Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Co jest nie tak?



popo
15-07-07, 19:35
Jestem po swapie na b18c4 zrobiony wydech i dolot , zhamowałem hanie i lipa, tzn. samochód nie ma nawet seryjnych parametrów jeśli chodzi o moc i moment. Silnik uważam ze jest w stanie idealnym na pierwsze 1500km po swapie nie wziął ani grama oleju (na bagnecie nic nie ubyło)choć dosyć często jeździłem na vtecu, nie kopci,suchy itd. przebieg 120 tys. km czy jest możliwe by tyle stracił na mocy? Czy zbieżność i opony mają znaczenie przy pomiarze?(bo tego jeszcze nie dopiąłem na ostatni guzik przy zmianie maglownicy, piast itd). Nie znam się na hamowniach może to jej przyczyna?

Pomiar (http://img362.imageshack.us/img362/1579/pomiarlz7.jpg)

Jeszcze jedno:podpiąłem się pod zawór vteca żarówką (bo myślałem ze vtec sie nie załącza)by sprawdzić czy komp załącza zawór i żarówa pali się od 5000 tys obr. czyli tak się załącza vtec czy to możliwe? albo ktoś grzebał w kompie? No i skąd wziął sie ten dołek momentu pomiędzy 4500-5800 obr/min?

!markos
15-07-07, 20:23
zupelnie normalny wykres, nic mu nie dolega
jaki masz wydech?

popo
15-07-07, 21:01
Tylko ze seria to: 169 KM/8000rpm i 174Nm/7500rpm, wydech przelot 2,5cala tylko końcowy tłumnik , kolektor ebayowy 4-2-1

LIO
15-07-07, 21:06
seryjnie masz 169, co nie znaczy ze musisz tyle miec. Moze byc raz wiecej, a raz mniej. Nie wiadomo jak z dokladnoscia hamowni, kalibracja itd. Do tego mamy lato, auto zasysa cieple powietrze, osiagi sa nieco gorsze.
2,5 cala to moim skromnym zdaniem przerost formy nad trescia. Do tego kolektor nie wiadomo jak wykonany (rózne sa te noname-y), wiec wydech mógł Ci nic nie poprawic, a nawet nieco zepsuć. 2,25 cala to max co powinno byc dla nic nie zmodzonego auta.
Generalnie, wykres wyglada normalnie.

popo
16-07-07, 10:58
Czy to prawda że hondy nie trzymają mocy? kolektor mam TAKI (http://img403.imageshack.us/my.php?image=kolgn8.jpg) a wydech TAKI (http://img257.imageshack.us/my.php?image=wydechmf8.jpg)

nitro20
16-07-07, 19:07
Nie do końća to prawda, zazwczyaj wygląda to tak że ktoś jedzie 10 letnim autem na hamownie, najczęściej od entego własćiciela, które nie wiadomo jakie miało życie wcześniej i oczekuje serii. Bardzo czesto trzymają serie i po 10 latach często nie. Najlepiej jest sprawdzić moc przed modami, ale ja się nie madrze bo tego też nie zrobiłem.

Kolektor masz że się tak wyraże z du..., z ebayowymi jest tak że masz loterię, jednym dał 10 koni innym zabrał kilka. Jak masz możliwość to właduj serie albo pożycz od kogoś dobry kolektor i zmierz sie jeszcze raz.

popo
16-07-07, 20:33
Nie mogłem jechać na hamownie przed modami bo wtedy było 1.3 a po swapie musiałem założyć jakiś wydech i kolektor zeby wyjechać z garażu. Oryginalny kolektor mam więc chyba go założe na próbe.Tylko problem z hamownią bo jestem z Koszalina najbliższa hamownia jest chyba w Gdyni :( Teraz się hamowałem na takiej przenośnej, słyszałem że one nie są zbyt dobre. Najlepiej by chyba było zhamować się jeszcze raz z takim setupem na innej hamowni i wtedy porównać wyniki.

stempel
20-07-07, 10:49
jesli masz watpliwosci co do hamowni i braku mocy na papierku to moze napisz jakie masz czasy przyspieszen?

Emre
20-07-07, 13:48
moim zdaniem 2.5" na dwóch tłumikach do b16 albo do b18c4 to jednak troche za dużo... oczywiście mowa o N/A... na przykładzie Adasia ek4 było to dobrze widać... mimo tego, że ma dużo krótszą skrzynie od itr'a ze szperą i na pewno więcej doświadczenia za kółkiem objechałem go bez problemu... ja ide w 2.25"

emg
20-07-07, 15:46
2,25 jest jak najbardziej odpowiedni i myślę, że do 200KM powinien wystarczyć

