Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Odboje do Koni Kit 1130



radar333
14-04-12, 09:33
Mam używany Koni Kit 1130, w zestawie nie mam odbojników amortyzatorów. W nowym zestawie z tego co widzę też nie ma. Wiem że teleskop tego amora jest troszkę grubszy niż seria więc pewnie trzeba by seryjne odbojniki rozwiercić aby luźno weszły na to. Mam pytanie do posiadaczy tego Kitu: dawaliście odboje? Jeśli tak to czy to nie przeszkadza w czasie jazdy, czy na przykład auto nie "siada" na nich? Jak to macie zrobione?

Czytałem też że na przykład Bilstein ma wbudowane odbojniki w środku amorów w niektórych modelach, może i tak tu jest?

And84
14-04-12, 10:04
Mam te amory i założone seryjne odboje , sprężyny Eibachy i wszystko jest ok nie dobija do nich itp Nie rozwiercałem ich .

radar333
14-04-12, 10:15
Ok, dzięki. Poprzedni właściciel mówił mi że trzeba rozwiercić tulejki na górnych poduszkach bo teleskop jest trochę grubszy. Rozwiercałeś to?

And84
14-04-12, 10:57
Tak to sie zgadza miałem tulejki o większej średnicy

lukwycz
14-04-12, 21:14
Ja rozwiercałem z 10mm do 12mm metalowy wierzch osłony amortyzatora, odboje standardowe tylko profilaktycznie skróciłem chyba o 1cm (bez rozwiercania, bo to elastomer).
U mnie obniżenie kombinowane dodatkowymi tulejami z nierdzewki- w sumie ok -40mm. Tulejki dałem bo wkurzyłem się , że lewa strona była ok 1-1,5cm niżej, jak to zwykle w civicach :)

Tomeszek
06-05-12, 16:23
nurtuje mnie taka kwestia związana z tematem. otóż mam bilstein'y b8 + eibach pro kit na przodzie i zastanawiam się czy wrzucać odboje i osłony na goleń?

PIMPEK_EJ2
12-05-12, 23:09
Tzn jeździsz bez osłon i odboii??

Tomeszek
12-05-12, 23:14
tak, skoro pytam no to....

maciu$
13-05-12, 09:10
tak, skoro pytam no to....

Brawo! Skróciłeś życie swojemu Bilsteinowi o dobre kilkadziesiąt %.

Tomeszek
13-05-12, 11:42
zrobiłem na nich może 200km więc pewnie nie, aczkolwiek nurtowało mnie to od początku. na chłopski rozum - osłony są po to by nie uszkodzić goleni, aczkolwiek mam je od innych amorów, gdzie jest pewnie inny skok i nie wiem czy trzeba by je skracać czy nie... co do odboii to bardziej mnie to ciekawi, ponieważ nie sądziłem że amor jest tak skonstruowany (tymbardziej za taką kase) że może dobijać...

więc poprosiłbym o wytłumaczenie dlaczego skróciłem życie moim amorom ;) o i widze że nawet u Was Maciek je kupiłem :D

ps. skoro odboje są wymagane dlaczego producent ich nie dodaje???

maciu$
13-05-12, 17:34
zrobiłem na nich może 200km więc pewnie nie, aczkolwiek nurtowało mnie to od początku. na chłopski rozum - osłony są po to by nie uszkodzić goleni, aczkolwiek mam je od innych amorów, gdzie jest pewnie inny skok i nie wiem czy trzeba by je skracać czy nie... co do odboii to bardziej mnie to ciekawi, ponieważ nie sądziłem że amor jest tak skonstruowany (tymbardziej za taką kase) że może dobijać...

więc poprosiłbym o wytłumaczenie dlaczego skróciłem życie moim amorom ;) o i widze że nawet u Was Maciek je kupiłem :D

ps. skoro odboje są wymagane dlaczego producent ich nie dodaje???

Odboje czasem dodają producenci sprężyn pod skrócony skok, np. w Weitecu są o ile pamiętam, B8 nic się nie stanie jak wrzucisz najzwyklejsze odboje ew. można je nieco skrócić dla lepszego samopoczucia. Dobijanie nie ma nic do ceny amortyzatora, każdy amortyzator ma po prostu zakres pracy który się kiedyś kończy. Zależnie od modelu, ale w Bilsteina też można trafić z kompletem osłon.
Dlaczego jeżdżenie bez osłon skraca zdecydowanie żywotność amortyzatora tłumaczyć chyba nie muszę ;)

lukashh
22-05-12, 15:58
ps. skoro odboje są wymagane dlaczego producent ich nie dodaje???
bo sprzedaje je oddzielnie żeby zarabiać $$$ i żeby łatwo było kupić same odboje lub osłony, jeśli zachodzi potrzeba wymiany któregoś z tych elementów a nie całego amora. pzdr