PDA

Zobacz pełną wersję : Check Engine - LPG



mateusz991
14-04-12, 00:31
Witam.
Czy to prawda, ze Check Engine zapala sie (w moim przypadku przy ciaglej jezdzie powiedzmy 80/100km/h), poniewaz samochod jest stary i ma instalacje LPG?
Jezeli nie to czym to moze byc spowodowane?
Jade sobie jade 90km/h i po 3 min. stalej predkosci nagle Check Engine.
Samodiagnostyka nic nie wskazuje.
Jak jade trybem 1/2/3/4/5/4/3/4/5/3/2/1/2/3/itd... to zolta kontrolna nie ma zamiaru sie zaswiecic lecz przy ciaglej jezdzie na tych samych obrotach cos jej sie odwiduje i swiec.
Mechanik twierdzi ze "tak jest" w starych samochodach z instalacja LPG.
Jakies sugestie? ;)

KubEm
14-04-12, 08:11
nieee, zmień mechanika bo za taki tekst to ja dziękuje bardzo ... generalnie jeżeli w aucie jest wszystko ok to check nie powinien (w zasadzie nie ma prawa się palić). U mnie ostatnio było podobnie, samodiagnostyka nic nie pokazała, a na obwodnicy przy prędkości 120 zapalił się check. Po dojechaniu do domu i oględzinach okazało się, że mi płyn z chłodnicy wywala i się gotowało auto. Popatrz dokładnie na silnik, ewentualnie do dobrego gazownika podjechać.. tak czy siak, nie powinen sie palic, nie zależnie ile auto ma lat

rooter666
14-04-12, 10:13
jak się zaświeca check engine to musi być jakiś błąd w kompie, zrób poprawnie samodiagostyke bo na 99% jedziesz na ubogiej mieszance gazu.

vnv_nation
20-04-12, 21:22
nieee, zmień mechanika bo za taki tekst to ja dziękuje bardzo ... generalnie jeżeli w aucie jest wszystko ok to check nie powinien (w zasadzie nie ma prawa się palić).


Mylisz sie kolego i to bardzo. Check nie ma prawa sie zaswiecic przy sprawnym aucie ale przy zasilaniu benzyna. Przy gazie to jest niestety normalne ze check sie zapala. Mieszanka gaz powietrze jest inna niz benzyna powietrze i sonda odczytuje to jako blad i wywala checka nawet jak wszystko jest w porzadku. Nie ma co sie przejmowac. Przy sekwencji rzadziej sie to zdarza bo sekwencja jest duzo bardziej precyzyjna niz zwykly mikser i tyle.

jasiek09
21-04-12, 22:57
wywala checka nawet jak wszystko jest w porzadku. Oczywiście to nie prawda

vnv_nation
22-04-12, 00:09
Oczywiście to nie prawda


A moze jakis argument? Niz tylko wypowiedz na poziomie gimnazjalisty?

arekwu
22-04-12, 22:04
Mi że się zapala check engine. Szczególnie przy wyższych prędkościach na gazie (wtedy dosc często), nawet jeśli wszystko jest w porządku z autem. W mieście to się praktycznie nie zdarza (raz mi tylko migło - a może coś mi się przywidziało...) - czyli może to rzeczywiście coś związanego z tym co lambda podaje...a auto i tak jeździ super.

Poza tym 'nieprawda' piszemy razem...

Furious
22-04-12, 22:36
check nie powinien sie nigdy palic. Jak zapala sie przy jednostajnej predkosci zapewne zgłasza go sonda lambda i jest on zwiazany z ukladem paliwowym. Sonda do wymiany lub zle ustawienie LPG - do poprawy.

vnv_nation
23-04-12, 08:17
check nie powinien sie nigdy palic. Jak zapala sie przy jednostajnej predkosci zapewne zgłasza go sonda lambda i jest on zwiazany z ukladem paliwowym. Sonda do wymiany lub zle ustawienie LPG - do poprawy.


A bierzesz pod uwage to ze wszystko pod maska zostalo zaprojektowane pod benzyne? A podczas jazdy na lpg przez sonde przelatuje zupelnie inny sklad mieszanki! Nawet jak wszystko moze byc z lpg dobrze wyregulowane, to sonda moze odczytywac to jako blad bo nie zna tego typu gazow i wywalac to jako blad! Do tego tak jak mowilem wczesniej, instalacja na zwyklym mikserze nie jest az tak precyzyjna jak sekwencja i nigdy idealnie takiej instalacji nie wyregulujesz zeby w kazdym zakresie obrotow przy kazdym obciazeniu pracowala ksiazkowo.
Poza tym - znawco - po co chcesz przy jezdzie na lpg sonde wymieniac skoro ona i tak przy jezdzie na lpg nie bierze udzialu w niczym? Staje sie po prostu bezuzyteczna?