Romi
21-07-07, 09:09
za duzy wydech, masz seryjny kolektor ssacy 3 czesciowy ktory nie bedzie dobrze współpracował z takim headerem jak masz...stad ten dołek w wykresie, albo dołozysz krótki kolektor np Sk2, albo wydech 2.25, proponowałbym tez poprawic mapy po takim wydechu bo napewno troszke jest do poprawy

popo
21-07-07, 15:14
Założyłem seryjny kolektor-jakie zmiany? ciężko powiedzieć. Na pewno jest ciszej, dźwięk silnika mniej 'metaliczny'. Moc?-muszę pomierzyć czasy przyśpieszeń jak wspomniał Stempel, tylko w jakich zakresach prędkości? np 80-120km/h na 4biegu? 0-100km/h? gdzie można zakupić krótki kolektor sk2?ile kosztuje i czy trzeba po wymianie zestroić tego jakąś hondatą? jaki jest pełen koszt wymiany i zestrojenia? Czy po wymianie na sk2 nie strace dołu?

Romi
22-07-07, 14:25
sk2 pociagnij z ebay. koszt ok 300$ plus przesylka i cło, konieczne strojenie, nie powinienes stracic dolu przy odpowiednim strojeniu. Co do cen montazu to mysle ze w granicach 200pln + stojenie od ok 500pln

Furious
23-07-07, 10:34
trzeba po wymianie zestroić tego jakąś hondatą? jaki jest pełen koszt wymiany i zestrojenia?
Stroic nie trzeba, ale jesli liczyc na prawdziwe efekty to dobrze by bylo.
Hondata jest fajna, jest droga, ale nie jest konieczna, mozna to zrobic duzo taniej, zapraszam na www.jhm.com.pl

Gawroon
23-07-07, 12:40
jak dla mnie 2,5" do b18c4 to nie jest za dużo. owszem jest trochę na wyrost ale nie ma dowodów, że na 2,25 zawsze jest lepiej. jest kilka osób na forum które do b16 mając tylko dolot i kolektor założyły 2,5 i sa zadowoleni więc myśle ze 2,5 do C4 to nie jest błąd.

inna sprawa ze o ile b16 na ogół trzymają katalogową moc to z tego co słyszałem większość C4 ma z tym poważne problemy...

Kras
23-07-07, 13:05
Tylko ze seria to: 169 KM/8000rpm i 174Nm/7500rpm, wydech przelot 2,5cala tylko końcowy tłumnik , kolektor ebayowy 4-2-1

Seria B18C4 to 169KM@7600 i 166Nm@6300.
Gdyby faktycznie miał mieć 174 niuty przy 7500rpm to z prostego równania na moc z momentu i obrotów by wychodziło niecałe 180KM przy tych obrotach.

popo
23-07-07, 20:40
Czyli i tak brakuje 8nm i 8Km :( znalazłem kolektor czy podejdzie do C4? napisane jest ze do C5 http://moto.allegro.pl/item218518223_skunk2_kolektor_ssacy_pro_series_typ e_r_skunk_2.html acha komp zostaje ten sam? czy jak to poskładam to mogę jeździć? nic się nie stanie? chodzi mi o dojazd do miejsca gdzie to można zestroić. Właściwie to co daje taki kolektor?
A może walnąłem się o jakiś ząbek przy zmianie paska rozrządu?Raczej to niemożliwe ale sam już nie wiem... Myślę że wtedy byłby większy spadek mocy.

Pati
21-08-07, 16:52
ten kolektor nie pasuje do tej głowicy. potrzebujesz kolektor ssący do GSRa (B18C1)

popo
23-08-07, 23:26
Dzięki Pati
Zrobiłem pomiary przyśpieszen i wychodzi powtarzalne 6,8 s do 100km/h http://www.youtube.com/watch?v=StbMK7PRrc8 i teraz pytanie do tych co mają podobny setup, jak jest u Was z czasami? A duga sprawa to wszyscy mówią, ze z tą skrzynią wypada sie z vteca miedzy 1 a 2 biegiem co nie jest prawdą jak widac na filmiku.

26.08.2007r

Dziś były pomiary G-techem Pro : 0-60mph/6,46s ,0-400m/14,85s http://pl.youtube.com/watch?v=kpPPAW-4iSY

CHOJNA
10-09-07, 21:02
pytałem sie w el tecu o cały wydech do mnie i zaproponowali 2,5 wiec niewiem jak to jest chyba wiedza co robia ?

rem36
10-09-07, 21:46
Ta skrzynai wypada z VTECa!!! i koniec tematu, to ze moment w ktorym wypada jest przemielony nie znaczy ze jest ok.... zobacz co sie dzieje z predkosciomierzem po wbicu 2 nagle teleportuje sie o 15km i dlatego niby nie spada z vteca... jesli wsadzisz sobie opony 155 to nei bedziesz spadal z 8k co to wtedy bedzie znaczylo?

Emre
11-09-07, 11:38
pytałem sie w el tecu o cały wydech do mnie i zaproponowali 2,5 wiec niewiem jak to jest chyba wiedza co robia ?

w el-tecu jak zaświecisz $$ to Ci nawet 4" do eg3 zaproponują...