Zobacz pełną wersję : Vtec b18c4
Witam W ostatnim tygodniu pękł mi tłumik. Samochód dosyć głośno chodzi lecz gdy wyprzedzałem samochód zauważyłem ze charakterystyczny dźwięk vteca nie słychać przy 5800~ lecz przy 4800~~ rpm. Wcześniej gdy wszystko było szczelne jakoś różnicy nie było miedzy 4k rpm a 7 :P Czym to może być spowodowane ? Patrzyłem z bratem komputer pokładowy jest p9k wiec seryjny :P. Dla ułatwienia nagrałem filmik być może się mylę (było po deszczu więc nie dawałem ostro ognia na starcie) :)?
http://www.youtube.com/watch?v=vY7psDbhCQg&feature=youtu.be
podłącze się pod temat , u mnie jest podobna sytuacja tylko w drugą stronę,po zmianie dolotu na nierdzewny od el-teca ze stożkiem KN i założeniu filterka na odme przez jakieś 100 km było bez zmian i nagle charakterystyczny dźwięk v-teca powędrował do góry i zaczyna się dopiero równo od 6000obr/min.Podejrzewam że to też może być coś związane z kompem i sterowaniem pracą silnika,ale nie jestem pewny.może jakieś mądre głowy od strojeń się wypowiedzą.plees
chłopaki, vtec zapina się w b18c4 przy ~4400 rpm, natomiast przy ~5850 rpm zapina sie IAB czyli otwierają się szersze kanały dolotowe w ssącym, przy serii dolocie i wydechu nie bardzo słychać kiedy zapina sie vtec, natomiast wiem jak zmieniłem dolot a potniej wydech dokładnie słychać jak zapinają sie zmienne fazy przy 4400-4500 rpm, a IAB to już na serii słychać doskonale. Jeśli coś nie napisałem tak jak powinno być lub coś pominąłem niech ktoś mnie poprawi. dodam ze na vteca ma wpływ ciśnienie oleju, czyli jego ilość, sprawdźcie jaki macie pozim oliwy, no i na koniec na zimnym oleju sie nie zapnie;]
4800 to VTEC... 5800 IAB... lub jakoś te okolice...
mój samochód nie widzi 3k rpm zanim nie osiągnie 90* :) olej jest też w pożądku bo silnik po remoncie :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.