Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Demontaż Klimatyzacji i wymiana filtra kabinowego



muzg
12-04-12, 15:10
Chciałbym kompletnie pozbyć się klimatyzacji z mojego EJ9.
To co pod maską (chłodnica, agregat itd.) mam zdemontowane, został tylko przewód który idzie w stronę kabiny i nie wiem jak się do niego dostać, zdemontować.
Druga sprawa to demontaż parownika.
Parownik jest w tej czarnej skrzynce po lewej czy to białe po prawej?
http://i41.tinypic.com/207tate.jpg
Zakładam, że to po prawej... i teraz tak, odnośnie tych wiązek, to pewnie trzeba je rozdzielić czy coś.
Nie wiem też, co trzeba zostawić, a co odłączyć i się pozbyć z auta.

Jakby mi ktoś mógł na na zdjęciu zaznaczyć co mi nie będzie już potrzebne to byłoby fajnie.

Chce kupić filtr kabinowy i nie wiem jaki mam wziąć. Do wersji z klimą czy bez (zakładając, że klimat będzie zdemontowana).
Nie jest to tak, że jak zdemontuję klimę to puszkę na ten filtr mogę tą zostawić? Nie wiem właśnie czy do wersji bez niema innej tej puszki, w sumie bardziej by mi odpowiadało kupić puszkę do wersji bez i wtedy sprzedać klimatyzację kompletną ze wszystkim co potrzebne.

W każdym razie, czy aby pozbyć się wszystkiego z klimy, muszę rozebrać całą deskę rozdzielczą?

Bardzo ciężko jest znaleźć jakieś foto jak to wygląda w wersji bez klimatyzacji.

dudi189
12-04-12, 17:11
parownik jest w tej czarnej skrzynce i całą tą skrzynkę musisz wykręcić jak chcesz sprzedać i wstawić tam przelotówkę z wersji bez klimy, wyciągasz wszystkie przewody odprowadzające/doprowadzające czynnik do parownika bo nie zdejmiesz parownika, co do wiązki przewodów to idz przewodem prowadzącym od wentylatora,sprzęgła sprężarki do najbliższej wtyczki i ją odłącz, jeśli chodzi o tej dalszy fragment przewodu od komory silnika to w 5D jest pociągnięty pod sam guzik więc w środku nie trzeba nic rozbierać poza tym co masz na zdjęciu i odpięciem włącznika klimy, jedyny przewód przynajmniej w 5D jaki jest potrzebny to fragment przewodu zakończony z obu stron wtyczkami w przegrodzie silnika o którym pisałem już tutaj:) filtr kabinowy w 5D jest inny do klimy i wersji bez
wymontować musisz:
-rurki metalowe od czynnika które nie przeoczysz
-fragment przewodu komora silnika- wentylator,chłodnica,sprzęgło
-osuszacz który i tak pewnie ktoś kupi nowy
-chłodnica
-sprężarka
-parownik
-łapa silnika z gumową poduszką i napinaczem paska klinowego( nie wiem jak to się fachowo nazywa) bo bez tego nie zamontuje sprężarki
-przycisk
-pasek klinowy (pewnie i tak ktoś kupi nowy)

musisz kupić:
-przelot powietrza zamiast parownika
- poduszkę silnika zamiast części z rolką napinającą
Myślę że wszystko jasne:)

MikeFoto
12-04-12, 17:38
Chciałbym kompletnie pozbyć się klimatyzacji z mojego EJ9

Tylko czemu opisujesz to w dziale 5d?

muzg
13-04-12, 14:40
Faktycznie, nie zwróciłem uwagi, popatrzałem tylko na rocznik.
Mógłby ktoś przerzucić temat w dobre miejsce?

muzg
09-05-12, 18:26
Zakupiłem sobie tą puszkę do wersji bez klimy, z tym, że komplet nagrzewnica, dmuchawa i wiązka.
http://tinypic.pl/i/00186/kq3g7h3rhltd_t.jpg[/URL]

I teraz, pytanie brzmi: Czy wystarczy podmienić tą czarną puszkę?
Wydaje mi się, że nagrzewnica, dmuchawa są identyczne jak w moim, nawet wiązka przewodów jak na szybko zlukałem wydaje mi się być taka sama . Po prostu szkoda byłoby mi demontować z tego powodu całą deskę, jak samą tą puszkę idzie bez problemu odkręcić, pod warunkiem, że się dostanę jakoś do tej śruby na samej górze.

Chociaż co do tej wiązki to nie mam pewności czy nie idzie coś jeszcze osobno do przycisku.
Bo jeśli chodzi o wtyczkę, która idzie do puszki wersji z klimą, to ta wtyczka także jest w tej wiązce tylko, że na uboczu zaizolowana.

Tylko teraz odnośnie guzika A/C jak się do tego dostać.

