Zobacz pełną wersję : Wyje przy ostrym skręcie w lewo
Ostatnio zaczęło wyć przy prawie maksymalnym skręcie w lewo. W prawo nic się nie dzieje. Wyczytałem, że to może być skrzynia. Dzisiaj przy wymianie opon mechanik obejrzał i potwierdził. Odkąd kupiłem auto nie zmieniałem oleju w skrzyni, przejechałem 12tys. Mechanik powiedział, że się nie zmienia oleju w skrzyni (to go raczej dyskwalifikuje, bo tu jest kilkanaście tematów o MTF). Czy olej może być przyczyną? Jeśli to nie olej to orientujecie się może ile może kosztować remont? Mechanik zasugerował kupno używki, ale to kupno kota w worku. Auto to przedlift z silnikiem D14A5 z 97.
Bardziej obstawiałbym na zużyty przegub pół osi napędowej, niż skrzynię. W jaki sposób mechanik przy wymianie opon obejrzał? Skrzynię?
Olej w skrzyni zaleca się wymieniać co 60 tysięcy km lub 3 lata.
Tez mi sie tak wydaje. Tak na chlopski rozum, co ma skrzynia do wycia przy skrecie w jedna strone? Przegub to wprawdzie bardziej terkocze, no ale to podstawa do sprawdzenia. Jeszcze EWENTUALNIE moze pompa od wspomagania.
Ja też zdecydowanie bym stawiał na pompę od wspomagania.
A przy maks. skręcie w prawo nie wyje?
przemek190188
24-04-12, 21:39
wyje ci to podczas jazdy czy na postoju
Przecież to łożysko w kole....
Ostatnio zaczęło wyć przy prawie maksymalnym skręcie w lewo. W prawo nic się nie dzieje. Wyczytałem, że to może być skrzynia. Dzisiaj przy wymianie opon mechanik obejrzał i potwierdził. Odkąd kupiłem auto nie zmieniałem oleju w skrzyni, przejechałem 12tys. Mechanik powiedział, że się nie zmienia oleju w skrzyni (to go raczej dyskwalifikuje, bo tu jest kilkanaście tematów o MTF). Czy olej może być przyczyną? Jeśli to nie olej to orientujecie się może ile może kosztować remont? Mechanik zasugerował kupno używki, ale to kupno kota w worku. Auto to przedlift z silnikiem D14A5 z 97.
O matko boska....nie wierze co czytam.
Mechanik obejrzał skrzynie z zewnątrz i stwierdził jej uszkodzenie, no i oleju w skrzyni sie nie zmienia....myśle że mechanior powinien zmienić fach. Kolejny jasnowidz Maciej i bajkopisarz sie przyda......pan wie o czym ja mówię , prawda?
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
To nie wspomaganie. Wyje podczas np. jeżdzenia w kółko przy maksymalnym skręcie w lewo. Zaczyna dopiero wyć przy "prawie" maksymalnym. Tutaj koledzy wskazują na mechanizm różnicowy
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?80737-Brz%EAczenie-przy-skr%EAcie&highlight=wyje
@karpiczek, mechanik kazał odpalić auto, wrzucić 1, puścić sprzegło, skręcić koło, wyprostować i powiedział, że skrzynia do wymiany. Auto było podniesione.
psiknij wd40 w gumę od sworznia dolnego, jeśli przestanie to wymień go
@mike, ty coś w powyższym linku wspominałeś o mechanizmie różnicowym.
Przecież to łożysko w kole....
O matko boska....nie wierze co czytam.
Ja też....
@karpiczek, mechanik kazał odpalić auto, wrzucić 1, puścić sprzegło, skręcić koło, wyprostować i powiedział, że skrzynia do wymiany. Auto było podniesione.
Skoro tak to ok. Choć z tego co napisałeś można było wnioskować że spojrzał i stwierdził uszkodzenie.
;)
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
Przecież to łożysko w kole....
Wymieniałem kiedyś łożysko i dźwięk wycia był podobny ale to przy jeździe na wprost i przy większej prędkości.
Przedwczoraj zrobiłem 500km w trasie i przy jezdzie na wprost nic się nie dzieje.
Nie jestem w stanie ocenić czy ogólnie skrzynia jest cicho, nie mam porównania.
A ja wymieniałem już kilkadziesiąt łożysk i nasila się wycie gdy przechodzi na nie coraz większe obciążenie. Dziękuję, dobranoc :)
A, swoje naprawy zacznij od zmiany mechanika. ;)
Na pewno podjadę to sprawdzić do innego, skoro ten twierdzi, że oleju się nie wymienia. Wspomniałem o skrzyni bo było to poruszane w innych postach przez Mike'a.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.