Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15Z3 na D15Z6



mateo721
13-04-12, 13:05
Mam civica d15z3 i nadszedł czas na mody w silniku i zastanawiam sie nad:
*kolektorem wydechowym
*kolektorem ssącym
*skrzynią bo moja za długa
Wszystko chce przełożyć z d16z6. Co o tym myślicie, czy w ogole sie to opłaci i czy jest to realne uzyskac 120km z tym silnikiem??

Starstruck
13-04-12, 13:09
Wyjdzie na to samo :). Tyle co ssak jest na plus z D15Z6. Skrzynia tak samo długa, wydechowy tak samo do bani, bo 4-1 z wbudowanym katem. Tak na serio, Z3 nie da się zbytnio pomodzić.

mateo721
13-04-12, 13:11
Sorki za błąd ale chodziło mi o d16z6

Starstruck
13-04-12, 13:16
Aaa, to inna bajka :). Wszystko na plus :). Ale 120 KM na pewno nie będzie. Jak byś zrobił wydech 2" to wtedy może 100-105 wyjdzie :). Ale nie to jest najważniejsze. Przybędzie trochę Nm i będzie dużo lepiej się zbierał w porównaniu do tego co teraz masz.

mateo721
13-04-12, 13:25
A jak bedzie wygladać sprawa z połączeniem tego wszystkiego? Komputer zostaje ten sam? I co ze spalaniem duzo wzrośnie?

Starstruck
13-04-12, 13:36
Skrzynia i wydechowy p&p, ssak lepiej komuś daj do zamontowania, jak nie ogarniasz, ale też podejdzie p&p. Najlepiej kupić kompletny. Wg mnie spalanie pozostanie na zbliżonym poziomie.

mirasek
13-04-12, 13:48
Poczytaj tematy @anticorr i @Bonless w dziale "nasze hondy, 5d i aero", mają przeróbki o których piszesz.
120KM nie wyjdzie na tej głowicy, tam jest wszystko nastawione na niskie spalanie, odkręcanie tego wydaje mi się sensowne do pewnego stopnia, w końcu zacznie palić tyle co d16z6 a i tak nie będzie jechał jak d16z6, no chyba że masz zdrowy swój silnik i chcesz się na nim pobawić, pouczyć dłubania, to ok ale wg mnie korzystniejszy będzie swap jeśli brakuje Ci osiągów.

Bonless
13-04-12, 13:54
Co do spalania to musisz dodać około litra na 100km do tego co masz teraz. Ogólnie mody bardzo na plus auto jest o wiele żwawsze, mi najwięcej radochy dał ssak z Z6, skrzynia też robi robotę. U mnie wyszło prawie 113 KM i 145Nm gdzie jeszcze można by poprawić dolot (np. cai zamiast short ram) i wydech (u mnie srodkowy 2" zew. śr. VTI i koncowy komorowy) więc myślę że jeszcze parę kucy dało by wycisnąć bez rozbierania silnika. Komputer, wtryski i przepustnicę zostawiasz te które masz.

mateo721
13-04-12, 14:08
Komputer, wtryski i przepustnicę zostawiasz te które masz.

Czyli nie jest mi potrzebny kompletny ssak bez przepustnicy i wtryskow?

Bonless
13-04-12, 14:10
Tak kupujesz gołego ssaka D16Z6. Ogólnie podchodzi p&p ale będziesz musiał zatkać parę przewodów od podciśnienia (od EGR) i pewnie jeden wodny na nowym ssaku.

mateo721
13-04-12, 14:12
A gdyby tak zostawic przepustnice od z6? Dało by to coś?

Bonless
13-04-12, 14:18
Nie trzeba bo masz takiej samej średnicy przepustnicę. Chyba że chcesz jakąś większą wkładać ale to już nie od D-serii.

mateo721
13-04-12, 14:23
A co z kołem zamachowym? Coś z Tym robiłeś?

Bonless
13-04-12, 14:24
U mnie został seryjny zamach.

mateo721
13-04-12, 14:28
Skrzynia z z6 widze ze troche droga jest moze cos innego proponujesz? Jaka Ty masz?

Bonless
13-04-12, 15:29
Ja mam z6 myślę bez problemu można znaleźć za 300zł. Tylko nie wiesz w jakim stanie będzie ta kupiona skrzynia. Ewentualnie jak byś był zainteresowany to mam bebechy ze skrzyni Z6 (przełożenie główne i biegi) jak chcesz mogę ci je sprzedać i przerobisz sobie swoją skrzynię. Będziesz wiedział co masz i możesz sobie zostawić dłuższą piątkę z Z3.

mateo721
14-04-12, 16:03
zależy co Ci zostalo z tamtej skrzyni

anticorr
14-04-12, 16:51
Hehe jaki wątek się urodził z modzeniem Z3 :D Mój imienniku będziesz sam wymieniał skrzynię? To od razu oblukaj w jakim stanie masz sprzęgło i wymień sobie łożysko dociskowe dla pewności. I jak masz dylemat to masz tutaj wypis skrzyni o D-serii, do wyboru do koloru :)
http://img851.imageshack.us/img851/2352/d26fb7e2c28698dd.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/851/d26fb7e2c28698dd.png/)

mateo721
15-04-12, 11:28
Tak sam bd wymieniał, nie lubie jak ktoś robi coś za mnie przy aucie i mam pewnośc ze bd to zrobione dobrze. Dzieki anticorr napewno sie przyda.

Bonless
15-04-12, 13:49
Zostały mi wałki, przełożenie główne, wszystkie biegi, synchronizatory, przesuwki tak właściwe wszystko oprócz obudowy, dyfra i wybieraków.

mirasek
15-04-12, 14:02
Szukaj czegoś z dwójką 1,900 lub 1,909 - zobaczysz że warto :) jak auto na miasto to ścieśniaj wszystkie przełożenia, nawet 3 i 4 z crx dohc, krótsza 5 żeby przepaści nie było i jakieś krótsze przełożenie główne wg upodobań ale najkrótsze 4,438 do tego silnika to raczej słaby pomysł, prędkości max na biegach zrobią się jak w dieslu :/

mateo721
26-04-12, 18:58
A jakiego v max moge sie spodziewac na skrzyni z d16z6 i d14a3? Jakiej srednicy jest układ wydechowy z vti?

Guscioren
26-04-12, 22:01
Z tego co mi wiadomo b18 ma 2" Jeżeli chcesz sie bawic w układ wydechowy polecam Ci poczytac tematy o tłumikach z roverow :)
Ja sie bede zabieral do tego po 1w moim vti (Wypłata :cool: ), tylko upewnie sie w 100% co i jak :)