jasiek09
23-04-12, 08:38
Po co pierdzielisz takie głupoty jak nie masz o tym pojęcia. Lpg jest tak samo paliwem jak pb i check nie ma prawa się zapalić jeśli jest wszystko ok z dawką gazu. Przy jeździe ze stałą prędkością check nie zapali Ci się z byle powodu tak jest zbudowane OBD. Lambda wypada poza regulację jeśli jest zły składa mieszanki na LPG i check się zapali. Co do sondy to jest brana pod uwagę w każdej nowszej niż I gen instalacji więc już teraz praktycznie w każdej.

Nawet jak wszystko moze byc z lpg dobrze wyregulowane, to sonda moze odczytywac to jako blad bo nie zna tego typu gazow i wywalac to jako blad! Haha ciekawe jakim cudem ???????

Furious
23-04-12, 15:33
vnv_nation - ZNAWCO, wiesz w ogole jak działa sonda lambda?

vnv_nation
24-04-12, 20:03
Co za ludzie :) znacie w ogole zasade dzialania lpg? Czy tylko autoswiat poczytaliscie? :/ nie bede komentowal dalej tych durnych wypocin, douczcie sie troche na temat lpg, na temat tego czy sonda bierze jakikolwiek udzial w pracy lpg przy instalacji mieszalnikowej i potem mozemy dyskutowac bo rece opadaja...

LemonR
24-04-12, 20:34
Chciałem tylko zauważyć, że autor wątku nie określił której generacji ma instalację i tak to wygląda, że vnv_nation pisze o instalacji mieszalnikowej gdzie ma rację, że sonda jest emulowana a pozostali myślą o sekwencji i też maja rację, że prawidłowo wystrojona nie ma prawa generować czeka.
To o jakiej instalacji w końcu mówimy?

jasiek09
24-04-12, 20:45
czy sonda bierze jakikolwiek udzial w pracy lpg przy instalacji mieszalnikowej Chcesz powiedzieć że nie bierze nigdy gdy mikser jest w dolocie :) ?

erkey
26-04-12, 22:42
douczcie sie troche na temat lpg, na temat tego czy sonda bierze jakikolwiek udzial w pracy lpg przy instalacji mieszalnikowej
powiem więcej, sonda nie bierze nawet udziału w dawkowaniu gazu przy sekwencji. natomiast przy źle wyregulowanej instalacji wywali czeka. proszę nie mylić tu funkcji dawkowania paliwa jaką sonda spełnia przy zasilaniu benzyną z funkcją wskazywania błędnej mieszanki, gdzie sonda działa tak samo na każdym paliwie nie zależnie jakiej generacji instalację lpg posiadamy.

LemonR
26-04-12, 23:17
powiem więcej, sonda nie bierze nawet udziału w dawkowaniu gazu przy sekwencji.

To akurat nieprawda bo przy sekwencji czas wtrysku gazu określony jest na podstawie czasów wtrysku benzyny a te ustalane są przez ECU między innymi na podstawie danych z sondy regulacyjnej. Tak więc sonda ma bardzo istotny wpływ na dawkowanie gazu w instalacji IVgen.

jasiek09
26-04-12, 23:40
To akurat nieprawda bo przy sekwencji czas wtrysku gazu określony jest na podstawie czasów wtrysku benzyny a te ustalane są przez ECU między innymi na podstawie danych z sondy regulacyjnej. Tak więc sonda ma bardzo istotny wpływ na dawkowanie gazu w instalacji IVgen. dokladnie

Furious
27-04-12, 08:05
true

erkey
27-04-12, 08:43
Tak więc sonda ma bardzo istotny wpływ na dawkowanie gazu w instalacji IVgen.
najpopularniejsza sekwencja w Polsce STAG, zresztą którą sam posiadam STAG 300ISA2. tylko przy modelu STAG300ISA2 czy Premium korekty są robione zgodnie z korektami ECU benzynowego. Ponadto przy STAG300ISA2 nikt nie jeździ z włączoną ISA. Włącza się ją tylko do wyregulowania instalacji. Więc jeśli jest wyłączona to nie ma korekcji od sondy lambda.
Poza tym bardzo mało jest instalacji STAG 300 Premium. Najwięcej jest najtańszych instalacji z podstawowymi sterownikami które leją prosto z map.
Jeśli ktoś ma wątpliwości co do tego co piszę, to zapraszam na lpg-forum i na stronę staga.
http://www.ac.com.pl/pl/doc/313/charakterysta-techniczna-sterownikow

rooter666
27-04-12, 09:28
nie ogarnąłeś tematu ;) w każdej sekwencji czasami wtrysku steruje komp silnika, wyliczone czasy podpatruje komp gazowy i wylicza odpowiednie czasy dla wtrysków gazowych, sonda lambda jest cały czas w użyciu i wcale nie musi być podłączona do kompa gazowego bo sygnał z niej pobiera ecu silnika.

