Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zapłon ?



civicD16Y2
13-04-12, 18:59
Witam.

Problem wyglada tak że po odebraniu samochodu od mechanika po wymianie modułu samochód zaczał przerywać na benzynie i bardzo na gazie :)
Kable OK
Kopułka OK
Palec Rozdzielczy OK
Świece OK
Przewody OK

mechanik zdjął aparat zapłonowy, ale ustawilł go w takiej samej pozycji jak był wczesnije zaznaczając sobie wybijakiem, po wymianie świec samochod troszkę mniej przerywał, po przestawieniu aparatu zapłonowego w kierunku kabiny ( wyprzedzenie zapłonu) samochód nie przerywa juz prawie na beznynie ( przerwie jak mu sie zachce) za to na gazie cały czas do 2 tys. obr. jak wyzsze obroty to wszystko jest git. Spadku mocy żadnego nie odczułem, oprocz niższych obrotów. Dodam jeszcze ze samochod był holowany i nie wiem czy czasen nie był szarpnięty na biegu :) moje pytanie brzmi następująco :D o co chodzi ? :P czy to może pasek przeskoczył o jeden ząbek na rozrządzie ??

CRX1
13-04-12, 21:06
czy to może pasek przeskoczył o jeden ząbek na rozrządzie ??

Mógł przeskoczyć(jak nie jest prawidłowo naoięty)trzeba sprawdzić ustawienie na punktach.A do sprawdzenia i ustawienia zapłonu ,mechanik powinien użyć lampy stroboskopowej,a nie sobie kręcić jak mu wygodnie.Opużnił Ci zapłon i dlatego masz zaniskie obroty.

nikog0
14-04-12, 13:57
każdy pisze: "prawidłowo napięty", co to znaczy? ile może się odchylać pasek rozrządu ? 1-1,5 cm ?

anticorr
14-04-12, 14:09
Zmień mechanika, a jak on Ci s*******i... robotę, to niech teraz się głowi i troi żeby Ci auto zrobić jak należy.

CRX1
14-04-12, 16:47
każdy pisze: "prawidłowo napięty", co to znaczy?

Po zamontowaniu paska(nie posiadasz przyrządu ,sprawdzającego naprężenie) ,w najdłuższym miejscu ,między kołami zębatymi ,przekręcasz pasek 90st siłą nie większą niż2KG,jeżeli skręcisz więcej lub mniej -robisz korektę naciągu.

Van_Dal
14-04-12, 17:13
jak był holowany oraz aparat ustawiony na starych znakach i masz opóźniony zapłon to naa 99% przeskoczył pasek
zmień mechanika bo mógł Ci przecież go nawet zerwać ...

CRX1
14-04-12, 19:40
mechanik zdjął aparat zapłonowy
Nie bardzo rozumiem po co demontował aparat.



jak był holowany oraz aparat ustawiony na starych znakach i masz opóźniony zapłon to naa 99% przeskoczył pasek
zmień mechanika bo mógł Ci przecież go nawet zerwać ...

Mechanik,raczej nie łapie tematu.Zrobił-opużnił zapłon ,zeby wyrównać pracę silnika i mieć z głowy problem.Ale to nie jest prawidłowe rozwiązanie i trzeba to poprawić i to jak najszybciej.

civicD16Y2
14-04-12, 21:32
tez nie rozumiem po co demontował aparat jak miał tylko moduł do wymiany :]

CRX1
14-04-12, 23:28
Ok,wygodniej zrobić to na stole.Ale sprawdzić musisz ustawienie rozrządu na znakach , i ustawić zapłon lampą stroboskopową.W Hondach ,nie ustawia się zapłonu na słuch:)