Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : jak "zamontować" wahacze z mb, stabilizator 28mm do EK ?



konstruktor
14-04-12, 20:21
Pytania dotyczą zawieszenia przedniego / ukł kierowniczego
Jeżeli był już taki temat to proszę o link do niego , mi nie udało się takowego odnaleźć.

Posiadam wahacze z mb6 (VTI)+ tuleje (nowe) , do tego widełki amorów (także od mb) oraz stabilizator z aerodecka fi 26mm.
Pytanie, co muszę wymienić? i na co? abym mógł to założyć do EK3

Może stopniowo , zaczynając od wahaczy:

1. wahacze przednie z mb....
czy posiadając w/w wahacze i widełki da radę je włożyć do EK ?
jeżeli nie to co należy zrobić aby pasowały?


2. stabilizator 28mm z aero .....

Z tego tematu wiem że stab z "angielki" raczej nie podejdzie do ek
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?82313-Problemy-ze-stabilizatorem
wniosek z tego to : muszę zmienić sanki np na te z eg/mb?/mc?/itr?

3. zmiana sanek...

Z tego co "wyczytałem" na necie to , zmiana sanek z tych z Ek/Ej na eg/mb/mc/dc2 powinna przebiec bez problemowo tzn są one p&p,
czyli otwory konstrukcyjne są w tych samych miejscach dla w/w modeli.
jeżeli tak to które są "najlepsze" ?

No i ... czy mam szukać sanek od "B" czy też "D" serii... a może to nie ma znaczenia?
(chodzi o mocowanie tylnej łapy silnika - chyba tak to się nazywa)
u mnie pod maską znajduje się "D seria" - d15z6 (VIg, HB, EK3)

4. maglownica..
a) dla pewności ... zmieniając sanki z EK np na eg /mb(c)/dc , moj magiel się do niczego nie przyda?!- tzn po prostu nie pasuje? - inna konstrukacja/mocowania
b) zmieniając magliel z ek na eg ... czy to podejdzie pod kolumne kierowniczą, tzn.. czy połączenie na krzyżaku przebiegnie p&p?
c) czytając tematy na foum dowiedziałem się , że: magiel VTI (angielka) oraz ITR są jakby po "tuningu" , ponieważ do zamknięcia cyklu kręcenia w L/P potrzebna
jest mniejsza liczba obrotów kierownicy, aniżeli w "podstawowych" wersjach.
CZy są one takie same? jeżeli nie to która ma mniej tych obrotów?

5. osprzęt pod magiel...
jak później wygląda sytuacja z drążkami i końcówkami drąźków kierowniczych?

Pozdrawiam

konstruktor
24-06-12, 20:22
no więc aby nie pozostawić tematu bez odpowiedzi:
(może się kiedyś komuś przyda takowe info)

1. Można założyć wahacze z mb/mc/eg itp do ej/ek, oczywiście nie są p&p ale o tym zaraz.
2. Przedni stab z Aerodecka 26mm można założyć do ej/ek
pkt 3 i 4 póki co nie ingerowałem ponieważ nie było takiej potrzeby:


Aby to założyć potrzeba:
AD1. Wahacze:

1. wahacze mb(i inne angielki) / eg/dc2/itp
2. widełki amora od w/w modeli
3. tylnia poducha wahacza od ek/ej (o ile się nie mylę 6-kątna)
4. Przednia poduszka (silentblock - tak to się chyba nazywa) musi mieć otwór wewn. na śrubę 14mm a nie jak dla 5g 12mm
(bez problemu mozna to załatwić z firmą od PU )

AD2. Stablizator:

1. stabilizator + poduszki - u mnie akurat 26mm z aerodecka VTI
2. łączniki stabilizatora - są chyba takie same dla integry oraz w/w modelu
jako że kupiłem łączniki CTR to potrzebowałem do nich n/w elementów

2a. podkładki łącznika
3a. talerzyki pod podkładki - zastosowałem OEM które przyszły razem z wahaczami

Zestaw - Foto elementów których ja użyłem.
http://img32.imageshack.us/img32/7516/p6239301.jpg

Na Aucie:
http://img193.imageshack.us/img193/6661/p6249316.jpg

Więcej fotek jest u mnie w temacie
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?145197-EK3-D15Z6-HB-NH-575M-by-Gregor_K&p=1688518#post1688518

P.S. Na pytanie dlaczego stabilizator jest pod a nie nad wahaczem : inaczej nie pasuje:p
a tutaj dokładne wytłumaczenie:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?82313-Problemy-ze-stabilizatorem