Zobacz pełną wersję : [PILNE] problem z alarmem
szybkie pytanie, bo zona nie moze odpalic, a ja jestem w pracy:
alarm sie z pilota nie chce wylaczyc - nie mozna otworzyc samochodu.
po otwarciu z kluczyka, wlacza sie alarm, ale wyje cicho.
nie mozna odpalic - jak sie wsadzi kluczyk do stacyjki, to pika albo alarm milknie, ale i tak nie mozna odpalic.
pomocy? jak to zresetowac ew?
auto to civic 2001 7 gen 1.4, alarm seryjny
na szybko...ja odpinałem akumulator na 2 minuty i podlaczylem kluczyk do stacyjki i sie uruchomil. Możliwe że słabe baterie w pilocie
oba piloty nie dzialaja, wiec to nie bateria w pilotach.
zona juz pojechala autobusem, ale wieczorem sprawdze - odepne najpierw aku. Akumulator jest nowy (2 miesiace ma), wiec nie sadze, ze to wina braku pradu.
a dlaczego tak cicho wyje? ten alarm ma jakis tryb cichy, czy cos podobnego? znalazlem tez procedure rejestrowania pilotow, ale nadal zastanawiam sie nad przyczyna awarii.
w niedziele samochod dzialal normalnie, postal do dzisiaj i sie nie daje otworzyc ani uruchomic.
jakie inne pomysly?
Najlepiej dezaktywujesz alarm poprzez przełącznik serwisowy o ile ko znajdziesz. Najczęściej jest schowany gdzieś pod kolumną kierownicy.
Często wygląda on tak:
http://elkom-serwis.com.pl/1010-1186-large/-przelacznik-3x2-mts-203.jpg
Może problem jest z zasilaniem? Jeśli spada napięcie w aucie to centralka alarmu się włącza i prawdopodobnie dlatego wyje tak cicho?
Najlepiej dezaktywujesz alarm poprzez przełącznik serwisowy o ile ko znajdziesz.
W standardowych alarmach nie było przełączników serwisowych.
Może problem jest z zasilaniem? Jeśli spada napięcie w aucie to centralka alarmu się włącza i prawdopodobnie dlatego wyje tak cicho?
Tak, to może być problem z zasilaniem.
bcn będzie musiał pogrzebać w instalacji jeśli reset nie pomoże.
ale jakiego rodzaju problem z zasilaniem? akumulator?
dlaczego nie dziala tez centralny?
problem może leżeć w samej syrenie, u mnie bateria w wyjcu padła i też podobnie świrowało
Krzysztof1969
18-04-12, 15:57
Sprawdz z drugiego pilota jeśli masz. Wyłącznik serwisowy musi być i jest montowany zawsze, chyba że montowałeś sam. Znajdziesz go najczęściej za plastikiem po lewej stronie na dole. Bądz pod kierownicą też z lewej strony. Jak deaktywować alarm znajdziesz w instrukcji APS 400 bo takie były montowane w Hondach, nie wykluczam jednak że masz inny(pilot w kształcie rogala z trzema przyciskami największy zielony). Jeśli problem leżałby w samej syrenie dałoby się odpalić auto.
Sposób pierwszy:
1. Otworzyć drzwi - alarm zacznie działać
2. Przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję zapalenia kontrolek na desce rozdzielczej.
3. Przełączyć wyłącznik serwisowy w pozycję ON a następnie OFF.
4. Syrena umilknie i alarm został wyłaczony.
Sposób drugi (należy użyć indywidualnego kodu):
1. Otworzyć drzwi - alarm zacznie działać
2. Przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję zapalenia kontrolek na desce rozdzielczej.
APS 400MX strona 4
Syrena umilknie na 3 sekundy, a po chwili rozpocznie odliczanie długimi sygnałami dźwiękowymi.
Sygnały dźwiękowe odpowiadają pierwszej liczbie kodu.
3. Po usłyszeniu kolejnego dźwięku odpowiadającego pierwszej cyfrze kodu należy:
- szybko przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję OFF (wyłączony) następnie ON (włączony) gdy
drugą cyfrą kodu jest 1
- szybko przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję OFF (wyłączony) następnie ON (włączony) 2 razy
gdy drugą cyfrą kodu jest 2
- szybko przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję OFF (wyłączony) następnie ON (włączony) 3 razy
gdy drugą cyfrą kodu jest 3
dzieki za rady - przyczyna problemow byl padniety do cna akumulator jednak. Niepokojace jest to, ze kupilem nowy 2 miesiace temu.
wsadzilem na noc na prostownik, ale dzis rano nadal byl nienaladowany. Popoludniu wsadze go do auta i zobaczymy. Nie wiem tylko, dlaczego sie rozladowal - zona sie zarzeka, ze swiatel nie zostawila, i drzwi pozamykala...
Może problem jest z zasilaniem? Jeśli spada napięcie w aucie to centralka alarmu się włącza i prawdopodobnie dlatego wyje tak cicho?
To dobrze obstawiałem :)
Może alarm wył całą noc i rozładował akumulator? Rozładowanie akumulatora nie zawsze wynika z z zostawienia świateł itp. Możliwe, że radio jest uszkodzone i cały czas obciąża akumulator. Na Twoim miejscu sprawdził bym jednak na pierwszym miejscu alternator czy masz ładowanie.
podlaczylem aku - odpalil i wszystko niby dziala.
jak sprawdzic, czy alternator pracuje prawidlowo?
aku mam Yuasa 45Ah
podlaczylem aku - odpalil i wszystko niby dziala.
jak sprawdzic, czy alternator pracuje prawidlowo?
aku mam Yuasa 45Ah
Akumulator dobry kupiłeś. Jak sprawdzić czy altek ładuje? Bierzesz miernik w dłoń, podpinasz się pod klemy akumulatora i patrzysz na napięcie. Najlepiej jak druga osoba jest w samochodzie i operuje gazem. Jak silnik jest zapalony, wszystkie odbiorniki w samochodzie włączone (klima, długie światła, halogeny jak masz, awaryjne, nadmuch na maksa, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek) podkręcasz auto do ok. 2500-3000 obr i patrzysz na poziom napięcia. Nie powinno spadać niżej niż 13.5 V.
Po wyłączeniu odbiorników wymienionych w nawiasie po pewnym czasie napięcie powinno wahać się w granicy 14.5 V, oczywiście na zapalonym silniku i obrotach jak wyżej.
dzieki.
miernika nie mam, ale podjade do jakiegos elektryka i zobacze
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.