PDA

Zobacz pełną wersję : montaż panewek acl



hollyblood
15-04-12, 14:11
witam
Wiem ze dla wielu ten temat bedzie smieszny i pewnie wyladuje w koszu ale mam pytanie. Chce przy okazji remontu silnika zalozyć panewki acl race w wymiarze nominalnym. Zastanawiam sie jak to bedzie współgrało z blokiem na którym kombinacja panewek glownych jest różna. U mnie w d16 np jest BCCBB. jak to bedzie sie miało do spasowania.
Pozdrawiam
Artur

Skwaromir
15-04-12, 14:18
Mnie też to troche ciekawi.

U mnie w d16 np jest BCCBB
Czyli co firma czy oznaczenie ?
A i wszystkie panewki chcesz wymieniać czy tylko główne ?

zalozyć panewki acl race w wymiarze nominalnym
A tak w ogóle to wytrzyma ci wymiar ?
Może trzeba szlifować, żeby się nie zdziwić i nie rozbierać za jakiś czas ponownie.

hollyblood
15-04-12, 14:28
bylem z blokiem, walem , korbami i tłokami u szpeca lokalnego :) powiedział po pomiarach ze wal jest w dobrym stanie korby też. Blok roównież nie miał za duzej owalizacji ale zadal pytanie.. czy robię dla siebie czy na handel. jak na handel to nic nie robić z tulejami tylko składać i sprzedawać a jak dla siebie to hon. Silnik brał sporo oleju wiec w celu uszczelnienia zrobiłem mu hon i oczywiście nowe pierscienie. Panewki wymieniam wszystkie bo jak główne wizualnie były "galante" to korbowodowe były az różowe, tak zjechane. z tym BCCBB chodzi o wymiary panewek przy dobieraniu. Na bloku masz litere a na wale masz cyfre i na tej podstawie masz wymiar panweki. Jest 16 kombinacji panwewk

bont
15-04-12, 14:29
z tego co wiem to acl robi panewki tylko nominal z powodów takich że hondowskie wały nie są przewidziane na szlif. Rozumiem że panweki korbowodowe chcesz wymienić bo główne to raczej nie do zajechania są (podobno)
Także jeśli chodzi o mnie to śmiało wkładaj te ACL'e i śmigaj aż miło, jesli wal nie ma rys i jest w formie niminału to wszystko będzie latać.

hollyblood
15-04-12, 14:33
nie szlifuje się ich ze wzgledy na to ze powierzchnia miejsca na panewki sa azotowane po obróbce.(tak gdzies słyszałem :))

reaktor
15-04-12, 17:12
Mogles ze zastanow zamowic oryginal pod wymiar cenowo wychdzi podobnie jak race'y polsce a podobno same panewki sporo lepszej jakosci i mial bys dopasowane .



Także jeśli chodzi o mnie to śmiało wkładaj te ACL'e i śmigaj aż miło, jesli wal nie ma rys i jest w formie niminału to wszystko będzie latać.

no *****scie tylko kazda panewka jest taka sama a tu kolega ma 2 rozmiary i nie chodzi o nadwymiar

lar
15-04-12, 17:31
czyli do aso śmigać z tymi numerami z korb i literami z bloku niech tam dobiorą?

reaktor
15-04-12, 17:44
Oni tego nie dorabiaja tylko sprowadzaja gotowe jest kilka rozmiarów.
Jak masz nieograniczone srodki to tak

Ale .. To nie takie proste . U nas w aso Te zlodzieje zazadaja jakas chora sume . Podam przyklad uszczelniacz głowicy u nas kosztuje 28zł za sztuke w ASO w usa 1$ ...
Maglownica 750$ u nas prawie 6 tysiecy

81saren
16-04-12, 10:25
Podam przyklad uszczelniacz głowicy u nas kosztuje 28zł za sztuke w ASO w usa 1$ ...