erkey
27-04-12, 09:45
nie ogarnąłeś tematu w każdej sekwencji czasami wtrysku steruje komp silnika, wyliczone czasy podpatruje komp gazowy i wylicza odpowiednie czasy dla wtrysków gazowych, sonda lambda jest cały czas w użyciu i wcale nie musi być podłączona do kompa gazowego bo sygnał z niej pobiera ecu silnika.
po co zatem jest ISA jak jest tak jak piszesz? widziałeś charakterystykę sterowników którą zamieszczałem w poprzednim poście? jesteś pewny że stag 200 i stag 4 plus czy stary stag 300 same zmieniają czasy dla wtryskiwaczy gazowych? masz kabel do staga? stroiłeś sam go kiedyś? ja mam i stroiłem. zapewniam cię za jak ustawię czasy wtrysku na określonym poziomie przy wyłączonej ISA to nic ich nie zmieni. jak masz kabel to pobaw się, nagraj plik osc, poczytaj forum lpg i wtedy przyznaj mi rację:):)

Furious
27-04-12, 09:51
Mam staga 300, mam kabel, sam stroje. Komputer gazowy podaje dawki LPG na podstawie komputera benzynowego, a ten dawkuje paliwo na podstawie wskazań sondy lambda. W komputerze gazowym ustawiamy tylko odpowiednie mnożniki, a nie dokladne dawki LPG. Czyli np przy takich obrotach i takim obciazeniu komputer gazowy przemnaza czas wtrysku benzyny przez jakas wartosc i taki podaje czas wtrysku LPG.

erkey
27-04-12, 10:13
Komputer gazowy podaje dawki LPG na podstawie komputera benzynoweg
praktycznie ze wszystkim się zgadzam co napisałeś oprócz tego stwierdzenia. sam kiedyś pisałeś dlaczego mi się mapki gazowe i benzynowe rozjeżdzają? właśnie dlatego że na podstawie mapek benzyny ustawia się mapkę gazu. dlatego zbiera się mapkę benzynową i gazową w identycznych warunkach. dlatego mapki są po pewnym czasie są rozjechane bo komp benzynowy zmodyfikuje mapkę benzynową z gazowa zostanie taka jaką ustawiłeś.
Ja mam proste pytania. dlaczego charakterystyka stagów zamieszczona na stonie producenta podaje to co ja piszę? po co został wprowadzony system ISA? dlaczego się go włącza, wyłącza? po co stroi się instalację jak wystarczy autoadaptację włączyć a resztę przecież komp gazowy sam dostosuje do benzynowego?
ponadto zapewniam wszystkich że samym mnożnikiem przy niezmienionych innych parametrach mogę ustawić czasy wtrysku dla gazu mniejsze niż na benzynie albo większe niż na benzynie a komp gazowy nie zmieni tych dawek na takie jakie uważa za słuszne. inaczej bez sensu było by ręczne korygowanie mnożnika, jak komp i tak ustawiałby właściwą dawkę sam bez względu na to co ustawimy.

rooter666
27-04-12, 10:54
autoadaptacja ustawia tylko wolne obroty, potem i tak trzeba dostroić mnożnik na drodze, jak nie wierzysz że to działa tak jak piszą koledzy to spytaj na lpg-forum pracowników firmy stag ;) masz racje co do tego że jak ustawisz mnożnik w stagu to on się potem nie zmienia, tylko że komp silnika kontoluje spaliny i w razie gdy będzie za ubogo to wprowadzi korekty, jeżeli natomiast korekty się okażą nie wystarczające to wtedy zapali się kontrolka check engine .

