Zobacz pełną wersję : montaż panewek acl
hollyblood
15-04-12, 14:11
witam
Wiem ze dla wielu ten temat bedzie smieszny i pewnie wyladuje w koszu ale mam pytanie. Chce przy okazji remontu silnika zalozyć panewki acl race w wymiarze nominalnym. Zastanawiam sie jak to bedzie współgrało z blokiem na którym kombinacja panewek glownych jest różna. U mnie w d16 np jest BCCBB. jak to bedzie sie miało do spasowania.
Pozdrawiam
Artur
Mnie też to troche ciekawi.
U mnie w d16 np jest BCCBB
Czyli co firma czy oznaczenie ?
A i wszystkie panewki chcesz wymieniać czy tylko główne ?
zalozyć panewki acl race w wymiarze nominalnym
A tak w ogóle to wytrzyma ci wymiar ?
Może trzeba szlifować, żeby się nie zdziwić i nie rozbierać za jakiś czas ponownie.
hollyblood
15-04-12, 14:28
bylem z blokiem, walem , korbami i tłokami u szpeca lokalnego :) powiedział po pomiarach ze wal jest w dobrym stanie korby też. Blok roównież nie miał za duzej owalizacji ale zadal pytanie.. czy robię dla siebie czy na handel. jak na handel to nic nie robić z tulejami tylko składać i sprzedawać a jak dla siebie to hon. Silnik brał sporo oleju wiec w celu uszczelnienia zrobiłem mu hon i oczywiście nowe pierscienie. Panewki wymieniam wszystkie bo jak główne wizualnie były "galante" to korbowodowe były az różowe, tak zjechane. z tym BCCBB chodzi o wymiary panewek przy dobieraniu. Na bloku masz litere a na wale masz cyfre i na tej podstawie masz wymiar panweki. Jest 16 kombinacji panwewk
z tego co wiem to acl robi panewki tylko nominal z powodów takich że hondowskie wały nie są przewidziane na szlif. Rozumiem że panweki korbowodowe chcesz wymienić bo główne to raczej nie do zajechania są (podobno)
Także jeśli chodzi o mnie to śmiało wkładaj te ACL'e i śmigaj aż miło, jesli wal nie ma rys i jest w formie niminału to wszystko będzie latać.
hollyblood
15-04-12, 14:33
nie szlifuje się ich ze wzgledy na to ze powierzchnia miejsca na panewki sa azotowane po obróbce.(tak gdzies słyszałem :))
Mogles ze zastanow zamowic oryginal pod wymiar cenowo wychdzi podobnie jak race'y polsce a podobno same panewki sporo lepszej jakosci i mial bys dopasowane .
Także jeśli chodzi o mnie to śmiało wkładaj te ACL'e i śmigaj aż miło, jesli wal nie ma rys i jest w formie niminału to wszystko będzie latać.
no *****scie tylko kazda panewka jest taka sama a tu kolega ma 2 rozmiary i nie chodzi o nadwymiar
czyli do aso śmigać z tymi numerami z korb i literami z bloku niech tam dobiorą?
Oni tego nie dorabiaja tylko sprowadzaja gotowe jest kilka rozmiarów.
Jak masz nieograniczone srodki to tak
Ale .. To nie takie proste . U nas w aso Te zlodzieje zazadaja jakas chora sume . Podam przyklad uszczelniacz głowicy u nas kosztuje 28zł za sztuke w ASO w usa 1$ ...
Maglownica 750$ u nas prawie 6 tysiecy
Podam przyklad uszczelniacz głowicy u nas kosztuje 28zł za sztuke w ASO w usa 1$ ...
