Zobacz pełną wersję : Honda Civic Vgen 3d
Witam , panowie mam problem dzisiaj pojechalem sobie hania nad jezioro super pogoda +30C
zaparkowalem wszystko git ladnie chodzila jak zawsze pozamykalem autko ale jak popatrzylem na droge i jaki jest ruch postanowilem wrocic i ja przestawic troche dalej od szosy, a tu niespodzianka zapalam stacyjke i krece a silnik nie chce zaskoczyc jedyne co zauwazylem to :
- wszystkie plyny sa na poziomie
- po zalaczeniu stacyjki kontrolka z silnikiem i oleju w silniku nie gasnie po pewnym czasie ( z tego co pamietam to mi gasly)
- przy zapalaniu stacyjki pamietam ze zawsze cos buczalo pod maska (chyba pompa paliwa) a teraz nic cisza
Czytalem troche po forum i ktos mial podobny problem i poradzono mu sprawdzic przekaznik pompy paliwa
Pytanie :
- Czy mam ten sam problem ?
- Jak tak to w ktorym miejscu znajduje sie ten przekaznik ?
- Jak sprawdzic czy jest iskra ?
- Jak sprawdzic czy podaje paliwo ?
HELP ! :(
:( :(
tak, masz ten sam problem, poszukaj dokładniej na forum bo jest specialny temat o przekaźniku pompy paliwa i nawet ze zdjęciem gdzie go szukać :)
ok sprawdze to chyba to http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=30692&highlight=przeka%BCnik+pompy
racja to chyba wina tego przekaznika tylko teraz ile bedzie mnie kosztowal taki nowy ;/
nie musisz kupowac nowego, ten da sie spokojnie "naprawic" i o tym na forum tez jest lub na przyszlosc mozna wymienic przekazniki na mocniejsze co by sie styki nie utlenialy za szybko
znaczy sie probowalem cos z tym przekaznikiem ale nic sie nie zmienilo
jeżeli rozebrałeś przekaźnik i przelutowałeś wszystkie styki i nadal nic to opisz dokładniej objawy, czy to tylko tak czasem czy padło i koniec ? kazdy szczegół bedzie pomocny
pierwszy raz mi sie to zdazylo i jak juz padl to koniec tak jak pisalem zauwazylem ze chyba pompa paliwa nie chodzi i kontrolki nie gasna z czasem akum jest git bo pradzi probowalem go z na pych odpalic :P ale nie zaskoczyl czyli nie dostaje paliwa albo iskry nie ma (tak mi kumpel powiedzial) jutro rano jeszcze raz przelutuje ten przekaznik moze cos zaskoczy
jak padło i koniec to nawet nie lutuj drugi raz bo to nie to :/ jeżeli nie słychac pompy to albo mogła ona paść albo bezpiecznik jeżeli wogóle jest od pompy (najlepiej sprawdź wszystkie) lub co gorsze jakis kabel a tu już sporo szukania.
iskra pewnie jest ale dla pewności możesz sprawdzić: najprościej to wyjmij jeden kabel wysokiego napięcia ze świecy, wsadź w niego świece i przytrzymaj tak żeby gwintem dotykała silnika, wtedy oczywiscie druga osoba kręci stacyjką :)
wszystkie bezpieczniki sprawdzilem i sa ok
jedyne co mnie zdziwilo ze wszystko trybilo cacy wylaczylem silnik pozamykalem auto 2min pozniej wracam i trup :|
podpowiem ci co u mnie nie gralo. walczylem z tym gownem a okazalo sie ze byl slaby styk kostka-przekaznik. czasami potrafil zgasnac podczas jazdy.wyjmij wtyczke,podoginaj konektroki i na wlaczonem zaplonie podlacz przekaznik, sluchaj czy sie pompa odezwie
witam dzisiaj przelutowalem wszystkie styki i teraz raz zaskakuje na 10 prob wiec to chyba wina tego przekaznika co ?
niekoniecznie, a jak już zaskoczy to chodzi bezproblemowo?
tak chodzi jakby nigdy nic wiec juz sam nie wiem pompa raczej dziala moze gdzie indziej trzeba szukac usterki ?
pytanie jak zrobic samodiagnostyke ?
dziwne to jak dla mnie żeby przekaźnik tak nagle zaczą zawodzić, sprawdź jeszcze jego kostke, ewentualnie spróbuj obkręcić ją o 360stopni i wtedy wetknąć (czasem pomaga na stare kostki)
teraz trzeba by znaleźć schemat tych kabli od przekaźnika i zewrzeć dwa odpowiednie w kostce żeby się upewnić czy to przekaźnik czy nie
hmm a jak bym wymienil ten przekaznik na nowy to by poskutkowalo ?
14:15 [ Dodano: Pon 16 Lip, 2007 ]
znalazlem cos o przekazniku http://bncr.diinoweb.com/files/przekaznik.JPG
14:25 A wiec połączyłem kabelkiem No.5 z No.7 wynik - po przekreceniu stacyjki pompa rusza ale kontrolka silnika nie gasnie i silnik dalej niechce odpalic.
żółta kontrolka check engine? z przekaźnikiem podłączonym też nie gasła? jeśli tez nie to musisz zrobić samodiagnostyke, a jak to napewno gdzieś jest na forum. może komp specialnie nie załancza pompy wykrywając inną usterke? niewiem czy to możliwe :P
kurcze juz szukalem samodiagnostyke ale jakos znalesc nie moge :/
[ Dodano: Pon 16 Lip, 2007 ]
dobra juz cos znalazlem jutro bede kombinowac :D
[ Dodano: Wto 17 Lip, 2007 ]
lipa probowalem zrobic ta samodiagnostyke ale nic nie wyszlo dalej wszystkie kontrolki sie swieca pompa nie trybi i silnik nie chce zapalic ;/
witam, ja sie tu dopisze, a wiec tak... szukalem w szukajce, ale nie znalazlem dokladnie tego o co mi chodzi... otoz mam Civica 92 rok 1.5 16V "jajko" odpala caly czas dobrze, ale zdarzylo mi sie, ze krece, krece i nie zaskakuje...tak kilka razy, za np 6 razem odpala dobrze... jeszcze jak przekrece kluczyk na zaplon, to pali mi sie "check engine" taki zolty tak? chyba dobrze nazwalem, trzeba czekac az zgasnie? czy od razu mozna odpalac? ja od razu odpalam... ale zazwyczaj odpala idealnie, dziwi mnie tylko ze wjechalem do garazu...chwila przerwy, chce odpalic, a on kreci ale nie chwyta... a potem znow dobrze... co to moze byc? czekac az zgasnie ta zolta kontrolka? czego to moze byc wina, ze zazwyczaj pali dobrze, a czasem kilka razy krece i nic...
U mnie było to samo, trzeba było poczekać i później było oki. U mnie przelutowanie przekaźnika pomogło. Radze zrobić to samo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.