Sprawa druga
http://tinypic.pl/i/00186/siocgj7uhc1y_t.jpg[/URL]

Wszystkie te przewody znajdują się pod maską, czy mam ich jeszcze szukać gdzieś np. pod deska?

spychu
09-05-12, 18:35
Wystarczy zamontowac sama puszke w miejsce dawnego parownika, reszty nie ruszasz.

Przycisk AC podwazasz od spodu i go wyciagasz z panelu a w jego miejsce wciskasz zaslepke.

Wszystkie rurki sa pod maska, nic nie ma w srodku, musisz wyjac akumulator aby odkrecic dwie sruby, ktore mocuja rurki do parownika i tyle :)

Przydalaby sie jeszcze gumowa zasplepka do sciany grodziowej wlasnie w miejsce styku parownika z rurkami.

muzg
20-05-12, 19:15
Przycisk to wiem. Ale po ściągnięciu, tez jest przecież w środku i pewnie to będzie potrzebne osobie, która by chciałaby założyć klimatyzację (chyba, że to już w środku siedzi niezależnie od wersji, nie wiem).
Aha, a czy przewód, kostki, które są pod maską i podłączone były do sprężarki itd. też muszę wymontować? Bo to akurat wszystko jest wplecione w przewody z lamp itd. i nie uśmiecha mi się tego wszystkiego rozbrajać.

Z wszystkim jakoś dałem rady, ale co do tej wiązki to za ch#j nie wiem jak się zabrać.

Co do łapy silnika to ana jest całkiem osobną częścią. Natomiast jest rolka, której nie bardzo uśmiecha mi się demontaż, bo to jest równoznaczne z rozbieraniem rozrządu, który niedawno co miałem dopiero robiony.

spychu
20-05-12, 23:02
Wiazke musisz wyciagnac, na pasie przednim masz kostke, w ktora jest wpieta wiazka laczaca kompresor, osuszacz i wiatrak na chlodnicy.
Co do lapy, to wypadaloby calkowicie ja wykrecic i zastosowac lape od wersji bez klimatyzacji, bo napinacz paska jest integralna czesci lapy pod sprezarke.

Jesli tej lapy nie odkrecisz i nie wyciagniesz wiazki nie mozesz powiedziec, ze sprzedajesz kompletna klimatyzacje bo taka ona nie bedzie i kupujacy wpedzi sie tylko w dodatkowe koszta.

Przycisku nie ma, jak nie ma klimy to jest zaslepka, ktora jak wyciagniesz to jest miejsce do wcisniecia przycisku, wiec ten powinienes tez dodac do kompletu.

Rozumiem, ze przekazniki i diode z puszki bezpiecznikow juz wyciagnales ? :)

muzg
21-05-12, 20:01
Tą wiązkę jak oglądałem to jakoś wykręcę z tego, obawiałem się wcześniej, że idzie ona aż do kabiny i gdzieś pod deską, aż po sam guzik.
A czy ten napinacz jest integralną częścią to już nie wiem, jak mi to kiedyś zdemontował mechanik to wyglada to tak:
http://i48.tinypic.com/21l4g3n.jpg
z tym, że klimatyzacji nie będę sprzedawał kompletnej gdyż ta rolka nadaje się do wymiany, szumi i wydaje miauczący odgłos.

http://i45.tinypic.com/4ugtuh.jpg
Co do guzika to jak go wyciągnąć ze środka. Nie trzeba czasem demontować deski lub panelu?

spychu
21-05-12, 22:09
Rolka rolka, a lapa lapa, jesli nie odkrecisz calej lapy od silnika to tez nie bedziesz mial kompletnej klimy.

lapa do wersji z klima
http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/22/95/26/12/2295261251

lapa do wersji bez klimy
http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/23/11/77/16/2311771612

muzg
28-07-12, 17:51
Dalej mam problem z guzikiem... zdemontowanie samego przycisku to nie problem, ale jak wyciągnąć to co siedzi w środku? Nie trzeba czasem zdemontować panelu?

lukaszwwl
28-07-12, 22:19
tego ze środka nie ruszasz, jest tak w każdym panelu nawet bez klimy :)

muzg
30-07-12, 14:46
No to wychodzi na to, że klima prawie gotowa do sprzedaży, wyjmę tylko przekaźniki. wyplotę wiązkę i wsio.
http://i47.tinypic.com/2yy8i2a.jpg
Tą diodę trzeba wymontować?

spychu
30-07-12, 16:46
Tak trzeba razem z przekaznikiem wentylatora chlodnicy AC i przekaznikiem sprzegla kompresora AC.

kamilen
07-07-15, 21:33
Czy ktoś mógłby wrzucić zdjęcie łapy od wersji z klimą i bez?
Mam ten sam problem co autor tematu a zdjęcia wrzucone wcześniej nie działają.