niezgodze sie , w Warszawie w ASO bez znizek koszt jednego uszczelniacza to 24zl , w USA 1,36$ :)
z tego co sie orientuje panewki ACL ( wartosc nominalna ) maja wypośrodkowany rozmiar ( zielone badz brazowe wg. OEM honda ) . jezeli chcesz je poprawnie zamontowac , to jedziesz z panewkami , podpora , walem, korbami do zakladu co zajmuje sie szlifem , niech panewki spasuja , ( panewek / walu nieszlifuje sie do pasowania ) tylko korby / podpore , blok to taka regeneracja . Jezeli niemasz pewnosci ze wszystko bedzie ok to zamowic OEM , bywaly przypadki po zamontowaniu panewek ( nie OEM ) nie pisze specjalnie ACl , poniewaz wszystkie aftermarkery maja taki sam rozmiar, zaczynaly stukac , mialy zle pasowanie , tak wiec loteria , dlatego jak chcesz miec 100% pewnosc to OEM badz pasowanie wszystkiego ,
Pamietaj mozesz to wszystko wykonac sam papierkami PLASTIGAUGE ( http://www.youtube.com/watch?v=3qPRRE_tSBo filmik zebys niemusial szukac )
Ale jezeli wal trzyma wszystkie wymiary nic wczesniej sie niedzialo , to mozesz montowac DOBRE zamienniki , zastanow sie czy napewno chcesz ACL race ,a szczegolnie glówne .
jak bedziesz potrzebowal poszczegolne pasowanie panewek oraz ich kolory napisz , gdzies mam to zapinasne.
Yotomeczek86
16-04-12, 12:38
Szczerze, ja bym to oddał do zakładu który się tym zajmuje. Bo niema co się oszukiwać, jest to trudna robota a wszelkie błędy mogą się zakończyć poważną awarią silnika. Nie umniejszam koledze wiedzy oczywiście :)
hollyblood
16-04-12, 20:57
po ogledzinach bloku stwierdzilem ze potrzebuje czterech panewek zielonych i jednej czarnej kombinacja to c2, d3, b3, c2, c2, z tabelki wynika ze to 4xzielona i 1 x czarna.. tylko teraz musze pomyslec czy ta czarna bedzie grubsza od zielonych czy chudsza.. bo jakby dalo sie jedna podpore podszlifowac tak zeby zrobic z niej "zielona" teoretycznie bylyby wszystkie takie same....Koledzy, chce zrobic to dobrze, i zeby wystarczylo na wiele km(wiem, acl'e zuzywaja sie szybciej) bo jakby mi silnik wysrał sie po odpaleniu chyba bym sie zalamal.
to zamów od kogoś kto sprowadza ze stanów jak nie chcesz sie sam bawic, oryginalne panewki(jedna kosztuje coś koło 10-13$) i po problemie bez szlifowania, zapłacisz troche wiecej ale na pewno nie tyle co u nas W ASO
hollyblood
16-04-12, 21:17
tylko ze ja juz mam komplet na korby na glowne i dystanse walu.... i wlasnie chce to ogarnac jakos
hollyblood
18-04-12, 18:34
dobra, resumujac, z glownymi bedzie rzeźba w postaci szlifowania i pasowania. A jak wyglada sprawa z korbowodowymi? Jesli biorąc pod uwagę numery na korbach i literach na wale mam wszystkie takie same (kolor żółty OEM), czy w tym przypadku wystarczy pasowanie pod odpowiedni luz? czy te pasowanie będzie wiązało sie ze szlifem korb ? wydaje mi sie ze tak(jak juz wczesniej ktoś napisał). W najbliższym czasie będę ściągał z UK kilka kompletow tych plastiguage bo w polsce to jest chyba niedostepne. Wtedy chyba bede mogl powiedzieć coś więcej w temacie prawidłowego luzu na korbach bądź jego braku
hollyblood
03-05-12, 14:42
zdobylem paski plastigauge. pomierzylem luzy i wyszlo mi ze ma 4 czopach mam luz ok 0.050mm a na jendym 0.06X no i wlasnie ten jeden mnie martwi bo niby 0,05mm to luz dopuszczalny..
zmierzylem drugi raz i nie wiem jak to sie slato ale wyniki sa inne. momentu klucza nie zmienialem wiec tym bardziej dziwne. klucz ustawiony na ok 53 Nm.na czterech czopacz wyniki takie :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad38e9e72c6c8811.html
a na tej nieszczesnej piatej:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16ce9079c9e90e13.html
co Wy na to? co robic?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.