Zobacz pełną wersję : D15Z3 na D15Z6
Mam civica d15z3 i nadszedł czas na mody w silniku i zastanawiam sie nad:
*kolektorem wydechowym
*kolektorem ssącym
*skrzynią bo moja za długa
Wszystko chce przełożyć z d16z6. Co o tym myślicie, czy w ogole sie to opłaci i czy jest to realne uzyskac 120km z tym silnikiem??
Starstruck
13-04-12, 13:09
Wyjdzie na to samo :). Tyle co ssak jest na plus z D15Z6. Skrzynia tak samo długa, wydechowy tak samo do bani, bo 4-1 z wbudowanym katem. Tak na serio, Z3 nie da się zbytnio pomodzić.
Sorki za błąd ale chodziło mi o d16z6
Starstruck
13-04-12, 13:16
Aaa, to inna bajka :). Wszystko na plus :). Ale 120 KM na pewno nie będzie. Jak byś zrobił wydech 2" to wtedy może 100-105 wyjdzie :). Ale nie to jest najważniejsze. Przybędzie trochę Nm i będzie dużo lepiej się zbierał w porównaniu do tego co teraz masz.
A jak bedzie wygladać sprawa z połączeniem tego wszystkiego? Komputer zostaje ten sam? I co ze spalaniem duzo wzrośnie?
Starstruck
13-04-12, 13:36
Skrzynia i wydechowy p&p, ssak lepiej komuś daj do zamontowania, jak nie ogarniasz, ale też podejdzie p&p. Najlepiej kupić kompletny. Wg mnie spalanie pozostanie na zbliżonym poziomie.
Poczytaj tematy @anticorr i @Bonless w dziale "nasze hondy, 5d i aero", mają przeróbki o których piszesz.
120KM nie wyjdzie na tej głowicy, tam jest wszystko nastawione na niskie spalanie, odkręcanie tego wydaje mi się sensowne do pewnego stopnia, w końcu zacznie palić tyle co d16z6 a i tak nie będzie jechał jak d16z6, no chyba że masz zdrowy swój silnik i chcesz się na nim pobawić, pouczyć dłubania, to ok ale wg mnie korzystniejszy będzie swap jeśli brakuje Ci osiągów.
Co do spalania to musisz dodać około litra na 100km do tego co masz teraz. Ogólnie mody bardzo na plus auto jest o wiele żwawsze, mi najwięcej radochy dał ssak z Z6, skrzynia też robi robotę. U mnie wyszło prawie 113 KM i 145Nm gdzie jeszcze można by poprawić dolot (np. cai zamiast short ram) i wydech (u mnie srodkowy 2" zew. śr. VTI i koncowy komorowy) więc myślę że jeszcze parę kucy dało by wycisnąć bez rozbierania silnika. Komputer, wtryski i przepustnicę zostawiasz te które masz.
Komputer, wtryski i przepustnicę zostawiasz te które masz.
Czyli nie jest mi potrzebny kompletny ssak bez przepustnicy i wtryskow?
Tak kupujesz gołego ssaka D16Z6. Ogólnie podchodzi p&p ale będziesz musiał zatkać parę przewodów od podciśnienia (od EGR) i pewnie jeden wodny na nowym ssaku.
A gdyby tak zostawic przepustnice od z6? Dało by to coś?
Nie trzeba bo masz takiej samej średnicy przepustnicę. Chyba że chcesz jakąś większą wkładać ale to już nie od D-serii.
A co z kołem zamachowym? Coś z Tym robiłeś?
U mnie został seryjny zamach.
Skrzynia z z6 widze ze troche droga jest moze cos innego proponujesz? Jaka Ty masz?
Ja mam z6 myślę bez problemu można znaleźć za 300zł. Tylko nie wiesz w jakim stanie będzie ta kupiona skrzynia. Ewentualnie jak byś był zainteresowany to mam bebechy ze skrzyni Z6 (przełożenie główne i biegi) jak chcesz mogę ci je sprzedać i przerobisz sobie swoją skrzynię. Będziesz wiedział co masz i możesz sobie zostawić dłuższą piątkę z Z3.
zależy co Ci zostalo z tamtej skrzyni
Hehe jaki wątek się urodził z modzeniem Z3 :D Mój imienniku będziesz sam wymieniał skrzynię? To od razu oblukaj w jakim stanie masz sprzęgło i wymień sobie łożysko dociskowe dla pewności. I jak masz dylemat to masz tutaj wypis skrzyni o D-serii, do wyboru do koloru :)
http://img851.imageshack.us/img851/2352/d26fb7e2c28698dd.th.png (http://imageshack.us/photo/my-images/851/d26fb7e2c28698dd.png/)
Tak sam bd wymieniał, nie lubie jak ktoś robi coś za mnie przy aucie i mam pewnośc ze bd to zrobione dobrze. Dzieki anticorr napewno sie przyda.
Zostały mi wałki, przełożenie główne, wszystkie biegi, synchronizatory, przesuwki tak właściwe wszystko oprócz obudowy, dyfra i wybieraków.
Szukaj czegoś z dwójką 1,900 lub 1,909 - zobaczysz że warto :) jak auto na miasto to ścieśniaj wszystkie przełożenia, nawet 3 i 4 z crx dohc, krótsza 5 żeby przepaści nie było i jakieś krótsze przełożenie główne wg upodobań ale najkrótsze 4,438 do tego silnika to raczej słaby pomysł, prędkości max na biegach zrobią się jak w dieslu :/
A jakiego v max moge sie spodziewac na skrzyni z d16z6 i d14a3? Jakiej srednicy jest układ wydechowy z vti?
Z tego co mi wiadomo b18 ma 2" Jeżeli chcesz sie bawic w układ wydechowy polecam Ci poczytac tematy o tłumikach z roverow :)
Ja sie bede zabieral do tego po 1w moim vti (Wypłata :cool: ), tylko upewnie sie w 100% co i jak :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.