PDA

Zobacz pełną wersję : oponki do civic VI na 15"



ma1ster
16-04-12, 18:42
Panowie potrzebuję się dowiedzieć czy mogę zmienić oponki ze standardowych 195/55/15, na 195/60/15, felgi to oryginalne hondowskie wiatraki, może ktoś ma takie założone? czy w ogóle się da, jak to wygląda i jak się prowadzi?

Kriss91
16-04-12, 18:51
Jeśli posiadasz 6 gena to możliwe, że się zmieszczą, ale... po primo jest duża szansa, że będzie Ci obcierać przy nierównościach (na glebie już na pewno),a po drugie nie będzie to wcale wyglądać. 60 to już balon. Kup oponę o profilu 50.

ma1ster
16-04-12, 20:26
wiem że nie za fajnie będzie wyglądało, ale trudno, chodzi mi bardziej o to, czy właśnie będą dobijały do nadkoli czy nie?

Kriss91
16-04-12, 20:33
Byłoby już naprawdę duże ryzyko, że ocierałoby na hopach. Różnica średnic w porównaniu do seryjnego koła to aż. ok. 6%.

karas
16-04-12, 20:47
Miałem zalożone opony 195/60/15 do 6 gena, które pochodzily razem z felgami z VII gena et 45 fela 6,5( dla VII gena jest to rozmiar homologowany )
przy obnizeniu -35 nie dalo sie na nich jezdzic przycieraly przy hopach oraz podczas skrecania na nierownosciach . Licznik przeklamywal o ponad 10 km/h takze nie polecam

dymek
16-04-12, 21:12
Ja mam obecnie takie zimówki. Fele hondowskie 15", zawias koni sport, na pośrednich ustawieniach - nieco niżej niż seria. Nie zaczepiam podwoziem, spokojnie mijam progi i dokładki też oszczędzam, ale przy maksymalnym skręcie trą o nadkola. Uważam że takie rozwiązanie jest dobre by przetoczyć się przez zimę, ale nie na lato.

ma1ster
16-04-12, 22:45
kalkulator mówi że 3,14% a nie 6% większe, profil 60 od standardowego homologowanego 55, jest wyższy tylko o 1cm na promieniu, kolega miał takie w coupe VI i mówił że nic nie obcierało, więc sam juz nie wiem. A zawieszenie mam standardowe nic nie kombinowane seryjne ek4.

Kriss91
17-04-12, 08:34
Sugerowalem sie fabrycznym rozmiarem 185/60/14.

karas
17-04-12, 10:11
a bo kolega ma vti , jezeli tak to 195/60/15 powinny byc git. Dla VI gena nie vti homologowany rozmiar to wlasnie 185/60/14 dla vti to 195/55/15. Jezeli masz seryjny zawias i wersje vti smialo bym zakladal 195/60/15 jednakze jezeli masz glebe i d serie pod macha bym tego nie robil

ma1ster
19-04-12, 23:37
mam fabryczne vti z b serią, nic nie kombinowane, zawias też fabryczny i pisze że homologowane to 195/55/15, a chciałem włożyć profil 60 bo tam gdzie śmigam straszne nierówności są, może troszkę lepiej przytłumi wyboje, a poza tym znajomy mi oferuje takie właśnie 195/60/15 za dobre pieniądze. Tak że jak kolega wyżej pisze zmieszczą się bez problemu to je biorę :)

A jeszcze jedno, czy taki vti ma inny zawias jak taka zwykła 1.4? oczywiście 6 gen.

ma1ster
27-04-12, 20:14
Panowie... powie ktoś jak jest z tym zawieszeniem w vti? czy jest takie samo jak w zwykłych wersjach? czy może zawieszenie takie samo, a profil karoserii jest inny, zna ktoś ten temat?

Ven
28-04-12, 16:14
Spreżyny seryjne w VTi sa primo 1, deko krótsze od standardowych, secundo 2 twardsze. Poza tym budowa zawieszenia niczym się nie różni.

ma1ster
28-04-12, 19:29
mmmm to dlaczego mi koledzy wyżej piszą, że w vti 195/60/15 nie będą obcierały, a w zwykłych wersjach takie już obcierają???

teraz już sam nie wiem... może ktoś kto ma takie założone do vti się wypowie :)

woPo
01-05-12, 10:43
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?18044-Jakie-opony