niezgodze sie , w Warszawie w ASO bez znizek koszt jednego uszczelniacza to 24zl , w USA 1,36$ :)

z tego co sie orientuje panewki ACL ( wartosc nominalna ) maja wypośrodkowany rozmiar ( zielone badz brazowe wg. OEM honda ) . jezeli chcesz je poprawnie zamontowac , to jedziesz z panewkami , podpora , walem, korbami do zakladu co zajmuje sie szlifem , niech panewki spasuja , ( panewek / walu nieszlifuje sie do pasowania ) tylko korby / podpore , blok to taka regeneracja . Jezeli niemasz pewnosci ze wszystko bedzie ok to zamowic OEM , bywaly przypadki po zamontowaniu panewek ( nie OEM ) nie pisze specjalnie ACl , poniewaz wszystkie aftermarkery maja taki sam rozmiar, zaczynaly stukac , mialy zle pasowanie , tak wiec loteria , dlatego jak chcesz miec 100% pewnosc to OEM badz pasowanie wszystkiego ,
Pamietaj mozesz to wszystko wykonac sam papierkami PLASTIGAUGE ( http://www.youtube.com/watch?v=3qPRRE_tSBo filmik zebys niemusial szukac )

Ale jezeli wal trzyma wszystkie wymiary nic wczesniej sie niedzialo , to mozesz montowac DOBRE zamienniki , zastanow sie czy napewno chcesz ACL race ,a szczegolnie glówne .

jak bedziesz potrzebowal poszczegolne pasowanie panewek oraz ich kolory napisz , gdzies mam to zapinasne.

Yotomeczek86
16-04-12, 12:38
Szczerze, ja bym to oddał do zakładu który się tym zajmuje. Bo niema co się oszukiwać, jest to trudna robota a wszelkie błędy mogą się zakończyć poważną awarią silnika. Nie umniejszam koledze wiedzy oczywiście :)

hollyblood
16-04-12, 20:57
po ogledzinach bloku stwierdzilem ze potrzebuje czterech panewek zielonych i jednej czarnej kombinacja to c2, d3, b3, c2, c2, z tabelki wynika ze to 4xzielona i 1 x czarna.. tylko teraz musze pomyslec czy ta czarna bedzie grubsza od zielonych czy chudsza.. bo jakby dalo sie jedna podpore podszlifowac tak zeby zrobic z niej "zielona" teoretycznie bylyby wszystkie takie same....Koledzy, chce zrobic to dobrze, i zeby wystarczylo na wiele km(wiem, acl'e zuzywaja sie szybciej) bo jakby mi silnik wysrał sie po odpaleniu chyba bym sie zalamal.

reaktor
16-04-12, 21:12
to zamów od kogoś kto sprowadza ze stanów jak nie chcesz sie sam bawic, oryginalne panewki(jedna kosztuje coś koło 10-13$) i po problemie bez szlifowania, zapłacisz troche wiecej ale na pewno nie tyle co u nas W ASO

hollyblood
16-04-12, 21:17
tylko ze ja juz mam komplet na korby na glowne i dystanse walu.... i wlasnie chce to ogarnac jakos

hollyblood
18-04-12, 18:34
dobra, resumujac, z glownymi bedzie rzeźba w postaci szlifowania i pasowania. A jak wyglada sprawa z korbowodowymi? Jesli biorąc pod uwagę numery na korbach i literach na wale mam wszystkie takie same (kolor żółty OEM), czy w tym przypadku wystarczy pasowanie pod odpowiedni luz? czy te pasowanie będzie wiązało sie ze szlifem korb ? wydaje mi sie ze tak(jak juz wczesniej ktoś napisał). W najbliższym czasie będę ściągał z UK kilka kompletow tych plastiguage bo w polsce to jest chyba niedostepne. Wtedy chyba bede mogl powiedzieć coś więcej w temacie prawidłowego luzu na korbach bądź jego braku

hollyblood
03-05-12, 14:42
zdobylem paski plastigauge. pomierzylem luzy i wyszlo mi ze ma 4 czopach mam luz ok 0.050mm a na jendym 0.06X no i wlasnie ten jeden mnie martwi bo niby 0,05mm to luz dopuszczalny..

zmierzylem drugi raz i nie wiem jak to sie slato ale wyniki sa inne. momentu klucza nie zmienialem wiec tym bardziej dziwne. klucz ustawiony na ok 53 Nm.na czterech czopacz wyniki takie :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad38e9e72c6c8811.html

a na tej nieszczesnej piatej:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16ce9079c9e90e13.html

co Wy na to? co robic?