smad
30-04-12, 12:22
Check zapala się na lpg jak jest za ubogo ustawiona dawka gazu.
Nie wiem po co się kłócicie, wszyscy macie rację :) można jeździć na sekwencji, która będzie wspomagała się odczytami z sondy lambda, ale można jeździć na gazie, którego komputer będzie korzystać tylko ze swojej mapki. Wszystko zależy od chęci stroiciela.
Mam sekwencję, a nie posiadam sondy lambda. Auto od 6 m-cy mam wystroje na pb i lpg sondą szerokopasmową, różnica w mocy to 1,5KM i 2Nm :)

rdzenny
02-05-12, 17:57
Temat wygląda tak dla sekwencji IV gen. - jedni i drudzy mają rację:
- w ECU auta masz poprawkę długoterminową i krótkoterminową jadąc na Pb komp odczytuje bieżące wskazania z Lambdy i odpowiednio koryguje procentowo skład mieszanki czyli czas wtrysku (dawkę) jeżeli jest za ubogo daje poprawkę np +10% jeśli za bogato -10% na krótkoterminowej i tak do skutku aż osiągnie potrzebą prawidłową wartość. Zdarza się że dojedzie do końca zakresu i wtedy wywala check'a (praktycznie nie możliwe jeśli wszystko OK z silnikiem i Pb)
- jadąc na LPG komp LPG tylko wydłuża / skraca dawki poprzez ustawione mnożniki na mapie w np. w sterowniku STAG sztywno ustawione podczas strojenia. Jeżeli pan gazownik był leniwy i ustawił mapkę LPG aby aby czyli odpowiednio nie za duże mnożniki, przy złym doborze ciśnienia LPG na listwie, słabych wtryskiwaczach, źle dobranych dyszach itd to po pewnym czasie mapa bęzynowa która była wzorcowa podczas pierwszej regulacji okazuje się że bardzo się różni od mapy którą odczytasz w momencie przyjazdu na ponowną regulację. Dzieje się tak poprzez wspomniane poprawki dokonywane prze ECU auta. Jadąc na gazie mnożniki kiedyś ustawione i będące OK okazują się teraz za duże lub za małe i kom bardzo szybko dojedzie do maksymalnej poprawki i wywali błąd.
Ogólnie jeśli mapa pokryła się za pierwszym razem to NIE MA PRAWA GENEROWAĆ CHECK'a JEŚLI NIE MA INNYCH USTEREK lub np błędnie dobranych elementów instalacji...jeśli gazownik twierdzi że instalacja musi się ułożyć to ustawił zgrubnie i liczy na to iż komp sam dostroi się. Z własnej autopsji: jeździłem ponad 2000km but but czasami do odcięcia i nigdy się nie zapaliła. Po przejechaniu trasy 200km i pojechaniu troszkę na bęzynie check jak znalazł P0172 za bogato, wniosek gaz był zestrojony na ubogo i podbijał ustawienia kiedy przełączyłem na Pb silnik miał bardzo wysoko i zapalił check'a bo przekroczył dawkę. Reset check'a i ECU i problem znikł ale w najbliższym wolnym czasie przegonie furę tylko na Pb zczytam mapę i ponownie LPG do ustawienia....

knps88
03-05-12, 15:34
Instalacje STAG'a niestety nie sa czyms dobrym... zakladam je od dłuższego czasu i co 3 nowa instalacja wymaga strasznych poprawek już na pierwszym przeglądzie. (Generalnie komputery).
Najwięcej problemów jest ze skodami 1999+ i Hondami CRv. Po zestrojeniu ucza się totalnych głupot i nowe oprogramowanie całego układu nie daje żadnej gwarancji, ze bedzie to działać jak należy.
Lepiej dolożyć te 400zł i założyć se włoska instalacje jakas...

rdzenny
09-05-12, 12:41
Może tak ... może nie ... kumpel właśnie z AUDI V8 wywałił LANDI LENZO czy jakoś tak i wsadził STAGA 300-ISA2 + hana ma około ~250KM. Cytat z jego wypowiedzi: "Miałem za mało czasu i pieniędzy aby próbować walczyć z LANDI. STAG jest tak prosty i łatwy w konfiguracji że wszystkie moje problemy znikły - trzeba tylko chcieć i troszkę poczytać" Dodam że kolo nie jest mechanikiem i nie instaluje LPG - inżynier po budowie silników. Średnio raz na 2 tygodnie musiał coś grzebać od około miesiąca nie znika uśmiech z jego twarzy, brak problemów. Napewno nie BRC za 3tyś które samo kasuje checka :(
Może to zabrzmi troszkę jak materiał reklamowy ale strojenie zajęło mu 2x20min na drodze (nie w garażu jak większość naszych gazowników stroi)

LemonR
09-05-12, 17:48
Napewno nie BRC za 3tyś które samo kasuje checka

Samo się nic nie kasuje!. Owszem jest taka opcja ale to opcja i jeśli wyjedziesz od gazownika z tą opcją włączoną to znaczy że źle wybrałeś ale gazownika nie instalację.

hunter471
09-09-12, 17:22
Ja tam jeżdzę z checkiem i nie kasuje, komputer pokazał że to za mała oporność sondy da się z tym żyć :)