, o ile już nie po nim.

EDDY
26-04-12, 12:01
W sobote wyciagamy silnik na stol i zaczynamy Kapitalke :)

Gumka23
26-04-12, 13:43
Yotomeczek, moje Z6 tez stukalo z 5-6 tys. km na podobnych obrotach o ktorych mowisz. Nawet po rakietowej we Wroclawiu bylo upalane w miedzy czasie. Tez myslalem, ze to nie panewka, bo tyle by nie wytrzymala etc.i obstawialem sworznie albo cos innego, a sprawdzanie stetoskopem potwierdzilo przypuszczenia, ze cos na gorze nie na dole... Przypuszczenia byly bledne. Okazalo sie, ze panewka... Przed rozlozeniem nie ma co wrozyc...

Saiti
26-04-12, 14:05
ze cos na gorze nie na dole.

Wszystkie dźwięki najlepiej słychać na górze - bo w sumie opierajac stetoskop o blok osłuc****sz pustej przestrzeni skrzyni korbowej :) A góra jest "pełna" praktycznie :)

EDDY
07-05-12, 10:28
Tak wygladaly panewki glowne wiec chyba one stukaly?


http://img98.imageshack.us/img98/7250/zdjcie0190t.jpg
By rapecia (http://profile.imageshack.us/user/rapecia) at 2012-05-06

http://img576.imageshack.us/img576/7730/zdjcie0189t.jpg
By rapecia (http://profile.imageshack.us/user/rapecia) at 2012-05-06

http://img4.imageshack.us/img4/2102/zdjcie0186wo.jpg
By rapecia (http://profile.imageshack.us/user/rapecia) at 2012-05-06

http://img803.imageshack.us/img803/7892/zdjcie0192k.jpg
By rapecia (http://profile.imageshack.us/user/rapecia) at 2012-05-06

http://img339.imageshack.us/img339/2620/zdjcie0191g.jpg
By rapecia (http://profile.imageshack.us/user/rapecia) at 2012-05-06

Michalll_1991
07-05-12, 14:24
no to ładnie , a jak korbowodowe ?

Yotomeczek86
07-05-12, 14:27
Ałaaa ale schetane.. a co z korbami i wałem ?? Do uratowania ?

EDDY
07-05-12, 16:35
o dziwo korbowodowe sa w db stanie wal damy do pomiarow i sprawdzenia w tyg do firmy tak ze sie zobaczy co z tego wyjdzie teraz trzeba wyczaic czemu braklo dobrego smarowania i cos z tym zrobic ciekawe co zawinilo

Saiti
07-05-12, 17:04
Obawiam się, że wał nie będzie się nadawał - może być wyosiowany.

EDDY
07-05-12, 17:07
czyli co szlif nie pomoze?

Saiti
07-05-12, 17:12
Najpierw zmierz wał :) Oprzeć go na skrajnych podporach i pokręcić nim przy zegarze ;)

kamilgt
08-05-12, 14:43
pompa oleju ? masz jakiś wskaźnik ciśnienia oleju ? Jak wyglądają tuleje ?

EDDY
11-05-12, 12:31
Wlasnie nie mam musze zainwestowac tuleje tloki pierscienie sa ok